KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 20:48

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL - Godset
PostPosted: 11 Jul 2010, 21:23 
Forumlegende

Slik snakker en vinnerskalle:
http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2668

Vi burde hatt flere ledere på banen.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 21:39 
Forumlegende

Jeg er trett og foreslår at man henter inn Jimmy Jump fra 1.august...

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 21:41 
Klubbdirektør

At folk setter seg på felt J er etter min mening latterlig.
Spørr du meg, er det nesten værre enn å rope negative ting.
Får lyst til slå spikre opp i setene.. da blir det litt værre å sitte..

Alt det pisset som blir slengt ut ang. linjemann osv. trudde jeg seriøst var mer eller mindre over. Var en periode hvor det tok helt av. Indrejustisen har vell blitt litt borte på feltet, dessverre...

Legger ut en link fra Bajen fansen, det er faktisk rett etter at de har rykket ned til superettan... det kan jo stå som et lite eksempel kanskje?

http://www.youtube.com/watch?v=8IvhsY_sekk

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 22:11 
Forumlegende

En grei videooppsummering fra Aftenposten: http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 174050.ece

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 22:18 
Forumlegende

Dette lover bra. :roll:

TG sier at "forsvarsspillet" skal redde KIL i TL.
Når det sitter skal man jobbe med angrepsspillet.

Joda, 0-11 på de 4 siste obligatoriske (inkl. cuppen).
14 baklengs med treningkampen mot Aalesund.

Bare det at forsvarsspillet vel er dårligere enn noen gang i år.
Det samme også forover.

Men det virker hele tiden som om man starter på scratch...
Det er lenge siden dette vel først ble proklamert.

For all del, mye kan skje.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 22:30 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Dette lover bra. :roll:

TG sier at "forsvarsspillet" skal redde KIL i TL.
Når det sitter skal man jobbe med angrepsspillet.

Joda, 0-11 på de 4 siste obligatoriske (inkl. cuppen).
14 baklengs med treningkampen mot Aalesund.

Bare det at forsvarsspillet vel er dårligere enn noen gang i år.
Det samme også forover.

Men det virker hele tiden som om man starter på scratch...
Det er lenge siden dette vel først ble proklamert.

For all del, mye kan skje.

Kan det dårlige forsvarsspillet ha noe å gjøre med at Vidar Riseth sluttet?

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 23:07 
Klubbdirektør

Jeg trur at med Riseth borte fra rekka, mistet vi en sjef med stor S.
Da Cruz på backen og gjør vell ikke forsvarsfireren noe mer stabil akkurat.
Vil gjerne se han høyere opp på banen, men hvem faen skal spille back da? Og hvem skal han spille ut av laget?

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 23:12 
Klubbdirektør

1892 wrote:
Jeg trur at med Riseth borte fra rekka, mistet vi en sjef med stor S.
Da Cruz på backen og gjør vell ikke forsvarsfireren noe mer stabil akkurat.
Vil gjerne se han høyere opp på banen, men hvem faen skal spille back da? Og hvem skal han spille ut av laget?

Ja, ikke sant? Jeg tror laget savner Vidar mer enn vi skjønner. Jeg hører jo også at Thomas M. roper og dirigerer under kamper, og det er jo bra :D Vi får smøre oss med tålmodighet fram til det dukker opp noen nye spillere, og se hva som skjer da.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 00:35 
Klubbdirektør

Fikk desverre ikke sett kampen "live" i og med at jeg ikke kom meg til Vinger, men fra det jeg så på TV så er det virkelig lenge siden jeg har sett et så tafatt og forvirret KIL-lag. 1.omgang er helt katastrofe og rett og slett pinlig. Det er jo ikke tanker bak noen ting. Det florerer av feilpasninger og det er flere feil i kampen enn gjennom hele løkkecupen.
I annen omgang synes jeg derimot vi hever oss betraktelig, (selv om det er fortsatt på adecco-nivå...ja, nesten 2.divisjonsnivå). Güven briljerer gjennom kampen og er nok en gang KILs beste. Torp er god som vanlig, og Holmen satt fart i laget. Desverre var resten elendige.

Når det gjelder felt J, så kan jeg ikke si så mye i og med at jeg ikke var der i dag. Derimot var jeg på forrige kamp og det medførte (etter 0-3) i resignasjon å at jeg satt resten av kampen. Jeg er fullt klar over at det ikke er særlig bra av en supporter, men som Karlsen er inne på så er det veldig "lett" å gjøre noe slikt i kampens hete da spillerne presterer som de gjør. Når det gjelder drittslenginga så gjelder det vel til dels det samme.

Men uansett....faen hell! Vi kommer tilbake! Vi gir oss aldri! Hønefoss er ikke stort bedre enn oss og Sandefjord er ferdig for lengst. Som Eggen sjøl sa: "There's hope in a hanging snore!"

Samme hva som skjer! Forza Vinger <3

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 00:53 
Klubbdirektør

Det ble sagt før kampen: "Nå er vi ekstra sultne på seier...."

Så ihvertfall ikke slik ut under kampen..

Last edited by ManUtd on 12 Jul 2010, 00:53, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 00:59 
Klubbdirektør

A4Tech wrote:
Når det gjelder felt J, så kan jeg ikke si så mye i og med at jeg ikke var der i dag. Derimot var jeg på forrige kamp og det medførte (etter 0-3) i resignasjon å at jeg satt resten av kampen. Jeg er fullt klar over at det ikke er særlig bra av en supporter, men som Karlsen er inne på så er det veldig "lett" å gjøre noe slikt i kampens hete da spillerne presterer som de gjør. Når det gjelder drittslenginga så gjelder det vel til dels det samme.

Men uansett....faen hell! Vi kommer tilbake! Vi gir oss aldri! Hønefoss er ikke stort bedre enn oss og Sandefjord er ferdig for lengst. Som Eggen sjøl sa: "There's hope in a hanging snore!"

Samme hva som skjer! Forza Vinger <3

Jeg synes ikk det er gode nok grunner til at supportergjengen oppfører seg som de gjør. Dere er supportere til et tippeligalag, og da forventes det at dere har en noenlunde proff oppførsel under kamper. Slike barnslige reaksjoner som å sette seg ned og veksle mellom og slenge dritt/være helt rolige, bør ikke forekomme fra de som virkelig skal være lagets fremste støttespillere. Det skaper bare avstand mellom supportere og laget. Det er vel ingen ideell situasjon hvis gutta begynner og mislike/være flau over sine egne supportere.

Det går jo an og lese gjennom denne igjen kanskje: http://www.kilsk.com/Hjem.php?v=SupporterSkikk

Last edited by Libra on 12 Jul 2010, 01:08, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 04:56 
Klubbdirektør

Joda, supporterskikk er greit nok.
Men, egentlig skulle vi ha fulgt de 10 bud også.. når man først er inne på "regler".

KIL SK har vell ikke hatt en hendelse på mange mange år som har vært i nærheten av å sette klubben i et dårlig lys som mange andre supportertere av andre klubber i dette landet.

Greit nok, det er et dårlig utgangspunkt å sammenligne seg mot de "værste", men det er jaggu ikke lenge siden norges (nesten litt i overkant) trivelige supportere, nemlig Stormen, hadde en stor greie med ropene "Sønn av ei hore" i norsk media.

Fotball er følelser.
Det skaper glede og sinne.
Men det er ikke ensbetydene at man kan komme med hva som helst av oppgulp.
Noen skjønner det, andre ikke.
De som ikke skjønner det, har vell fått høre det.
Men enkelte skjønner det fortsatt ikke da heller.

Men Libra, dine synspunkter er i og for seg greie, men jeg skjønner at ditt kjennskap til øvrige supporterklubber er rimelig tynt. For å si det sånn, jeg tviler sterkt på at spillerne er flaue over enkelte kil supportere sin oppførsel. De har opplevd andre supportere opp igjennom karrieren, det har jeg også i løpet av min tid som KIL supporter.. Men, jeg blir faktisk litt flau over enkelte som står på feltet, men jeg reagerer sikkert på ting som andre ikke reagerer på og motsatt.

Last edited by 1892 on 12 Jul 2010, 05:09, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 08:53 
Forumlegende

Libra wrote:

Det har helt sikkert en del å bety.
Men alt gikk jo ikke på skinner da han spilte heller.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 09:14 
Forumlegende

ivo wrote:
Libra wrote:

Det har helt sikkert en del å bety.
Men alt gikk jo ikke på skinner da han spilte heller.

Korrekt. Og forsvarspill involverer 11 mann. Ikke bare de 4 bak. Ja selv dødballer i mot involverer samtlige av våre egne spillere. (Noen må forklare logikken ved å ikke ligge igjen med en til to ved midtstreken på cornere i mot!!!) Godt forsvarspill dreier seg i minst like stor grad om mentale ferdigheter - innstilling som fysiske ferdigheter. Og 1. forsvarerferdigheten er den viktigste forsvarsferdigheten. DER må man begynne, STORE mangler der!

Men unnskyldninger om psykologi og alt det der kjøper jeg ikke uten videre. Joda viktig faktor. men noen VELGER hvordan vi skal spille. Noen har bestemt at vi skal ligge lavt mot et lag vi kan slå. Noen har bestemt at vi omtrent ikke skal sende folk i angrep. Når de ligger lavt mot ligaens dårligste bortelag, ikke ligger igjen med folk oppe på dødballer, og skal ligge lavt på hjemmebane sier man indirekte til spillerne at vi ikke er gode nok til å vinne. Man tør ikke være offensive på banen. Da blir man heller ikke offensiv i hodet! Er denne spillestilen i tråd med klubbens handlingsplaner??? Det bryter jo med alt Nordlie bygde opp. Disse gutta er vant til å angripe!

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 10:13 
Klubbdirektør

1892 wrote:
Men Libra, dine synspunkter er i og for seg greie, men jeg skjønner at ditt kjennskap til øvrige supporterklubber er rimelig tynt. For å si det sånn, jeg tviler sterkt på at spillerne er flaue over enkelte kil supportere sin oppførsel. De har opplevd andre supportere opp igjennom karrieren, det har jeg også i løpet av min tid som KIL supporter.. Men, jeg blir faktisk litt flau over enkelte som står på feltet, men jeg reagerer sikkert på ting som andre ikke reagerer på og motsatt.

Jeg vet ikke om du så dette innlegget i Glåmdalen etter Brannkampen. Ikke hyggelig lesing...

"Jeg er ikke fra Kongsvinger, men var en av de som jubla da Kongsvinger kom opp i eliten i fjor. Unner hedmark og distriktet et lag i eliteserien, det har mye å si for distriktet.

MEN, etter å ha overvært KIL-Brann på søndag ble jeg mer i tvil… Kan selvfølgelig ramse opp en del om billettsystem, tribuner, parkering..(for ikke å snakk om at kiosken gikk tom for is etter 10 min. HALLO!) Altså alt det utafor banen som tilsier at KIL IKKE er et tippeligalag. Men det som var dråpen for meg var et knippe KIL-supportere (?) som utmerket seg med totalt usaklige kommentarer og brøling, samt stadig fremvisning av langfinger’n. At flere av de selsamme tilksuerne hadde følge av sine barn gjorde ikke saken bedre.. Hadde det bare vært fulgt opp av litt forsiktig heiing og støtte til spillerne, men nei… Her var det kun rom for lavpannede kommentarer om dommeren og motspillerne. Kan nevne at jeg i mange år har frekventert både Brann Stadion og Lerkendal, men dette tok kaka… Hvis KIL tar sikte på mer tilskuere enn det som var tilstede på søndag bør ledelesen ta skeia i en annen hånd. Skulle tro Vidar Riseth vet litt om hvordan de har satsa på familier på Lerkendal? Glem spillerne, motstanderne, ledelsen. Få ut Rølpen!"

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]