KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 01 May 2025, 21:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Next
Author Message
PostPosted: 15 Jan 2018, 12:43 
Trener

Quote:
Ridouan Essaeh forlater trolig Skeid i vinter. Nå har Kongsvinger lagt inn et bud på den hurtige backen. Flere andre klubber i OBOS-ligaen skal være interessert i å hente unggutten.

https://twitter.com/SillySeasonNOR/status/952842235900395520

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2018, 14:11 
Klubbdirektør

Olav Øby fra Særp er klar. Bra signering, men nok en midtbanespiller

http://www.kil.no/nyheter/oby-klar-for-kil

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2018, 15:05 
Spiller

https://www.sa.no/olav-oby/sarpsborg-08 ... -46-456577

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2018, 16:40 
Trener

Øby og Skagestad inn :D

Akkurat idet det begynte og murre som verst, så trekker Nystuen opp et par kaniner av hatten.
Dette tror jeg er veldig bra signeringer på vårt nivå.
Litt skeptisk i forhold til endel skadeproblematikk på Skagestad, men skadefri så tror jeg han holder høyt Obos-nivå.
Man skal vel heller ikke legge for mye i hans FFK-karriere tror jeg.......det var vel ikke de individuelle kvalitetene til spillerne det var noe galt med der.

Begge er vel også tidligere elever av Hans Erik Eriksen :-)

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2018, 21:35 
Klubbdirektør

Øby tror jeg blir veldig bra. Husker jeg ble imponert over han når vi møtte Strømmen i fjor. Veldig godt skuddbein og vi trenger noen som fyrer løs fra litt mer enn 10 meter.

Skagestad kjenner jeg ikke til, men mye avhenger vel at han får være skadefri som andre også påpeker. Litt i samme kategori som Røyrane kanskje, og han leverte jo veldig bra i to sesonger.

Alt i alt, godt jobba av Nystuen!

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2018, 22:12 
Trener

Tror Skagestad var med på Follo-laget som Hans Erik Eriksen førte til cupfinale i 2010.
Han gikk vel til Ålesund året etter og var der noen år.
Var vel sist nå i FFK og det er jo stort sett krise for de fleste gode fotballspillere.
Håper KIL kan bygge han opp igjen til gamle "høyder".
Drøssevis med erfaring fra Eliteserien iallfall.

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2018, 10:31 
Forumlegende

Solid midtstopper var jo det viktigste, er alle de nye klare til å vise seg frem mot Stabæk i dag?

Blir matchen streamet?

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2018, 15:55 
Trener

Eriksen i gang igjen. 1-7 mot Stabæk.....

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2018, 15:58 
Materialforvalter

David Justice wrote:
Eriksen i gang igjen. 1-7 mot Stabæk.....

De 20 spillerne som fikk spilletid da? Hvor mye skal man legge i en treningskamp i snøføyka midt i januar? Unødvendig å begynne med hylekoret etter Eriksen før i det hele tatt kampene har begynt å telle.

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2018, 16:10 
Trener

Jeg er jammen glad jeg ikke tok meg bryet med og reise til Nadderud for og stå der i snøværet og se KIL drite seg loddrett ut.
Dette var flaue greier.
Det er nesten provoserende og se Stabæks unggutter ville så mye mer enn våre unggutter. Balltap på balltap på balltap som gjør at Stabæk går rett i angrep og skårer. Midtbanen hang ikke sammen og forsvaret......tja.......hadde vi egentlig forsvar i dag?
Man får 16-17 år gamle gutter til og se ut som 10 millioner kroner og til og med en Race (som floppet hos oss i fjor) storspilte og så ut som han ikke hadde gjort noe annet enn og spille minst et hakk over oss.

Skal man forsøke og trekke frem noen formildende så må det vel være at:

- Stabæk har kommet mye lengre i sine sesongforberedelser enn oss. Vi er helt i oppstartsfasen.
- KIL manglet mange av sine beste spillere. Det gjorde jo også Stabæk, men de hadde allikevel enkeltspillere på laget som holder et langt høyere nivå enn våre unggutter (type Boli, Gyasi, Bruno, Sayoba osv).
-Stabæk var tidvis ekstremt effektive. Frem til 5-1 målet så hadde de skåret på omtrent alle store sjanser som var.
KIL hadde også store sjanser men var langt mindre effektive. Særlig før pause.
Jeg synes faktisk KIL hang greit med de første 45 min.....særlig de siste 25-30 min av omgangen.
Etter pause blir det egentlig bare kaos, særlig med alle byttene......og man gav vel egentlig helt opp etter 60 min. Det topper jeg selvfølgelig med skaden til Castro som gjør at vi må avslutte med 10 mann (siden alle andre enten var i dusjen eller var byttet inn).
Pinlig.

Det viser vel egentlig bare at KIL har myyyyyye og jobbe med.
Heldigvis så vet vi at laget i dag ikke er representativt for det som kommer til og være vår startellever. Guven, Ericsson og Gorodovoy står på sidelinjen.....og Øby og Skagestad står klare til og bidra. Flere kommer antagligvis inn etterhvert.
Det er vel uansett ikke nå i januar vi skal være gode.......gutta fikk seg en slags gjennomkjøring og herfra kan det kun gå oppover.....det bør det også gjøre.......raskt.

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2018, 19:40 
Kaptein

Heldigvis betyr treningskamper ingenting, så denne er det bare å glemme fortest mulig.

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2018, 19:49 
Klubbdirektør

Det er jo nå ung gutta skal bevise at dem er gode nok for å være med i stallen. Men nå ser vi jo hvor små dem blir mot de store. Midtbanen trenger nok et par rutinerte med hår på bringen. Det vi har nå blir som pingler.

Profile  

PostPosted: 21 Jan 2018, 18:45 
Forumlegende

Så ikke kampen, så skal ikke si så mye om den, men ble jo ikke roligere for hvordan 2018 sesongen går etter dette eller å høre Eriksen i kjent stil i intervjuet etter kampen.

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2018, 23:03 
Klubbdirektør

Da var denne Henningsson tilbake i Raufoss, https://www.oa.no/sport/fotball/raufoss ... -35-557104

Synd, han virket som en lovende spiss med kvaliteter vi kunne trenge. Lurer på om han mottok noe kontraktsforslag eller ikke.

Profile  

PostPosted: 26 Jan 2018, 09:33 
Trener

Denne svensken virket jo ganske klar på at han ikke skulle tilbake til Raufoss iallfall.
Men....jaja, det er vel lov og ombestemme seg.

Han hadde vel uansett stått bak både Guven og Castro i køen.....antagligvis Pärlan også de få kampene han er skadefri........og da konkurrerer han vel med Langrekken som er ung og lokal.
Det er jo ikke sikkert at han tok nivået på treningene heller. Jeg så han kun de få minuttene mot Stabæk og det var vanskelig og få så mye ut av det.

Da dukker det vel opp noe annet offensivt etterhvert da.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]