KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 01 May 2025, 21:40

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Next
Author Message
PostPosted: 12 Jan 2018, 11:26 
Saftblander

Frykter det laget du der setter opp ikke holder mål i Obos. Vi rykket nesten ned i 2017 med en mye sterkere stall en det vi har nå.

Dette ser ikke bra ut i det hele tatt.

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2018, 11:47 
Trener

Det laget der hadde garantert slått mange Obos-motstandere på en god dag.
Men nå snakker jeg vel først og fremst om et slags utgangspunkt........vi har en slags ryggrad bestående av unggutter og enkeltspillere som kan dominere i Obos. Også må man fylle på etterhvert.
Det er de aller aller færreste som har et fullt mannskap klar til seriestart i midten av januar, men for en del supportere så høres det jo ut som at vi har rykket ned allerede :roll:

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2018, 14:16 
Forumlegende

Jeg er ikke negativ, men veldig skeptisk og trenger å overbevises om at støtteapparat og stallen holder mål. Jeg skal se en del treningskamper i vinter og da får jeg enten roet frykten min, eller forsterket skepsisen.

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2018, 19:53 
Kaptein

maggot wrote:
Det laget der hadde garantert slått mange Obos-motstandere på en god dag.

OBOS-ligaen er jo beryktet for å være jevn nok til at absolutt alle kan slå alle på en god dag.
Slik vil det også være neste år, men jeg tror den stallen vi har per dags dato, vil svinge alt for mye i prestasjoner til at vi skal kunne kjempe i toppen.

Er man da negativ eller realistisk? Jeg tror både spillere, klubb og supportere er tjent med å ha realistiske forventninger.
2017 ble et tungt år fordi man hadde forhåpninger om så mye mer.
2018 ser så langt ut til å bli et år hvor man utvikler laget, enkeltspillere og forhåpentlig stabiliserer seg i midtsjiktet.

Spillerne vi har signert så langt har vært veldig bra (unge og lovende), så får vi inn de rette forsterkningene (rutine og lederegenskaper) på tampen kan vi rette blikket oppover igjen.

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2018, 20:28 
Trener

Men det er jo egentlig ingen realisme i og legge det frem som at alt går til "dundas" fordi vi har tynn stall i midten av januar.
Det er litt sånn det virker som det er for endel supportere nå.
Nå satte jeg vel opp en potensiell startellever mest for og motbevise at vi knapt nok kan stille lag til treningskampene, og for og vise at vi faktisk har en viss stamme i laget med bra spillere. Den startelleveren kommer antagligvis til og se anderledes ut innen seriestart. Helter forsvinner ut dørene......nye helter kommer inn. De spillerne som har kommet inn virker til og vise litt sult, også får man fylle på med andre mangler i stallen etterhvert. Det er ingen enkel jobb og få gode kvalitetsspillere til en middels Obos-klubb med lavt budsjett.
Situasjonen er (som tidligere nevnt) kanskje ikke optimal.....og Nystuen hadde nok håpet på en bredere stall og noen resigneringer......men nok engang, ingen grunn til og krisemaksimere i januar altså.

Også er det selvfølgelig sunt med litt skepsis og noen kritiske blikk. Personlig så er jeg veldig spent på hvordan det vil se ut i treningskampene fremover.
I fjor var jeg nesten sjokkert over hvor dårlige vi fremstod i treningskampene......også har jeg har vel iallfall "bittelitt" tro på at det kan se litt bedre ut i år.

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2018, 21:30 
Klubbdirektør

Hvorfor må Kil vente til i april-mars for å hente spillere. Vis man skal få et system å spille etter må vi ha klar en stall før februar har begynt. Alle så jo hvor lang tid det tok i 2017 å få spilt det spillet Eriksen ville ha. Og blir ikke noe bedre i 2018 heller vis alt ikke er på plass. Og så må dere slutte å prate penger vær gang vi skal ha noen rutinerte spillere. Det er bare tull. Nå har dem lønna fra Nieves-Moldeskred og Ellingsen å ta av. Her har vi de dyreste på lønnslista til kil.

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2018, 22:10 
Klubbdirektør

Enig i at det ikke er nødvendig å svartmale enda, men klokka tikker utvilsomt fort og avskjedene til Maikel, Moldskred og Richardsen kunne jeg gjerne vært foruten. Men, for å snu litt på det, hvor mange ganger i nyere tid har vi hatt tilnærmet komplett stall på denne tiden? Det har vel stort sett dreid seg om sesongene etter opprykk i tillegg til fjorårets sesong. Sesongene etter opprykk har vi jo spilt kvalik, så kontinuitet har sikkert noe for seg. Jeg tror de fleste som følger klubben er klar over at vi i OBOS-sammenheng ikke er blant de mest attraktive, i tillegg vil aldri Nystuen sette økonomien over styr for utelukkende å tiltrekke seg spillere med topp OBOS-nivå.

Henningsson vil nok passe oss bra, men dersom interessen fra Viking er reell kommer vi til kort. Håper på nytt om forsvarsspillere snart.

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2018, 22:53 
Klubbdirektør

Hvor mye tror du at Pinto tente på de få kampene han har hatt i Kil Tilhenger??? Er slike spillere som jeg mener er sløsing med penger

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2018, 23:18 
Trener

Dette overgangsmarkedet er jo også et litt merkelig spill. I fjor hentet vi kanskje to av våre beste spillere rett før seriestart. Det er jo ikke optimalt, men sesongen sett under et så må man jo kunne si at det var vellykket.
Synes Nystuen har vært dyktig på overgangsmarkedet ved mange tilfeller......og det er jo ikke første gang vi henter spillere rett før sesongstart/under sesong som har vist seg og bli dominerende. I fjor synes jeg derimot ikke at vi klarte og erstatte de spillertypene vi mistet etter 2016 sesongen. Altså ledertypene. Mon tro om Nystuen klarer og "lokke" noen kaniner opp av hatten i år.
Også er jeg uenig i at det er tull og prate om penger i denne sammenhengen. Vi forventer at KIL skal ligge på øvre halvdel samtidig som budsjettet vårt nok befinner seg på nedre halvdel av tabellen. Skal vi lokke gode spillere hit så er kanskje ikke pengesekken det vi skal rope høyest om.
Greit nok at vi har frigjort noen midler ettersom spillere har forsvunnet, men slik er det jo for alle klubbene. Vi må gjerne strekke oss langt, men vi vil nok allikevel aldri klare og konkurrere mot de klare opprykkskandidatene. Da må man kanskje være litt smart og plukke opp en og annen spiller som har sittet på gjerdet og ventet på at Barcelona eller Real Madrid skulle ringe.
Også er det jo noe i det Tilhenger sier......når har vi egentlig hatt en komplett stall i januar? Så vidt jeg kan se så er det ikke så mange andre klubber som har det heller. De fleste har mistet mange spillere og de fleste har en jobb med og erstatte dem. Noen er godt igang mens andre har en jobb og gjøre. Nystuen har en jobb foran seg.........men det er jo ingen umulig jobb heller. Jeg tipper vi ser en 4-5 nye spillere i stallen innen sesongstart.

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2018, 23:30 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Hvor mye tror du at Pinto tente på de få kampene han har hatt i Kil Tilhenger??? Er slike spillere som jeg mener er sløsing med penger

Pinto var uten tvil en dyr mann for Kil, antagelig i likhet med Otto og Güven under 2016-sesongen. Det
sier seg selv at vi må strekke oss langt for å få signaturer fra slike spillere. Pinto burde vel aldri vært hentet tilbake igjen i fjor, men han ble vel vurdert som mulig redningsmann når ting så mørkt ut midtveis. Kil kan uansett ikke velge på øverste hylle, da ender vi opp i samme uføre som i 2012, og da forsvinner den største investoren ut døra for godt, det har han lovet.

Profile  

PostPosted: 14 Jan 2018, 00:24 
Spiller

Lurer på hvor mye penger den største investoren sponser kil, og hva budsjettet er for 2018?

Profile  

PostPosted: 14 Jan 2018, 14:42 
Kaptein

Tilhenger wrote:
Pinto burde vel aldri vært hentet tilbake igjen i fjor, men han ble vel vurdert som mulig redningsmann når ting så mørkt ut midtveis.

Med Pinto visste man hva man fikk: en litt langsom spiller med god teknikk, ro og overblikk.
Niang var vel den store bommerten man hentet inn på tampen i fjor.

Profile  

PostPosted: 14 Jan 2018, 16:59 
Forumlegende

Det er nok litt vanskelig for en klubb som KIL.
Man kan ikke velge det man vil.
Mange lag justerer nå sine spillerstaller, og KIL må i utgangspunktet hente slike som ikke lenger plasser, eller som man kan låne ut.
Altså dette, hvis man ønsker spillere fra de to øverste nivåene.
Det være seg en rutinert eller et yngre talent.
Slik er det bare.

Noe annet er at man kynisk sett vil spare penger om man kan vente et par måneder med et par spillere.
Altså en slags økonomistyring.
Sjansespill, men javel...

Profile  

PostPosted: 14 Jan 2018, 21:35 
Klubbdirektør

Det er ikke billig å låne spillere heller. Å vis de vi låner hever laget så er plutselig låneavtalen over. Og da må dem begynne på nytt igjen. Nå har vel Kil hatt overskudd di siste 3 årene, så dem har nok råd til et par rutinerte. Og er det ikke bedrifter som betaler ønn til noen av spillerne da. Sier jo at han og han er sponset av de og de.

Profile  

PostPosted: 14 Jan 2018, 23:31 
Klubbdirektør

Saturnus wrote:
Tilhenger wrote:
Pinto burde vel aldri vært hentet tilbake igjen i fjor, men han ble vel vurdert som mulig redningsmann når ting så mørkt ut midtveis.

Med Pinto visste man hva man fikk: en litt langsom spiller med god teknikk, ro og overblikk.
Niang var vel den store bommerten man hentet inn på tampen i fjor.

Det kan nok dreie seg om en ganske stor lønnsforskjell mellom de to, uten at jeg sitter på noe fakta om saken.

Jeg har ellers tru på at det kommer minst en rutinert spiller før seriestart.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]