KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 07:17

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 04 Aug 2013, 20:33 
Forumlegende

Så gikk det skikkelig galt,
Ble vel utspilt i store deler av kampen.
Ser ille ut nå.

Profile  

PostPosted: 05 Aug 2013, 08:42 
Forumlegende

Før var det stor aktivitet her inne etter en kamp.
Etter hver av de 2 første kampene i høstsesongen er det tilnærmet lik 0.

Har man gitt opp eller gir man blanke...?
Eller blitt paralyserte?
Eller fått et perverst ønske om at laget skal rykke ned, slik at investorene kan se at slik gikk det ja...

Før ville man sett myriader av betraktninger til hva som gikk galt, og myriader av forslag til hva man burde gjøre.

Likegyldighet og oppgitthet smitter.
Det motsatte gjør det motsatte.

Profile  

PostPosted: 05 Aug 2013, 09:02 
Reserve

Nei Ivo-jeg har fortsatt trua jeg,men nå må de ta seg selv i nakken et kraftig tak.Om ikke, er jeg redd at det blir 2.divisjon neste år:O( Noe trenerskifte har jeg ingen tro på.

Profile  

PostPosted: 05 Aug 2013, 09:23 
Reserve

Håper det er siste gang de har tidenes beste treningsuke. Har aldri sett en bra kamp etter en bra treningsuke. Sikkert fordi de er slitne etter å ha trent så bra at de ikke orker 90 minutt.

Også kan man håpe at enkeltes klippekort snart er tomme for klipp. At ikke Ellingsen starta til fordel for han han ble bytta inn for verken fatter eller begriper jeg.

Samtidig veldig bekymra for hvordan vi skal klare oss uten Henry, som var den eneste på midten igår med evnen til å ta fra motstandern ballen (selv om han var skada omtrent hele kampen etter nedsparkinga bakfra). Håper på Skårdal/Ellingsen som midtbaneduo neste kamp. Skårdal til å vinne baller, løpe og slå pasninger, Ellingsen til å gjøre som han har gjort i hele år. Eventuelt må Nystuen flyttes opp et hakk og Wigum inn i midtforsvaret.

Profile  

PostPosted: 05 Aug 2013, 09:50 
Forumlegende

LØVINNEN50 wrote:
Nei Ivo-jeg har fortsatt trua jeg,men nå må de ta seg selv i nakken et kraftig tak.Om ikke, er jeg redd at det blir 2.divisjon neste år:O( Noe trenerskifte har jeg ingen tro på.

De har jo heller ikke penger til å sparke en trener og lønne en ny.
Så det er ikke noe tema.
I så fall må en av de andre i trenerstaben ta over mot nåværende lønn eller på frivillig basis.
Eller da noen på meget symbolsk lønn eller på dugnad.

Etter 2-2 i Sandefjord var dette et slag i ansiktet.
Men Ull/Kisa kommer til å vinne mye utover, og det er jo heller ikke oppløftende.

Profile  

PostPosted: 05 Aug 2013, 09:59 
Forumlegende

Daggers wrote:
Håper det er siste gang de har tidenes beste treningsuke. Har aldri sett en bra kamp etter en bra treningsuke. Sikkert fordi de er slitne etter å ha trent så bra at de ikke orker 90 minutt.

Også kan man håpe at enkeltes klippekort snart er tomme for klipp. At ikke Ellingsen starta til fordel for han han ble bytta inn for verken fatter eller begriper jeg.

Samtidig veldig bekymra for hvordan vi skal klare oss uten Henry, som var den eneste på midten igår med evnen til å ta fra motstandern ballen (selv om han var skada omtrent hele kampen etter nedsparkinga bakfra). Håper på Skårdal/Ellingsen som midtbaneduo neste kamp. Skårdal til å vinne baller, løpe og slå pasninger, Ellingsen til å gjøre som han har gjort i hele år. Eventuelt må Nystuen flyttes opp et hakk og Wigum inn i midtforsvaret.

Mye sant her.
Aasen lovte jo stormløp og at de aldri i verden skal dette ned.
Fint å være på offensiven, men det har vel blitt mey det samme pratet i hele sesongen.

Det værste var å se hvor stor ballkontrollforskjell det var.
Ull/Kisa er ekstreme, men da gode til å finne en spiller som er fri slik at ball kan slås.
De sparer krefet på dette.
KIL slår mye på måfå og klarerer ofte rett til 2-3 motspillere.
Da det stod på som værst i 2.omgang skulle man kanskje heller bevisst satset på å dunke ut over linja, for å bryte UKs rytme.

Men KIL må nok spille mye som de gjør fordi de har ikke kapasitet til å holde ballen lenge i laget.
Men da etter bakken og ikke bare høye baller mot Myklebust eller knallharde baller i brysthøyde til Solum...stakkars gutt!

Trenerne har plutselig nå lagt seg på TN-stil med bare å bruke de etablerte uansett.
Sett Nystuen som oppspillspunkt fra start og ikke vent til 0-2. Det er et klart annet mulig grep.

Profile  

PostPosted: 05 Aug 2013, 14:16 
Trener

Kisa sitt mål nr 2 er tragisk. En spiller skal da ikke kunne få gå så enkelt fra egen banehalvdel helt inn i vår 16m og score.
Dette var sånt det ble slutt på i gutter 15 alderen.

Profile  

PostPosted: 05 Aug 2013, 15:31 
Klubbdirektør

Aasen var innom hiet før kampen å sa at de skulle gå ut i hundre og at Tuelo var i topp form. Men jeg så ikke noe av dette. For min del burde Tuelo og Tiller sittet på benken i noen kamper. Dem har en lang vei til toppformen i mine øyne. Enig med Ivo at dem skal eller må sette Espen opp på midten og Wigum i forsvaret. Vi har ikke en eneste spiller på midten til å holde på eller sende en riktig passning. Hjelper ikke med spillere som jobber som f.....når dem ikke klarer å treffe en Kil spiller. Savner en Lindau der. Hørte akkurat nå at Linstad er på vei bort å. Skulle vist studere.

Profile  

PostPosted: 12 Aug 2013, 12:12 
Spiller

Dømte 4 divisjons-kamp og rakk bare 2. omgangen til KIL-ULLK...og kunne med det konstatere at det var mer trøkk, innsats og vilje i 4. divisjonskampen...
Traff de i det hele tatt en eneste pasning?? Hvor vanskelig kan det være å skille mellom rødt og gult??

Nei, gutta må virkelig heve seg noen hakk - og det er jo ikke slik at de ikke "er bedre"...vi har da sett mye høyere nivå på både pasninger, duellspill og overblikk i tidligere kamper - så her ligger det i hodet. Og i hodet må de jaggu prøve å skru sammen noen positive tanker - ellers bærer det ned en divisjon...og da blir det tungt å komme tilbake.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]