KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 15 Jul 2025, 13:11

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 27 May 2013, 23:39 
Kaptein

http://www.kil.no/news/article/59bdocu2 ... p-til-bunn

"PS: Det var gledelig mange KIL-supportere til stede for å støtte laget, men dere kunne kanskje vært litt snillere med Christian Aas..."

Javel ja. Hvorfor skriver man detta ? Ingen grunn til at han skal få no piss fra oss vel? Var ikke på kampen så jeg bare spør. 1-1 var vel greit. Plukka da ett poeng og er bare 3 poeng bak lag nummer 6 på tabellen. Men stallen er tynn og vi tåler ikke for mange karantener.

Profile  

PostPosted: 28 May 2013, 10:37 
Reserve

aaandreas wrote:
http://www.kil.no/news/article/59bdocu25os0ztjuo1xczgjl/title/fra-topp-til-bunn

"PS: Det var gledelig mange KIL-supportere til stede for å støtte laget, men dere kunne kanskje vært litt snillere med Christian Aas..."

Javel ja. Hvorfor skriver man detta ? Ingen grunn til at han skal få no piss fra oss vel? Var ikke på kampen så jeg bare spør. 1-1 var vel greit. Plukka da ett poeng og er bare 3 poeng bak lag nummer 6 på tabellen. Men stallen er tynn og vi tåler ikke for mange karantener.

Først vil jeg si at jeg er imponert (som alle andre) over antallet KIL-supportere som ble med til Jessheim. Samtidig syns jeg det er trist at et fåtall, sannsynligvis som et resultat av overtakelsen av Kisapuben, hadde fått i seg litt for mye å drikke. Det førte til kjefting (og faktisk synging mot) medsupportere som ikke ble med på sangene som ble syngi, upassende rop ut mot banen og til slutt buing på Christian Aas. Og nei, det er ingen grunn til at han skal få noe piss fra oss. Ikke hans feil at KIL ikke hadde råd til å beholde noen på utgående kontrakt fra fjoråret. Det ble begynt å bue på han etter at han ble kåra til Ull/Kisas beste. Kanskje det nevnte fåtallet plutselig skjønte at han var på banen...

Etter å ha sett hvordan et fåtall personer var på Jessheim skjønner jeg godt at den vanlige mannen i gata, som muligens ikke er like hard core supporter i forhold til synging og flagging, kvier seg for å bli med på supporterbussen. Når man får kjeft for å ikke bidra like mye som de som prøver synge "Kongsvinger, men mer synger "Keungsvinger" pga alkoholinntaket, blir man rett og slett litt kje. Og det er feil når man egentlig bør kose seg på kamp.

Men igjen, imponert over oppmøtet, og stort sett også veldig moro på borteturer!

Profile  

PostPosted: 28 May 2013, 12:47 
Klubbdirektør

Daggers wrote:
aaandreas wrote:

Først vil jeg si at jeg er imponert (som alle andre) over antallet KIL-supportere som ble med til Jessheim. Samtidig syns jeg det er trist at et fåtall, sannsynligvis som et resultat av overtakelsen av Kisapuben, hadde fått i seg litt for mye å drikke. Det førte til kjefting (og faktisk synging mot) medsupportere som ikke ble med på sangene som ble syngi, upassende rop ut mot banen og til slutt buing på Christian Aas. Og nei, det er ingen grunn til at han skal få noe piss fra oss. Ikke hans feil at KIL ikke hadde råd til å beholde noen på utgående kontrakt fra fjoråret. Det ble begynt å bue på han etter at han ble kåra til Ull/Kisas beste. Kanskje det nevnte fåtallet plutselig skjønte at han var på banen...

Etter å ha sett hvordan et fåtall personer var på Jessheim skjønner jeg godt at den vanlige mannen i gata, som muligens ikke er like hard core supporter i forhold til synging og flagging, kvier seg for å bli med på supporterbussen. Når man får kjeft for å ikke bidra like mye som de som prøver synge "Kongsvinger, men mer synger "Keungsvinger" pga alkoholinntaket, blir man rett og slett litt kje. Og det er feil når man egentlig bør kose seg på kamp.

Men igjen, imponert over oppmøtet, og stort sett også veldig moro på borteturer!

Amen! Kunne ikke vært mer enig. Det samme så vi på Elverum i vår og på flere kamper i fjor. Det slår meg at flere av disse som jeg tror er med på grunn av helt andre ting enn å se fotball, i liten grad står på supporterfeltet på Gjemselund.

Profile  

PostPosted: 28 May 2013, 21:26 
Klubbdirektør

aaandreas wrote:

Er det bare vi som buer på spillere som har godt til andre lag???? Var ingen som kommenterte noe da vi bua ut Gundersen. Nei har dem ikke noe annet å henge seg oppi da vet ikke jeg. Slikt skjer over hele verden med fotballspillere.

Profile  

PostPosted: 28 May 2013, 22:37 
Klubbdirektør

[color=#004000][/color]
Janko wrote:
aaandreas wrote:

Er det bare vi som buer på spillere som har godt til andre lag???? Var ingen som kommenterte noe da vi bua ut Gundersen. Nei har dem ikke noe annet å henge seg oppi da vet ikke jeg. Slikt skjer over hele verden med fotballspillere.

Nå er det jo en visst forskjell på hvordan Gunda og Aas forllot klubben. For å friske det opp litt: Aas hadde kontrakt som gikk ut, og han gikk lang tid og ventet på KIL. Gunda ble sur og sendte en lagkamerat inn på KIL-kontoret med oppsigelsen sin før han laga skikkelig helvete for KIL.

Men mitt anliggende er at jeg synes det er mye fyllerøl og tull blant noen få på bortekamper. At man buer på spillere som KIL ikke klarte å gi kontrakt til er en ting. Et annet forhold er at det står noen enkeltindiviter blant fansen og synger alt annet enn KIL-sanger.

Profile  

PostPosted: 28 May 2013, 22:45 
Klubbdirektør

Daggers har et godt poeng her.
For meg virker det som enkelte ser på KIL som en anledning til å drikke...mye!
Her har KILSK faktisk en liten jobb å gjøre.. Med tanke på at vi stiller egne vakter ( cred til dem!) så bør folk som sliter med balansen ikke slippe inn på stadion. Folk glemmer at de representerer KIL som fotballklubb og ikke minst Norges eldste supporterklubb.

Personlig stod jeg ytterst mot parkeringsplassen da jeg kom 5 min før kamp, hvilket betyr at det var gledelig mange supportere på plass, mer synd er det at flere av "gamlegutta" stod der og, de som har vært forsangere og ildsjeler for KILSK på 80' 90 og 2000 tallet. En gjeng som var rimelig oppgitte over enkeltes alkoholinntak.

Svartmaler ingenting, ingen beklagelige episoder som jeg la merke til. Aas gikk rundt å sutra til dommeren hele kampen, så ut som Hæstad var rimelig gira på å sette guttvalpen på plass ila 2 omg. Så for meg fikk han litt fortjent pepper. Men angrip med litt humor istedet, mye artigere ;)

Håper det er mer organisert mot Kamma i cupen, at folk er edru nok til og klarer å rope Kongsvinger uten store problemer.

Syng høyt!

Profile  

PostPosted: 30 May 2013, 00:22 
Klubbdirektør

Ikke alle som koste seg like mye på Jessheim ser jeg.

Fikk dessverre (eller heldigvis?) ikke med med Kisakampen, men det hadde jo ikke gjort noe om vi supporterne kunne framstå som på vårt beste; dvs som en sterk og samlet enhet i morgen. Når det er hovedfienden vi møter bør vi ha som mål å vinne kampen på tribunen med massiv innsats (i tillegg til på banen sef). I etterkant av kritikken som har kommet mot KILSK etter Kisakampen bør alle gjøre sitt for å støtte KIL, og hvis noen driter seg ut med hjernedøde ting/rop så skader det ikke om vedkommende kanskje får et hint fra noen.

Jeg er ikke imot å synge mot "gamle" KIL-spillere som har skiftet klubb, men det bør gjøres med litt stil og gjerne humør. Ikke kun hat og galle.

Profile  

PostPosted: 30 May 2013, 09:19 
Reserve

Roll wrote:
I etterkant av kritikken som har kommet mot KILSK etter Kisakampen bør alle gjøre sitt for å støtte KIL, og hvis noen driter seg ut med hjernedøde ting/rop så skader det ikke om vedkommende kanskje får et hint fra noen.

Vil gjerne poengtere at innlegget mitt ikke var ment som kritikk av KILSK overhodet. Jeg syns det er fantastisk med innsatsen som legges ned, og er stolt av å holde med klubben med Norges lengst sammenhengende supporterklubb. Og som i tillegg ikke har trengt en eneste økonomisk redningsaksjon såvidt jeg veit!

Kritikken gikk mot de tre-fire(?) som kanskje burde stoppa en halvtime eller time tidligere på Kisapuben, og istedenfor å synge mot medsupportere og liknende heller burde fokusert alt på maks støtte til spillerne på banen.

Samtidig virka det som om de utpå der (hvertfall Stian Aasen og Sigernes) var fornøyde med innsatsen vår, så kanskje var det verst for oss som stod like i nærheten.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]