KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Jul 2025, 01:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject: Sessongen 2013
PostPosted: 02 Apr 2013, 09:46 
Forumlegende

Da er det en uke til seriestart og selv om jeg ikke akkurat sitrer av spenning så er det klart det blir gøy å komme i gang.

Men jeg må si jeg går inn i denne sessongen med null forventninger, jeg tror aldri jeg har hatt så lite tro på laget som jeg har nå før sessongen sparkes i gang. Vanligvis er jeg alltid optimistisk, men med tanke på alt som har skjedd i klubben de siste par årene blir jeg overrasket dersom vi ikke er innblandet i nedrykkskampen når det sessonen nærmer seg slutten.

Pr. i dag har vi knapt en stall. Flere av spillerne er uten erfaring på dette nivået, og etter treningskampen i går mener jeh også at vi har enkeltspillere som ikke holder adecco nivå for øyeblikket. Treneren er også uten erfaring på dette nivået og selv om han har hatt Tom Nordlie som lærermester, har han fortsatt til gode å overbevise. I årets treningskamper har vi ikke akkurat fått det til å svinge, selv har jeg bare sett to av de, og i går klarte vi knapt å produsere sjanser og etablere noe eget spill.

Vi har enkeltspillere som holder ett godt nivå og på gode dager kan løfte laget i Morten Hæstad, Olav Tuelo, Kim Deinoff m.fl, men vi vil være veldig avhengig av at disse er i form og skadefrie. Morten Hæstad var den som var klart best i kampen mot Ull Kisa i går, syns faktisk Morten fortjener å spille på ett bedre lag. Han har løfta seg veldig etter at han kom fra benketilværelsen i Start og jeg blir ikke overrasket om han er aktuell for andre klubber i løpet av sessongen.
Forsvaret er nok vår sterkeste lagdel i år, angrepet er ok, men veldig avhengig av enkeltspillere. Midtbanen kommer til å slite fordi vi har alt for like spillertyper, vi har spillere som er ballvinnere og gode defensive, men vi mangler gode offensive spillere som kan sette i gang angrepene.

Vi har vel neppe heller kroner til å hente noe særlig med forsterkninger eller be Tom Nordlie komme tilbake å redde klubben dersom vi kommer skeivt ut. Vi har kvitta oss med unge talentfulle spillere som Melgalvis og Aas. Sistnevnte hadde en god kamp på Kisas midtbane i går.

Eneste håpet jeg har er at gutta på banen gjør alle mine spådommer til skamme og viser at KIL er en klubb som slår nedenfra og alltid er en outsider å regne med. Krysser det jeg har av fingre og tær for at det skal skje.

Profile  

Post subject: Re: Sessongen 2013
PostPosted: 02 Apr 2013, 11:57 
Klubbdirektør

Kil har sluppet inn 19 mål på 10 kamper, og da kan ikke forsvaret være det beste vi har. :)

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2013, 13:03 
Forumlegende

Janko wrote:
Kil har sluppet inn 19 mål på 10 kamper, og da kan ikke forsvaret være det beste vi har. :)

Sa ikke at det var det beste, men den sterkeste lagdelen om du ser på troppen samlet. Vi sliter jo med å score mål også, sliter vel egentlig i alle ledd :roll:

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2013, 17:28 
Forumlegende

Tja, en mulig første-11...

Deinoff - masse erfaring på dette nivået og ofte vært god

Hæstad - erfaring fra 2 øverste nivåer og nesten hentet av Odd nå
Nystuen - erfaring fra 2 øverste nivåer og ansett som en av landets beste hodepillere
Ryen - ofte vært en sentral spiller (og Wigum var jo tidligere ønsket av Sogndal)
Fazlagic - erfaring fra 2 øverste nivåer

Ellingsen - et stort talent
Josef - erfaring fra to øverste nivåer og fra Tanzanias landslag
Tiller - mye erfaring fra adecco (kil,alta)

Myklebust - også mye erfaring fra to øverste
Solum - ønsket av selveste Reka i fjor
Tuelo - erfaring fra 2 øverste og med ekstrenkompetanse

Har også Dosso som bør kunne slå til, men blir kanskje litt a la Moen.

Hvorfor skulle ikke dette laget,skadefritt, kunne kjempe høyere oppe enn i 2012?
Eller blir det for mye teori for laget og lite konkret?
Altså fotball-skole-teori?

Profile  

PostPosted: 03 Apr 2013, 09:32 
Forumlegende

ivo wrote:
Tja, en mulig første-11...

Deinoff - masse erfaring på dette nivået og ofte vært god

Hæstad - erfaring fra 2 øverste nivåer og nesten hentet av Odd nå
Nystuen - erfaring fra 2 øverste nivåer og ansett som en av landets beste hodepillere
Ryen - ofte vært en sentral spiller (og Wigum var jo tidligere ønsket av Sogndal)
Fazlagic - erfaring fra 2 øverste nivåer

Ellingsen - et stort talent
Josef - erfaring fra to øverste nivåer og fra Tanzanias landslag
Tiller - mye erfaring fra adecco (kil,alta)

Myklebust - også mye erfaring fra to øverste
Solum - ønsket av selveste Reka i fjor
Tuelo - erfaring fra 2 øverste og med ekstrenkompetanse

Har også Dosso som bør kunne slå til, men blir kanskje litt a la Moen.

Hvorfor skulle ikke dette laget,skadefritt, kunne kjempe høyere oppe enn i 2012?
Eller blir det for mye teori for laget og lite konkret?
Altså fotball-skole-teori?

Første 11'eren ser ikke så dårlig ut på papiret, men er bekymret over midtbanens mangler på offensive kvaliteter. Kjenner ikke Ellingsens potensiale.

Profile  

PostPosted: 03 Apr 2013, 10:52 
Forumlegende

ivos 11 sier jo sitt og den 11ern er vel det nærmeste man kommer en "beste-11er". Dette laget skal være mer enn godt nok til å styre unna nedrykk. Og ordet ekstremkompetanse kom jo opp. Riktig ord! Nystuen, Ryen, Joseph, Tuelo og flere til er jo spillere på et høyt nivå som bør prestere på sitt beste hver gang og være kjernen i laget.

Lovende, vi utvikler oss i takt med sesongens gang er mitt tips. Og myten "høstlag" kan man gjerne få lov til å tygge på i oktober i kulda der under flomlysene.

Profile  

PostPosted: 03 Apr 2013, 13:53 
Kaptein

http://www.glomdalen.no/kil/article6583354.ece

Profile  

PostPosted: 03 Apr 2013, 15:12 
Forumlegende

aaandreas wrote:

positive nyheter

Profile  

PostPosted: 03 Apr 2013, 18:09 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
aaandreas wrote:

positive nyheter

Suverent. God og billig løsning! :D

Selv om det butter imot resultatmessig og laget fortsatt trenger flere spillere, syns jeg det er lurt å skynde seg langsomt. I og med at økonomien er presset så er det bra at Nystuen og co holder litt igjen. Det viktigste er tross alt å ha kontroll selv om det smerter.

Profile  

PostPosted: 04 Apr 2013, 17:04 
Forumlegende

Dagbladet tipper KIL på 15. plass, håper jo vi gjør det tipset til skamme. Men første gang på mange år jeg forstår hvorfor de har tippet som de gjør.

Profile  

PostPosted: 04 Apr 2013, 17:57 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Dagbladet tipper KIL på 15. plass, håper jo vi gjør det tipset til skamme. Men første gang på mange år jeg forstår hvorfor de har tippet som de gjør.

Er mer enig med de dystre spådommene enn jeg sjøl liker :? . Men hvis laget kan heve seg en del og unngå altfor mange skader så bør vi klare å beholde plassen :wink: .

En viktig faktor må være å starte kampene bedre og ikke slippe inn mål etter sekunder...... :shock:

Profile  

PostPosted: 04 Apr 2013, 20:57 
Forumlegende

Forumet begynner å våkne til liv etter en veldig tung vinterdvale, det er jo ihvertfall positivt :)

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2013, 09:17 
Forumlegende

http://fotball.aftenposten.no/blogg/lar ... 274769.ece

Tjernås tipper 12. plass

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2013, 09:21 
Reserve

mikeb wrote:

Jeg syns Dagbladets tips bærer preg av at de skal tippe flest mulig lag på kortest mulig tid. Det virker mer som om de har slengt navnene på tavla og sett hvor de havner. Det gjelder også nedover i divisjonene. At de ikke har fått med seg at Gaute Larsen ikke skal lede Asker til opprykk fra 2. divisjon, men at han tok over Bryne mot slutten av fjorårssesongen er rett og slett dårlig.

Sånn sett syns jeg Lars Tjernås sine tips i Aftenposten (http://fotball.aftenposten.no/blogg/lar ... 274769.ece) er mye grundigere og forhåpentligvis bedre, selv om jeg trur (hvertfall før sesongstart) og håper at KIL kommer (langt) høyere opp på tabellen.

Med skadefri førsteellever syns jeg ærlig talt ikke det er mange som har bedre startoppstilling enn oss. Det som bekymrer meg litt er tyngden på midtbanen (og bredden i stallen). Tiller Larsen har ikke vist trøkk og taklingsstyrke som sine sterkeste sider og man kan ikke forvente at Martin Ellingsen skal ta folk på fysikken heller. Håper derfor at daglig leder etter hvert kan være aktuell som propp foran midtforsvaret (bestående av Ryen og Wigum).

KIL slo Elverum fortjent uten sine beste spillere i matchform. Og både Strømmen, Follo og Vard er lag man skal legge bak seg med de viktigste spillerne skadefrie og motiverte. I tillegg bør det være mulig å legge opptil flere av HamKam, UllKisa, Kristiansund, Hødd og Bryne bak seg.

Jeg tipper vi får en sesong der vi på veldig gode dager slår alle, og på dårlige dager kan tape mot alle.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2013, 12:00 
Forumlegende

Tips tipper KIL på en 14. plass og da nedrykk.

Vi er faktisk tilbake til der vi var da alle tippet oss ned alltid. Fattigst og færrest rutinerte spillere og fersk trener. Vel, vi har slått hardt nedenfra og opp tidligere.

Og da tror jeg jammen vi gjør det i år også!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]