wangern wrote:
Jeg har lenge fulgt med Kongsvinger, er inne her på forumet og leser også men er ikke så aktiv i diskusjonene.
Det er mye sutring her inne nå om TN. Men jeg vil bruke noen ord på å hylle mannen som har gitt oss mange gode opplevelser. Tom Nordli gjorde omtrent gull av gråstein da vi rykket opp til Tippeligaen. Han har reddet oss to ganger fra nedrykk, og akkurat DET er det mange av dere i hylekoret som har glemt.
Det har vært mange trenere innom Kongsvinger de siste årene, noen med suksess og noen som ikke har lykkes. Men en ting er sikkert, og dette skal dere tenke nøye igjennom før dere hyler ut om prestasjoner og lignende. Dersom dere jobber i en bedrift, ikke får lønn og det er usikkert om arbeidsplassen deres i det hele tatt klarer å unngå konkurs, ja da er det mange av dere som ikke klarer å yte maksimalt på jobb. Slik er det i arbeidslivet og slik er det nok i Kil også. Du kan være så god trener du bare vil, men betaler ikke arbeidsgiver lønn så kan en ikke forvente noe gode ytelser tilbake heller.
Takk heller mannen for den innsatsen han har gjort, uten den mannen hadde ikke denne klubben rykket opp i tippeligaen. Glem ikke det. For det kan gå flere tiår før Kongsvinger er tilbake i øverste divisjon igjen.
Det er klart Tom skal ha takk for innsatsen. Særlig i forhold til jobben som ble gjort med å få laget opp i tippeligaen. Historien har jo også vist at det var mange grunner til at han forsvant til FFK. Bl.a klubbens økonomi.
Høstsessongen i fjor var også imponerende. Men jeg tror vi hadde klart oss fra nedrykk i fjor uansett. Tom kan ikke lastes for at han ble hentet inn som redningsmann fordi styret fikk kalde føtter i fjor.
Men han kan heller ikke benekte at kravene om økte budsjetter kom fra ham, derfor er det uklokt å klage på manglende satsing som grunn for at han nå slutter. Han burde heller ta det som en mann og beklage at resultatene ikke sto i forhold til forventningene.