KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 15 May 2025, 00:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject: Ny trener for 2013
PostPosted: 21 Oct 2012, 16:01 
Spiller

Vi kan vel like godt begynne å diskutere dette nå (etter tapet mot Bærum).

KIL bør etter min mening gå for en lokal løsning som kan passe uansett om det blir AL eller 2. div. Så får det bære eller briste. Hammarstrøm?, Engerbakk?, Berstad? Håpnes? Flere kandidater?

Nordli/Hansen har vist seg å være tidenes waste of money når det gjelder trenere i KIL. Har i tillegg mistet sin PR-effekt og tydligvis får de ikke spillerne til å yte heller. Ingen riksdekkende media bryr seg om nye Tom Nordlie. Og den beste nye spilleren i år har paradoksalt nok vært den Nordlie ikke hentet selv (Melgalvis).

Møkkasesong! Får bare håpe vi kan ha øk til å beholde typer som Melgalvis, Wigum, Aas, Tiller

Profile  

Post subject: Re: Ny trener for 2013
PostPosted: 21 Oct 2012, 16:11 
Klubbdirektør

Helt enig!

Jeg kunne forøvrig tenkt med Berstad som ny trener!

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2012, 16:35 
Trener

Peter Lindau kunne jeg tenkt meg. Hør med Karlsrud om han kunne tenke seg å være assistent.
Han har vel ført Halmia fra 3 div til 1. div siden han forlot oss.

Men tapet i dag har nok noe med at ingen har fått lønn på en god stund, og ingen vet om klubben fortsatt kommer til å leve særlig lenger.

Tenker på meg selv, jeg hadde ikke gitt 100% om jeg ikke hadde fått lønn siden i sommer.

Last edited by Drublic on 21 Oct 2012, 16:39, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2012, 16:37 
Klubbdirektør

Enig i at TN og assistenten har vært fullstendig bortkastede penger. Men bør vi ikke se an tirsdagen før vi diskuterer ny trener?

Men hvem hadde klart og motivere seg under konkursspøkelset og 0 i lønn :roll:

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2012, 20:44 
Spiller

Da er mitt ønske Håpnes.

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2012, 21:22 
Kaptein

Tommy Gjerde! Og jeg mener det helt seriøst...

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2012, 21:38 
Klubbdirektør

Det vi trenger er et trenerteam som; satser på unge spillere og utvikle dem, og som har et kontaktnettverk som kan sikre oss unge og gode spillere.

Peter Lindau kan være en slik type. Tor Ole Skullerud er en annen om han ikke blir for dyr. Hammarstrøm er også et godt navn.

Jeg er ikke så sikker på om det bare er Nordlie/HAnssen som er feil. Tror det handler vel så mye om at KIL ikke har utnyttet PR-muligheten som lå rundt Nordlie.

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2012, 21:56 
Klubbdirektør

Tor Ole Skullerud er like dyr som Nordli hvis ikke mer.

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2012, 22:03 
Forumlegende

Janko wrote:
Tor Ole Skullerud er like dyr som Nordli hvis ikke mer.

Var jo det sist han var aktuell ja.

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2012, 22:05 
Forumlegende

Stian Aasen + Pål Håpnes.
Og at spillerne er semiproffer - altså med jobb ved siden av - så kan dette bli bra det!

Og morsomt at man allerede er i gang med å speide etter ny trener...
Og snart kommer kravene om forsterkninger også..
Bare vent... :P

Profile  

PostPosted: 22 Oct 2012, 10:24 
Reserve

Følgende ønsker til ny trener:

- Rimelig lønn sammenliknet med resten av klubben, og som klarer seg med en assistent
- Satser på unggutta (type Tony Gustavsson som ga Linnes og Gerson mye tillit i Tippeligaen)
- Får spillerne til å yte 150 % og ønsker å spille angrepsvillig fotball (heller 5-4 enn 1-0) (som Jostein "det er bare å peisa på" Grindhaug (gjør ikkeno om han har humøret til Grindhaug heller). Det er mye enklere å takle et tap hvis spillerne har gitt alt utpå banen. Jeg kommer på 1(!) krampe på en KIL-spiller i år (Aas hjemme mot Alta.)

Kan altfor lite om trenere rundt om til å komme med mange forslag til navn. Men var det ikke en (ivo?) som nevnte at Vegard Hansen hadde pakket klar kofferten i tilfelle KIL kom på banen? Mjøndalen har nå klart seg bra på litt mindre ressurser enn KIL, og spiller vel ikke halvgæærn fotball. Satser'n på unggutter også, kan det jo være en aktuell mann.

Ellers gleder jeg meg alt til neste sesong (spesielt hvis vi unngår konkurs eller nedrykk til 2.). Blir forhåpentligvis spennende (og mer entusiasme?) med spillere som Hansen, Sjøli, Skårdal, Wigum, Solum, Moltzau, Holmen Johansen/Valderhaug, Melgalvis og Pierau (er jo bare 22) mer eller mindre samtidig. Det er jaggu litt talenter å ta av i troppen allerede! Spe på med litt rutine og guts i eksiterende eller innflytta KIL-gutter som Ryen, Førsund, Tuelo, Myklebust, Hæstad, Joseph og Aas kan det bli artig neste sesong!

Profile  

PostPosted: 22 Oct 2012, 18:09 
Forumlegende

Daggers wrote:

Kan altfor lite om trenere rundt om til å komme med mange forslag til navn. Men var det ikke en (ivo?) som nevnte at Vegard Hansen hadde pakket klar kofferten i tilfelle KIL kom på banen? Mjøndalen har nå klart seg bra på litt mindre ressurser enn KIL, og spiller vel ikke halvgæærn fotball. Satser'n på unggutter også, kan det jo være en aktuell mann.

Jepp, det var meg.
Men regner med at det toget nå har gått.
Han er jo helt der nå og KIL er vel som å slåss mot lerneiske Hydra.
Men aner ingen ting om slikt nå.
Mjøndalen gjør sikkert sitt for å beholde ham.

Sitat:
"Ifølge legenden hadde Hydra ni hoder, hvorav ett var udødelig. Dersom et av hodene hennes ble hugget av, vokste det straks ut to nye." http://no.wikipedia.org/wiki/Hydra_(gresk_mytologi)

Profile  

PostPosted: 22 Oct 2012, 20:12 
Forumlegende

Makslønn 300 000 på ny trener! Da tar man det man får. Aasen har jo allerede en sesong bak seg nå, lokal og vet hva det dreier seg om.

Laget har underprestert og ikke utviklet seg siden i fjor, ergo må trenerteamet ta en runde på det. Hvis det betyr at sportslig ledelse ikke er god nok så får man ta det til etterretning.

Tar gjerne en ung up and coming trener som brenner etter å lykkes og utvikle seg, virker som en del eldre trenere lar det tralte og gå i samme takt og knapt nok det til tider. Må ha en med glød og passion!

Profile  

PostPosted: 22 Oct 2012, 23:43 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:
Makslønn 300 000 på ny trener! Da tar man det man får. Aasen har jo allerede en sesong bak seg nå, lokal og vet hva det dreier seg om.

Laget har underprestert og ikke utviklet seg siden i fjor, ergo må trenerteamet ta en runde på det. Hvis det betyr at sportslig ledelse ikke er god nok så får man ta det til etterretning.

Tar gjerne en ung up and coming trener som brenner etter å lykkes og utvikle seg, virker som en del eldre trenere lar det tralte og gå i samme takt og knapt nok det til tider. Må ha en med glød og passion!

Er vel ikke mange som tar på seg heltids trenerjobb for 300 000 kanskje, men at man må justere seg ned betraktelig fra dagens nivå er vel udiskutabelt.

Profile  

PostPosted: 23 Oct 2012, 00:03 
Klubbdirektør

Ingen trener jobber for mindre en det noen av spillerne har.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]