KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 15:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 33  Next
Author Message
PostPosted: 12 Oct 2012, 16:04 
Forumlegende

Hmm..salg av navn: Hvem EIER Gjemselund stadion? Er ikke det kommunen? Har KIL Toppfotball rett til å selge noe de ikke eier selv?

Profile  

PostPosted: 12 Oct 2012, 16:56 
Klubbdirektør

Kommunen eier ikke navnet, Det er det Kil som gjør. Så de kan jo selge navnet på stadionen. Mener det er Gjems som eier alt nede på Gjemslund.

Profile  

PostPosted: 12 Oct 2012, 17:02 
Spiller

Det er viktig å vite at Kommunen har spilt på lag med KIL i en mannsalder, og det vil dem sikkert forsette med, men en god mor må også si NEI!! Av og til.

Profile  

PostPosted: 12 Oct 2012, 17:19 
Forumlegende

Janko wrote:
Kommunen eier ikke navnet, Det er det Kil som gjør. Så de kan jo selge navnet på stadionen. Mener det er Gjems som eier alt nede på Gjemslund.

"Gjemselund stadion" er et idrettsanlegg som er kommunalt eid og driftet gjennom svært mange år. Derfor er dette da navnet på stedet og anlegget, og da er det vel eieren av stedet og anlegget som også eier navnet og bestemmer hva navnet skal være? Det kan være at KIL Toppfotball ahr fått eier og dritsansvar de seneste årene og da stiller alt seg annerledes selvsagt. Salgsinntekter av Gjemselund slik jeg forstår det med kommunalt eierskap vil da kommunene ha krav på. Og da er det kommunen som råder over hva pengene skal brukes til.

Profile  

PostPosted: 12 Oct 2012, 20:00 
Forumlegende

http://www.glomdalen.no/kil/article6280107.ece
Her sies det jo at det å selge navnet på stadion må godkjennes av kommunen!
"Dersom navnet selges, må dette godkjennes av Kongsvinger kommunen siden de er eier av stadion."

Dette kan jo være et vennligsinnet bidrag fra kommunen, uten at det koster kommunen noen ting.

Hva stadion kalles i terminlistene eller i TV-sendingene eller i media ellers bør nå være uvesentlig dersom det er med på å redde laget til fortsatt spill i TL/Adecco.
Folk her vil sikkert kalle det Gjemselund uansett, så ingen taper noe som helst, i alle fall svært lite.

Profile  

PostPosted: 12 Oct 2012, 22:23 
Klubbdirektør

Gjemselund blir uansett Gjemselund :wink: Akkurat som Domus og Epa aldri blir noe annet enn Domus og Epa :D

Jeg fatter ikke hva Glåmdalen holder på med nå, når de spør folket hva de synes Gjemselund skal hete. Er ikke det nettopp den nye eierens privilegium og bestemme det nye navnet? Hensikten med kjøpet er vel nettopp muligheten til og lage reklame for sin egen bedrift? Hva sier "Grusbanen" for utenforstående på tv2 ol.? Ingen verdens ting.

Profile  

PostPosted: 12 Oct 2012, 22:46 
Grævling

Bare jeg får inn lykketallet på onsdag, og øvrige nødvendige tall, så skal lunden få fast navn de kommende 20 åra. Og da blir det samme navn som det allerede er på plassen.... med skatten kommunen kommer til å dra inn på meg de kommende årene etter dette så tror jeg det skal være mulig å få de med på dealen uten alt for mye mas. Skulle de begynne å mase får jeg heller true med å flytte til Sør-Odal med millionene mine!

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2012, 13:05 
Klubbdirektør

Janko wrote:

Ifg. Kjell Arne Hanssen i kommunestyret, så eier kommunen både stadionnavnet og stadion. Han sier så i Glåmdalens kommentarfelt nå.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2012, 13:28 
Klubbdirektør

Må si at Glomdalen.no fremstår som som ganske useriøse som lister opp de forskjellige surmagra navneforslagene som personer med tydelige preg av innavl kommer med. Helt seriøst, mener disse "journalistene" at dette er morsomt? Hadde det ikke vært for Henning Danielsen, så kunne avisa fint ha gått til helvette for min del. Makan til søppeljournalistikk.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2012, 13:42 
Klubbdirektør

1892 wrote:
Må si at Glomdalen.no fremstår som som ganske useriøse som lister opp de forskjellige surmagra navneforslagene som personer med tydelige preg av innavl kommer med. Helt seriøst, mener disse "journalistene" at dette er morsomt? Hadde det ikke vært for Henning Danielsen, så kunne avisa fint ha gått til helvette for min del. Makan til søppeljournalistikk.

Enig! Skikkelig, real søppeljournalistikk.

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2012, 14:43 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Bare jeg får inn lykketallet på onsdag, og øvrige nødvendige tall, så skal lunden få fast navn de kommende 20 åra. Og da blir det samme navn som det allerede er på plassen.... med skatten kommunen kommer til å dra inn på meg de kommende årene etter dette så tror jeg det skal være mulig å få de med på dealen uten alt for mye mas. Skulle de begynne å mase får jeg heller true med å flytte til Sør-Odal med millionene mine!

Jeg kommer til å kjøpe hele stadionen. Da kan Kommunen drite å dra. :)

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2012, 19:20 
Forumlegende

Libra wrote:
Janko wrote:

Ifg. Kjell Arne Hanssen i kommunestyret, så eier kommunen både stadionnavnet og stadion. Han sier så i Glåmdalens kommentarfelt nå.

Kjell Arne Hanssen er en dyktig og ryddig (og faktisk tivelig) person, så det er verdt å tenke på hans kommentar der om å starte i korrekt ende...For det er vel ikke slik at man har dialog med interessenter uten at man har dekning for dette fra kommunen? I så fall er det neppe noe som kan godkrives KIL Toppfotball,men jeg vet ikke, men stusset over hans kommentar.

http://www.glomdalen.no/kil/article6282764.ece
sitat:
Ikke for å være slem eller ond- men Kongsvinger kommune eier Gjemselund stadion og også navnet Gjemselund stadion. Hvem kan da selge navnet?? Kanskje man skal begynne i riktig ende, før man legger noe ut for salg? Det er vel fortsatt slik i Norge at man kan ikke selge noe man ikke eier??

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2012, 19:32 
Klubbdirektør

I sitt neste innlegg i en annen tråd skrev han : Og da eier VEL kommunen også navnet. Han virket mao litt mer usikker.

KIL kan da ikke dra i gang et slikt tema hvis de ikke har dekning for salget?

Informasjon, takk :roll: For det er det dårlig med.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2012, 13:40 
Trener

Kongsvinger Kommune eier Gjemselund, men uten KIL Toppfotball er det ikke noe merkenavn å selge.
Lykke til med å selge stadion navnet for ett 5.div lag.

Og Drittdalen burde alle bare starte å boycotte, alt fra supportere til spillere og trenere.
Det er absolutt ingen grunn til å fortsette å invitere disse til "Konkurs Arena". De gjør ikke noe annet enn å spre negativitet om KIL til hele byen med sine subjektive overskrifter og latterlige innhold.
Be dem dra til helvete, bruk KIL.no til nyheter og bildeserier.

Profile  

PostPosted: 14 Oct 2012, 14:29 
Klubbdirektør

Drublic wrote:
Kongsvinger Kommune eier Gjemselund, men uten KIL Toppfotball er det ikke noe merkenavn å selge.
Lykke til med å selge stadion navnet for ett 5.div lag.

Og Drittdalen burde alle bare starte å boycotte, alt fra supportere til spillere og trenere.
Det er absolutt ingen grunn til å fortsette å invitere disse til "Konkurs Arena". De gjør ikke noe annet enn å spre negativitet om KIL til hele byen med sine subjektive overskrifter og latterlige innhold.
Be dem dra til helvete, bruk KIL.no til nyheter og bildeserier.

Glimrende sagt :D Jeg stjal disse argumentene for og svare Kjell A. Hanssen i Glåmdalen. Men du har nok rett i at boikott er det eneste fornuftige.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 33  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]