Libra wrote:
Roll wrote:
Libra wrote:
Hengehuer? I hvilke forhold i livet er det naturlig og gi og gi uten og få noe tilbake? Muligens overfor egne barn....

Med hengehuer mener jeg at vi må passe oss for å bli for negative. Det løser ingenting.
Det er mange ting i livet som koster uten at man nødvendigvis får så mye tilbake (i hvert fall i kroner og øre). Det er sikkert mange grunner til at folk rundt omkring støtter KIL. For de fleste er det vel en fellesnevner at vi har en eller annen tilknyttning til Kongsvinger eller distriktet rundt. Jeg forventer ikke så mye tilbake fra KIL ved å gi litt støtte til dem egentlig... Men jeg bidrar til å opprettholde noe som er viktig for meg. Det jeg får tilbake er noe jeg kan være stolt av, noe jeg kan identifisere meg med. Ved å støtte KIL bidrar man til at byen og distriktet kan ha et fotball-lag på høyt nivå. Verdien av det bør ikke undervurderes. Jeg er i hvert fall stolt av å heie på KIL og har ikke tenkt å slutte med det selv om det butter litt imot.
Ja, men da forventer du jo noe tilbake....Noe og være stolt av - en suksess. Og at de opprettholder noe som er viktig for deg og som du kan identifisere deg med. Slik er det for meg også. Men når alt dette uteblir, hva får man da igjen?
For meg ar det suksess nok at vi faktisk greier å ha et adeccoligalag år etter år(som gjerne av og til kan ta en tur innom Tippeligaen

). Jeg tror dessverre at Kongsvinger, uten en rik onkel, er for lite til å være i Tippeligaen over lengre tid. Med en slik målsetting (rundt midten og oppover på Adecco-tabellen) må man tåle at det går litt opp og ned. Man må så klart budsjettere deretter og tåle at det går dårlig i perioder. Skulle gjerne ønske at vi vant alle kamper jeg, men det er jo et problem etter hvert: man rykker opp, og det har man ikke råd til...
Men hovedpoenget mitt: Jeg er stolt av KIL fordi det er mitt lokale lag, det har en lang historie og gir meg identitet. Uansett.