KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 May 2025, 03:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 33  Next
Author Message
PostPosted: 06 Sep 2012, 11:39 
Forumlegende

Man får rett og slett si opp de tre-fire høyest betalte i klubben, uansett hvem eller hvilken rolle det gjelder. Ett eneste mål nå: Survival! I Adeccoligaen. Og som proffklubb.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 12:09 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Man får rett og slett si opp de tre-fire høyest betalte i klubben, uansett hvem eller hvilken rolle det gjelder. Ett eneste mål nå: Survival! I Adeccoligaen. Og som proffklubb.

De du nevner her er nok trenerteamet + kanskje en av spillerne.
Tror ikke det er letter å overleve i addecco uten trenere?
Klarer neppe å sparke Nordlie uten en saftig etterlønn heller ;)

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 12:26 
Reserve

Nordie er lei sutringen i byen, ja. Nå må jeg jaggu meg ha hørt det meste. Med unntak av NAV'ernes favoritt-lekeplass (debattforumet i Glåmdalen) så oppfatter jeg ingen generell sutring. Derimot er det en bred skuffelse og oppgitthet over at klubben for FEMTE ÅR PÅ RAD (minst) befinner seg helt på kanten av stupet. Og i dette tilfellet må også Nordlie ta sin del av ansvaret, både fordi han forlangte en sportslig satsing som betinget det andre har karakterisert som "fantasibudsjettering" og fordi han er ansvarlig for det han kaller PRODUKTET.

Nordlie mener at det er det sportslige og laget som er selve produktet, og uten det faller alt bort. Nå mener jeg at en fotballklubb er langt mer enn det, med sine tradisjoner, historikk, supportere og verdigrunnlag, men det er en annen sak. Dette sportslige produktet klarer ikke tiltrekke seg nok tilskuere og nok sponsorkroner. Etter min mening har de ikke klart å glede spillemessig i mange kamper i år, og den langt mer objektive måle-enheten Tabellen viser at de heller ikke har klart å glede poengmessig. Er det surmagetheten hos folk flest i byen som gjør at folk finner på andre ting enn å gå på kamp søndag kveld, eller må Nordlie ta sin del av skylden for at mange synes det som vises på banen ikke forsvarer å bruke 240 kroner (eventuelt en snau tusenlapp for en familie) på hver 14. dag?

Tom Nordlie: Du fikk det som du ville da den sportslige planen ble lagt ifjor. Du har et budsjett som er romslig i Adecco-sammenheng, og større enn det byen normalt klarer å bære. Du har kjøpt inn spillere du bruker, og du har kjøpt inn spillere du ikke bruker. Dere har blitt spart i første innsparingsrunde til tross for at klubben nesten gikk til skifteretten, og PRODUKTET ditt har svart med 0 poeng av 9 mulige. Kan du da være snill å droppe sånn pisspreik som du lirer av deg i dagens Glåmdal, når du ikke klarer å skille mellom surmagethet og en helt rettmessig oppgitthet og skuffethet? På forhånd takk!

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 14:45 
Klubbdirektør

Mye klokt i dette innlegget, TaigerVudds :) Men hvis du klarer og benekte at Glåmdalsdistriktet er omgitt av mange negative personer, så skjønner jeg ikke helt hvor du befinner deg. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har snakket med som simpelthen elsker og fortelle andre hvor LITE interessert de er i KIL, og hvordan de hater fotballen her. Det nærmest lyser av øynene deres når de setter i gang. Og øynene lyser av skadefrohet og ondskapsfullhet. Det burde ikke være nødvendig og være så negativt engasjert i noe som ikke interesserer. Det jeg ikke er interessert i - det driter jeg i :wink:

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 15:05 
Reserve

At det finnes mye negative mennesker på Glåmdalens debattforum er helt klart. Og det er heller ingen tvil om at det finnes folk som gnir seg litt i hendene når det går tungt for KIL. Men skulle dette distriktet være noe sentrum for surmagethet, slik Nordlie gir inntrykk av? Jeg har bodd endel steder (og gudene skal vite at det har Nordlie også gjort....), og neimen om det er bare halleluja rundt fotballen der heller. Oslo-folk om Vålerenga? Mye jamring !! Hva sier Fredrikstad-folket om FFK nå? Legger bergensere fingrene mellom når de snakker om Brann i dårlige tider?

Nei, Nordlie snakker mot bedre vitende. Og hva vet han egentlig om folk flests oppfatninger? Han pendler til og fra Gjemselund daglig, og snakker vel ikke mye med den gjennomsnittlige Kongsvinger-borgeren akkurat. Og skal man ikke få lov til å være skuffet og oppgitt over at fotballklubben i ens hjerte har puttet halvannen fot i graven for 5. år på rad, da skjønner jeg ikke når man skal få lov til å være skuffet.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 15:12 
Klubbdirektør

Jeg snakker om debattforumet i Glåmdalen også. Men like mye om folk jeg støter på i dagliglivet - som beskrevet. Og det gjelder ikke bare fotballen, men mye annet også. Hvordan det er andre steder, vet jeg ikke. Men jeg har vokst opp, og bodd halve livet i Oslo, og der var det helt andre holdninger til det og lykkes/være vellykket. Janteloven hadde ikke den samme gjennomslagskraften som her.

Jeg bor på et lite sted utenfor KV, og her var det i sin tid noen som prøvde og starte/drive matbutikk. Men ikke søren om de skulle lykkes med det, så folk handlet i KV i stedet :roll:

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 15:20 
Klubbdirektør

Vif hadde ikke hvert noe uten (bønda). Hvis man teller opp klanen supportere er det ikke mange oslo folk der, Ikke på tribuna heller. Så etter befolkningen er det bra på Gjemslund egentlig. Men det er dumt av Glåm Dalen og trykke dette på første siden men fete bokstaver. Det gjør ikke saken noe bedre hvis man skal samle inn penger, Lurer på om avisa hadde hatt første sia hvis Kil hadde vunnet 7-0 over Strømmen. Nei. Men er det noe negativt så har de mange sider med bare dritt. Synd det. For ikke mange fler tilskuere av det nei.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 15:23 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Vif hadde ikke hvert noe uten (bønda). Hvis man teller opp klanen supportere er det ikke mange oslo folk der, Ikke på tribuna heller. Så etter befolkningen er det bra på Gjemslund egentlig. Men det er dumt av Glåm Dalen og trykke dette på første siden men fete bokstaver. Det gjør ikke saken noe bedre hvis man skal samle inn penger, Lurer på om avisa hadde hatt første sia hvis Kil hadde vunnet 7-0 over Strømmen. Nei. Men er det noe negativt så har de mange sider med bare dritt. Synd det. For ikke mange fler tilskuere av det nei.

Jeg synes at et arrangement i Kongsvinger som drar 1200 tilskuere fast - hver 14.dag - gjennom over 1/2 år, er meget bra - sammenlignet med hvor lite folk andre arrangementer i KV drar!

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 15:30 
Reserve

Libra: Janteloven står sterkt her, men du kan da ikke mene at det er den og folks problem med å akseptere andres suksess som skaper negativitet rundt KIL? Å nesten gå konk igjen mens man ligger nærmere nedrykk enn opprykk har da ingenting med å lykkes å gjøre?

At 1200 faste tilskuere annenhver helg er bra, kan jeg være enig i. Men det er ikke problemet. Problemet er at man budsjetterte med 1500. Så for å overleve er det ikke nok med "bra", men det må være "veldig bra". Såklart, har man millioner på bok og masse egenkapital, er det uproblematisk med 300 i tilskuersvikt. Men der var vi ikke, og likevel ble det gamblet med Nordlie, stort trenerteam og et utgiftbudsjett som overgår de fleste andre klubber i divisjonen.

Janka: Mange er opptatt av KIL, og når de nok en gang står i fare for å konkes, så er det noe lokalavisen skal slå opp. Vi ønsker ingen puddelpresse som kun dekker gladnytt, og funker som Pravda på 80-tallet. Eller i Nord-Korea idag. Og tror du ikke KIL hadde havnet på førstesiden etter en 7-0 seier mot Strømmen, så har du ikke lest avisen ofte på mandager de siste årene. :-)

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 16:05 
Klubbdirektør

Har lest avisa ja. Men de er jo ivrigst når det er noe negativt om Kil. Etter det jeg har hørt i dag er den moms greia fra i 2011. Ikke i år. Og det ligger fler regninger på vent nede på brakka. Jeg sa at det ikke blir noe fler tilskuere eller penger når Nordli kom. Og rett fikk jeg. Men styret hadde lagt opp et budsjett på Nordlis bekostning. Og drømte vel om store inntekter.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 16:13 
Klubbdirektør

TaigerVudds wrote:
Libra: Janteloven står sterkt her, men du kan da ikke mene at det er den og folks problem med å akseptere andres suksess som skaper negativitet rundt KIL? Å nesten gå konk igjen mens man ligger nærmere nedrykk enn opprykk har da ingenting med å lykkes å gjøre?

At 1200 faste tilskuere annenhver helg er bra, kan jeg være enig i. Men det er ikke problemet. Problemet er at man budsjetterte med 1500. Så for å overleve er det ikke nok med "bra", men det må være "veldig bra". Såklart, har man millioner på bok og masse egenkapital, er det uproblematisk med 300 i tilskuersvikt. Men der var vi ikke, og likevel ble det gamblet med Nordlie, stort trenerteam og et utgiftbudsjett som overgår de fleste andre klubber i divisjonen.

Jo, jeg mener absolutt at janteloven spiller inn her. "Se på dem da. Tror dem er store stjerner...og er ikke engang fra distriktet her..." Og da snakker jeg om folks holdninger til laget generelt. Økonomibiten er noe helt annet. Hvis KIL får hjelp av f.eks. kommunen, så blir mange bitre og gnavne. Og ofte fordi "mine unger driver ikke med fotball, og mine barns idrett får ikke noe støtte" Og veldig mange skjønner jo heller ikke så mye av økonomi i en bedrift, og trekker feil slutninger ut i fra det.

Ellers vet jeg selvfølgelig at 1200 er 300 for lite iht budsjett. Men allikevel er det bra frammøte i denne målestokken :wink:

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 16:15 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Har lest avisa ja. Men de er jo ivrigst når det er noe negativt om Kil. Etter det jeg har hørt i dag er den moms greia fra i 2011. Ikke i år. Og det ligger fler regninger på vent nede på brakka. Jeg sa at det ikke blir noe fler tilskuere eller penger når Nordli kom. Og rett fikk jeg. Men styret hadde lagt opp et budsjett på Nordlis bekostning. Og drømte vel om store inntekter.

Det er jo det Glåmdalen kaller sin plikt til og opplyse om KIL :? Hvordan kan de skylde over 700 000 i mva fra i fjor?

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 16:26 
Klubbdirektør

Når man ikke betaler ei regning blir det fort dyrt vet du. Men skjønner enda ikke at det går an å gå på rævva heller jeg. Har du et budsjett på si 7 mill, så betaler du jo det som kommer av regninger. Man utsetter dem jo ikke. Men det er vel det Kil har gjort gjennom året da. Levd på forskudd som vanlig. Dem regna jo med ekstra inntekter på kvalikk kampene også. Og så dum går det ikke an å væra. Blir det samme som om jeg kjøper bil til 2 mill og tro at jeg vinner på lotto til helga det.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 16:35 
Klubbdirektør

Nå kan jo ikke betaling av mva sammenlignes med vanlige regninger da. Betaler du ikke den ved forfall er de på deg med en gang og truer med tvangsfullbyrdelse osv. Så det synes jeg er rart...

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2012, 20:07 
Klubbdirektør

Heeeeeeeeeerlig http://www.glomdalen.no/nyheter/article6223959.ece

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 33  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]