KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 15 May 2025, 23:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 33  Next
Author Message
PostPosted: 24 Aug 2012, 15:30 
Forumlegende

2011: 1232 tilskuere i snitt, 1000 i snitt budsjettert = overskudd
2012: 1350 tilskuere i snitt, 1500 i snitt budsjettert = dundrende galematias!

Drøyt hundre tilskuere mer reelt sett, 500 tilskuere opp i budsjett?? Fra 1232 tilsk i 2011 til 1500 tilsk pr kamp i 2012 kamp håpte man på...

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2012, 16:00 
Forumlegende

Karlsen wrote:
2011: 1232 tilskuere i snitt, 1000 i snitt budsjettert = overskudd
2012: 1350 tilskuere i snitt, 1500 i snitt budsjettert = dundrende galematias!

Drøyt hundre tilskuere mer reelt sett, 500 tilskuere opp i budsjett?? Fra 1232 tilsk i 2011 til 1500 tilsk pr kamp i 2012 kamp håpte man på...

Husk det TaigerVudds nevner at hver tilskuer ikke genererer like mye inntekter. Tilskuertallet sier noe om totalen som er innenfor portene.
Men noen kommer inn gratis med ulike typer kort, noen har rabaterte sessongkort, mange kjøper de billigste bilettene.
Det som er interessant å finne ut av, er hvor mye regner de med at hver tilskuer gir av blanke kroner i klubbkassa når de setter opp dette budsjettet.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2012, 18:14 
Forumlegende

Karlsen wrote:

1). Hånd til munn er den rake motsetning av profesjonalitet. Tilfeldig lederskap er det motsatt av krystallklare mål, planer, retningslinjer og iverksettelse av disse. 100% profesjonalitet betyr at man fint kan legge klare føringer for fremtiden og av dette igjen oppnå krystallklare mål. Innholdet her er selvsagt at man kan ved krystallklar ledelse prestere over evne over tid.

2). Jeg har selv stilt meg til rådighet som talentspeider, noe som fint kan være dugnads arbeide. Noe reisegodtgjørelse og man kan dra rundt omkring uten å ta timesbetalt. Dugnad kan gå bra på administrativ side, men gjør man det ved hånd til munn vet man jo ikke hvem som gjør hva. man kan også profesjonalisere dugnadsarbeide, der man for eksempel vet fra uke til uke hvem som gjør hva der det er full oversikt over kommende arbeidsoppgaver og gjøremål. Anbefaler også andre å stille seg tilgjengelig for klubben.

1. Poenget er at KIL vil aldri ha stabile rammevilkår til å planlegge, legge føringer for å være et toppfotballag.
Det vil komme økonomiske gode perioder hvor man kan hugge til, men også motsatte tider.
KIL har ikke og vil slik verden er i dag aldri få den økonomiske romsligheten som må til.
Man kan jo planlegge en nøktern middels linje, og så justere opp og ned etter de nevnte forhold i 2 setninger ovenfor.
Skal et være såkalt krystalklart, hogd i stein, blir det aldri noe mer enn det.
Da kommer hånd-til-munn inn som kreative tillegg når sjansene til det finnes.
Forstå hånd-til-munn som desserten.
Det er ikke noe verre enn det, men heller ikke enklere.
KIL har ingen Sareptas krukke som tillater at mye går skeis.

Et annet spørsmål er om KIL vil kunne rekruttere de / den som evner det kravet om profesjonalitet du sikter mot.
Fullt mulig at de daglige lederne de siste årene er fullt dyktige nok, men at markedet er for dårlig.

2. Ok, flott at du har tilbudt deg som talentspeider, respekt av det.
Administrasjon er ofte en befengt ord, fordi det kan forveksles med steilt byråkrati.

Her er en stillingsannonse for Daglig Leder i Klepp IL, med et budsjett på 10 millioner kroner.
http://www.kleppil.no/Om-Klepp-IL/Nyhet ... -Klepp-IL/

Dette vil jo være litt forskjellig, men viser nok oppgaver som man bør ha 1 bestemt person til, syens jeg.
Kontinuitet overfor andre er et nøkkelord, og viktig overfor omverdenen.

KIL har jo flust av frivillige som utfører masse oppgaver ellers.
Alt som en daglig leder utfører kan selvsagt utføres som gratisarbeide (dugnad) om noen gidder det, men ikke med ukentlig skifter, det blir rot.
Selv hovedtreneren kan utføre sin jobb uten ei krone om han vil det...

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2012, 18:22 
Forumlegende

Joda, vi er små og det er en vrien manøver å styre KIL skuta. Fortsettelsen skal bli interessant å følge.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2012, 18:57 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Joda, vi er små og det er en vrien manøver å styre KIL skuta. Fortsettelsen skal bli interessant å følge.

Jepp, men jeg er mye enig i det du sier, men det krever jo en del utover det vanlige, altså at man dedikert til 1000 og hyperbestemt!
Det blir nok en spennende høst.

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2012, 19:15 
Forumlegende

KIL - Tromsdalen 2-0 1502
KIL - hamkam 0-3 2183
KIL - Start 0-1 1371
KIL - Notodden 3-1 1153
KIL - Bærum 6-2 1052
KIL - Bryne 1-2 1234
KIL - Ull/Kisa 1-0 1237
KIL - Hødd 2-1 1243

Dette gir tilsammen 10 975 tilskuere, et snitt på cirka 1372.
1500 * 15 = 22 500 tilskuere.
Det krever i snitt på resten av kampene: (22 500 - 10 975) / 7 = cirka 1646.

Utviklingen i tilskuere på hjemmekampene viser nok at plassering betyr så mye.
Tromsdalen skal noemalt ikke trekke mer folk enn Start og nå Hødd etter kalaskampen på Hamar.
Tar vi vekk HK-kampen, som jo er antatt helt spesiell, er hjemmesnittet bare 1256.
1256 * 7 = 8792.
10975 + 8792 = 19767.
22 500 - 19 767 = 2 733 som KIL da antatt cirka vil mange for å nå målet på snitt på 1500.

Slik sett blir det en fordel om KIL ikke rykker direkte opp.
kamp 1: nr 3 hjemme mot nr 6
kamp 2: nr 4 hjemme mot nr 5
vinneren av kamp 1 mot vinneren av kamp 2 (ikke helt sikker på hvor...), og vinneren av denne kamp hjemme og borte mot nr 14 i TL.
man må altså bli nr 3 eller 4 for å være garantert en hjemmekamp.

Med flaks og dyktighet kan man oppleve 3 hjemmekamper i kvalikken!
Det ideelle ville da være hjemmekamper mot Hamkam (mye folk), Ull/Kisa (men de har sprukket), og Lillestrøm (men de klarer seg nok). Så da HamKam, Bodø/glimt og Fredrikstad.

Hhhmmm, dette burde inspirere til maks uttelling utover!

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2012, 22:36 
Klubbdirektør

Hm....jeg har vært på nesten alle hjemmekamper de siste årene. Men jeg vet ikke om jeg gidder på søndag. Billetten er betalt allerede gjennom sesongkort - så den økonomiske lojaliteten plager meg ikke. Men jeg vil ha spenning!

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2012, 22:49 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Hm....jeg har vært på nesten alle hjemmekamper de siste årene. Men jeg vet ikke om jeg gidder på søndag. Billetten er betalt allerede gjennom sesongkort - så den økonomiske lojaliteten plager meg ikke. Men jeg vil ha spenning!

Møt opp Libra. Ikke la grinebiterne vinne! Kjøp heller en ekstra pølse i kiosken :P
Ifølge Nordlie er troppen bedre enn noensinne (http://www.kil.no/news/article/1ki4zdnseinhp1cw24vru3btil/title/--bedre-enn-noensinne) , og jeg tror ikke noe annet enn at spillerne gir 110%, og gir alt for å vinne.

To formlag som møtes, så spenning får du 8)

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2012, 22:59 
Klubbdirektør

Spenning for hva....Det er jo ikke ønskelig og rykke opp :evil:

Pølser...ja,ja....hvis de ikke er tomme for både pølser og vafler og burgere da - før man rekker fram etter do-besøket :?

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2012, 23:36 
Klubbdirektør

Libra wrote:

Pølser...ja,ja....hvis de ikke er tomme for både pølser og vafler og burgere da - før man rekker fram etter do-besøket :?

Tro meg, Nordlie vil ha ett opprykk på CV'n sin 8)

Profile  

PostPosted: 24 Aug 2012, 23:48 
Klubbdirektør

Freddien wrote:
Libra wrote:

Tro meg, Nordlie vil ha ett opprykk på CV'n sin 8)

OK....men han kan jo bare trekke seg etter endt sesong. Huff....jeg er så motløs nå, og negativ :? Jeg så fram til denne sesongen. Endelig en sesong med økonomien i orden, og sportslig suksess med Tom N. ved roret :) Men nei da, så enkelt skal det ikke være :roll:

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2012, 13:31 
Kaptein

http://www.glomdalen.no/kil/article6204057.ece

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2012, 17:53 
Forumlegende

Neeeh, litt forsiktig med å dele ut billetter til barn.
Hvorfor?
Fordi en del da vil føle at man utnytter / bruker barn for å trekke folk på kamp.
Kan jo skape familiebråk...

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2012, 18:16 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Hvorfor?
Fordi en del da vil føle at man utnytter / bruker barn for å trekke folk på kamp.

ja, men hvis halvparten av de barna som får billett tar med seg en eller flere voksne så er det verdt det. BRA TILTAK :!: :D
Det er fortsatt frivillig om du velger å gå eller ikke, så jeg syns ikke det er å utnytte barn. (Kan jo sammenlignes med å dele ut sirkusbilletter med 50% rabatt. Helt vanlig det)

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2012, 19:21 
Forumlegende

Roll wrote:
ivo wrote:
Hvorfor?

ja, men hvis halvparten av de barna som får billett tar med seg en eller flere voksne så er det verdt det. BRA TILTAK :!: :D
Det er fortsatt frivillig om du velger å gå eller ikke, så jeg syns ikke det er å utnytte barn. (Kan jo sammenlignes med å dele ut sirkusbilletter med 50% rabatt. Helt vanlig det)

Det vil hos mange ikke gjøre KIL mer populære enn de er.
Og sirkusfolket er knapt en god mal.
man får mene hva man vil, men jeg liker ikke denslags.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 33  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]