KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 17 Jul 2025, 14:19

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL - Notodden
PostPosted: 28 May 2012, 22:34 
Forumlegende

Har lasta ned video og zoomet inn på situasjonen. Håpeløst å se fra den vinkelen, men når jeg sto på tribuna så jeg at mye av ballen var inne. Usikker på hvor mye siden det går rimelig fort. Men dømt er dømt og vi vant ;)

Profile  

PostPosted: 28 May 2012, 22:38 
Trener

Sto bak mål og den ballen var ikke inne, den var ikke på streken engang. Det var en grunn til at halve Notodden beinet mot assistenten. Meeeen, nå om dagen har jeg sett så mye rævva dommere at det var på tide noe gikk vår vei også.

Profile  

PostPosted: 28 May 2012, 22:52 
Spiller

Jeg har fast plass bak hemmat målet i skrå vinkel, og det var ingen der som jublet før vi hørte J-feltet jubla og vi så linjemannen markerte mål??? Men samme det?

Profile  

PostPosted: 28 May 2012, 22:55 
Klubbdirektør

Endelig seier :D :D . For en herlig kveld.

KIL framstod med mer vilje og guts enn på flere kamper syns jeg. Mange som prøvde å skape noe framover. Hele laget skal ha skryt. Likevel syns jeg at enkelte ganger stod endel spillere stille når ballen ble vunnet. Savner at ALLE blir med på kontringer. Og skyt når det er en mulighet. Altfor mange sjanser ble skuslet bort pga småspill og feilpasninger rundt 16 metern.

Profile  

PostPosted: 28 May 2012, 22:59 
Klubbdirektør

Drublic wrote:
Sto bak mål og den ballen var ikke inne, den var ikke på streken engang. Det var en grunn til at halve Notodden beinet mot assistenten. Meeeen, nå om dagen har jeg sett så mye rævva dommere at det var på tide noe gikk vår vei også.

Sett fra min synsvinkel på Felt J syns jeg at ballen var inne. Andre (som til dels var bedre plassert enn meg) syns ikke den var inne . Uansett dømt er dømt, og KIL trengte denne "stang inn" avgjørelsen tror jeg. Vi har ikke fått for mye hjelp av dommerne i år så kanskje det var rettferdigheten som kom til sin rett :wink: .

Profile  

PostPosted: 28 May 2012, 23:46 
Kaptein

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=3967

Den var ikke inne sier spellera sjøl. Meeeeeeeeeeeeeeeen at seier'n var fortjent er det ingen tvil om. Gøtt med 3 poeng !

Profile  

PostPosted: 29 May 2012, 08:35 
Spiller

ENDELIG!!! Selv om det er synd at kalaset starter med en heller tvilsom avgjørelse. Ellers synes jeg de fleste var mer "PÅ" nå enn på lenge - men fortsatt henger det i - noe som gjør at spellera tydeligvis mener de må helt innenfor 5-meteren for å skyte...Førsund viste jo i annen omgang at det går helt fint å skyte fra distanse! 4-5 situasjoner i første omgang (MINST!) hvor vi i stedet for å brenne av på direkten (og da INNENFOR 16-meteren!!) driver småspill og suller vekk ballen. Men-men, kan ikke fikse alt på én kamp...det sitter vel litt i hodet etter 5 strake tap.

Melgalvis var overalt, vant dueller, tilrettela for fine angrep, var kreativ og lagde mål...kampens store spiller i mine øyne! Tuelo har tapt seg enormt siden opprykks-sesongen synes jeg...i går florerte det med usikre, tafatte avgjørelser og dårlige valg...Hva med å spille gjennom Myklebust som kommer i 100 bak begge midtstopperne og Tuelo er upresset? Han hadde jo hatt fri bane mot mål??? Neida...vente på kanten...og resten av Notoddenforsvaret, og i hvertfall til Myklebust har stoppet opp - laaaangt inne i en offside posisjon...MAKAN!!!

Men, alt i alt...gøtt med seier - nå kjører vi bare på!

Merkelig stille tidvis på J-feltet...hadde vi ikke helt trua eller???

Profile  

PostPosted: 29 May 2012, 08:50 
Klubbdirektør

Syns at Tuelo kunne få vile noen kamper nå. Han for spille aunnsett hvor dårlig han er. Hvorfor ikke prøve Patrick Hansen.

Profile  

PostPosted: 29 May 2012, 09:18 
Klubbdirektør

Deilig med seier igjen :-)

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 29 May 2012, 12:42 
Spiller

Den var nok ikke inne, men når Notodden på sine sider skriver at mål nr 3 var offside er de på jordet. tuelo startet på egen halvdel OG, som om ikke det var nok, på rett side av sin mann.

Profile  

PostPosted: 29 May 2012, 13:13 
Klubbdirektør

Den var inne:
Image

Profile  

PostPosted: 29 May 2012, 14:09 
Reserve

A4Tech wrote:
Den var inne:

Ikke at det har noe å si, men fra det bildet der (og intervjuet med rimelig godt plasserte Tiller Larsen) trur jeg at den ikke var inne. Fra bildet ser det ut som at foten til Notoddenfyren som sparker vekk ballen er ovenfor linja (før han sparker ballen) og dermed er det vanskelig at ballen skal ha vært inne. Se forresten på hvor linjemannen står i det ballen er på streken. Han skal helst unngå å vinke for at ballen er inne når han selv står et par meter unna linja. (Generelt lider linjemenna i Adecco av 17.maisyke.) En feil avgjørelse av en ellers god dommertrio (vil alltid være offsidediskusjoner o.l.).

Men endelig begynner "ting å jevne seg ut" - venter fortsatt på en sinnsyk mengde med flyt etter en lang periode med uflyt når det kommer til kontroversielle situasjoner, både fra Tippeligasesongen og fjoråret (usikker på om jeg noen gang vil glemme Ranheimkeepern som hindra KIL-mål ved å dra med seg ballen med hånda fem meter utafor 16-metern med dommer og linjemenn med fullt innsyn til situasjonen).

Profile  

PostPosted: 29 May 2012, 14:52 
Forumlegende

Daggers wrote:

Men endelig begynner "ting å jevne seg ut" - venter fortsatt på en sinnsyk mengde med flyt etter en lang periode med uflyt når det kommer til kontroversielle situasjoner, både fra Tippeligasesongen og fjoråret (usikker på om jeg noen gang vil glemme Ranheimkeepern som hindra KIL-mål ved å dra med seg ballen med hånda fem meter utafor 16-metern med dommer og linjemenn med fullt innsyn til situasjonen).

Da fikk vi revansj på den avgjørelsen. Syns fortsatt det er umulig å se på bildet om den er inne eller ute. Forsøkte å zoome inn også ettersom jeg redigerte videopptaket for kil.no i går uten å bli særlig klokere av det. Vi kommer aldri til å få vite om den er inne eller ikke så vi får bare nøye oss med at den er dømt inn og at det er til vår fordel. Ingen her som er misfornøyd med det tipper jeg ;)

Profile  

PostPosted: 29 May 2012, 20:06 
Trener

A4Tech wrote:
Den var inne:
Image

Ballen er i lufta der, så det kan se ut som den ligger over streken fra dette kameraet, men jeg har nok aldri vært så sikker på om en ball var inne eller ute noen gang før. Denne var ikke inne.

Profile  

PostPosted: 30 May 2012, 12:28 
Klubbdirektør

Fra mitt ståsted høyt oppe på felt J var ballen inne, særdeles vanskelig avgjørelse, men det som er sikkert var at linjemannen var veldig sikker i sin sak, nøla ikke et sekund! ;)

Det som ihvertfall var feil var det annulerte målet etterpå, for den var så til de grader onside. Så summa sumarum!

Litt stille på felt J til tider ja, resultatet av at de engasjerte var spredd på felt J. Jeg kommer til å plassere meg på øvre del, for det funket dårlig mot Kamma hvor vi var samlet på nedre.

Uansett, cred for kom igjen vinger etter 1-1 målet, den var det trøkk i lenge!

Ellers må vi være litt mer kreative på sangene, Tobias klapp klapp klapp? Vi er ikke fosseberget!

Deilig seier, enda mer deilig å se at det var vilje i alle sammen, spesielt etter 1-1 målet, fantastisk! Hæstad, Samir og Alex var virkelig solide, men håper at Myklebust snart får ballen, han har mange smarte løp og er ofte alene, men får dessverre ballen alt for sjeldent.

Moen får endelig vist at han er farlig da han får ballen "riktig". Mange som mener at han har spilt dårlig, jeg mener at problemet tidligere er at han har blitt spilt dårlig av de andre.

Håper dette var kampen hvor vi får trua på oss sjøl og ikke minst at man skjønner at man må skyte hvis det skal bli mål ;)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]