KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 11:51

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next
Author Message
PostPosted: 11 Nov 2011, 21:58 
Klubbdirektør

allan wrote:
Dere kan ikke seriøst mene at Steen/Håpnes skal ta dette. Førstnevnte har vært lenger ute av toppfotballen enn Brogeland. Håpnes har vel trent Jr laget ned fra interkrets. Berstad har ingen erfaring som trener på høyre nivå. Utrolig hvis man ikke kan være mere visjonær enn å gå tilbake til gamle helter og tro det skal være godt nok. Enig med Tom Nordlie.."Det holder ikke med en lokal trener fra Odalen"!

Helt enig. Men hva venter du deg innen et budsjett på 11 mill. da? Jeg tror det er mange som ikke har skjønt rekkevidden av styrets valg av satsing enda.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 23:42 
www.kilsk.com

Henning Berg!

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 23:55 
Klubbdirektør

Gi deg nå da... :roll: Tror du han forlanger mindre i lønn enn TN, og tror du han har lavere ambisjoner enn opprykk? Kom ned på jorda. Her er det nok Gunnar Tyttebærbærget som gjelder :lol:

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 01:24 
Kaptein

synes øyvind eide kan få sjangsen som hovedtrener for KIL nå jeg.

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 01:47 
Forumlegende

Janko wrote:
Kai Erik Moen og Håkon Wibe Lund. Tuller du eller?? Bjørnebye har bare hvert trener For Start i 1 år. Så hvordan det gikk. Håpnes hva har han gjort for noe da?? Ingen ting. Hjelper ikke bare med kurs i ditt og datt. Det kan vi ta også det. Men er ingen trener for det. Trenger en med erfaring til Kil. Ikke disse lokale som vi har hatt før og som ikke var så bra. Den eneste som har hvert noenlunde bra er Berstad. Han har vel ikke trent noen de siste 2 årene etter han var i MO il. Men jeg kunne tenkt meg Andreas Alm eller Peter Lindau.

De første var eksempler på hva som er nye trenere på markedet, sier ikke at jeg vil ha dem. Men det er ikke sånn at en trener uten erfaring nødbendigvis er en dårlig trener. Skogheim var ett relativt uskrevet blad når han tok over KIL selv om mange mener det var Sønsterudbråten som styrte skuta under hans tid, men de to fikk jo til litt med laget.
Bjørnebye mener jeg seriøst bør vurderes, han er en person med mye fotballfag i hodet, en klar og tydelig person og sterk peronslighet. Har vært assistent på landslaget i tilegg til Start jobben.

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 01:53 
Klubbdirektør

Og hva slags ambisjoner tror du Bjørnebye har da? Og hva tror du han skal ha i lønn? Er det mulig og være så langt fra virkeligheten:-(

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 02:00 
Forumlegende

Det er jo ikke alle trenere som kommer inn og krever at klubben må ha ett budsjett på x antall millioner for å tegne kontrakt. De fleste trenere vil gå i dialog rundt sportslige ambisjoner og mål for kommende sessong og på lang sikt og jobbe mot det. Hva ulike trenre vil kreve i lønn vet jeg ikke, men hadde vi råd til å gi Nordlie kontraktsforslag på 1,8 mill i året så har vi nok råd til de fleste andre på det norske markedet.

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 02:11 
Klubbdirektør

De fleste trenere krever og ha et lag som kan prestere, og satsing. De millionenene TN forlangte var jo mest for og beholde de spillerene han hadde i høst. Ikke noe urimelig krav, vil jeg påstå.

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 11:44 
www.kilsk.com

Libra wrote:
Gi deg nå da... :roll: Tror du han forlanger mindre i lønn enn TN, og tror du han har lavere ambisjoner enn opprykk? Kom ned på jorda. Her er det nok Gunnar Tyttebærbærget som gjelder :lol:

Bare en spøk.... :P

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 13:07 
Grævling

Libra wrote:
allan wrote:
Dere kan ikke seriøst mene at Steen/Håpnes skal ta dette. Førstnevnte har vært lenger ute av toppfotballen enn Brogeland. Håpnes har vel trent Jr laget ned fra interkrets. Berstad har ingen erfaring som trener på høyre nivå. Utrolig hvis man ikke kan være mere visjonær enn å gå tilbake til gamle helter og tro det skal være godt nok. Enig med Tom Nordlie.."Det holder ikke med en lokal trener fra Odalen"!

Helt enig. Men hva venter du deg innen et budsjett på 11 mill. da? Jeg tror det er mange som ikke har skjønt rekkevidden av styrets valg av satsing enda.

Valg av satsing? Kunne de valgt noe annet? Når budsjett realistisk ser ut til å bli 11,5 mill, skulle de heller valgt å kjøre på som om de hadde 15-16 mill?

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 13:53 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Libra wrote:
allan wrote:

Valg av satsing? Kunne de valgt noe annet? Når budsjett realistisk ser ut til å bli 11,5 mill, skulle de heller valgt å kjøre på som om de hadde 15-16 mill?

Styret hadde vel ikke noe valg i dagens situasjon. Men hva er gjort for og få inn mer penger? Jeg har i vært fall ikke merket noen form for aktivitet for og få økt inntektene. Som noen har nevnt: Ikke engang Anderacet var omtalt på kil.no. Ble alle andelene solgt?

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 14:16 
Forumlegende

allan wrote:
Dere kan ikke seriøst mene at Steen/Håpnes skal ta dette.

De 2 kan vel gjøre jobben for 1 million tilsammen.
Nå er det TN + AKH + støtteapparat.

Så hvorfor ikke gå fra den ene enden av skalaen til den andre?
Hva med en spillende trener, så kan mer spares?

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 15:19 
Reserve

ingen som har nevnt navn som Thodesen (eks Sandefjord nå Moss) Moss er ille ute økonomisk og gir nok fra seg Thodesen for å spare lønn.

Når det gjelder Åge Steen føler jeg det blir ett valg ala det å ansette Brogeland. La oss få en som er inne i toppfotballen eller har vært der de siste 10 årene i hvertfall ;)

Petter Myhre ? Suksess med yngre i VIF og greide seg bra som hovedtrener i VIF og så lenge det varte.

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 16:15 
Klubbdirektør

Hvordan er det med han tidligere Hamkam-treneren, Bakkemo? Var aktuell for noen sesonger siden.

Koste hva det koste vil, men jeg kunne tenkt meg Peter Lindau som KIL-trener.

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2011, 16:52 
Klubbdirektør

Peter Lindau er nok villig til å trene Kil. Han er på Vinger ofte å besøker de han kjenner. Så det er vel bare å spørre.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]