KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 09:36

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next
Author Message
PostPosted: 11 Nov 2011, 14:47 
Forumlegende

Nå som forhandlingene med TN/AKH er avsluttet, og de vel kun tas opp igjen om det skjer noe ekstraordinært med tanke på penger, så trådens spørsmål nok en gang aktuell.
"Hvem blir ny trener?"

Regner emd at de som mente det korrekt å avbryte nå, også har gode ideér om hvem som nå skal ta over.
Utgangspunktet er vel et budsjett på snarere 10 millioner enn 11 millioner, eller noe der i mellom.

Noen a la Tørum eller Bjørnebye kan nok bare glemmes emd et slikt budsjett tror jeg.

Av lokale krefter er det vel mulig med
* Åge Steen
* Pål Håpnes
* Charles Berstad
* Terje Holt
* Øyvind Eide

eller ????
Hva mener folket?

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 15:59 
Reserve

Er jeg spent på også, blir det noen av de du nevner så skal jeg garantert komme tilbake til Gjemselund om noen år igjen... :P På vei tilbake fra 2-3. divisjon med en ny satsing etter at det har flyttet noen som faktisk har penger hit. :roll:

Tørum kunne vært interresant, men tviler som deg på at han vil ha en jobb hvor man ikke kan beholde elr kjøpe de "beste" spillerne.
Bjørnebye?? Nei!

Tony Gustavsson er han ledig? Men der stopper det vel på det samme som med Tørum og Nordlie...

Hva med en dansk trener? Han som trente OB frem til for 1 år siden, Lars Olsen. Det kunne ha vært spennende.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 16:00 
Forumlegende

Jeg skulle gjerne sett at vi prøvde Bjørnebye, ikke vet jeg hva han krever av lønn, men det er jo mulig å sjekke.

Ellers er ett par med bakgrunn i KIL av nyuteksaminerte A-trenere:
http://www.fotball.no/Utdanning-og-komp ... ksaminert/
Kai Erik Moen
Håkon Wibe Lund

Blant de som har tatt pro-lisens har jo Geir Bakke vært innom klubben og Kent Bergersen er fra distriktet selv om vi snakker om Grue.
http://www.fotball.no/Utdanning-og-komp ... sens-2010/

Av de ivo nevner syns jeg kanskje Berstad er mest spennende.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 16:29 
Klubbdirektør

Erik B wrote:
Er jeg spent på også, blir det noen av de du nevner så skal jeg garantert komme tilbake til Gjemselund om noen år igjen... :P På vei tilbake fra 2-3. divisjon med en ny satsing etter at det har flyttet noen som faktisk har penger hit. :roll:

Tørum kunne vært interresant, men tviler som deg på at han vil ha en jobb hvor man ikke kan beholde elr kjøpe de "beste" spillerne.
Bjørnebye?? Nei!

Tony Gustavsson er han ledig? Men der stopper det vel på det samme som med Tørum og Nordlie...

Hva med en dansk trener? Han som trente OB frem til for 1 år siden, Lars Olsen. Det kunne ha vært spennende.

Her ser du hva Tørum sier om sin framtid:

- Akkurat nå ser jeg meg rundt etter ny jobb. Jeg er åpen for forskjellige ting, men har beveget meg litt bort fra fotballen. Jeg og familien ønsker oss en mer stabil tilværelse hvor vi slipper å flytte så ofte. Vi har lyst å bli værende i Kristiansand en stund, slik at barna kan få gå på den samme skolen og ha det mer rolig. Jeg har gjort litt med media, og det er absolutt et alternativ, forteller han.

+ en del andre ledige trenere også (inklusive Brogeland og Nordlie)

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 214665.ece

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 16:59 
Trener

Peter Lindau

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 17:47 
Klubbdirektør

Kai Erik Moen og Håkon Wibe Lund. Tuller du eller?? Bjørnebye har bare hvert trener For Start i 1 år. Så hvordan det gikk. Håpnes hva har han gjort for noe da?? Ingen ting. Hjelper ikke bare med kurs i ditt og datt. Det kan vi ta også det. Men er ingen trener for det. Trenger en med erfaring til Kil. Ikke disse lokale som vi har hatt før og som ikke var så bra. Den eneste som har hvert noenlunde bra er Berstad. Han har vel ikke trent noen de siste 2 årene etter han var i MO il. Men jeg kunne tenkt meg Andreas Alm eller Peter Lindau.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 18:38 
Forumlegende

Vi må jo regne med en ikke helt profilert trener nå.
Hvor skal man få pengene ifra til noen annen?

Lindau er vel 'hjemme' igjen og er ikke aktuell.
Andreas Alm førte AIK til 2.plass i Allsvenskan i år og har kontrakt ut 2013, så her snakker vi om millioner bare for å løskjøpe ham.

Med 13,5 millioner i budsjett i år og målsetningen blant de 8 beste, og slik det var i år, og med reduksjon på anslagsvis minimum 2,5 millioner (de snakker jo om 11 millioner), en reduksjon på snaue 20%, så kan vi slettes ikke forvente noen fra øverste hyllene, eller hur?

Av de som nevnes i Aftenpostenartikkelen (Libras link) synes jeg da nå bare Ivar Morten Normark forøvrig fenger, og som av disse kunne være aktuell. En artig fyr i tillegg. Eller Per Joar Hansen kanskje...

Åge Steen er jo en trener med meritter og anses garantert som kvalifisert.
Han holdt jo KIL i toppserien i 1995-1997.
5 år og suksess med damelandslaget.
1998-1999 i Haugesund, om dog nedrykk i 1998.

Mitt tips er Steen med Håpnes som assistent!

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 18:47 
Klubbdirektør

Mitt tips er Charles Berstad - etter at han sa i fra om at han var klar for trenerjobb, under Fotallekstra i Glåmdalen i vår. Det så jeg på som en ren søknad.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 18:55 
Trener

Åh Ivar Morten Normark hadde vært konge.

Iallfall en som er like karismatisk som TN, og ikke minst full av humør og artige kommentarer :lol:
En herlig motsetning til trauste og mugne Kongsvingerfolk hehehehehe :o .

Kanskje det er noe sånt vi hadde trengt???

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 19:10 
Grævling

ivo wrote:
* Åge Steen
* Pål Håpnes
* Charles Berstad
* Terje Holt
* Øyvind Eide

På en lokal liste så mangler:

Johan Hammarstrøm
Tommy Gjerde
Henning Danielsen
Ståle Eikebråten
Jørgen Kristiansen
Stian Andre Ramstad Kristiansen
Jørn Ole Korslund
mfl.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 19:26 
Forumlegende

Raggen wrote:
ivo wrote:
* Åge Steen
* Pål Håpnes
* Charles Berstad
* Terje Holt
* Øyvind Eide

På en lokal liste så mangler:

Johan Hammarstrøm
Tommy Gjerde
Henning Danielsen
Ståle Eikebråten
Jørgen Kristiansen
Stian Andre Ramstad Kristiansen
Jørn Ole Korslund
mfl.

Den første er vel mulig...

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 21:16 
Materialforvalter

Synes klubben bør tenke seg godt om nå ift hva slags type fotball man ønsker å spille, og velge trener deretter. Hva slags fotball får man med Bjørnebye? Tørum? Normark osv? Tror ikke vi skal forvente noen profilert kar denne gangen. Hvis 11.mill er det man har å forholde seg til, vil ikke en trener til 1.mill bli prioritert. ....

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 21:36 
Reserve

Dere kan ikke seriøst mene at Steen/Håpnes skal ta dette. Førstnevnte har vært lenger ute av toppfotballen enn Brogeland. Håpnes har vel trent Jr laget ned fra interkrets. Berstad har ingen erfaring som trener på høyre nivå. Utrolig hvis man ikke kan være mere visjonær enn å gå tilbake til gamle helter og tro det skal være godt nok. Enig med Tom Nordlie.."Det holder ikke med en lokal trener fra Odalen"!

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 21:43 
Forumlegende

IS wrote:
Synes klubben bør tenke seg godt om nå ift hva slags type fotball man ønsker å spille, og velge trener deretter. Hva slags fotball får man med Bjørnebye? Tørum? Normark osv? Tror ikke vi skal forvente noen profilert kar denne gangen. Hvis 11.mill er det man har å forholde seg til, vil ikke en trener til 1.mill bli prioritert. ....

Mye fornuftig i det du sier her.
Da må vel sportslig utvalg vurdere dagens stall når man ser hvem som eventuelt forsvinner, for så å bestemme en stil ut fra resten, finne en trener med samme filosofi, så eventuelt hente noen få stykker dersom noen forsvinner. Da frigjøres jo lønnspenger.

Om ikke et under skjer med kapital utover høsten da...

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 21:45 
Forumlegende

allan wrote:
Dere kan ikke seriøst mene at Steen/Håpnes skal ta dette. Førstnevnte har vært lenger ute av toppfotballen enn Brogeland. Håpnes har vel trent Jr laget ned fra interkrets. Berstad har ingen erfaring som trener på høyre nivå. Utrolig hvis man ikke kan være mere visjonær enn å gå tilbake til gamle helter og tro det skal være godt nok. Enig med Tom Nordlie.."Det holder ikke med en lokal trener fra Odalen"!

Man maser om tæring etter næring og hvis det ikke kan satses høyt, så hvorfor ikke?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]