KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 08:48

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Løfte for 2012
PostPosted: 09 Nov 2011, 10:40 
Klubbdirektør

Etter en skuffende kveld og mange "dommedagsprofetier", håper jeg flere enn meg har kommet over den værste skuffelsen.
Avgjørelsen er tatt og for min del er forholdet til klubben KIL mye større enn at det er avhengig av en enkelt person.
Selv om jeg gjerne skulle hatt med TN videre, så ble det ikke slik denne gangen.
Det er på tide å se fremover, og her er mitt løfte til KIL:
Jeg lover å komme på kamp i samme grad i 2012 som jeg har gjort de siste 10-15 årene.

Oppfordrer andre til også å komme med samme type løfte:-)

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject: Re: Løfte for 2012
PostPosted: 09 Nov 2011, 11:23 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Signerer den.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 11:37 
Forumlegende

Uten tvil. I 20 år har jeg stått på Gjemselund uansett tap, seier eller uavgjort. Det har blåst hardt rundt klubben en rekke ganger før. Gårsdagens avgjørelse er på langt nær det verste som har skjedd. Vi skal alle være takknemmelige for de resultatene Tom har kalrt å få frem i høst, med det har han bevist at det går ann å få resulater uten ubegrensede ressurser. Han har fått kvalitet ut av spillere de fleste av oss vurderte som håpeløse og for det skal han ha en takk.

For meg personlig så mistet Tom litt av glansen når han "stakk av" til FFK i 2009 sessongen, men mye vann har rendt under brua siden den gang og mye skjedde i kulissene som vi aldri fikk vite om før i ettertid. Så for den delen er han tilgitt. At det ikke ble noe videre kontrakt nå er også ok, selv om jeg tror partene kunne ha møtt hverandre på midten om begge hadde firt litt på krava og vært konstruktive i dialogen rundt hvilke midler som er nødvendig og hva som er mulig å skrape sammen her i distriktet.

Mange skriker på investorene, men KIL har da ingen investorer. Skal du investere, må du få noe igjen for pengene du investerer, tviler sterkt på at noen har tjent penger på å gi penger til KIL. Det som har skjedd er at noen få har gitt gaver til klubben når kassa er tom, man forsøkte å satse noe foran opprykket i 2010, men p.g.a manglende kontinuitet rykka vi opp uten å være klar for det. Hverken sportslig apparat eller styre/administrasjon var den samme som før. Opprykket var ett faktum, men tilværeslen i tippeligaen ett mageplask. Det er ikke rart folk kvier seg for å spytte mer penger inn i det sluket. Sier dagens styre at det ikke er mulig å øke budsjettet nå, så er det nok mye sannhet i det, tviler ikke på at de har prøvd å snu på kronestykkene noen ganger allerede. For min del håper jeg ikke det har kostet for mye å gjøre trenerbytte midt i sessongen i år, for jeg tror fortsatt vi hadde holdt plassen om Brogeland hadde fortsatt, om enn med noe mindre underholdende kamper. Men da hadde vi fått spenninga i form av kamper og ikke kontraktsdrama etter sessongen. Når vi nå vet status for 2011, så syns jeg fortsatt at det var unødvendig å hente inn Nordlie, eneste argument jeg har for det er at det kun ble en kortvarig satsing. Hadde Nordlie forlenget og man hadde kommet til enighet med styret om en langsiktig satsing hadde det vært riktig besluttning.

Uansett så fortsetter KIL å eksistere som Adecco klubb, hvordan det vil gå neste sessong er det ingen som vet før om ett år. I mellomtiden kan vi som supportere, og de som skal styre klubben se fremover. Hva er det sportslige målet? Hva er realistisk budsjett? Hvilke spillere vil man ha med og hvilke spillere har man råd til å ha med? Güven er nok den spilleren det vil være vanskligst å beholde nå som Nordlie er borte, han vil nok sikkert få tilbud fra klubber som virker mer attraktive enn KIL. Han er vel også den spilleren det vil være vanskligst å erstatte, det er ikke mange med den type teknikk i norsk fotball. Mulig Krogh forsvinner, Ørjan forlenger nok om han blir skadefri, om han ikke er lei sessonger med utenomsportslig bråk. Ørjan er en solid spiller jeg gjerne vil ha med, tror heller ikke han har tilbud fra høyere nivåer, men kan jo være andre Adeccoklubber f.eks Sandefjort som er interessert i den type spiller.

Hvem ønsker vi som ny trener, jeg skulle gjerne sett at vi prøvde Stig Inge Bjørenby, nesten lokal, kjenner klubben, stiller høye krav til seg selv og de rundt ham. Er en type som er tøff, men som kan coache de rundt seg og vise støtte når de trenger det. Fikk økt respekt for ham etter Nr.1 serien på NRK. Ryktene fra Start tiden tror jeg ikke særlig mye på, og ikke er det relevant heller. Syns styret bør sondere hvorvidt Stig Inge er interessert.

Det vil uansett bli like spennende å følge klubben fremover, og selv om mange er frustrerte nå, meg selv inkludert så vet jeg at når det bikker nyttår og nye spillere begynner å komme og treningskampene setter i gang er interessen hos meg like stor som før. Diskusjonene på forumet kommer til å dreie seg om forventninger før sessongen, om spillerene er gode nok, en del sure oppgulp om hvordan det kunne vært osv. Hadde Tom fortsatt og ikke innfridd forventningene hadde helt sikkert også han fått pepper og beskjed om å stikke videre, sånn er nå en gang fotballsupportere at vinner man ikke så er man apekatt og vinner man er man helt. Ett godt eksempel på det har vi jo sett i år. Per Brogeland ledet laget til sølv i 92 og lekte med Juventus i UEFA cup'en året etter. For noen år siden kjørte vi en avstemning på forumet på hvem som ahdde vært den beste treneren i KILs historie som toppklubb hvor Brogeland vant. Men fordi han ikke innfridde i år har det haglet med skjellsord. Det samme hadde helt sikkert skjedd med Tom om han hadde hatt ett par sessonger med suksess for så å gå på trynet i sessong tre.

Jeg er klar for 2012 med KIL, ingen vits å gråte over det som har skjedd. På tide å se fremover. Neste sessong vil neppe bli uten drama, men det er aldri kjedlig å være KIL supporter.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 11:46 
Grævling

Skulle ikke forundre meg om det blir en og annen kamp også i 2012!

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 11:52 
Klubbdirektør

Tror det kom ganske klart fram av diverse innlegg i går at jeg kommer til å støtte laget som før uavhengig av trener eller resultater forøvrig.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 14:29 
Reserve

Ja selvsagt blir det kamper i 2012. Men da blir vi 6 stk neste år, ikke helt galt det.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 16:15 
Klubbdirektør

Jeg stiller opp på alle hjemmekampene pluss mange borte kamper.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 17:51 
www.kilsk.com

Selv om vi bytter trener betyr det ikke at alle gir opp klubben!

Signer denne og kommer på alle hjemmekampene + noen bortekamper denne sesongen! :D

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 18:39 
Trener

Ses garantert til neste år :lol:

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2011, 17:56 
Kaptein

Blir nukk en fæling fra Odarn på tribuna i 2012 au. Skulle gjerne hatt Nordlie med videre meeeen nå ble det ikke slik, så da ser man framover med spenning på ny trener og ny stall. Mon tro om han Tevez er aktuell.....

Profile  

PostPosted: 13 Nov 2011, 14:45 
Spiller

KIL er KIL og jeg er supporter...klart jeg blir å finne på Gjemselund fremover også:-)

FORZA VINGER!!!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]