KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 11:08

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Next
Author Message
PostPosted: 08 Nov 2011, 21:47 
Klubbdirektør

A4Tech wrote:
Libra wrote:
Men i grunnen så stikker min avgjørelse dypere enn som så. Jeg er lei av det bakstreverske synet som finnes hos mange i distriktet, og det faktum at absolutt ingenting lykkes i Kongsvinger - bortsett fra kebabsjapper og bensinstasjoner. Det er rett og slett trist.

Der traff du spikern på hodet. Det er akkurat dette som er så ufattelig trist og leit med Kongsvinger og desverre går det også utover KIL

Ja, det er ufattelig trist at KIL føyer seg inn i denne rekken. Jeg har alltid sett på KIL som det eneste STORE som finnes i Kongsvinger. Noe som hever seg over alt annet, og som har et sus av stjerner over seg. Og nå er det også en saga blott, ser det ut til.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 21:49 
Trener

pnord wrote:
Meldingene de siste par timene er ganske symptomatisk for Kongsvinger. Litt motstand, så gir man helt opp. Hva hjelper det at vi som supportere klager og syter, snakker om nedrykk til neste år, truer med å holde oss borte fra Gjemselund, osv. osv.? Hva hjelper det KIL som klubb? Dersom det er noen som tror at det er slike holdninger som vil få eventuelle investorer til å gidde å bla opp, så har man misforstått. Jeg forstår godt at man er skuffet - det er jeg også. Men prøv å være realistiske og rasjonelle. Ja, i en ideell verden så hadde det vært perfekt med Tom Nordlie som trener, budsjettøkning på 3-4 mill., samt en strøm av nye og sultne spillere. Men det virker som det foreløpig kun er Janko som forstår at KIL ikke kan ta en slik økonomisk risiko igjen. Hallo? Folk lider jo av kollektiv gullfiskhukommelse! Ikke skyld på KIL-styret - de har vist at de har "balls and brains" til å ta ansvar og holde seg edruelige i en situasjon der nærmest alle har krevd at det må trylles frem penger for å beholde Tom Nordlie. Er det ikke penger, så er det ikke penger. Vi må begynne et annet sted. Dersom ikke investorene gidder å spytte inn penger, ja, da får vi andre bidra til å gi dem en grunn til det da. Det er her kjernen i potensialet til Kongsvinger ligger (både som by og fotballklubb).

Tillater meg å sitere "Anders F." sin kommentar på Glomdalen.no. Han har noen gode poenger som illustrerer dette:

Dette er synd for KIL og Kongsvinger! Men, vi må innse at vi ikke har næringsliv eller investorer i denne regionen som ser den langsiktige merverdien for merkevaren Kongsvinger. Vi trenger “ny” kapital til distriktet – da kommer “gjerdesitterne” etter, slik de gjorde når Asger Jensby lanserte investorgruppen i sin tid. Dessverre ble ikke det noen langvarig suksess og vi vet alle hvorfor.

KIL Toppfotball må ut av regionen for å søke nye sponsorer og investorer som tør å satse på lille Kongsvinger. For det er stort potensial i denne byen. MEN, da må vi begynne å fortelle de gode historiene, suksessen enkelte bedrifter har her, motorveien som bygges hit, kommunen som satser stort på innbyggerrekruttering og Campus Kongsvinger. Først da kan vi selge KIL og Kongsvinger som en attraktiv merkevare.

Han har helt rett. Her må det langsiktighet til for at KIL skal bli noe mer enn en middelhavsfarer. Dette tok også Dag Arnesen opp i sin blogg for noen uker siden: http://www.kongsvinger.no/5555/kil-og-tom-nordlie-engasjerer/. Glimrende poenger, særlig de om identitetsbygging, markedsplan, kontinuitet i administrasjonen, talentutvikling og players lounge/statusdyrking.

Kommunen og næringslivet må samkjøre en helhetlig markedsføringsplan for regionen slik at eventuelle rike onkler og bedrifter finner veien til Kongsvinger, fatter interesse for KIL og sponser klubben. En helhetlig markedsføringsplan for regionen er ekstremt viktig, men dessverre helt fraværende. Det samme kan man dessverre si om en helhetlig markedsføringsplan for KIL.

Det er vel få her som skylder på KIL styret (jeg gjør det ikke).

Jeg skylder ikke på noen, men konstanterer at selvutnevnte lokale rike onkler og investorer, som det finnes mange av på Kongsvinger, tydeligvis ikke er villig til å satse en krone. De var med den gangen det var morro med Jensbys planer. Da var det interessant, men etterpå har vi ikke hørt annet enn jamring over de 2 millionene delt på 13 investorer= kr. 153 846,15 per stk. som de måtte ut med for å redde klubben.

En kan spørre seg hvorfor de var interessant å være med på Jensby's planer og ikke i ettertid?

Ingen kan forlange at andre skal bidra uansett hvor stor formue de måtte ha, men det ville vært interessant å få en uttalse fra "investorgruppen" hvor de begrunner hvorfor de ikke ønsker å støtte klubben videre?

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 21:55 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Janko wrote:
Libra wrote:
pnord: Bare som en liten oppklaring mht det og true med og trekke seg fra kamper, siden jeg er en av dem. For meg er dette ingen trussel. Det er en beslutning som har vokst fram over tid. Jeg har lidd meg gjennom dårlige fotballkamper både i år og i fjor, og betalt i dyre dommer for det. Så kom det en opptur med TN, og man ante en lysere framtid, rent sportslig, hvis han fikk fortsette. Det fikk han altså ikke....Jeg finner det meningsløst og følge et lag som ikke har ambisjoner om og gjøre det best mulig, fordi det er fattigdom og jantelov som rår. Jeg finner rett og slett ingen glede i og støtte en klubb som er villig til og gjøre så lite for sine tilhengere. Så kan man skylde på styret, investorer osv.- men resultatet blir det samme.

Slik er det for meg - take it or leave it.

Tenk på oss som har brukt det ti doble av hva du har brukt da. Reist land og strand rundt for å heie på Kil i flere år. Har hvert med ned i 2 div og opp i eliten. Helt siden 1982. Men kommer aldri til å svikte Kil, slik du gjør bare etter 2 år. Da kan du ikke kalle deg supporter.

2 år? Hva vet du om det? Så kan du jo legge til alle de andre årene fra 82 og oppover - hvor jeg, som dere, reiste land og strand rundt, uten at det var sammen med dere. Jeg hadde et opphold fra 1999-2008, hvor KIL kom i bakgrunnen av forskjellige årsaker. Ellers har jeg vært der som supporter- men ikke her inne. Tror nok det er flere som tenker som meg her inne, men og si det høyt er jo som og banne i kjerka.

Mange er jævlig skuffa i kveld, men det var vel en 50/50 situasjon om Nordlie ble med videre eller ei. Hadde jo bare kontrakt ut sesongen. Skuffelsene kommer litt for tett som KIL supporter, men vi må ikke glemme at ting ofte snur fort. Og KIL har vært gode under andre trenere enn Tom Nordlie. Det føles surt at det ikke lot seg gjøre å beholde Tom Nordlie nå. Virkelig surt. Men la det gå en stund så kanskje vi ser lysere på situasjonen igjen. Dumt å gå helt i svart pga dette. KIL er laget mitt uansett!

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 21:57 
Trener

Libra wrote:
A4Tech wrote:
Libra wrote:
Men i grunnen så stikker min avgjørelse dypere enn som så. Jeg er lei av det bakstreverske synet som finnes hos mange i distriktet, og det faktum at absolutt ingenting lykkes i Kongsvinger - bortsett fra kebabsjapper og bensinstasjoner. Det er rett og slett trist.

Der traff du spikern på hodet. Det er akkurat dette som er så ufattelig trist og leit med Kongsvinger og desverre går det også utover KIL

Ja, det er ufattelig trist at KIL føyer seg inn i denne rekken. Jeg har alltid sett på KIL som det eneste STORE som finnes i Kongsvinger. Noe som hever seg over alt annet, og som har et sus av stjerner over seg. Og nå er det også en saga blott, ser det ut til.

Det er akkurat det samme jeg har tenkt, KIL har vært et fyrtårn som har markert regionen på kartet. Nå er det borte.

Uffattelig trist, som å miste en god venn.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 22:08 
Klubbdirektør

David Justice wrote:

Uffattelig trist, som å miste en god venn.

Omtrent som det, ja :cry:

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 22:11 
Klubbdirektør

.....og jeg og Libra må finne oss nye avatarer.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 22:15 
Klubbdirektør

Freddien wrote:

Ja...Og det er jo ikke første gangen: Tom N, Thomas Myhre, Tony G. Tuelo og Guven...har alle vært mine avatarer og forsvunnet har de :( Eller sistnevnte forsvinner vel snart.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 22:17 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Freddien wrote:

Ja...Og det er jo ikke første gangen: Tom N, Thomas Myhre, Tony G. Tuelo og Guven...har alle vært mine avatarer og forsvunnet har de :( Eller sistnevnte forsvinner vel snart.

Velg Henry Brenna neste gang :wink: .

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 22:21 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Libra wrote:
Freddien wrote:

He..he...tror jeg må velge noen som ikke utfordrer skjebnen i hvert fall :)

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 22:22 
Trener

Det gjenstår vel bare å si takk skal du ha Tom for at du brakte glede for mange denne høsten som du gjorde i 2008 og for at du utfordret ressurspersonene i disktriktet.

Ikke Tom's feil at svaret var, et ukommunisert og likegyldig NEI fra de man til syvende og sist ville vært avhengig av.

Lykke til videre Tom.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 22:29 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Libra wrote:
Freddien wrote:

Hehe, må nok vurdere det ja ;-)

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 22:49 
Trener

http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7868069

"Tviler på at det er økonomisk forsvarlig å satse mer
Tom Nordlie (Foto: Junge, Heiko/SCANPIX)

KB-gruppen er en av Kongsvingers sponsorer. Styreleder Roy Holth er i tvil om det er forsvarlig av klubben å satse mer enn den gjør per dags dato.

– Jeg kjenner ikke til hva som er sagt og gjort de siste dagene, men dette er en diskusjon vi har hatt oppe før. Spørsmålet er om det er økonomisk forsvarlig å satse på toppfotball i Kongsvinger, sier Holth.

– Det er jo ikke bare i Kongsvinger man må stille seg det spørsmålet, fortsetter Holth og viser til den trange økonomiske situasjonen i norsk fotball."

Tydelig at der i gården er pengesekken knyttet godt igjen og Njøsen sørget for å tuppe ut Vidar Riseth og kanskje kunne funnet en erstatter for KB gruppen.

Gamle sure gubber...

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 23:21 
Klubbdirektør

Skjønner Roy Holth jeg. Hvorfor er det bare han som skal bruke penger på Kil. Han har vel tapt mange millioner nok som det er på Kil. Er verre med innvestorene som vel har/hadde en pengesekk på mellom 10 og 15 mill. til kjøp av nye spillere for 2 år siden. Hvorfor kommer ikke dem på banen. Er det noen av de på brakka som har hvert på Maarud eller på storsenteret i Sverige og spurt? Tror jeg ikke. Så Kil må få tak i en som er villig til å ta en runde rund omkring og ha en plan om hvordan man vil satse. Hjelper ikke å spørre mange så lenge det ikke foreligger en langtidsplan på bordet og vise frem.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 23:32 
Spiller

Janko wrote:
Skjønner Roy Holth jeg. Hvorfor er det bare han som skal bruke penger på Kil. Han har vel tapt mange millioner nok som det er på Kil. Er verre med innvestorene som vel har/hadde en pengesekk på mellom 10 og 15 mill. til kjøp av nye spillere for 2 år siden. Hvorfor kommer ikke dem på banen. Er det noen av de på brakka som har hvert på Maarud eller på storsenteret i Sverige og spurt? Tror jeg ikke. Så Kil må få tak i en som er villig til å ta en runde rund omkring og ha en plan om hvordan man vil satse. Hjelper ikke å spørre mange så lenge det ikke foreligger en langtidsplan på bordet og vise frem.

Skulle vært moro å sett sponsorlista de ti siste åra, og hva Roy Holth har inverstert i kil. bare lurer?

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 23:41 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7868069

"Tviler på at det er økonomisk forsvarlig å satse mer
Tom Nordlie (Foto: Junge, Heiko/SCANPIX)

KB-gruppen er en av Kongsvingers sponsorer. Styreleder Roy Holth er i tvil om det er forsvarlig av klubben å satse mer enn den gjør per dags dato.

– Jeg kjenner ikke til hva som er sagt og gjort de siste dagene, men dette er en diskusjon vi har hatt oppe før. Spørsmålet er om det er økonomisk forsvarlig å satse på toppfotball i Kongsvinger, sier Holth.

– Det er jo ikke bare i Kongsvinger man må stille seg det spørsmålet, fortsetter Holth og viser til den trange økonomiske situasjonen i norsk fotball."

Tydelig at der i gården er pengesekken knyttet godt igjen og Njøsen sørget for å tuppe ut Vidar Riseth og kanskje kunne funnet en erstatter for KB gruppen.

Gamle sure gubber...

Vel talt av Raggen, i hvert fall :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]