KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 16:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Next
Author Message
PostPosted: 08 Nov 2011, 20:25 
Klubbdirektør

Men hva hadde skjedd hvis ikke inntektene hadde kommet da?? Da hadde Kil sittet igjen med en million gjeld. Da kunne vi pratet om nedrykk. Styret kan ikke budsjettere med 2000 stk og så kommer det bare 12-15oo stk. Hvem skulle betale underskuddet. Og man kan ikke regne med å tjene penger på tv inntekter eller alt annet. Er ikke sikkert det hadde blitt så mye mer i kassa allikevel. Kil ble ikke rike av å ha TN her sist og ikke ble dem rike av å være i eliteserien heller. Slik er og blir det her på bygda.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:27 
Klubbdirektør

Cisse wrote:
Men vi klarer oss vel!

Vi klarte oss nesten ikke i år, med det samme laget og en dårlig trener. Neste sesong blir det sannsynligvis et mye dårligere lag og enda en dårlig trener. Og du tror vi klarer oss?

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:29 
Saftblander

Nå har skrekkbesjeden kommet :cry: de ble ikke enige. Nå kommer tilskuertallet på gjemselund til å gå drastisk ned.

Utrolg synd

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:31 
www.kilsk.com

Men vi må ikke miste motet selv om Nordlie forsvinner. Vi har jo en normal Adeccostall. Derfor blir vi i Adecco litt til nå. Så kanksje sammfunnet vil gi mer penger. Vi får inn noen nye spillere. Vi rykker kanskje opp igjen etter det!

Men dette vil ta tid. Det kan hende det blir nye 10-15 år, dessverre.....

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:32 
www.kilsk.com

Janko wrote:
Men hva hadde skjedd hvis ikke inntektene hadde kommet da?? Da hadde Kil sittet igjen med en million gjeld. Da kunne vi pratet om nedrykk. Styret kan ikke budsjettere med 2000 stk og så kommer det bare 12-15oo stk. Hvem skulle betale underskuddet. Og man kan ikke regne med å tjene penger på tv inntekter eller alt annet. Er ikke sikkert det hadde blitt så mye mer i kassa allikevel. Kil ble ikke rike av å ha TN her sist og ikke ble dem rike av å være i eliteserien heller. Slik er og blir det her på bygda.

Kan ikke si meg noe mer enn enig med Jan her nå!

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:35 
Trener

Ser at styret i stedet for å øke budsjetter med 2 mill må kutte det med 2 mill. Er det noen som har fått en forklaring på hvorfor? Er det Roy Holth som skal ha igjen 2 mill i ansvarlig lån som han har gitt til klubben?

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:37 
Klubbdirektør

De har nok ikke råd til å betale tilbake alt han har gitt Kil i alle disse årene. :)

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:44 
Klubbdirektør

Janko wrote:
De har nok ikke råd til å betale tilbake alt han har gitt Kil i alle disse årene. :)

Å, han har vel fått mye deilig makt tilbake for alle penga sine.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:44 
Forumlegende

Det er nok også en maktkamp som har foregått her, tror jeg.
Dessuten er TN så dyktig at det nok gjør vondt for middelmådighetene, tror jeg.
Og om man ikke tror på noe annet jeg skriver, så tro meg i alle fall på at slikt er veldig utbredt.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:45 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Det er nok også en maktkamp som har foregått her, tror jeg.
Dessuten er TN så dyktig at det nok gjør vondt for middelmådighetene, tror jeg.
Og om man ikke tror på noe annet jeg skriver, så tro meg i alle fall på at slikt er veldig utbredt.

Jante, vet du..Jante.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:47 
www.kilsk.com

Men vi må da for all del ikke gi opp!

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 20:52 
Reserve

Meldingene de siste par timene er ganske symptomatisk for Kongsvinger. Litt motstand, så gir man helt opp. Hva hjelper det at vi som supportere klager og syter, snakker om nedrykk til neste år, truer med å holde oss borte fra Gjemselund, osv. osv.? Hva hjelper det KIL som klubb? Dersom det er noen som tror at det er slike holdninger som vil få eventuelle investorer til å gidde å bla opp, så har man misforstått. Jeg forstår godt at man er skuffet - det er jeg også. Men prøv å være realistiske og rasjonelle. Ja, i en ideell verden så hadde det vært perfekt med Tom Nordlie som trener, budsjettøkning på 3-4 mill., samt en strøm av nye og sultne spillere. Men det virker som det foreløpig kun er Janko som forstår at KIL ikke kan ta en slik økonomisk risiko igjen. Hallo? Folk lider jo av kollektiv gullfiskhukommelse! Ikke skyld på KIL-styret - de har vist at de har "balls and brains" til å ta ansvar og holde seg edruelige i en situasjon der nærmest alle har krevd at det må trylles frem penger for å beholde Tom Nordlie. Er det ikke penger, så er det ikke penger. Vi må begynne et annet sted. Dersom ikke investorene gidder å spytte inn penger, ja, da får vi andre bidra til å gi dem en grunn til det da. Det er her kjernen i potensialet til Kongsvinger ligger (både som by og fotballklubb).

Tillater meg å sitere "Anders F." sin kommentar på Glomdalen.no. Han har noen gode poenger som illustrerer dette:

Dette er synd for KIL og Kongsvinger! Men, vi må innse at vi ikke har næringsliv eller investorer i denne regionen som ser den langsiktige merverdien for merkevaren Kongsvinger. Vi trenger “ny” kapital til distriktet – da kommer “gjerdesitterne” etter, slik de gjorde når Asger Jensby lanserte investorgruppen i sin tid. Dessverre ble ikke det noen langvarig suksess og vi vet alle hvorfor.

KIL Toppfotball må ut av regionen for å søke nye sponsorer og investorer som tør å satse på lille Kongsvinger. For det er stort potensial i denne byen. MEN, da må vi begynne å fortelle de gode historiene, suksessen enkelte bedrifter har her, motorveien som bygges hit, kommunen som satser stort på innbyggerrekruttering og Campus Kongsvinger. Først da kan vi selge KIL og Kongsvinger som en attraktiv merkevare.

Han har helt rett. Her må det langsiktighet til for at KIL skal bli noe mer enn en middelhavsfarer. Dette tok også Dag Arnesen opp i sin blogg for noen uker siden: http://www.kongsvinger.no/5555/kil-og-tom-nordlie-engasjerer/. Glimrende poenger, særlig de om identitetsbygging, markedsplan, kontinuitet i administrasjonen, talentutvikling og players lounge/statusdyrking.

Kommunen og næringslivet må samkjøre en helhetlig markedsføringsplan for regionen slik at eventuelle rike onkler og bedrifter finner veien til Kongsvinger, fatter interesse for KIL og sponser klubben. En helhetlig markedsføringsplan for regionen er ekstremt viktig, men dessverre helt fraværende. Det samme kan man dessverre si om en helhetlig markedsføringsplan for KIL.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 21:03 
Klubbdirektør

pnord: Bare som en liten oppklaring mht det og true med og trekke seg fra kamper, siden jeg er en av dem. For meg er dette ingen trussel. Det er en beslutning som har vokst fram over tid. Jeg har lidd meg gjennom dårlige fotballkamper både i år og i fjor, og betalt i dyre dommer for det. Så kom det en opptur med TN, og man ante en lysere framtid, rent sportslig, hvis han fikk fortsette. Det fikk han altså ikke....Jeg finner det meningsløst og følge et lag som ikke har ambisjoner om og gjøre det best mulig, fordi det er fattigdom og jantelov som rår. Jeg finner rett og slett ingen glede i og støtte en klubb som er villig til og gjøre så lite for sine tilhengere. Så kan man skylde på styret, investorer osv.- men resultatet blir det samme.

Slik er det for meg - take it or leave it.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 21:05 
Forumlegende

Det er bare det at ingen vil noensinne høre Kongsvinger og KIL når de hvisker, om enn aldri så vakkert.
Det må ropes og gaules når muligheten er der.

Stakkars mann som skal etterfølge TN nå.
Nå har man jo en mal å sammenlikne med.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 21:07 
www.kilsk.com

Vi må ikke gi en erstatter like mye press nå!

TN er jo en magimann på kort sikt, men har på lang sikt ikke vært så veldig god.

Vi må la tiden gå fremover og ikke tenkte så mye på Tippeligaen med det første.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]