KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 15:25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 23  Next
Author Message
PostPosted: 23 Oct 2011, 19:36 
Reserve

Roll wrote:
Janko wrote:
Jeg er egentlig i tvil om hva styret vil. Virker som om de vil bli i adecoen i mange år. Blir ikke så dyrt da. Ser jo bare på lengden på kontraktene spillerne for. 2 år. Man for ikke bygd opp et godt lag av slike kontrakter. Hvis man skal få gode spillere hit må de ha en langtids plan. Og skrive kontrakter som går over 3-4 år.

Kil hører hjemme i adecco pr nå. Vi så i fjor at et opprykk kan koste mer enn det smaker.

Når det er sagt så hadde vi vært i tippeligaen i år også med litt mer flyt/tur i fjor. Spiller KIL som mot Sandefjord kan de slå alle. Ganske vanskelig for styret å planlegge ut ifra begrenset økonomi. Men helt klart en fordel med minst 2 års kontrakter. Gir mer ro og større mulighet til å øve inn spillestil osv.

Hvis de skriver på ett år med Nordlie er det egentlig helt greit. Man finner ut om han har endret seg i forhold til slitasje i gruppa og de har mulighet til å sikre seg litt spillere som flere nevner.

Når det gjelder å øve inn en spillestil er jeg veldig pro det men da må de bare sørge for at dette forankres i styre og stell slik at neste trener er ansatt fordi han har en lignende spillestil og ikke noe helt annet. Da kan vi snakke om kontinuitet selv om vi kanskje skulle skifte trenere oftere enn vi helst ser ;)

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 08:16 
Forumlegende

Står i avisen i dag at han (TN) ikke er interessert i en klubb dersom målet er å bare holde seg i Adecco.
Så da snakkes det om opprykk.
Så nå mp nok klubben ta valget om hva man vil.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 08:32 
Klubbdirektør

Det spørs jo om innvestorene vil rykke opp det. Er ikke klubben som styrer penge sekken her.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 09:32 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Det spørs jo om innvestorene vil rykke opp det. Er ikke klubben som styrer penge sekken her.

Hvor mye makt har disse investorene i forhold til hva de betaler inn? Hvis styret lar seg diktere av en eller to investorer, så må det jo være noe som riv, ruskende galt.

Da er jeg enig med Kanarifansen: http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17844475

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 10:39 
Klubbdirektør

Hvis ikke innvestorerne gir penger har jo ikke styret noe å handle for. Det skjønner alle det. Samme er det med sponsorene også. Man kan ikke låne penger for at Kil skal rykke opp.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 10:45 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Hvis ikke innvestorerne gir penger har jo ikke styret noe å handle for. Det skjønner alle det. Samme er det med sponsorene også. Man kan ikke låne penger for at Kil skal rykke opp.

Jeg skjønner det. Men jeg synes det er en uting at investorene skal bry seg med/styre det sportslige. Jeg har hørt litt av hvert i den sammenhengen der, men det egner seg ikke til og legge ut her.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 17:30 
Forumlegende

Hvis KIL / Kongsvinger ikke griper sjansen NÅ med å satse for fullt med TN /AKH og satse på opprykk, så kunne man like godt ikke hentet TN i år og rykket ned eller så vidt kanskje klart seg.

Med KIL mener jeg klubben, og med Kongsvinger stedet og sponsorene og investorer.
Denne sjansen kommer ikke igjen.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 17:52 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Hvis KIL / Kongsvinger ikke griper sjansen NÅ med å satse for fullt med TN /AKH og satse på opprykk, så kunne man like godt ikke hentet TN i år og rykket ned eller så vidt kanskje klart seg.

Med KIL mener jeg klubben, og med Kongsvinger stedet og sponsorene og investorer.

Kunne ikke vært mer enig, Ivo :!: Kommer de drassende med enda en dårlig trener, så takker jeg for meg. Og jeg vet at jeg ikke er den eneste. Men jeg kjenner mange som sier at de kjøper sesongkort hvis TN fortsetter som trener.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 18:51 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Libra wrote:
ivo wrote:

Kunne ikke vært mer enig, Ivo :!: Kommer de drassende med enda en dårlig trener, så takker jeg for meg. Og jeg vet at jeg ikke er den eneste. Men jeg kjenner mange som sier at de kjøper sesongkort hvis TN fortsetter som trener.

Man takker bare ikke for seg som supporter... Fungerer ikke sånn.
Slike ting ligger i blodet. Bør gjøre det hvertfall

Psst. Blir uansett ittno tema. NORDLIE blir ifølge magefølelsen. :wink:

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 18:57 
Klubbdirektør

Roller wrote:
Libra wrote:
ivo wrote:

Man takker bare ikke for seg som supporter... Fungerer ikke sånn.
Slike ting ligger i blodet. Bør gjøre det hvertfall

Psst. Blir uansett ittno tema. NORDLIE blir ifølge magefølelsen. :wink:

Jeg vil selvfølgelig følge laget gjennom nettet og aviser, men takker for meg som publikummer på Gjemselund. Det er jo noe feil når man sitter og gjesper under kamper :roll: Sånn er det bare dessverre, for da har jeg ikke lenger "trua". Og det må man ha :D Jeg kan ikke få noen større skuffelse i KIL-sammenheng nå enn at TN forsvinner. Og jeg tør ikke tro noe som helst før jeg ser det svart på hvitt :wink:

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 19:32 
Grævling

Jeg kommer til å holde med KIL selv om de ender opp med å bli så ræva at jeg får fast plass på laget selv. Hadde i så fall hatt stor forståelse for at halve byen ikke hadde valfartet ned på lunden for å se kamp, men det handler uansett om å støtte opp om det byen har å by på. Hver gang KIL løper ut på banen så er det en liten borgekrig for min del, det er byen jeg er oppvokst i som går i "krig" mot en annen by/tettsted/bydel i landet, og vinner KIL så er også Kongsvinger et helsikes mye bedre sted enn de vi har slått på alle andre plan... i hvert fall for en liten stund! Det skulle nok ha vært noen dråper tyrkisk blod i oss alle så vi hadde fått litt mer fres på Gjemselund :-)

Ellers så holdt jo nettopp TN et foredrag her i byen hvor han poengterte at å ta en 7. plass var verdens... (og der putta Sylling mot VIF...ren kopi av målet han satte inn mot Sogndal i kvalifieringen for 2 år siden, FLOTT!!!)... kjedeligste plassering!! Nå skal er det vel nettopp denne plasseringen vi ender opp på i år, men enda vil han med videre, så det er jo bra :-) Skulle vi så rykke opp til TL neste år så vil nok TN gjerne bli med videre... men da får jeg håpe han har revurdert innstillingen til 7. plasser, for hadde vi klart det i TL så hadde det vært tidenes prestasjon i norsk klubbfotball :-)

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 20:02 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Raggen wrote:
Jeg kommer til å holde med KIL selv om de ender opp med å bli så ræva at jeg får fast plass på laget selv. Hadde i så fall hatt stor forståelse for at halve byen ikke hadde valfartet ned på lunden for å se kamp, men det handler uansett om å støtte opp om det byen har å by på. Hver gang KIL løper ut på banen så er det en liten borgekrig for min del, det er byen jeg er oppvokst i som går i "krig" mot en annen by/tettsted/bydel i landet, og vinner KIL så er også Kongsvinger et helsikes mye bedre sted enn de vi har slått på alle andre plan... i hvert fall for en liten stund! Det skulle nok ha vært noen dråper tyrkisk blod i oss alle så vi hadde fått litt mer fres på Gjemselund :-)

Ellers så holdt jo nettopp TN et foredrag her i byen hvor han poengterte at å ta en 7. plass var verdens... (og der putta Sylling mot VIF...ren kopi av målet han satte inn mot Sogndal i kvalifieringen for 2 år siden, FLOTT!!!)... kjedeligste plassering!! Nå skal er det vel nettopp denne plasseringen vi ender opp på i år, men enda vil han med videre, så det er jo bra :-) Skulle vi så rykke opp til TL neste år så vil nok TN gjerne bli med videre... men da får jeg håpe han har revurdert innstillingen til 7. plasser, for hadde vi klart det i TL så hadde det vært tidenes prestasjon i norsk klubbfotball :-)

AMEN :arrow:

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 20:27 
Klubbdirektør

Som ellers i livet så er det sånn at når forhold ikke fungerer lenger, og man har prøvd det meste, så ender det med skilsmisse :? Sånn er det for de fleste mennesker. Og dessverre så tenker nok de aller fleste som meg.

Jeg håper inderlig ikke at det blir sånn, bare så det er sagt. Men det har vært så mye skuffelser/nedturer de 2 siste sesongene. Og man hører så mange rykter om forskjellig.

Hvorfor går ikke supporterklubben ut med sitt standpunkt når det gjelder TN? Jeg ser at andre supporterklubber gjør det i slike situasjoner.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 20:52 
Grævling

Libra wrote:
Hvorfor går ikke supporterklubben ut med sitt standpunkt når det gjelder TN? Jeg ser at andre supporterklubber gjør det i slike situasjoner.

Tja, hva er standpunktet da? Hva vi få i styret mener, eller hva alle medlemmer mener? Tror uansett ikke det er noe å poengtere for styret i KIL, som resten av byens befolkning så ønsker også vi at TN blir med videre. Men vi kjenner heller ikke til hva slags krav han har satt til klubben. Hadde vært litt lettere å mene noe om dette hvis alt lå på bordet. Vi håper virkelig de kommer til enighet, men det må være såpass edrulig at ikke klubben knekker nakken nok en gang, for nå har vi snart brukt opp kvoten av "katte-liv".

Høsten 2008: Alle ønsket TN
Høsten 2009: Noen få ønsket TN videre, de fleste ønsket han dit peppern gror
August 2011: Mange ønsker TN velkommen, noen ønsker han fortsatt dit peppern gror
November 2011: Alle ønsker TN for all fremtid
Høsten 2012: ???? :-)

Kan gi han livstidskontrakt for min del :-)

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 20:58 
Klubbdirektør

Det bør vel være noe som kan kalles supporterklubbens offisielle standpunkt? Jeg tenker bare at jo mer press det legges på de som bestemmer, jo bedre er det. Jeg har vel bl.a. ikke sett noen fra forumet her som har uttalt seg i Glåmdalen, når de spør om vi synes at TN skal være med videre osv. Jeg, for min del, har benyttet enhver anledning både her, på Facebook og Glåmdalen, til og framheve hva jeg mener om dette. Da har jeg i hvert fall gjort mitt. Det er så lett og tenke at det ikke spiller noen rolle fra eller til, men det tror jeg faktisk at det gjør.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 23  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]