KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 09:44

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 20 Oct 2011, 11:53 
Forumlegende

Libra wrote:
Skogheim satt bak meg på tribuna i går, og noterte flittig :roll: ...Men vil Guven til HamKam igjen da? Han trivdes vel ikke så godt der? Han sier til Glåmdalen i dag at det enten blir et skritt opp, eller KIL. Og at han ikke kan love noe, men at det ikke er han i mot om både han og TN er i KIL neste år :)

HamKam - Sandefjord på søndag.
Det er jo kun aktuelt om HK rykker opp.

Profile  

PostPosted: 20 Oct 2011, 13:02 
Klubbdirektør

Ja, det var vel hovedgrunnen til at han var på tribuna. Guven skal være her :wink:

Profile  

PostPosted: 20 Oct 2011, 19:57 
Forumlegende

Libra wrote:
Ja, det var vel hovedgrunnen til at han var på tribuna. Guven skal være her :wink:

Men han utelukker ikke noe, og det ser ut til at han vil til TL!
http://fotball.h-a.no/forstediv/article212745.ece

"Adem Güven (26) imponerte med fart og finter da HamKam møtte Kongsvinger i kunstgrasbaneåpningen på Briskeby i høst, og Güven er ikke avvisende til å komme tilbake til Briskeby om HamKam skulle rykke opp.

– Kontrakten min med Kongsvinger går ut etter denne sesongen, og hva som skjer videre, vet jeg ikke. Jeg vil vurdere tilbud fra et høyere nivå, sier Güven til HA-sporten."

Profile  

PostPosted: 20 Oct 2011, 20:01 
Forumlegende

Nå jar jeg ingen oversikt over Bosmannspillere, men dersom man beholdt dagens tall (eks. Linnes som er klar for Molde), og fikk tilbake Tuelo og Nystuen, så ville veldig mye være på plass for megasuksess neste år, med Nordlie som sjef.

Og slik TN snakker om Patrick Hansen, så ville det med TN som trener allerede være en klar forsterkning der også!

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2011, 01:14 
Spiller

Gi Guven nå kontrakt!!

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2011, 01:19 
Trener

Blir det nye fjes, så regner jeg vel med at det heller blir og hente spillere fra mindre klubber.....eks adeccoligalagene som rykker ned nå, eller gode 2 divisjonsspillere fra Østlandet.
Spillere som er vant til og være i små og fattige klubber, og som er klar over at de kanskje må jobbe ved siden av :wink: .

Ser ikke for meg noen revolusjon på overgangsmarkedet hehe.

Profile  

PostPosted: 21 Oct 2011, 09:42 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Nå jar jeg ingen oversikt over Bosmannspillere, men dersom man beholdt dagens tall (eks. Linnes som er klar for Molde), og fikk tilbake Tuelo og Nystuen, så ville veldig mye være på plass for megasuksess neste år, med Nordlie som sjef.

Og slik TN snakker om Patrick Hansen, så ville det med TN som trener allerede være en klar forsterkning der også!

Tuelo tilbake...Ja, det hadde jo vært noe. Han har ikke akkurat gjort suksess i Start, så han får nok ikke ny kontrakt. Så Guven burde se og lære, at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden :?

Profile  

PostPosted: 31 Oct 2011, 11:15 
Forumlegende

I Glåmdalen 31.10.2011 sier Guven at han har interesse fra en Tippeligaklubb, samt fra Tyrkia...
Det er ikke aktuelt med noen annen Adeccoklubb.
Mye avgjøres om TN fortsetter eller ikke.
Ryen vil ha TN videre sies det, og TN vil ha med Ryen i stallen om han fortsetter.

Nå går man et par spennende og viktige uker i møte.

Profile  

PostPosted: 31 Oct 2011, 11:27 
Klubbdirektør

Guven sier også at han vurderer Kil hvis TN blir trener.

Profile  

PostPosted: 31 Oct 2011, 12:31 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Guven sier også at han vurderer Kil hvis TN blir trener.

Det høres ut som at det er helt avgjørende for Guven at TN fortsetter, uten at han vil si det rett ut. "Hvis Tom fortsetter, svekker det i hvert fall ikke min sjangse for og fortsette i KIL. Han har latt meg spille slik jeg ønsker, og virkelig bidratt til at ting har gått mye lettere på banen for min del" - sier han til Glåmdalen papir i dag.

Profile  

PostPosted: 31 Oct 2011, 15:59 
Forumlegende

Når vi ser på de sportslige resultatene i våres og i høst er det jo liten tvil om at det var rett å hente Nordlie. Men sitter fortsatt med følelsen av at vi fint hadde reddet plassen selv om Per Brogeland hadde fått fortsette som trener også. Fasit er at med 9 poeng på de siste kampene hadde vi berget plassen, da vi hadde 26 poeng etter bortekampen mot Strømmen og Asker rykket ned med 34 poeng. Hvorvidt vi hadde klart det får vi aldri vite, på samme måte som at vi ikke får vite om vi hadde klart å rykke opp om Tom ikke hadde gått til FFK for to år siden.

Men livet hadde vel vært langt mer nervepirrende om det hadde vært tilfelle. Nå gjenstår det bare å se om den sportslige suksessen har hatt positiv eller negativt utfall på økonomien i klubben. Gang på gang har det vist seg at sportslig og økonomisk suksess ikke har gått hånd i hånd i klubben.

Tom Nordlie har uttalt at han ikke er interessert i å fortsette som trener om klubben ikke er villig til å satse, er distriktet villig til å satse på nytt allerede nå, kun ett år etter at vi gikk på ett mageplask i tippeligaen og hadde flere år med økonomisk rot bak oss. Skal vi klare å satse er det like viktig at vi har en administrasjon som klarer å holde styr på økonomien og styre nøktern selv med en mann med Nordlies pondus til å styre det sportslige. Jeg tror derfor det er like viktig å finne personer som kan håndtere den administrative delen av klubben som at Tom tegner ny kontrakt for det er lite poeng i at vi skal rykke opp for å ende opp med knekt rygg økonomisk, konkurs og tapt spillerlisens.

Jeg tror nok Nordlie-effekten kommer også økonomisk i forhold til økt puplikum og sponsor inntekter, spørsmålet er bare om man klarer å holde igjen på kostnadsnivået i like stor grad.

Dersom Nordlie ikke fortsetter syns jeg derimot høstens poengfangst har vært fullstendig bortkastet, selv om Brogeland ikke klarte å innfri supporterenes forventninger, lå han ann til å nå de målene styret hadde signalisert. Grunnen til at de hadde budsjetert med en 8. plass var nok først og fremst for å få ro til å ordne opp i økonomien. Men nok en gang viser det seg at det å være fotballtrener er ett utsatt yrke og leverer man ikke varene må man ta sin hatt og gå. Samtidig hadde jeg håper at mannen som sørget for at KIL hadde sin beste sessong noen sinne og fulgte opp med å leke med Juventus i Europacuppen hadde fått ett mer hyggelig sorti fra Gjemselund. Det er nå 20 år siden jeg begynte å vanke på Gjemselund og uten 92 sessongen er det ikke sikkert jeg hadde endt opp som blodrød supporter, sender derfor en takk for innsatsen til Brogeland.

Så får vi smøre oss med tålmodighet gjennom silly season og se om det blir artig på Gjemselund også neste år.

Profile  

PostPosted: 31 Oct 2011, 20:59 
Forumlegende

mikeb wrote:

1) Men sitter fortsatt med følelsen av at vi fint hadde reddet plassen selv om Per Brogeland hadde fått fortsette som trener også. Fasit er at med 9 poeng på de siste kampene hadde vi berget plassen, da vi hadde 26 poeng etter bortekampen mot Strømmen og Asker rykket ned med 34 poeng. H

2) Men livet hadde vel vært langt mer nervepirrende om det hadde vært tilfelle. Nå gjenstår det bare å se om den sportslige suksessen har hatt positiv eller negativt utfall på økonomien i klubben. Gang på gang har det vist seg at sportslig og økonomisk suksess ikke har gått hånd i hånd i klubben.

3) Tom Nordlie har uttalt at han ikke er interessert i å fortsette som trener om klubben ikke er villig til å satse, er distriktet villig til å satse på nytt allerede nå, kun ett år etter at vi gikk på ett mageplask i tippeligaen og hadde flere år med økonomisk rot bak oss.

4) Dersom Nordlie ikke fortsetter syns jeg derimot høstens poengfangst har vært fullstendig bortkastet, selv om Brogeland ikke klarte å innfri supporterenes forventninger, lå han ann til å nå de målene styret hadde signalisert. Grunnen til at de hadde budsjetert med en 8. plass var nok først og fremst for å få ro til å ordne opp i økonomien.

1) Betviler det.
Kil hadde 1-0 mot Løvham 1-1 mot Alta, 1-0 mot Sundet (hvor Tobias reddet laget og mot Alta var man heller ikke gode).
Alle hjemme.
Så kom 0-4 mot Ranheim, 0-2 mot Bryne og 0-1 mot Strømmen og i disse kampene var laget så dårlig at folk lo av det rett og slett.

Linnes sparket på folk, Førsund slo ut med armene og skreik, Guven snurret rundt og snublet i motspillere og var klønete osv.
Spillere og publikum kjeftet på hverandre og Brogeland kjeftet på publikum.
Et lag i fritt fall.
Et fall som resultat av for dårlig styring og inspirasjon fra dag 1.

Så kommer TN og vi ser allerede mot Asker at det er slått på en bryter av et annet slag.
Asker kom med 2-0 mot Sundet, 4-2 mot Randaberg og 2-1 mot Ranheim (!!!) i sine 3 siste.
Jeg er sikker på at KIL hadde tapt mot Asker, som da var gode, med Brogeland ved roret.
Og resten av kampene var jo mot topplag og et par vanskelige borte (MIF, Hødd).

Laget hadde potensiale til hva som helst før sesongen.
Det viser resultatene under TN.
Det viser også at Brogeland sløste bort potensialet.

2) Det er ikke noe argument.
"Vi vil ikke vinne for da går vi konk" - slik kan vi ikke tenke.
"Vi vil ikke vinne for da går vi konk, men kom og støtt oss " - slik kan vi ikke tenke.

3) Mageplasket i TL skyldes bl.a. tidenes bomsigneringer.
Myhre kostet sikkert sitt og var ikke noe mer enn middels, og startet jo sesongen med en komisk tabbe. i Drammen...
Niang kostet og var knapt en forsterkning.
Cruz kostet sitt, var veldig bra på slutten, men en skandale det meste av sesongen.
Det ble kjøpt i hytt og pine og nærmest i blinde.

Man kunne fått TN for TAs pris, altså 0 kroner ekstra, men valgte en annen en som tidvis var her...
Fotballmessig var man ikke forberedt og bomkjøpene kostet.
Men kanskje hadde disse slått til under en annen trener (TN)?

Men det er helt klart at organisasjonen må grunnfestes om det skal satses.
Og ja, sponsorer og investorer ikke minst.

4) Bortkastet??????
Joda, det man spiser er bortkastet fordi mye av det blir til avføring...

Å bygge opp optimismen og gi mange hundre gode opplevelser og stolthet kaller du bortkastet???
Bortkastet å se folk danse av lykke etter kampene???
Men man kunne jo ha gått på kamp - så gått hjem og sett på video av gamle kamper???
Å gi ny giv til spillere som er gode slik at de også kanskje blir her --- bortkastet???
Å sette KIL på kartet igjen bortkastet?
Da TN tok over var det nyheter om det i alle de store avisene, inklusive Adressa i Trondheim --- bortkastet???
Folks gelde og stolhet over å ha banket alle topplagene de møtte --- bortkastet?
Å ha gitt spillerne tilbake troen på seg selv over nettopp dette - bortkastet?

Mulig noen synes det er bortkastet.
I og for seg interessant...

Ok - legg fram tallene:
Hvor mye har man tapt på at man fikk sportslig suksess de 9 siste kampene?
Det er ikke - og har aldri vært farlig å være god!

Brogeland gjorde mye før som du sier, og all ære for det.
Men i år gikk det skeis og man så en trener uten glød, en som stort sett satt på benken og etter kampene kom med sin egen statistikk om hvor gode de hadde vært - uansett resultat.
En trener uten evne til å inspirere verken spillere eller publikum.
Kanskje fikk han heller ikke den feedbacken som han skulle ha hatt.
Dessverre ble det et tvangsekteskap.

Profile  

PostPosted: 01 Nov 2011, 14:26 
Forumlegende

Det er jo utvilsomt at Tom har hatt den effekten man ønsket både på lag, resultat og tilskuere. Og om Tom fortsetter og vi fortsatt oppnår de samme resultatene så vil det være fantastisk. Men om det kun var ett kortsiktig stunt for å redde plassen, er det ikke sikkert det var nødvendig ettersom gutta kun mangla 9 poeng for å klare det. Men det er en hypotetisk diskusjon.

Forhåpentligvis så har administrasjonen klart å få kontroll på utgiftssiden i år slik at vi unngår negative overraskelser ved årsoppgjøret, men det er vel flere poster som har slått positivt ut i forhold til budsjett. Endlig svar på dette får vi vel ikke før etter årsmøte. Men det viktigste av alt nå er å få bemannet administrasjonen igjen etter at Synne Stolpe går av så vi kan ha noen som styrer klubben og følger beinhardt med på økonomien om man bestemmer seg for å satse. For dersom ett opprykk/økt satsing betyr at vi blir liggende igjen med brukket rygg økonomisk er det ikke verdt det.

Profile  

PostPosted: 01 Nov 2011, 16:06 
Forumlegende

mikeb wrote:
1). er det ikke sikkert det var nødvendig ettersom gutta kun mangla 9 poeng for å klare det. Men det er en hypotetisk diskusjon.

2). Men det viktigste av alt nå er å få bemannet administrasjonen igjen etter at Synne Stolpe går av så vi kan ha noen som styrer klubben og følger beinhardt med på økonomien om man bestemmer seg for å satse. For dersom ett opprykk/økt satsing betyr at vi blir liggende igjen med brukket rygg økonomisk er det ikke verdt det.

1. Man leker ikke med nedrykk til 2.divisjon og tar ingen sjanser der.
Å skulle fortsett med Brogeland som ingen tydeligvis ville ha, ville vært en høyrisikosport.
Spillerne responderte jo ikke på ham!
Heldigvis var man handlekraftige.

2. Dersom man ikke virkelig satser, så blir det nok samme smørja om igjen.
En ny trener (og stakkars mann som skal erstatte den alle ville ha)...

Men dersom klubben / sponsorer / investorer gir signal om at man ikke vil være en toppklubb mer, så gjør man det.
Men det gjelder å smi mens jernet er varmt og jeg ser ikke den veldige forskjellen på et budsjett på 14 eller 16 millioner.

Hvis det hele dreier seg om 2 millioner i forskjell, så blir Stolpes avgang med kommentarene i avisen alt annet enn et positivt bilde av hennes kvalifikasjoner. Der virket det jo som om helvetesilden slikket på dørene.
Har hun rett er det vel allerede for sent...

Profile  

PostPosted: 01 Nov 2011, 16:14 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Hvis det hele dreier seg om 2 millioner i forskjell, så blir Stolpes avgang med kommentarene i avisen alt annet enn et positivt bilde av hennes kvalifikasjoner. Der virket det jo som om helvetesilden slikket på dørene.
Har hun rett er det vel allerede for sent...

Her er poenget og det som skaper forvirring. Jeg kunne tenkt meg at noen fra styret kom ut og fortalte hvor landet står. Er vi allerede skakkjørte økonomisk eller har vi hodet over vann.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]