KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 22:17

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
PostPosted: 05 Oct 2011, 23:33 
Klubbdirektør

Er jo noen som vil forby sterk parfyme. De tåler hvist ikke gå i butikker eller sitte ved noen som stinker god lukt.

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2011, 10:15 
Forumlegende

Ok, på tribunen er det egentlig nulltoleranse.
Ute bak tribunene er det greit nok om man trekker vekk fra vaffelkø, kiosker og slike plasser hvor folk måå være om de skal handle dette.

Interessant det med parfyme.
Tar jeg en heis hvor det har vært noen "sminkedukker" inne litt tidligere og heisen er full av parfymelukt blir jeg tullette i hodet ganske så raskt.
Er jeg i et møte og får ei slik ei ved siden av meg må jeg rett og slett flytte meg...
Da kan man jo ikke si hvorfor... men lager noen kunstige host og unnskylder seg med at man ikke vil smitte noen... :roll:

Ja, for en del er sterk parfymelukt verre enn sterk røyklukt.

Har forresten aldri skjønt hvorfor kvinnfolka skal parfymere seg heller... :lol:

Last edited by ivo on 06 Oct 2011, 10:15, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2011, 11:00 
Klubbdirektør

Jeg tror dessverre at mange kaller det de ikke liker for "allergi" :wink: For det er faktisk allergiske reaksjoner som er årsaken til at mange mener at all parfyme må forbys. Og da snakker vi om all parfyme, ikke bare den som sminkedukkene bruker :) Jeg er selv ingen stor tilhenger av sterk parfymelukt, men liker at det lukter godt av det jeg bruker. Jeg får ikke sove hvis jeg lukter parfyme selv, eller noen i nærheten lukter mye. Mange sier også at de er allergiske mot sigarettrøyk, men sigarettrøyk inneholder ikke allergener...

Som sagt, så kan man lure på hvor det skal ende, når vi oppdras til stadig mer rivalisering mellom grupper mennesker. Jeg synes det er veldig utrivelig :|

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2011, 12:12 
Grævling

Spesielt at denne tråden er mer "populær" enn feks tråden som omhandler Nordlies fremtid i KIL ;-)

Hvor mange røykere tar turen til Gjemselund i løpet av helgen? ;-)

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2011, 12:21 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Spesielt at denne tråden er mer "populær" enn feks tråden som omhandler Nordlies fremtid i KIL

Akkurat det samme har jeg tenkt. Veldig rart. Men har du skrevet i tråden om Nordlies framtid da, Raggen? :wink:

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2011, 12:31 
Grævling

Libra wrote:
Raggen wrote:
Spesielt at denne tråden er mer "populær" enn feks tråden som omhandler Nordlies fremtid i KIL

Akkurat det samme har jeg tenkt. Veldig rart. Men har du skrevet i tråden om Nordlies framtid da, Raggen? :wink:

Ja ;-)

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2011, 18:13 
Spiller

Noen som har litt tungt for det tydeligvis......Poenget var vel bare at røyking kan skade andre (såkalt passiv røyking), mens at den ved siden av har drukket to øl ikke har tilsvarende effekt. Derfor er det en røykfri stadion, mens drikking er lov i teltet.

Uansett: Gi beng i røyk på tribuna og i kiosk-/vaffel-/kaffekø så er det vel ingen som lager noe probl av dette.

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2011, 21:01 
Klubbdirektør

Haraball wrote:
Noen som har litt tungt for det tydeligvis......Poenget var vel bare at røyking kan skade andre (såkalt passiv røyking), mens at den ved siden av har drukket to øl ikke har tilsvarende effekt. Derfor er det en røykfri stadion, mens drikking er lov i teltet.

Uansett: Gi beng i røyk på tribuna og i kiosk-/vaffel-/kaffekø så er det vel ingen som lager noe probl av dette.

Så naiv er ikke jeg i tankegangen. Alkohol er ødeleggende og helseskadelig for de det gjelder. Så det og selge alkohol på Gjemselund en søndag ettermiddag er kanskje ikke ideelt for alle? Det går nok mest på det og tjene penger, som jeg tidligere har sagt, og ikke fullt så mye på helsepolitikk som røykeforbudet kan gi inntrykk av.

Jeg er ellers dritt lei av at røyking skal få skylda for alle små og store sykdommer og problemer på denne jord. De som klarer og tenke selv skjønner at mye av dette er ren nonsens. Det er bl.a. ikke alle forskere som er like overbesvist om at passiv røyking er skadelig. Hvis det var tilfelle, så ville vel ikke en aktiv røyker leve særlig lenge.

Ellers er vi enige. Røyking på Gjemselund bør foretas på steder som ikke er til plage for andre. Det skulle ellers ikke forundre meg om at du er en forhenværende røyker, som nå er glad i en øl :wink:

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2011, 21:12 
Klubbdirektør

Alle dør allikevel en gang. Av en eller annen sykcom som regel. :?

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2011, 21:29 
Klubbdirektør

Janko wrote:

He..he...sant det, Janko :) Det er farlig og leve, for man kan dø av det 8) I dag kan det virke som, og høres ut som, at det er bare de som røyker som dør :shock: Alle andre lever til evig tid :wink:

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2011, 21:32 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Janko wrote:

He..he...sant det, Janko :) Det er farlig og leve, for man kan dø av det 8) I dag kan det virke som, og høres ut som, at det er bare de som røyker som dør :shock: Alle andre lever til evig tid :wink:

F.....å at jeg røyker og har diabetes. Dør vel snart jeg da. :wink:

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2011, 21:41 
Klubbdirektør

Jeg tror kanskje det mest dødelige og farlige er at vi blir så neddynget i hvor farlig alt er. Tror vi hadde hatt det mye bedre hvis vi var litt mer uopplyste. Så lenge du har din diabetes under kontroll, så tåler du nok en støyt du også :D

Raggen: Jeg diskuterer Nordlie i Glåmdalen. Det er faktisk mer engasjement der :mrgreen:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]