KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 21:08

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 164 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
PostPosted: 01 Sep 2011, 17:50 
Reserve

Sånn kan man og se på det ;)

http://www.5080.no/2011/09/kongsvinger- ... m-nordlie/

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 17:58 
Klubbdirektør

Nå må du ikke bli så hårsår da Libra. :) Alt er ikke like positivt her i verden vet du. Hvis du ikke tåler at noen er uenig med deg her inne så skjønner jeg ikke hvorfor du er her. Jeg har mine meninger og du har dine. Heldigvis. Men jeg blir da ikke sur og skal få moderatoren til å stenge debatten for det. 8) Og jeg har opplevd så mange ned turer med Kil de siste 20-25 årene, så jeg blir ikke så happy over dette sirkuset som jeg IKKE håper ender i en ny gjelds krise.

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 18:02 
Klubbdirektør

Det er ikke jeg som har bedt om og få stengt tråden. Da har du sett feil, for det var Gruegutten :) Og jeg tåler da godt at folk er uenige med meg. Jeg er bare trøtt av negativ vinkling. Det har jammen vært nok av triste og negative ting rundt KIL. Både denne sesongen og den forrige.

Last edited by Libra on 01 Sep 2011, 18:10, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 18:18 
Klubbdirektør

Ja-a. Nordlie tilbake. I mine øyne den eneste riktige treneren.
Jeg håper og trur, at dagens styret er så oppegående at det er en klubb som heter KIL Toppfotball også årene fremover. At dette ikke ikke betyr en ny økonomisk nedtur for klubben.

Forrige gang vi hentet Nordlie var han kanskje enda hottere enn det han er i dag. Nordlie kunne "nesten" ta det han ville i lønn. Det hadde vært interessant om faktisk styret hadde gått ut og forklart hva slags innvirkninger dette har for klubbøkonomien.

Men, overhodet ikke negativ, jeg er meget glad. Jeg nærmest forventer at styret overhodet ikke gambler økonomisk ang dette.

Nordlie har uttalt at han har forandret seg siden forrige gang. Det blir veldig spennende å se.
Dersom dette er riktig, og at han passer inn i klubben håper jeg at Tom blir KILs svar på Ferguson.
Han har jo vært i united en stund med greie resultater ;)

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 18:28 
Klubbdirektør

Jeg har også tillit til dagens styre og sportslige ledelse når det gjelder økonomien. Jeg tror Synne Stolpe er veldig dyktig bl.a., så jeg føler ikke at jeg behøver og ta den økonomiske styringen/bekymringen for dem :)

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 18:45 
Reserve

Nå må dere slutte her.

Brogland var totalt udugelig som trener og bare tull å ha, kunne ha fått stilling som materialforvalter eller banemann istedenfor å gi han penger for å ikke gjøre noe.

Nordlie er en bra trener og setter skuta rett vei.
Styret har kontroll på denne økonomien.
Sponsorene hjelper til med dette.

Finnes intet negativt med dette og det vet vi da alle sammen.

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 18:48 
Klubbdirektør

1892 wrote:

Nordlie har uttalt at han har forandret seg siden forrige gang. Det blir veldig spennende å se.
Dersom dette er riktig, og at han passer inn i klubben håper jeg at Tom blir KILs svar på Ferguson.
Han har jo vært i united en stund med greie resultater ;)

Jeg håper også at Nordlie lykkes i KIL og at han kan bli en stabil trener lenge :D . Men å tro at han skal ta en Ferguson er vel like sannsynlig som at det blir fred i Midtøsten :wink: .

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 18:53 
Materialforvalter

La oss ikke glemme at opp i alle disse "fantastiske" Tom Nordlie nyhetene, er spillerstallen like stusselig og tynn som den var for 48 timer siden!

Ingen nye inn? Hva f@#& er det for noe? Dropper en ønsket spiller fordi det blir for mye papirarbeid (som noen skrev her inne)...hvis det er sant, er det helt sinnsvakt!?

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 19:03 
Klubbdirektør

Nå er vel spillerstallen pr.dags dato sterk nok til å overleve i 1.divisjon. Det er vel også det som er utgangspunktet. Å holde seg. Det er altså derfor man har hentet Tom, fordi man har tro på at han kan berge akkurat dette laget i 1.divisjon.

Men...håper selvfølgelig det finnes midler neste år til å forsterke denne stallen....med eller uten Nordlie

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 19:28 
Reserve

A4Tech wrote:
Nå er vel spillerstallen pr.dags dato sterk nok til å overleve i 1.divisjon. Det er vel også det som er utgangspunktet. Å holde seg. Det er altså derfor man har hentet Tom, fordi man har tro på at han kan berge akkurat dette laget i 1.divisjon.

Men...håper selvfølgelig det finnes midler neste år til å forsterke denne stallen....med eller uten Nordlie

Stallen er pr i dag god nok til å berge plassen. Med en tydeligere leder (Tom) så tror jeg det blir helt ok å være kil supporter ut året selv om vi ikke får forsterkninger.

Håper styret bruker tiden frem til nyttår til å jobbe først med nye trenere (evt forlenge med Tom hvis det lar seg gjøre økonomisk etc) og deretter begynner å sikre seg spillere

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 20:29 
Forumlegende

Litt støt er det fortsatt: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 221550.ece
Nå har vist Brogeland "klagd" inn til trenerforeningen, kan det se ut som.
"- Trenerforeningen fikk onsdag oversendt dette fra Brogeland og NFTs advokat Claude A Lenth, og vil se næmere på dette i dag. Etter dette vil vi komme tilbake til klubben på vegne av Per Brogeland."
I og for seg naturlig og ok nok.
Opp i alt er det selvsagt synd på Brogeland.

Det er også naturlig at Nordlie er ansatt ut året.
Skulle man nå rykke ned ville lenger kontrakt blitt litt komisk.
Går dette bra vil man selvsagt se på mulighetene videre, begge parter.

Om man forstår denne illustrasjonen, synes jeg denne sangen passer http://www.youtube.com/watch?v=4QIAv2EoIP0

Last edited by ivo on 01 Sep 2011, 20:30, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 20:48 
Klubbdirektør

Skjønte jo at han hadde klagd etter oppslaget i Glåmdalen. Hvorfor skulle de ellers bry seg?

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 20:53 
Reserve

Libra wrote:
Skjønte jo at han hadde klagd etter oppslaget i Glåmdalen. Hvorfor skulle de ellers bry seg?

Han har nok ikke klagd på det til trenerforeningen - slik jeg tolket det var det trenerforeningen som synes KIL og Tom skulle ventet til de hadde en avtale med Per før de inngikk kontrakten.

Sånn jeg forsto det skulle trenerforeningen og deres advokat se på forslaget til løsning (sluttavtale) som KIL hadde sendt over til Per. Derfor vet de at ikke foreligger en sluttavtale med Per ennå.

Mulig jeg ikke helt skjønte det men var slik jeg så det.

Uansett trenerforeningen har ingen for sanksjonsmulighet overfor KIL men mulig de har overfor Tom hvis han er medlem ?
Men om han trenger bry seg er en annen sak.
Noen som er medlem av denna foreningen som vet ?

Last edited by albert on 01 Sep 2011, 20:54, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2011, 21:41 
Klubbdirektør

Trodde de var ferdig med PB jeg. Men foreningen sier;- Per Brogeland har mottatt ett tilbud til sluttoppgjør med tanke på å få på plass en avslutning på arbeidsforholdet med KIL. Inntil dette er på plass, har Brogeland fortsatt formelt ett arbeidstakerforhold til klubben.

Da har han egentlig ikke sluttet enda da. Skal man tro dette. Da kan det kanskje bli dyrt allikevel. Håper ikke styret har driti seg ut her.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2011, 19:07 
Saftblander

Som medlem av trenerforeningen skal du ikke inngå avtaler med en ny klubb før klubben har gjort opp med tidligere trener. Dette handler om å være en real kollega, som Nordlie og Brogeland tross alt er. Hadde Nordlie gjort som han burde her så måtte KIL jobbet hardt for å bli enige med Per. Nå kan det dra ut. Nordlie er dyktig på å berge fotballag, men etikk er kanskje ikke hans sterkeste side. Uansett er det klønete av KIL å ansette Nordlie før de har blitt enige med Brogeland. KIL har ikke noe godt rykte ute i fotballmiljøet og sånne saker vil gjøre det vrient å lokke gode spillere og trenere i nær framtid. På sikt har det ingenting å si da hele bransjen er råtten og alle hadde solgt sin bestemor om nødvendig.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 164 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]