mikeb wrote:
Jeg var også på kampen i går og må vel si at han som har sendt brevet har overdrevet ganske kraftig. Men det kom flere kommentarer mot den kvinnelige linjedommeren allerede fra før kampen startet, det er da fullstendig unødvendig å rope kjærring bare for at en dame dømmer på linja på vår side. Var på plass på stadion allerede 17.15 og noterte at det var kvinnelig linjedommer, satt da og håpet at hun skulle gå på andre siden fordi jeg var sikker på at hun kom til å få høre det uansett.
Selvfølgelig skal supportere reagere dersom det kommer en feilaktig offside avgjørelse, det kan jo også påvirke kampen om man roper på offside eller piper dersom man mener det er feil, men man må jo ikke benytte skjellsord for det.
Fikk også med meg episoden med vakten som reagerte, men neo rasistiske kommentarer hørte ikke jeg selv om jeg sto ganske nære vedkommende som begynte å krangle. At det ble en krangel ut av det er ganske naturlig, de fleste går i forsvarsposisjon når noen kommenterer oppførselen deres, men episoden vil jo føre til at både vedkommende og andre tenker gjennom hva de sier neste gang.
På vei ut av stadion ett par minutter før fulltid så jeg ett par supportere som skreik møkkaklubb (eller tilsvarende) til en Strømmen supporter og begynte å krangle med ham, er det sånn at man må ta ut aggresjon på andre selv om det går dårlig for egen klubb? Kan man ikke bruke denne aggresjonen til å synge enda høyere og støtte eget lag enda mer?
Bra initativ at man tar tak i denne debatten, jeg mener at det ikke på langt nær er så mange overtramp som det hevdes i brevet til Glomdalen, men de overtrampene som kommer bør tas tak i.
Var også på kampen, og ja det var en del banning og drittslenging. Men jeg fikk ikke med med at noen ropte rasistiske tilrop. Jeg mener samtidig at den som skriver brevet overdriver ganske så mye. (Kanskje det er lang tids oppdemt aggresjon og irritasjon som får utløp). Jeg enig i at det kan være unødvendig og tankeløse ting som blir ropt fra supporterne, og alle skulle vel ønske at det kunne vært mindre negativitet og mere humor. Men det er nå en gang slik at når engasjementet er stort så glemmer man litt tid og sted. Det er antagelig veldig sunt å ta en diskusjon rundt dette

. Mange kan nok komme til å tenke seg litt bedre om før man roper ting neste gang.
Stemningen var i hovedsak positiv på tribunen i går. Det var en del synging, dog ikke på vårt beste. Negativiteten økte kraftig da KIL fikk annulert scoring og ikke minst da det ble 2 gule og 1 rødt kort ila noen sekunder. Det må være lov å reagere når du er uenig med dommeravgjørelser.