KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 12:59

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
PostPosted: 28 Aug 2011, 20:40 
www.kilsk.com

Fy faen så forbanne je er nå! Detta går ikke ann :x

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 20:54 
Trener

Dette har gått så langt ned i nivå nå at jeg er usikker på om laget klarer seg selv med Tom Nordlie som trener? Jeg synes laget blir svakere og svakere for hver kamp som går.

Lurer etterhvert også på hvilket nivå enkelte spillere som ikke vil signere kontraktsforlengelser tror de befinner seg på? Det er vel ikke akkurat noen bombe at det ikke har kommet forespørelser på andre enn Olav Tuelo i dette overgangsvinduet.

Vel, jeg håper Tom får sjansen og tørr å ta sjansen på nytt, og at det også kommer inn et par sårt trengte forsterkininger før torsdag 1. sept. som kan redde KIL fra 2. divisjon.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 21:24 
www.kilsk.com

Det ser svart ut nå dessverre :(

Vi får bare håpe på at Nordlie vil gjøre en 10 ganger så bedre jobb!

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 21:47 
Grævling

Dosso, Ørjan og Linnes ute pga karantene mot Asker, flott, da må del vel hentes spillere bare så vi kan stille lag til den kampen :evil:

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 21:53 
Forumlegende

Raggen wrote:
Dosso, Ørjan og Linnes ute pga karantene mot Asker, flott, da må del vel hentes spillere bare så vi kan stille lag til den kampen :evil:

Da blir det vel
Tobias
Pireau - Joseph - Førsund - Fazlagic
Hæstad - Krogh -Aas
Holmen - Solem - Guven

Omtrent det samme likevel...

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 21:57 
Reserve

Raggen wrote:

Vi har da folk på benken som kan "fylle opp" ganske godt - og trenger de mer kan de jo ringe deg :lol: ?

Blir gøy å se en del av de unge gutta som til nå ikke har fått spille - tipper de vil komme inn og legge ned en innsats de etablerte bare har drømt om :)

Så ser faktisk ikke noe krise i akkurat dette!

Verre at Brogeland famler i mørke etter en kode.
Han sa for kort tid siden at å bruke Linnes som noe annet enn back var uaktuelt - og hva skjer ?
(samme sak som når han kjefta på Henning i avisa)
Han gjør det rett etterpå.

Blir det noe styremøte i kveld ?

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 22:04 
Forumlegende

Sitat fra Brogeland i Glåmdalen nett i kveld:
"– Vi må prøve å ta poeng så fort vi kan. Vi var nære nå, og vi hadde fortjent poengene."

Jada, Strømmen var ikke noe stort lag, så enda verre...

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 22:05 
Trener

Noe må i alle fall skje og det ganske kjapt! Nå gikk jo styret ut og sa at Brogeland satt trygt-ofte er det et signal på det motsatte..
Det som forundrer meg er at dette er tendenser som skjer på Vinger omtrent hver sesong. Vi går høyt ut og lover gull og grønne skoger ved sesongstart, også ender vi enten med nedrykk eller å være nede i sumpa nesten hver sesong. Hva med å prøve en litt mer ydmyk tilnærming til ting? Eller hva med å sette seg ned for å finne ut hvor skoen faktisk trykker? Jeg tror det er mer komplekst enn bare å skylde på en person, i dette tilfellet hovedtreneren. Jeg tror vi må se på hele organiseringen av klubben, "samarbeidet" med NTG, yngres avdeling osv. Hva gjøres galt? Hvorfor står ikke unggutta og omtrent river ned døren for å komme med på laget? Hvorfor blir ikke de etablerte utfordret mer av de unge? Og hvor blir det av de lokale talentene som er flaska opp i KIL-systemet? Jeg mener det er på høy tid å sette seg et mål om å bli en klubb som skal utvikle MINST 3 a-lagsspillere fra egen stall hvert år!

For å få til dette må vi ha en helhetlig tenking i hele klubben og et bedre samarbeid med KIL Fotball, som først og fremst skal være primærleverandører av talenter til KTF. Med den helhetlige tenkingen mener jeg at man må finne en måte å spille fotball på som skal gjelde nedover hele systemet. Vi må tørre å si at i KIL skal vi vinne på den og den måten, vi skal ha ballen mest, vi skal styre kampene osv. Dette forutsetter skolering av trenere og satsing på yngres avdeling! Et trenerforum må etableres, der alle trenere i klubben jevnlig møtes for å snakke om hvordan man på best mulig måte kan utvikle talenter og gi dem best mulig matching.

Jeg tror ikke klubben er tjent med flere kriseløsninger, nå må vi få inn en kontinutet som gjør oss trygge og forutsigbare og som gir alle som er glade i KIL trua tilbake på at dette skal gå! For vi hører hjemme i det ypperste selskap!

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 22:12 
Spiller

Gutta gjør ikke jobben sin,ok!
MEN Brogeland+Kil= 2 div! Enkelt å greit! jo før folk skjønner det jo større sjangse har vi til å klare oss!

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 22:14 
Grævling

Sigurd wrote:
Noe må i alle fall skje og det ganske kjapt! Nå gikk jo styret ut og sa at Brogeland satt trygt-ofte er det et signal på det motsatte..
Det som forundrer meg er at dette er tendenser som skjer på Vinger omtrent hver sesong. Vi går høyt ut og lover gull og grønne skoger ved sesongstart, også ender vi enten med nedrykk eller å være nede i sumpa nesten hver sesong. Hva med å prøve en litt mer ydmyk tilnærming til ting? Eller hva med å sette seg ned for å finne ut hvor skoen faktisk trykker? Jeg tror det er mer komplekst enn bare å skylde på en person, i dette tilfellet hovedtreneren. Jeg tror vi må se på hele organiseringen av klubben, "samarbeidet" med NTG, yngres avdeling osv. Hva gjøres galt? Hvorfor står ikke unggutta og omtrent river ned døren for å komme med på laget? Hvorfor blir ikke de etablerte utfordret mer av de unge? Og hvor blir det av de lokale talentene som er flaska opp i KIL-systemet? Jeg mener det er på høy tid å sette seg et mål om å bli en klubb som skal utvikle MINST 3 a-lagsspillere fra egen stall hvert år!

For å få til dette må vi ha en helhetlig tenking i hele klubben og et bedre samarbeid med KIL Fotball, som først og fremst skal være primærleverandører av talenter til KTF. Med den helhetlige tenkingen mener jeg at man må finne en måte å spille fotball på som skal gjelde nedover hele systemet. Vi må tørre å si at i KIL skal vi vinne på den og den måten, vi skal ha ballen mest, vi skal styre kampene osv. Dette forutsetter skolering av trenere og satsing på yngres avdeling! Et trenerforum må etableres, der alle trenere i klubben jevnlig møtes for å snakke om hvordan man på best mulig måte kan utvikle talenter og gi dem best mulig matching.

Jeg tror ikke klubben er tjent med flere kriseløsninger, nå må vi få inn en kontinutet som gjør oss trygge og forutsigbare og som gir alle som er glade i KIL trua tilbake på at dette skal gå! For vi hører hjemme i det ypperste selskap!

Jeg syns KIL går ut med at alle disse tingene er tenkt gjennom før hver eneste sesong. Og det er vel ikke tidspunktet å finne ut av alt dette på noen dager nå. Nå begynner det faktisk å nærme seg tidspunktet for å få på plass en ny kriseløsning, og det haster. Men heldigvis er det ikke en økonomisk kriseløsning som må på plass denne gangen.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 22:19 
Klubbdirektør

Det er ingen ung gutter å banker på døra til Kil desverre. Bare å ta dere en tur ned på Gjemslund å se på de som er der det. Treninga blir ikke bra av å ha med en hel gjeng juniorer som ikke er gode. Det skjønner alle. Det Kil trenger å skulle ha skaffet for lenge siden er en rutinert spiss. Solum blir ikke bedre av å ikke ha noen å konkurere mot. Og de som er på benken for Kil i dag hever ikke laget i det hele tatt.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 22:28 
Trener

De unge gutta blir hvertfall ikke noe bedre dersom de aldri får kjenne på nivået i kamp, slik at de vet hva de skal strekke seg etter. Om de ikke innser det selv, bør de hvertfall bli fortalt hva som skal til! Jeg har ikke sett en trening av KIL i år, så kan ikke uttale meg om hva som gjøres riktig og ikke. Allikevel mener jeg at man bør bruke de unge gutta mer, kan jo ikke bli noe verre slik det ser ut nå..

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 22:36 
Trener

Sigurd wrote:
De unge gutta blir hvertfall ikke noe bedre dersom de aldri får kjenne på nivået i kamp, slik at de vet hva de skal strekke seg etter. Om de ikke innser det selv, bør de hvertfall bli fortalt hva som skal til! Jeg har ikke sett en trening av KIL i år, så kan ikke uttale meg om hva som gjøres riktig og ikke. Allikevel mener jeg at man bør bruke de unge gutta mer, kan jo ikke bli noe verre slik det ser ut nå..

Jo, det kan det faktisk det. Vi kan bli rundspillt og tape mer enn 1-0. Jeg ser ikke for meg at noen av de som satt på benken i dag kan snu en slik kamp. Selv om han ikke er i form forstår jeg heller ikke hvorfor Güven ble tatt til fordel for Krogh Gerson. Güven har ihvertfall uttalt og bevist at han vil spille for KIL...

En stor del av problemet er vel at ingen er i form, alle ser ut til å ha blitt vesentlig dårligere fotball spillere siden seriestart. Den eneste som på egenhånd kunne snu en kamp på en god dag var Tuelo, og han ble jo solgt til Start for en slump penger. Kan bli dyrt det salget hvis det ender med nedrykk, men jeg regner med at styret og sportslig ledelse nå faktisk gjør noe både på trener siden og på spiller siden før det er for sent å unngå 13. plassen.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 22:38 
Klubbdirektør

Sigurd wrote:

Nivået for de på¨treningene det. Kil har med 5-6 juniorer hver dag, men hven er det som slår til da. Men vi må bare innse at vi ikke har noen talenter å hente fra 3-4 div rundt om i distrikted her i Glåm Dalen. Det må alle bare innse.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 22:55 
Trener

Janko wrote:
Sigurd wrote:

Nivået for de på¨treningene det. Kil har med 5-6 juniorer hver dag, men hven er det som slår til da. Men vi må bare innse at vi ikke har noen talenter å hente fra 3-4 div rundt om i distrikted her i Glåm Dalen. Det må alle bare innse.

?? Hvor var det vi fant Linnes og Solum da?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]