KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 01:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 27 Aug 2011, 12:40 
Klubbdirektør

Skjønner Jensby her. Dette begynner å libne på slik Sylling drev på. Drøyde og drøyde. Bare tull av spillerne. Styret driver å skal få til en tropp på 18 stk i 2012, og da kan man ikke vente for lenge med å forhandle med andre spillere. Så det disse to gjør er egentlig å ødelegge for styret.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2011, 13:02 
Klubbdirektør

Det virker som de gir spillerene for mye makt. Hva med og sette en tidsfrist for og underskrive kontrakter? Jeg skjønner heller ikke hva de risikerer ved og underskrive...annet enn og sikre KIL (og Sander) noen kroner i kassa. Jensby sier også at de ikke vil holde dem igjen hvis det dukker opp klubber som er interessert i og kjøpe dem, og at KIL er i den situasjonen at de må basere seg på og selge spillere innimellom. Krogh sier også at han ikke har sagt "nei". Men begge velger og se an til overgangsvinduet er stengt, tydeligvis.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2011, 14:54 
Grævling

Og når vinduet er stengt så venter de til noen henter dem etter serien. Dette handler ikke om annet enn at de helst vil vekk fra KIL. Det de risikerer ved å signere for KIL nå er mindre lønn i ny klubb senere, da har de kontrakt med KIL og ny klubb er nødt til å betale dem ut, noe som da vil gi dem lavere lønn hos den nye klubben. Det er kostnadene totalt som er avgjørende når du henter nye spillere. Overgangssum er en ting, men du må også regne inn lønnskostnader for kontraktsperioden med spilleren. Så kan de gå gratis, får de også gjerne mer i lønn. Og vi vil vel ha mest mulig i lønn alle sammen. Fotballspillere er ikke noe annerledes enn andre på det feltet.

Krogh har sikkert ikke sagt ENDELIG NEI til KIL, men han har i hvert fall takket nei til en del kontraktsforslag, og jeg tviler på at det bare står på at han vil se om noen andre ønsker å hente han før torsdag. Han hadde nok signert hvis forslaget til KIL var bra nok for han.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2011, 15:44 
Klubbdirektør

Ja, da var det noe jeg ikke hadde skjønt :wink: Men jeg synes uansett det er egoistisk overfor de klubbene som har utviklet dem, slik som KIL og Sander i dette tilfellet.

Last edited by Libra on 27 Aug 2011, 15:44, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2011, 15:51 
Grævling

Libra wrote:
Ja, da var det noe jeg ikke hadde skjønt :wink: Men jeg synes uansett det er egoistisk overfor de klubbene som har utviklet dem, slik som KIL og Sander i dette tilfellet.

Ja, men folk flest tenker som regel mest på seg selv, og så seg selv osv. :-)

Han godeste Jean Marc Bosman gjøken fikk virkelig satt sitt preg på fotballen for fremtiden når han tok "saken sin" opp for dommstolene. Fotballspillerene har alt for mye makt slik det er nå.... mens fotballklubbene nok hadde for mye makt tidligere. Kompensasjonsordningen til klubber de har vært innom tidligere bidrar noe til å rette opp i forskjellene, men ikke nok dessverre... og en kjøpenede klubb klarer da jaggu å forhandle seg frem til å slippe kompensasjonene også.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2011, 16:01 
Klubbdirektør

Ingen bombe at folk bare tenker på seg sjøl, nei. Men hvis jeg tenker meg i deres situasjon, og kom fra en liten fattig klubb som jeg i tillegg var veldig glad i....så hadde jeg ikke klart og la være og tenke på klubben min... :roll:

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2011, 19:14 
Reserve

Det er noen viktige ting om blir glemt her. Kil har krav på kompensasjon for trening og utdanning på både Krogh og Linnes. Det er ingen andre enn Kil som vil få penger hvis Linnes går som bosman.Her har Kil allerede betalt ut Sander. Kil vil få ett hyggelig beløp selv om begge disse skulle gå som bosman etter sesongen. Går de i dette vinduet vil Kil få både overgangssum pluss kompensasjonen. Jeg må ærlig innrømme at jeg forstår begge disse spillerene godt. De spiller i en klubb som står i fare for nedrykk. Hvis de har ambisjoner på egne vegne vil de ønske å spille i TL og ikke i Adecco. Særlig Krogh har vel deltatt på 2 lønnskutt de siste årene..i tillegg har han spilt i en klubb som hvert år må starte på nytt sportslig. Jeg tror også begge spillerene vet at de vil få et tlbud fra Kil også etter sesongen om de skulle ønske å bli i Kil.Jeg tror heller man bør stikke fingeren i jorda og ønske begge to lykke til.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2011, 20:46 
Forumlegende

Bosman er selvsagt helt uskyldig.
Har man en kontrakt som går ut 31.12.2011, så går den ut da.
Har man traktor og kjører snørydding, så kan ikke oppdragsgiver bestemme over denne etter at kontrakten er gått ut.
Så enkelt er det og må det være.

Det er lett nok å forstå både spillere og klubb.
Fra hvert deres ståsted.

Trener kan jo benke spillere som en motreaksjon...

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 12:27 
Grævling

ivo wrote:
Bosman er selvsagt helt uskyldig.
Har man en kontrakt som går ut 31.12.2011, så går den ut da.
Har man traktor og kjører snørydding, så kan ikke oppdragsgiver bestemme over denne etter at kontrakten er gått ut.
Så enkelt er det og må det være.

Det er lett nok å forstå både spillere og klubb.
Fra hvert deres ståsted.

Trener kan jo benke spillere som en motreaksjon...

Eller spillere benker seg selv for å få surva seg til å komme seg vekk, noe feks. Spurs har vært utsatt for en del ganger tidligere, og med Modric nå. Da får det det som de vil til slutt.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 13:37 
Forumlegende

Raggen wrote:
Eller spillere benker seg selv for å få surva seg til å komme seg vekk, noe feks. Spurs har vært utsatt for en del ganger tidligere, og med Modric nå. Da får det det som de vil til slutt.

Uten at det ser ut til å ta nattesøvnen fra Rødknappen: http://www.guardian.co.uk/football/2011 ... -tottenham
Men å "benke seg selv" er alltid en farlig øvelse om man ikke er stygg-god.
Men selv da er det skummelt nok med tanke på hvordan det oppfattes av andre at man er slik.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 15:41 
Forumlegende

Meget sikre kilder hintet i går frempå at det er fler signeringer på gang i dette overgangsvinduet.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]