KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 18:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 22 Aug 2011, 12:22 
Trener

Vent vent vent vent!! Gerson vil ikke skrive under på ny kontrakt? Slutt da å la den gutten få spille fast. Så god er han ikke.

Vent å se. Martin & Gerson forsvinner til Godset etter den sesongen her. Martin spiller seg til fast plass. Gerson forsvinner etter en sesong. Ender i en typisk 2.Div klubb.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 12:25 
Klubbdirektør

I Glåmdalen går det rykter om at Linnes er på vei til Molde.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 12:36 
Saftblander

Dette vi opplever nå er prisen for å være fattig. Brogeland er garantert ikke drømmetreneren til KIL-styret, men den beste de fikk for de økonomiske rammene klubben har.
Spillerstallen er nok heller ikke drømmestallen, men også den er et resultat av økonomien i klubben.
Penger finnes det lite av i Kongsvinger og KIL har vært en fattig klubb i alle år. Da får en først spise fra matfatet når de store gutta er mette. Da er det som regel lite mørt kjøtt igjen.
Hvem skal trene KIL hvis Per må gå? Distriktet er blottet for brukbare trenere, det viser utviklingen av lokalfotballen de siste 20 årene.
Hvis KIL skal hente en profilert trener, vil han kreve forsterkninger på spillersiden. Det finnes det ikke midler til. Da vil han forklare dårlige resultater med at han ikke fikk forsterke laget.
Det finnes bare en trener som klarer å løfte et fotballag uten å hente inn nye spillere. Han bor på Lørenskog og har trent KIL før. Virker ikke som klubben orker en runde til med hjertestarterkonsulenten.
Enig med "Charlie" at det for mange like spillertyper. Derfor forstår jeg ikke signeringen av Morten Hæstad. Han er prikk lik resten av stallen. Løper passe mye, vinner halvparten av duellene, scorer 1-2 mål i året, 3-4 assist, får 3 gule kort. Er passe rask, ok basis og spiller til 5 børsen i 30 kamper.
I samme bås kan vi sette store deler av stallen.
Det finnes ingen ekstrem spiller som vinner 10 av 10 hodedueller, en ballvinner som rydder midtbane for alt og allle (og som står over halve høstsesongen pga kort) eller en skikkelig ledertype som er så stygg og gal at resten av laget bare gjør som han sier. Det finnes ingen midtbanespiller som scorer mål. Finnes det ingen ny Fremming som kan smelle inn ei takling (les; Gjøvik/Lyn i 2003) så det lukter brent på tribuna i årevis? Det fyrer opp både medspillere og supportere.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 12:37 
Klubbdirektør

Kan være enig i at enkelte ikke har noe å gjøre på felt J.
Spesielt de som dukker opp relativt bedugget hver gang, som gjør som de vil på feltet.

Det er ikke mange, men de klarer definitivt å markere seg. Dette er personer som jeg tviler på er her på forumet engang.

Hvis supporterlederen skal "godkjenne" alle tilropene fra Felt J, da har han en fulltidsjobb på feltet, det sier seg sjøl er umulig.

I går rant det over. Både for supportere og tydeligvis Førsund.

At spillere, dvs. Førsund, går til verbalt angrep på supportere, er MYE værre enn at supportere er misfornøyd med spillet som blir prestert om dagen. Det ble heller ikke slengt så mye dritt fra feltet igår, ei gjennom hele sesongen. Derimot synes jeg at supporterklubben har vært bra. Det er en kamp det ikke har vært KIL supportere tilstedet, og det var mot Sandnes/ULF, man kan vell med hånda på hjertet si at spillerne ikke har "vært til stedet" på litt flere kamper enn den!

Mitt ønske er at mange tar turen til Strømmen, og laget et helvettes bra liv. Så får vi se hvordan spillerne responderer på det!

Alle mann mot Strømmen!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 12:38 
Klubbdirektør

Libra wrote:

Hvis Martin forsvinner nå så ser jeg virkelig svart på det. Håper vi får beholde ham lenger!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 12:41 
Klubbdirektør

I går gikk jeg da det var igjen 20 minutter av kampen. Jeg burde gått til pause. Ikke ofte jeg stikker fra Lunden før kampen er ferdig, og det var tydelig at det skjedde ting etter jeg dro - fra tribuna.

Selvfølgelig skal fansen støtte laget, men etter en serie dårlige kamper må det være lov til å vise litt frustrasjon. Hva som ble skreket vet jeg ikke, men jeg reagerer på hvordan en spiller som Arnar Førsund takler dette. Snakk om uproff spiller! I stedet for å skrike til fansen burde han oversett det hele og heller tatt det opp senere.

Å påstå at KILsk kun støtter laget i medgang er direkte tull. Skulle vi tatt han på ordet ville vi ikke hatt fans på kampene store deler av fjoråret og hele inneværende sesong.

Arnar Førsund vet at KILsk er representert med langt flere folk på bortekamper enn de fleste andre 1.div-lagene.

Jeg hadde forventet mer ydmykhet fra en spiller som Førsund. Husker jeg rett uttalte han sist han spilte for KIL at han hata kamma. Kort tid etter gikk han til - nettopp HamKam. Det har KIL-fansen tilgitt han for. Nå slenger han dritt til de som har fulgt laget i tykt og tynt, de som gjennom årene har brukt hundretusner på KIL, og flere av dem kjører fra steder som Oslo, Tønsberg, Drammen, Moss, Østerdalen annenhver helg for å se KIL spiller kamp hjemme.

Når laget i to kamper på rad leverer så dårlig fotball bør det være lov til å avreagere litt. Og en slik reaksjon må man tåle. De som er voksne spillere bretter opp ærmene og beviser at de er fotballspillere. Gjør du også det Førsund?

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 12:41 
Klubbdirektør

1892 wrote:

Mitt ønske er at mange tar turen til Strømmen, og laget et helvettes bra liv. Så får vi se hvordan spillerne responderer på det!

Alle mann mot Strømmen!

Støtter dette!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 12:47 
Saftblander

Libra wrote:

Molde er på jakt etter alt som finnes av unggutter. Tydelig at Solskjær er skikkelig på hugget og har midler å handle for. I United hentet de vel 20-25 talenter hvert år og var fornøyd hvis 1 ble A-lagsspiller. Mulig det er samme tankegang i Molde.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 12:49 
Klubbdirektør

1892: Jeg mente vel ikke direkte at alle rop skal godkjennes, men at uakseptable rop stoppes hvis de gjentas mer enn en gang. Slik som i går. De som tier samtykker - er det noe som heter.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 12:58 
Klubbdirektør

Neil Lennon wrote:
Hva som ble skreket vet jeg ikke, men jeg reagerer på hvordan en spiller som Arnar Førsund takler dette. Snakk om uproff spiller! I stedet for å skrike til fansen burde han oversett det hele og heller tatt det opp senere.

Det ble ropt ved at par anledninger: Brogeland, reis hjem. Ellers er jeg enig med deg i at det er første gangen jeg har sett en spiller som kommuniserer høylytt ved og rope "hold kjeft" til supporterfeltet, under kamp.

Last edited by Libra on 22 Aug 2011, 12:58, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 13:12 
Klubbdirektør

Libra wrote:
1892: Jeg mente vel ikke direkte at alle rop skal godkjennes, men at uakseptable rop stoppes hvis de gjentas mer enn en gang. Slik som i går. De som tier samtykker - er det noe som heter.

Åkei, men uakseptable rop? Da må du komme med noen eksempler før jeg kan være enig med deg.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 13:18 
Klubbdirektør

Som og rope på trenerens avgang under kampen, kanskje. Det bør jo være noen retningslinjer for hva man kan rope og ikke. Nå har ikke Raggen kommentert her inne, men han sier til Glåmdalen i dag at han ikke registerte ropene, men at han ikke synes slike rop er greit. Han forstår heller ikke hvorfor spillerene hele tiden skal bry seg om hva supporterne roper, og at det er følelser/engasjement til stede.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 13:26 
Reserve

Full fart mot Strømmen! Liker dette initiativet!

Tror heller ikke at flesteparten av ''rølpen'' på felt J som lager kvalm og negativ stemning er her inne på forumet, men jeg tror at vi må få til en indrejustis hvor man må kunne gi tilsnakk til ''supporterne'' som er fulle og hetser laget mer enn de synger og støtter gutta. En ting er å ha et par pils innabords, en annen ting er å være full og snøvlete. Når ''halve'' felt J er i ølteltet 10-15 minutter inn i 2. omgang viser det hvilke prioriteringer som mange har. Dette er ikke KIL SK sin skyld, men supporterklubben er ikke sterkere en sin svakeste link - nemlig den eller de enkeltmedlemmene som i alkoholberuset tilstand får lov til å sette agendaen for en konflikt internt i KIL som er i ferd med å øke med rakettfart.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 13:29 
Grævling

Jeg registrerte ropene fra feltet, ja.... men ikke ropene fra Førsund!

Uansett... min holdning er at du skal støtte laget mens kampen pågår, uansett! Men jeg tar ikke på meg å være noen barnehageonkel for folk som står på Felt-J. De fleste på feltet er myndige og bør selv forstå hva som bør og ikke bør kommuniseres ut på banen. Etter kampen derimot..

Nå er det vel nesten 530 medlemmer i supporterklubben p.t. Bare en håndfull av disse møter opp på felt-j. Er det noe jeg kunne ønsket mer mer enn noe annet er at enda fler faktiskt viser litt engasjement under kampenes gang på Gjemselund. Hadde flere bidratt med å støtte både klubb og spillere så hadde du neppe hørt de få som i går mente at treneren burde gå.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 13:42 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Jeg registrerte ropene fra feltet, ja.... men ikke ropene fra Førsund!

Uansett... min holdning er at du skal støtte laget mens kampen pågår, uansett! Men jeg tar ikke på meg å være noen barnehageonkel for folk som står på Felt-J. De fleste på feltet er myndige og bør selv forstå hva som bør og ikke bør kommuniseres ut på banen. Etter kampen derimot..

Nå er det vel nesten 530 medlemmer i supporterklubben p.t. Bare en håndfull av disse møter opp på felt-j. Er det noe jeg kunne ønsket mer mer enn noe annet er at enda fler faktiskt viser litt engasjement under kampenes gang på Gjemselund. Hadde flere bidratt med å støtte både klubb og spillere så hadde du neppe hørt de få som i går mente at treneren burde gå.

Ok :) Nei, for all del, du kan ikke være barnehageonkel. Men vær klar over at alt som kommer fra J-feltet blir tillagt supporterklubben og deres meninger, av veldig mange.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]