KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 00:46

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 21 Aug 2011, 23:30 
Reserve

KIL har et sportslig problem, ingen tvil om det. Men så må alle som hyler på Brogelands avskjedigelse og buing mot gutta på kampene spørre seg: Hva hjelper det å bue og skjelle ut laget og trenerteamet fra tribunen?

Har full forståelse for at man kan bli frustrert over at KIL ikke innfrir til forventningene, men ingenting annet enn støtte hjelper når man er ute på gressmatta. Det er noen som burde gå i seg selv og tenke over hva de sier og gjør på felt J under kampene. Når dere ble medlem av KILSK burde dere ha lest reglene om at man skal ''støtte laget på kampene i medgang og i motgang''. Ingen her inne vil at KIL skal rykke ned, men dersom de aktuelle medlemmene i KILSK fortsetter å sutre på kampene, og KIL rykker ned til 2. div, mener jeg oppriktig at en del av sutrekoppene må påta seg noe av skylda for nedrykket.

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2011, 23:49 
Klubbdirektør

pnord wrote:
KIL har et sportslig problem, ingen tvil om det. Men så må alle som hyler på Brogelands avskjedigelse og buing mot gutta på kampene spørre seg: Hva hjelper det å bue og skjelle ut laget og trenerteamet fra tribunen?

Har full forståelse for at man kan bli frustrert over at KIL ikke innfrir til forventningene, men ingenting annet enn støtte hjelper når man er ute på gressmatta. Det er noen som burde gå i seg selv og tenke over hva de sier og gjør på felt J under kampene. Når dere ble medlem av KILSK burde dere ha lest reglene om at man skal ''støtte laget på kampene i medgang og i motgang''. Ingen her inne vil at KIL skal rykke ned, men dersom de aktuelle medlemmene i KILSK fortsetter å sutre på kampene, og KIL rykker ned til 2. div, mener jeg oppriktig at en del av sutrekoppene må påta seg noe av skylda for nedrykket.

Langt på vei enig med deg selv om et eventuelt nedrykk ikke kan lastes supporterne syns jeg. Men supporterklubben har jo et visst ansvar for å skape stemning på stadion, og når den blir dårlig eller nesten hatefull så tror jeg ikke det er til det positive verken for spillerne eller trenere.

Last edited by Roll on 21 Aug 2011, 23:49, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 21 Aug 2011, 23:52 
Kaptein

KIL har hatt nesten kun motgang i to strake sesonger nå, KIL SK har stilt opp mannsterke på alle hjemmekamper og veldig ofte også på bortekamper. Vi har vunnet kampen på tribuna mot mange lag, selv om det har gått dårlig på bana.. Etter 1 og en halv sesong med motgang, var jeg blant en av dem som begeret rant litt over for og sang mot Brogeland i dag. Tar kritikk på vegne av meg selv og supporterne, vi burde støtte laget fremfor å klage. Men når det er sagt, så fortjener supporterne mer ros enn ris etter de to siste sesongene. Arnar sier vi er gode i medgang - når var sist vi opplevde medgang med deg på laget?? Og hva foretrekker spillerne; tomme tribuner eller supportere som engasjerer seg?

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 00:48 
Reserve

Engasjement er flott, men det er en tid og sted for kritikk, og det er ikke på Gjemselund under kampen. Vi kan diskutere aå busta fyker her inne på forumet, men når vi er på kamp kan vi rett og slett ikke tillate at noen buer MOT gutta i rødt og hvitt.

Det er ikke for ingenting av supportere blir kalt den 12. spilleren. Det ligger et ansvar i det, og da kan vi ikke bidra til at gutta opplever oss som MOTspillere på kamp.

Bare for å friske opp hukommelsen litt: Hvilken trener er den eneste som har ledet KIL til medalje i eliteserien og til sluttspill i UEFA cup'en?

Dagens lag er langt fra gode nok, men laget er også veldig ungt. Vi er lavere på tabellen en målsettingen var før sessongen, men ikke så langt bak at vi burde rope krise. Ligaen er tross alt jevn. Selv om gutta spiller under pari, må vi gi dem støtte og Brogeland ro. Han vet hva han driver med. Det var jo tross alt han som ledet oss til sølvmedalje og UEFA cup i 1992. Hvis det var noen som har glemt det.

Vi har en jobb å gjøre som supportere, og det er å møte opp på kamp og rope oss hese for gutta. Det er det eneste som hjelper. Hvis det er noen andre som mener noe annet, kan de si det her inne, men IKKE på Gjemselund! Forza Vinger!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 01:00 
Reserve

Alle hyler mot Brogeland.. Hva med de som ansatte ham? Hvor er du Åge Steen??

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 01:15 
Kaptein

Hva Brogeland gjorde på 90-tallet hjelper svært lite i dag, når laget hans ikke presterer... Fotballen har utviklet seg på 20 år.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 01:49 
Reserve

Bergkamp wrote:
Hva Brogeland gjorde på 90-tallet hjelper svært lite i dag, når laget hans ikke presterer... Fotballen har utviklet seg på 20 år.

Poenget er at man allerede før sessongen kommuniserte at laget er ungt og uerfarent. Det trenger tid. Å lede er mer enn å bare trene, og det har Brogeland bevist at han kan gjennom tiden på 90-tallet. De som mener at Brogeland ikke kan lede eller motivere gutta, burde gå i seg selv som supporter før dere kritiserer Brogeland. Han har fått kritikk fra første stund, på samme måte som gutta har fått pepper fra noen av dere under kampene hele denne sessongen (ikke bare i kampen mot Bryne i dag).

Nå må vi skru ned forventningene, støtte laget så de sikrer seg mot nedrykk, og se på den målsatte åttendeplassen som et realistisk mål for et ungt og lovende KIL-lag. Klarer vi åttendeplassen er det faktisk bra, men den klarer vi ikke uten at vi supportere står bak gutta 100% hele tiden. Det siste vi trenger er bråk og konflikt mellom spillerne, Brogeland og supporterne. Da har vi tapt slaget!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 08:04 
Forumlegende

Vel, Brogeland sier i dagens avis at det ikke er tema å flytte Linens framover.
Som forventet.
Per vet nok best.
Det ser vi jo...

Slutt med dette maset om det unge laget.

Tobias ja
Linnes ja. men TL
Joseph - spilt noen sesonger nå
Førsund - masse rutine TL og adecco
Fazlagic - masse rutine TL

Berg Hansen - since the days of Skogen
Gerson - landslagsspiller
Dosso - fra Lillestrøm og en god del erfaring

Guven - sesonger i adecco og TL
Solum - ja
Aas - ja
Tuelo - som Guven og vel så det
Hæstad - og vel så det
Wigum - ja
Pireau - ja
Deinoff - en mannsalder

Kil skulle vært like godt stilt som mange andre, de fleste andre lagene.

Forøvrig er vel ikke Arnar Førsund den rette til å si at folk ikke skal si noe i gitte situasjoner...

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 08:48 
Reserve

Forumlegende, du lister opp enkeltspillere, hvorav mange av disse er ferske ifølge deg. Du glemmer imidlertid at Laget er ungt totalt sett. Enkeltspillere gjør ikke at vi kan komme oss oppover på tabellen, kun laget som ett.

Når det er sagt, mangler laget en skikkelig lederfigur som kaptein. Dette er særdeles viktig i en ung tropp som består av mange uerfarene spillere. I mangelen på en skikkelig kapteinfigur i spillergruppa som kan skape ro, må vi på tribunen gi laget støtte og ro til å finne frem det gode potensialet som ligger i laget.

Erfaren eller uerfaren, ung eller gammel, så har buing og roping fra supportere om trenerens avgang på kamp motsatt effekt av det vi alle ønsker, nemlig at KIL skal vinne.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 10:26 
Kaptein

Det var vi som har stått på tribunen siden 80 tallet som skreik på brogelands avgang i går. Syns det er helt på sin plass at vi formidler vår misnøye.. Vi bruker tusenvis av kroner for å følge dette laget, og da de som jobber 2 timer om dagen ikke klarer å gjøre jobben sin skal de faen meg få høre det! Jeg har, i mine 30 år som supporter aldri sett værre.. Istedet for å gå ut mot supportera i avisen er det bedre å møte oss ansikt til ansikt så vi kan prøve å forstå hverandre! Som Hammarbysupportera gjorde http://www.svenskafans.com/fantv/klipp/11312.aspx de som var utpå bana i går pissa på hjertet mitt...

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 10:41 
Spiller

Nå har vi vært positive å støtta laget i tykt og tynnt i nesten bare motgang de siste 2 åra!

ja nei vi får støtte gutta hele veien ned i 2 div mens vi bare smiler og ler :D

Detta er morro gitt,0 innsats og 0 lag moral!

Nei sånn fungerer ikke det å være engasjert supporter! En gang må begeret renne over,å det skjedde under gårsdagens ufattelig tafatte batalje på lunden! Vi skal være så forbaske snille å tilgivende her til lands!

Bare smile å synge selv om de på banen driter i at folk punger ut mye penger for å se dem,sesong etter sesong!

Det kunne vært værre! I andre land brenner de biler å kidnapper spillere,mens vi bare sier i fra at nok er nok fra tribuna!

Førsund sier at vi skal være positive i 90 minutter,hva med å blø for drakta i 90 minutter!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 10:58 
Klubbdirektør

Positive??? Kanskje Førsund skal gå i seg selv og lurre på hvorfor han og resten av gjengen ikke er positive. Hadde dette hvert i andre land hadde treneren fått sparken for lenge siden. Og spillere hadde blitt solgt. Så de for tåle at vi er misfornøyde noen ganger også.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 11:09 
Klubbdirektør

Det er god grunn til og være misfornøyd etter 2 begredelige sesonger. Et eller annet er veldig feil et eller annet sted. Jeg så at Brogeland skrev i Glåmdalen på lørdag at spillerene må skjerpe holdningene sine, og at det ikke er akseptabelt og stille uforberedt til kamp. Så hva ligger i det? Jeg synes det virker som at Brogeland ikke har den nødvendige respekt.

Det blir selvfølgelig ikke bedre av at supportere er negative og slenger med leppa. Men det skal jammen noe til og opprettholde et positivt engasjement når det ikke finnes et lyspunkt. Når man sitter på Gjemselund og VET at det ikke kommer til og bli mål....slik som jeg gjorde i går. Det er ingen god følelse.

God blogg av Henning Danielsen, hvor det bl.a . kommer fram at Linnes/Krogh Gerson skaper irritasjon for at de ikke har underskrevet ny kontrakt med KIL, til tross for tilbud om solid lønnsforhøyelse:

http://blikk-pa-kil.origo.no/-/bulletin ... lig-skylda

Last edited by Libra on 22 Aug 2011, 11:16, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 11:56 
Reserve

Absolutt et bra blogginnlegg av Henning Danielsen.

Er helt enig i at vi skal være ærlige med hverandre, men som jeg har nevnt tidligere, hjelper det ikke når kritikken kommet fra felt J mens gutta faktisk skal prestere der og da. Når gutta er på banen trenger de støtte. Så må man selvfølgelig ha lov til å være skuffa og frustrert som supporter, men da er det viktig å finne et sted hvor dette kan kanaliseres på en konstruktiv måte. Når man er på kamp må gutta blø for drakta. Det er deres ansvar. Når vi står på felt J er vårt ansvar å pushe gutta fremover for å vinne. Det ervårt ansvar. Hvis vi vil at KIL skal unngå nedrykk, må vi vise at vi støtter laget vårt i tykt og tynt. Det er nå vi trenger fulle tribuner som gjør at Gjemselund koker med støttende supportere.

Noen på felt J er mer opptatt av å tenne røyk, henge i ølteltet, skravle og slenge dritt mot gutta enn å faktisk stemme i sammen for å vise at KIL SK står bak gutta.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 12:06 
Klubbdirektør

pnord wrote:
Noen på felt J er mer opptatt av å tenne røyk, henge i ølteltet, skravle og slenge dritt mot gutta enn å faktisk stemme i sammen for å vise at KIL SK står bak gutta.

Såpass ja...det er ikke bra. En fikk vel en følelse av at det var litt promille på felt J i går :? Men det er ikke bare på J-feltet det er sånn. Jeg har fått utallige fotballkamper ødelagt av ondskapsfulle, drittslengende tilskuere. Jeg blir sittende og irritere meg over kommentarene, og det går utover min oppmerksomhet på kampen. Men jeg må innrømme at vi ble litt sjokkerte da tilropene til Brogeland kom i går. Men vi konkluderte med at de neppe ville ha ropt slik hvis det ikke var avtalt/godkjent sammen med de andre supporterne og supporterlederen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]