KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 00:21

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 03 Aug 2011, 22:51 
Forumlegende

Nok en skuffende hjemmekamp, men i dag føltes det ikke som ett ran, vi var ikke bedre enn uavgjort i denne kampen. Mye kjemping, dårlig presisjon og mangel på kreativitet gjorde store deler av denne kampen ganske kjedelig å se på. I tilegg fikk Alta lov til å dra ned temp, og dommern hadde mange merkelige avgjørelser.

Solum sliter fordi mange baller lempes mot ham når han står feilvendt. Han klarer å få til noe når han får ballen i beina enten det er rettvendt eller feilvendt. Men hverken Solum eller Holmen klarer å gjøre mye med de ballene som kommer høyt når de står feilvendt og det heller ikke kommer noen etter. Burde innføres bøter eller skuddpremie dersom noen fortsetter å lempe baller mot feilvendt spiss. Men med ett presist og nydelig innlegg fra Samir viser Solum seg fra sin beste side og setter inn 1-0. Synd at Samit ikke oftere kommer til innlegg siden han er den som slår de mest presise servene på laget. Men siden Linnes har relativt fri rolle til å gå fremover kan vi ikke sende frem venstrebacken også.

Er enig med Ivo at det er på tide å la Linnes prøve seg lengre frem på banen, da vil hans offensive kvaliteter komme mer til sin rett. Særlig nå som Tuelo er borte trenger vi hans kvaliteter og reportoar fremme på banen.

Syns Dosso er god i dag, med unntak med litt sleiving på slutten av 1. omgang rydde han ganske bra opp i dag. Linnes er også god, særlig freover på banen, men desverre stokker det seg innenfor 16 metern, han burde hatt 2 scoringer minst. Henry er uvanelig ustø i dag. Güven er veldig på og av, han kjemper og skaper en del, men senere i kampen virker han sløv og misser blant annet enkle mottak. Aas får flere gode fremspill i 1. omgang, men blir for veik i duellspillet. I andre blir han anonym. Duellspillet hans er vel noe av grunnen til at han ikke får prøve seg sentralt. Innsatsen utover i kampen blir bare dårligere og dårligere og nesten alle på laget er redd for å skyte. Må da være mulig å fyre av flere skudd, det er ikke farlig å skyte utenfor og selv en lompe kan gå i mål. Det er mye av de samme feilene vi har sette tildigere i sessongen, må være mulig å gjøre noe med dette snart.

Profile  

PostPosted: 03 Aug 2011, 22:54 
Forumlegende

Roffa wrote:
Janko wrote:
Fikk høre i dag at Linnes ikke blir her til neste sesong. Han kommer bare til å fullføre sesongen. Synd, men slik er det når styret ikke ser potensiale til en spiller man kan tjene penger på. Man må regne med at gutten vil ha litt høyere lønn en det han har i dag. Mange på dagens lag som har det dobbelte av det Linnes har. Skjønner gutten meget godt jeg.

Om dette stemmer,viser det en utrolig inkompetanse i styret!

Skal vi satse på unge talenter MÅ vi sørge for at de har lange kontrakter slik at vi får noe igjen for de!

Er det bare meg,eller skjer dette langt oftere hos kil enn hos andre klubber?? Kan være at KIL ligger hjertet nær så jeg ikke registrerer det så ofte hos de andre klubba..

Med det potensialet Linnes har og det han presterer i dag bør han bli blant de best betalte spillerene på laget. Ellers vil det være en bløff å påstå at vi satser på utvikle unge spillere.

Profile  

PostPosted: 03 Aug 2011, 22:57 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Med det potensialet Linnes har og det han presterer i dag bør han bli blant de best betalte spillerene på laget. Ellers vil det være en bløff å påstå at vi satser på utvikle unge spillere.

Kloke ord :wink:

Profile  

PostPosted: 03 Aug 2011, 22:59 
Spiller

Skulle gitt mye for å vite hvordan de tenker nede på brakka! De må vel se hva som er i ferd med å skje???

Profile  

PostPosted: 03 Aug 2011, 23:01 
Forumlegende

Kunne også tenke meg å se hva Korbøl har å by på. Han virka jo veldig frisk tidlig på forsessongen i år. La ham få noen minutter snart.

Profile  

PostPosted: 03 Aug 2011, 23:07 
Klubbdirektør

I dag er jeg ikke bare skuffet, men sur og oppgitt. Vi fortjente ikke bedre i dag. Faktisk gir vi bort poeng ved å slippe Alta inn i kampen. Jeg stiller spørsmålet; enten hører ikke spillerne på Brogeland, eller så er det han som ber spillerne legge seg bak på. Uansett hva som er riktig så er det ille.

Dosso synes jeg var den beste i dag, sammen med Henry. Det er bare å se til å skrive ny kontrakt med Dosso. Skulle gjerne sagt at jeg savnet Tuelo, men jeg tror ikke det hadde endret på ting. Güven synes jeg var dårlig. Han spiller tydeligvis ikke for noen ny kontrakt.

Kampen sett under ett viser to ting: Vi trenger forsterkninger og vi trenger pasningstrening. Med færre pasningsfel flyter spillet bedre og da speller vi ball i hatt med motstanderne. Men jeg håper virkelig at styret og investorene graver dypt og gir oss en sterk spiss og en forsvarssjef. Jeg synes ikke Førsund er god nok til det. Og nå forstår jeg hvorfor KIL ikke ville ha han i fjor. At vi trenger en erstatter for Tuelo er jeg ikke enig i. Vi har unggutter som kan få prøve seg med innhopp og jeg synes Krogh er bedre på kanten enn som spiss. Han sløser altfor mye. Kanskje burde KIL benket noen spillere som ikke har signert ny kontrakt. Det finnes unggutter på benken som vil vise seg frem. De skal ikke spille om kontrakt, men vil vise at de er gode nok for KIL. Slike trenger vi.

På en uke møter vi tre lag vi skal slå. Det ene har vi slått, og i dag ga vi bort seieren. Til helgen kommer en like vanskelig hjemmekamp. Med ni poeng hadde vi vært borte fra nedrykksstriden. Vi kan, ikke usannsynlig, ende opp med tre poeng der det burde vært ni. Skjer det skal jeg godt være med på å be om trenerbytte.

Uansett forventer jeg nye spillere inn og det fortsom fy. Det betyr helst i går.

Profile  

PostPosted: 03 Aug 2011, 23:10 
Trener

Som forventet at Linnes forsvinner.
Noen på brakka må da skjønne at det er mulig å få spillere til å skrive under på nye kontrakter med bedre lønnsvilkår før gjeldene kontrakt går ut. Noe som igjen betyr at andre større klubber vil punge enda mere penger for å kjøpe de ut enn å bare vente 6mnd og få de gratis.

Hadde sportslig kommet med en ny 4 års kontrakt til Martin ved nyttårstider i fjor, med en dobbling av den luse lønna de yngre spillerne tjener pluss 20% økning pr år hadde han skrevet under.
Alle med litt fotball forståelse skjønner at så lenge han ikke blir alvorlig skadet kommer noen til å kjøpe dette talentet lenge før det har gått 4 år.
Dette er jo bare å fortelle Linnes i en personlig samtale også. "Vi vil at du skal skrive under så vi kan tjene noen kroner, du er ett så stort talent at du vil bli kjøpt av en større klubb, og vi vil ikke på noen måte hindre deg om du ønsker deg bort" Football Manager 101!

Tipper han går til Godset. Virker som en klubb han kan blomstre i før han blir solgt videre for en god del millioner. Regner også med at Guven forsvinner til en tippeliga klubb selv om han har vært på mye og på i det siste. Men men,

Etter dagens kamp er jeg seriøst dritt lei hele fotballen. Veit ikke om jeg orker kamp igjen til søndag mot nok ett jalla lag som kommer til å legge seg bakpå å satse på 1. poeng. Også har de den forbannade tromma i 90 min, usj!

Profile  

PostPosted: 03 Aug 2011, 23:16 
Klubbdirektør

Drublic wrote:
Tipper han går til Godset. Virker som en klubb han kan blomstre i før han blir solgt videre for en god del millioner. Regner også med at Guven forsvinner til en tippeliga klubb selv om han har vært på mye og på i det siste.

Var det noe Güven viste i dag, og i flere kamper i år, så er det at han ikke er god nok for Tippeligaen

Last edited by Neil Lennon on 03 Aug 2011, 23:17, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 03 Aug 2011, 23:48 
Klubbdirektør

A4Tech wrote:
Er dette bare en av mange rykter eller negative oppspinn?

Hvis ikke:
Hvillke kilder er dette?
Og hvor har du det fra at styret i KIL har tilbudt Linnes den samme lønnen han har i dag?

Da han skrev under for Kil gikk han på NTG. Og da kan du vel tenke deg hva han fikk i lønn. De har tilbudt han mer i lønn ja, men er ikke i nærheten av det mange andre har som er mer etablerte. Kildene kan jeg nok ikke si hvem er. Han fikk kontrakt forslag i juni og en i juli. Som skulle ha hvert ferdigbehandlet for lenge siden. Som han har svart på.

Profile  

PostPosted: 04 Aug 2011, 07:22 
Saftblander

Neil Lennon wrote:
På en uke møter vi tre lag vi skal slå. Det ene har vi slått, og i dag ga vi bort seieren. Til helgen kommer en like vanskelig hjemmekamp. Med ni poeng hadde vi vært borte fra nedrykksstriden. Vi kan, ikke usannsynlig, ende opp med tre poeng der det burde vært ni. Skjer det skal jeg godt være med på å be om trenerbytte.

Ganske usannsynlig at vi ender opp med kun tre poeng, da vi allerede har tatt fire :wink: Har trua til helga jeg, Nybergsund har vært ustabile og med seier der og syv poeng på tre kamper ser det ikke så ille ut. Men er naturligvis misfonøyd med å ha gitt fra seg to poeng i går.

Last edited by oppgulp on 04 Aug 2011, 07:23, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 04 Aug 2011, 14:12 
Materialforvalter

Janko wrote:
A4Tech wrote:
Er dette bare en av mange rykter eller negative oppspinn?

Hvis ikke:
Hvillke kilder er dette?
Og hvor har du det fra at styret i KIL har tilbudt Linnes den samme lønnen han har i dag?

Da han skrev under for Kil gikk han på NTG. Og da kan du vel tenke deg hva han fikk i lønn. De har tilbudt han mer i lønn ja, men er ikke i nærheten av det mange andre har som er mer etablerte. Kildene kan jeg nok ikke si hvem er. Han fikk kontrakt forslag i juni og en i juli. Som skulle ha hvert ferdigbehandlet for lenge siden. Som han har svart på.

Hvem som helst kan vel spekulere i om Linnes forsvinner uten å ha kilder å vise til. Jeg for min del gidder ikke høre på løse rykter og hentydninger som ikke kan dokumenteres, jeg venter heller til det bekreftes eller avkreftes. Det er ikke mye vi kan gjøre med det uansett.

Profile  

PostPosted: 04 Aug 2011, 18:06 
Klubbdirektør

Jepp, det var egentlig også poenget mitt.

Det er så mange løse rykter og spesielt mange negative rundt kil når det går dårlig. Var derfor jeg ville vite hvor seriøs denne var ;)

Profile  

PostPosted: 04 Aug 2011, 18:57 
Klubbdirektør

oppgulp wrote:
Neil Lennon wrote:

Ganske usannsynlig at vi ender opp med kun tre poeng, da vi allerede har tatt fire :wink: Har trua til helga jeg, Nybergsund har vært ustabile og med seier der og syv poeng på tre kamper ser det ikke så ille ut. Men er naturligvis misfonøyd med å ha gitt fra seg to poeng i går.

Selvfølgelig har vi fått fire. Men kampen i går føltes som et tap

Profile  

PostPosted: 04 Aug 2011, 19:03 
Klubbdirektør

Jeg synes det er rart at Linnes ikke har signert kontrakt. Hva det skyldes vet jeg ikke. Men jeg mener KIL bør strekke seg langt for å få han med videre. Linnes er jo mitdt i blinken for det KIL sier de skal satse på. Han er ung og talent. Vet ikke om KIL har tenkt eller regnet på det. Men vil anta at det kommer en del odølinger og ser KIL på grunn av Martin. Kanskje kommer de ikke bare på grunn av han men jeg vil tippe at folk heller kommer på kamp for å se lokale spillere fremfor isleninger eller svensker.

Profile  

PostPosted: 04 Aug 2011, 19:51 
Klubbdirektør

Er ikke så mange mnd siden styret sa at de skulle bygge laget rundt Linnes. Men det var da det. Det er nok penger det står på. Men hvis Dosso og Deinhoff bare blir her denne sesongen er det mer en nok penger til å betale til Krogh og Linnes.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]