KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 15 Jul 2025, 15:37

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 26 Jun 2011, 20:24 
Klubbdirektør

Drublic wrote:
Libra wrote:
Og plutselig er Brogeland verdens beste trener :mrgreen:

Ikke ta av helt her da!

"Gjestene fra Hedmark var best i begge ender, og ikke minst ble de takstiske disposisjonene fra Brogeland avgjørende" skriver Glåmdalens utskremte jærbu, så litt heder og ære bør vel den gamle mannen få ? 8)

Sjøl var jeg bombesikker på tap, så jeg tok en tur i Frognerparken istedenfor å følge med på 1. omgang. Stor var overraskelsen når jeg så de ledet. Forsvaret virket meget solid, og unge Tobias må da gjøre en kjempekamp ?

Last edited by Freddien on 26 Jun 2011, 20:24, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 20:32 
Klubbdirektør

Drublic wrote:
Libra wrote:
Og plutselig er Brogeland verdens beste trener :mrgreen:

Ikke ta av helt her da!

Det var ikke helt alvorlig ment da :D

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 21:00 
Materialforvalter

Det eneste jeg har å utsette idag, er at de var altfor trege til å sende pasninger i bakrom når Holmen kom innpå. Han hadde et par-tre muligheter og stort rom mot slutten av kampen, og da skal du se han hadde scoret også :)

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 21:01 
Forumlegende

En liten sak først.
Gøran Wigum.
Med 1 g.
Wiggum, se her:http://www.thesimpsons.com/bios/bios_townspeople_wiggum.htm
Neppe noe å satse på...han med 2 g'er. :shock:

En liten lærepenge nå også.
Man legger seg bakpå og bare dunker og slipper nok en gang inn mål langt på overtid, nå 4 minutter.
Det er korrekt avblåst, men likevel veldig nære.
Neste gang blir det kanskje uavgjort av det.

Nå blir neste helgs kamp mot HK meningsfull.
Men Bryne var utrolig dårlige forover og veldig ensporet med høye baller, og Bryne sprekker nok en gang.

Selvsagt skal toppskårer Tuelo starte.
Kanskje som midtspiss neste gang.

Det er jo en sterk seier, så får man tro at det kan snu og stabilisere seg litt.

Last edited by ivo on 26 Jun 2011, 21:05, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 21:15 
Klubbdirektør

ivo wrote:
En liten sak først.
1.) Gøran Wigum.
Med 1 g.

2.) Selvsagt skal toppskårer Tuelo starte.

3.) Det er jo en sterk seier, så får man tro at det kan snu og stabilisere seg litt.

1.) Du fornekter deg ikke. Aldri hatt en skrivefeil du. :lol:
2.) Ingen bør være selvsagt i startoppstillingen. Å sette Tuelo inn fra benken funket glimrende i dag. Hvorfor ikke ha ett sånt ess til neste kamp også når startellveren ikke svekkes av det?
3.) Det sa man etter Sandefjordkampen også. En kamp av gangen.

Last edited by Korslund on 26 Jun 2011, 21:16, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 21:37 
Forumlegende

Korslund wrote:
2.) Ingen bør være selvsagt i startoppstillingen. Å sette Tuelo inn fra benken funket glimrende i dag. Hvorfor ikke ha ett sånt ess til neste kamp også når startellveren ikke svekkes av det?

1. Joda, men han er før [en del] blitt kalt Wiggum her inne.
1 g er sikkert litt uvant.
Ikke verre enn det.

2. Fordi ekstremegenskapene hele tiden bør være der.
KIL er dessuten er av de lagene som klarer minst trekk og spill uansett.
Dessuten vet motstanderne hva han er god for, og det binder opp.

3. En gang skal barnet lære å gå, og ikke bare dette etter noen få steg.
Med den erfaringen det er i stallen burde man det.

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 21:48 
Trener

Korslund wrote:
ivo wrote:
En liten sak først.
1.) Gøran Wigum.
Med 1 g.

2.) Selvsagt skal toppskårer Tuelo starte.

3.) Det er jo en sterk seier, så får man tro at det kan snu og stabilisere seg litt.

1) Skrivefeil er irriterende nok for meg som vel er et tiår eldre enn deg, Korslund. Ivo er vel ennå et tiår eldre enn meg igjen og jeg merker hvordan min toleranse for stavefeil er omvendt proporsjonal med alderen, så enig med ivo her. Også var det jo forsåvidt en ganske ok fleip :wink:

2) Tuelo har 6 mål og 4 målgivende. Jeg kan heller ikke se noen grunn til at han skal benkes. Det er i alle fall ingen som har fakta å slå i bordet med som er bedre av våre offensive spillere. Da er det bedre å benke Güven, hans statistikk er ikke i nærheten av Tuelos. Når det er sagt, så er vel Krogh nærmere benken enn Güven. Og da inn med Tuelo som midtspiss.

3.) Får vi det defensive til å sitte (som fungerte greit i dag) så er mye gjort. Bare det at Tobias står og ikke Deinoff er en forbedring. Vi hadde slått Ranheim med Tobias i mål. Det er bare en kamp igjen før ferien og etter den er Henry fit igjen. Nå har Wigum gjort det ganske bra, men repeterer at han og Arnar er ganske så like. Det fungerer meget bra mot K.Risholt, men jeg er glad det var han som var på banen og ikke Altas raske tekniker.... Mot ham (og en del andre) trenger vi Henry.

Så til ivos punkt 4) som du glemte, Korslund ;-)

ivo wrote:
4. ) En liten lærepenge nå også.
Man legger seg bakpå og bare dunker og slipper nok en gang inn mål langt på overtid, nå 4 minutter.
Det er korrekt avblåst, men likevel veldig nære.
Neste gang blir det kanskje uavgjort av det.

Helt enig. Det er irriterende å se. Men til forskjell fra tidligere kamper hadde vi nå en sentral midtbane som hjalp til på en annen måte enn tidligere. Mye av æren tilskriver jeg Dosso. Men også det faktum at Dosso og Ørjan er blitt mer vant til hverandre. Personlig hadde jeg følt meg tryggere i 4-3-3 (4-5-1) i slike situasjoner, men det var definitivt bedring å spore i midtbaneleddet.

I forlengelsen av dette så har jeg sett 1-1 scoringen til Asker i reprise mange ganger etter kampen. Det var noen som skyldte på Linnes der. Men når jeg ser reprisen så frikjenner jeg ham. Han kan ikke gjøre annet enn han gjør. Det er en annen Asker-spiller som er på utsiden av Linnes og han kan ikke støte før midtbanen kommer og hjelper. Midtbanen (Ørjan) er for treg, og han får fyrt av et skudd som blir drømmetreff. Men der skal midtbanen hjelpe Martin. Martin er god, men alene mot to mann er det få backer som kan forhindre langskudd....

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 21:54 
Klubbdirektør

For første gang i år var jeg verken på kamp eller fikk fulgt kampen via nettsending. Da ble radiosportens 4-4-2 på bilradioen eneste løsning på vei hjem fra Nesodden. Og stemningen steg atskillige hakk da Linnes puttet 0-1. Herlig! Omgangen ebbet ut uten flere mål og opptil flere guder ble påkalt i pausen.

Og jammen om ikke Tuelo klarer å putte ett til i andre omgang! Man øyner et håp om seier eller i hvert fall poeng. Men alt kan jo skje med KIL i år så sikker på seiern er ikke riktig beskrivelse av stemningen i bilen. Da kampoppsummeringa på radioen endelig var slutt og KIL-seier var faktum ble det ut av bilen og kreativ dans på Braskereidfoss...

Så deilig!!! :D :D :D

Takk til gutta for en strålende gjennomført kamp!
Håper alle KIL-patrioter får en strålende uke og er klare for slaget om Hedmark neste søndag!

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 22:17 
Klubbdirektør

Korslund wrote:
Tar heller Aas fra start enn Tuelo. Tuelos teknikk handler mer om rykk hvordan han skjermer ballen vekk fra motstanderen.
Aas er mer flytende i spillet sitt. Har ikke avslutningene til Tuelo, men veier opp med bedre spilleforståelse og pasninger. F.eks som å slå en støttepasning med en gang når han ser det ikke er mulighet, i stedet for å løpe 10 meter innover i banen og slå en støttepasning i panikk. Ikke har han toppfarten heller, men holder 90 minutter i løpet av en kamp. Fin spiller, som sammen med Solum er den som har overrasket meg positivt i løpet av våren.

Jeg er enig!
Samtidig syns jeg det er "for gæli" å benke Tuelo også. Han kan gjøre det utrolige og scorer mål. Vanskelig avveining dette. Men jeg syns man godt kan variere hvem som starter. Og Tuelo som supersub er virkelig en supersub :!:

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 22:27 
Trener

Roll wrote:
Korslund wrote:
Tar heller Aas fra start enn Tuelo. Tuelos teknikk handler mer om rykk hvordan han skjermer ballen vekk fra motstanderen.
Aas er mer flytende i spillet sitt. Har ikke avslutningene til Tuelo, men veier opp med bedre spilleforståelse og pasninger. F.eks som å slå en støttepasning med en gang når han ser det ikke er mulighet, i stedet for å løpe 10 meter innover i banen og slå en støttepasning i panikk. Ikke har han toppfarten heller, men holder 90 minutter i løpet av en kamp. Fin spiller, som sammen med Solum er den som har overrasket meg positivt i løpet av våren.

Jeg er enig!
Samtidig syns jeg det er "for gæli" å benke Tuelo også. Han kan gjøre det utrolige og scorer mål. Vanskelig avveining dette. Men jeg syns man godt kan variere hvem som starter. Og Tuelo som supersub er virkelig en supersub :!:

I fjor spilte Tuelo midtspiss. Han bør vurderes der i år også. Så på kant kan vi gjerne foretrekke Aas for min del. Men vi bør vurdere å starte med Tuelo/Solum på topp i stedet for Krogh/Solum...

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 22:49 
Forumlegende

KIL skal vinne kamper, ikke spille pent.
Da blir Tuelo en viktigere brikke enn de fleste.

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 22:51 
Klubbdirektør

Vil bare presisere at det jeg synes er at Aas bør prioriteres på kant foran Tuelo. Andre posisjoner er en annen diskusjon. Referer til diskusjon rundt startoppstilling mot Asker.
Men vi slo Bryne borte med Tuelo som supersub. Så det funker det også.

Og snakker man statistikk.... Så burde man vel ikke ta vekk mannen med flest assist i adeccoligaen heller. (Om ingen overgikk han idag). Krogh Gerson.

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 23:05 
Trener

Og vil bare påpeke at nå er vi på et uenighetsnivå som kalles flisespikkeri ;-)

Status er at vi vil se Aas spille, og vi vil se Tuelo spille. (så vidt jeg tolker dette så gjelder det meg, korslund og ivo, evt m.fl.)

Om Brogeland fortsetter med 4-4-2 så er forsvaret og keeper gitt p.t.

Midtbanen og angrepet er da:

Aas - Ørjan - Dosso - Güven/Tuelo/krogh

Solum - Güven/tuelo/krogh

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 23:11 

Gratulerer til både trenere og spillere med en vel gjennomført kamp i
dag. Godt å se at en lærer av tidligere feil og oppnår et veldig godt
resultat mot et godt hjemmelag som Bryne.

Så over til fremtiden til dette unge KIL mannskapet. Det skal bli
interesant å se hva KIL nå gjør fremover med alle de unge spillerne.
Når overgangsvinduet åpner håper jeg at KIL ikke gjør den store
feilen å hente inn overbetalte spillere som tar spilletiden fra de
unge. Håper ledelsen ser at en fremtidig innvestering i
langtidskontrakter til de unge spillerne, kan føre KIL tilbake i
toppdivisjonen om et år eller to. Med lokal forankring, ispedd gode
unge spillere utenfra, tror jeg både publikum og sponsorer kommer i
hopetall tilbake til Gjemselund, om en har tålmodighet til å vente.

NB! Helt enig i at Førsund og Wigum var veldig like i dag. Kjempegode
begge to!!

Profile  

PostPosted: 26 Jun 2011, 23:46 
Trener

Nå avventer vi bare situasjonen til mikeb.

Er han skadd? Ute med suspensjon? Er motivasjonen for dårlig så han har tatt seg en uannonsert lengre ferie?

Eller med andre ord så savnes BB-avstemmingen :P

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]