KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 01:22

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 109 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
PostPosted: 16 Jun 2011, 21:09 
Klubbdirektør

Freddien wrote:
A4Tech wrote:
Synes utrolig synd på gutta i dag. Ved pause kunne det like godt vært 2-2 og annen omgang styrer vi jo fullstendig! Helt utrolig at vi ikke klarer å score utligningsmålet. I stedet scorer glimt på sin eneste sjanse i 2.omgang.

Tabellmessig er dette helt for jævlig, men spillemessig i dag synes jeg vi må si oss fornøyd, og i hvertfall 2.omgang isolert sett.

Er faktisk enig. Nå så jeg riktignok ikke 1. omgang siden jeg måtte coache mitt eget lag. Men Glimt var utrolig tafatte de første 25 min, og KIL eide jo kampen. Forhåpentligvis snur trenden på søndag. Ett par seire på rad, så kan man kikke oppover på tabellen igjen.

Forza KIL !!!!

Jepp, i tillegg skal vi ikke glemme at vi også har én kamp mindre spilt. Denne kampen var i tillegg borte mot Glimt, et lag vi aldri slår. Faktisk vinner vi nesten aldri i nord i det hele tatt.

Med litt mer stang inn så hadde vi tatt med oss 1 poeng herifra. Desverre er det ofte sånn at i dårlige perioder er det også ofte mye stang ut

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2011, 21:13 
Reserve

Sur og lei. skulle jobbe på Hamar imorgen, det utgår!!!

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2011, 21:19 
Klubbdirektør

A4Tech wrote:
Freddien wrote:
A4Tech wrote:
Synes utrolig synd på gutta i dag. Ved pause kunne det like godt vært 2-2 og annen omgang styrer vi jo fullstendig! Helt utrolig at vi ikke klarer å score utligningsmålet. I stedet scorer glimt på sin eneste sjanse i 2.omgang.

Tabellmessig er dette helt for jævlig, men spillemessig i dag synes jeg vi må si oss fornøyd, og i hvertfall 2.omgang isolert sett.

Er faktisk enig. Nå så jeg riktignok ikke 1. omgang siden jeg måtte coache mitt eget lag. Men Glimt var utrolig tafatte de første 25 min, og KIL eide jo kampen. Forhåpentligvis snur trenden på søndag. Ett par seire på rad, så kan man kikke oppover på tabellen igjen.

Forza KIL !!!!

Jepp, i tillegg skal vi ikke glemme at vi også har én kamp mindre spilt. Denne kampen var i tillegg borte mot Glimt, et lag vi aldri slår. Faktisk vinner vi nesten aldri i nord i det hele tatt.

Med litt mer stang inn så hadde vi tatt med oss 1 poeng herifra. Desverre er det ofte sånn at i dårlige perioder er det også ofte mye stang ut

Viktig poeng at vi har en kamp mindre spilt, men det skal faan meg mer enn seier i hengekampen til for å rette opp skuta nå. Virker ikke som gutta har helt trua på at det går an i vinne kamper. Ser skikkelig svart ut faktisk. Om vi skulle klare å vinne et par kamper på rappen så kan det hjelpe mye, men hvem skal hjelpe oss til det? :?

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2011, 21:29 
Kaptein

Vi er under streken med 12 poeng. Men det er sjukt kort opp tel toppen , er sekker på att vi slår LøvHam på søndag så alt kan jo vende fort her. Vil se KIL i 4-3-3 formajon att je, Güven Solum og Tuelo på topp. Forza !

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2011, 21:39 
Klubbdirektør

aaandreas wrote:
Vi er under streken med 12 poeng. Men det er sjukt kort opp tel toppen , er sekker på att vi slår LøvHam på søndag så alt kan jo vende fort her. Vil se KIL i 4-3-3 formajon att je, Güven Solum og Tuelo på topp. Forza !

Joa. Er man optimist så kan det stemme det. Et eller annet må jo skje nå. Vi kan ikke fortsette å tape alle kampene eller til nøds ta med ett poeng. Jeg syns Adem har vært merkelig anonym i de siste kampene. Det er ørsmå nyanser mellom å ligger der vi gjør nå eller i andre enden. Det er jo bare å se på Skamma som har ligget under streken lenge. Å lese tabellen nå gjør meg uvel :oops: .

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2011, 22:02 
Forumlegende

Først og fremst var dette en dårlig kamp mellom to veldig dårlige lag. KIL hadde valgt helt feil matchplan fra start, vi la oss lavt og lempa baller fremover uten adresse. I starten var vi mer feige enn dårlige, hadde vi turt å tatt komandoen og spilt vårt spill langs bakken så hadde dette vært en helt annen kamp. Glimt var utrolig dårlige, slo flere feilpassninger enn noe annet lag jeg har sett i år. Men desverre lar vi dem spille seg trygge og de blir bedre utover i omgangen. Særlig på høyresida deres sleit vi med å holde følge. Han med Osama skjegget hos Glimt var nok banens beste i dag. Den store forskjellen på lagene var først og fremst effektiviteten og besluttsomheten når man skulle frem og angripe. Det var ikke mange sjansene Glimt skapte, men de de fikk utnytta de med glans, fort opp på kanten, ballen inn i feltet og scoring + en perlescoring på langskudd. Vi skulle enten spille som Argentina med 40 trekk før noen turte å skyte, og med mangel på presisjon førte det kun til at vi mista ballen, eller så lempet vi baller opp mot spisser som ikke akkurat har sin styrke i å vinne hodedueller. Vi skjerpa oss etter pause, men det holdt ikke for Glimt hadde dagen i dag og når vi blotla oss bak for å hente inn ledelsen fortsatte de med sine effektive angrep. I dag kan vi ikke skylde på dommern, han var streng men rettferdig og behandlet begge lag likt. Vi kan heller ikke skylde på spissene for de fikk utrolig lite baller å jobbe med. Midtbana hadde nok sin svakeste dag på jobb, er ikke enig i at Ørjan er årets skuffelse, har sett han spille mange bra kamper i år, men i dag sleit han, hans største svakhet er øverblikk og presisjon, det er desverre for lite variasjon i det han gjør fremover på banen. Ørjan er først og fremst en ballvinner og når stirkkmotoren er tvinna opp så vinner han også veldig mye dueller på midten. Jeg kunne godt tenke meg at vi prøver Ørjan og Aas sammen sentralt i en kamp fordi da kan Ørjan ha primært fokus på det defensive og så kan Aas få vist frem det han var kjent for i Eidsvold Turn, presise fremspill. Dersom vi hadde hatt en sentral midtbane spillere som kunne spille presise gjennombruddspassninger frem til Holmen, som han fikk løpe på tror jeg vi endelig kunne har funnet nøkkelen til hvordan han kan lykkes. Også Güven ville være langt mer farlig med litt mer presise fremspill. Forsvaret sliter, men i for mange situasjoner har vi tømt midtbana og Glimt spillerne får alt for lett vei fremover. Jeg syns det er tidlig å miste trua på laget og trenern, de som har sett alle kampene inkl. forsessongen må ha sett at dette laget kam spille ball, det sitter nok veldig mye i hodet på spillerne og når seierene uteblit så mister de trua på det de gjør, jeg tror at om vi begynner å vinne ett par kamper og finner flyten så kan vi fort klatre på tabellen. Men det hjelper ikke at det er jevnt når vi ikke vinner kamper, vi må starte allerede på Søndag selv om jeg frykter en 0-0 kamp mot et utrolig kjedelig Løv Ham.

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2011, 22:12 
Trener

Klarer ikke å være positiv i dag. 1.omg var så halvhjerta at jeg ble fysisk dårlig av å se på.

Og ikke nok med det, Skamma leder plutselig serien, Ulf har fått 9(!) straffespark sålangt i år, Hødd(!!) ligger på direkte opprykk, men det aller rareste av alt er at Holmen fortsatt får starte hver jævla kamp. I dag husker jeg han hadde ballen EN gang, han snublet (suprise) og ballen føyk ut til 5m.
Jeg har prøvd å holde kjeft om Holmen, men nå er det nok!
En titt på Wikipedia så skjønner man at vi ikke har verdens mest målfarlige spiss
Quote:
År Klubber Kamper (mål)
2007–2010 Lyn 71 (12)
2010– Kongsvinger 38 (3)

Og skal du på død og liv bruke Holmen så bruk han da for all del riktig! Slutt å lemp høye lange baller mot ham

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2011, 22:18 
Trener

Nå er vel minimum 2, mer sannsynlig 3 av målene baklengs Deinofs skyld i dag. Tror Holmen Johansen hadde tatt de.

Men, selvfølgelig. Hadde man hatt en litt mer pålitelig forsvarsfirer og midtbane hadde man ikke latt dem slippe til så lett. Og derfor bør ikke Henry sitte på benken.... Ser overhodet ingen grunn til at han er der og ikke på banen. Nå som han er friskmeldt etter skade SKAL han være i 11`ern. Det er jo greit å ha en i modtforsvaret med teknikk og fart og som kan bryte ballbanen. Wigum og Arnar er altfor like i spillestil, styrker og svakheter til at de kan spille sammen. Begge er ok stoppere, men de må ha en som kompletterer dem.

Midtbanen er ukomfortabel. Jeg ville foretrukket 4-3-3 som de er vant til å spille i løpet av flere sesonger, og da med Dosso som anker. Defensivt god, og med god ballbehandling. Så kan Ørjan og Krogh få glimre i indreløperroller hvor de trives mye bedre enn som sentrale midter i 4-4-2.

Om ikke det blir lagt om til 4-3-3 så bør det vurderes å kjøre Dosso og Ørjan som sentrale og Krogh på kant/benk.

Og så er det angrepet. Det er en skandale at vi stiller med en angrepsduo som kombinert er dårligere enn angrepsduoen b-laget vårt stiller med. No offense ovenfor Güven, men vil heller ha Dixon/solum som angrepsduo enn Güven/Holmen. Aller best hadde det vært om vi stilte med Güven/Solum, evt Tuelo Güven (ref midtbane-oppsettet)

Det er uansett håpløst at b-laget stiller med et bedre angrep enn a-laget.

Så som oppsummering så mener jeg fortsatt at vi har et lag som er godt nok til å kjempe om opprykk. Men begynner å bli drit lei av at vi ikke stiller med de 11 beste spillerne vi har. Dagen i dag er den første hvor jeg har kritisert Brogeland, men om han ikke gjør minimum 3 bytter til neste kamp så vi kan stille med vårt beste lag så skal jeg kaste meg på hylekoret som vil ha ham fjernet.

Vi er tross alt ikke United som skal spille mot Luton i en ubetydelig cup-kamp. Så vi må stille med vårt beste lag hver gang. Det betyr Holmen Johansen inn. Henry inn. Solum inn.

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2011, 23:41 
Trener

Hva med å starte en innsamlingsaksjon for sluttpakker til Brogeland og Holmen? Jeg er med.

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2011, 23:44 
Forumlegende

Tuelo har karantene i helgen, jeg tror det er bra. Ikke fordi Tuelo har vært dårlig, men fordi det tvinger oss til å tenke frem noen endringer i laget.

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2011, 23:49 
Materialforvalter

David Justice wrote:
Hva med å starte en innsamlingsaksjon for sluttpakker til Brogeland og Holmen? Jeg er med.

Du får bruke pengene dine til hva du vil, men jeg syns Holmen får ufortjent mye dritt. Hans ekstreme egenskap er fart, og han får aldri gode pasninger i bakrom som gjør at han kan utnytte hurtigheten sin. De han får er alltid for nær keeper slik at det blir umulig å få kontroll på ballen. Hele gjengen må heve seg flere hakk, finne frem killerinstinktet, være på hugget og slutte å sutre på seg gule kort. Først da vinner de kamper. Jeg håper de forstår det før kampen mot LøvHam.

Profile  

PostPosted: 16 Jun 2011, 23:53 
Trener

mikeb wrote:
Tuelo har karantene i helgen, jeg tror det er bra. Ikke fordi Tuelo har vært dårlig, men fordi det tvinger oss til å tenke frem noen endringer i laget.

Skrekk og gru, en ny unnskyldning for å bruke Holmen igjen. Synes jeg ser han mot det baktunge griselaget LøvHam.

Profile  

PostPosted: 17 Jun 2011, 00:06 
Kaptein

Håpløst å forsvare Holmen uansett hvor psykisk knekt han visstnok er/har vært.. Holmen har nok erfaring til å kunne kalles en rutinert spiller. Da hjelper det ikke hvor dårlig selvtillit han har når han tar feil løp 9 av 10 ganger. Førstetouchen er elendig, spilleforståelsen er fraværende, kommer aldri til avslutninger eller går på trynet de gangene han har muligheten. Hjelper ikke å være ekstremt rask når han ikke tar de rette løpene. Virker ikke som om farta hans er så ekstrem lenger heller, tror rett og slett han er over toppen. Scorte noen fine mål i treningskampene, men som kjent er treningskamper kun trening, ofte mot svekkede eller svakere lag. Både Solum, Dixon, Korbøl og Sundby kan gjøre en bedre jobb.. Holmen blir offer for mye kritikk, og selvfølgelig fortjener resten av laget også kritikk, men Holmens tillit er oppbrukt for lengst..

Profile  

PostPosted: 17 Jun 2011, 00:25 
Klubbdirektør

Pulverheksa wrote:
David Justice wrote:

Du får bruke pengene dine til hva du vil, men jeg syns Holmen får ufortjent mye dritt. Hans ekstreme egenskap er fart, og han får aldri gode pasninger i bakrom som gjør at han kan utnytte hurtigheten sin. De han får er alltid for nær keeper slik at det blir umulig å få kontroll på ballen. Hele gjengen må heve seg flere hakk, finne frem killerinstinktet, være på hugget og slutte å sutre på seg gule kort. Først da vinner de kamper. Jeg håper de forstår det før kampen mot LøvHam.

Greit at enkeltspillere og trener må tåle og forvente litt kritikk når det går dårlig, men innsamling til sluttpakker er vel å dra det litt langt? :wink:

Profile  

PostPosted: 17 Jun 2011, 00:30 
Klubbdirektør

mikeb wrote:

Kan være enig med deg i at endringer kan/må tvinge seg fram da. Samtidig er det utrolig synd han ikke kan spille etter som han har vært veldig god i det siste.

Ps til dette med kort: Hvorfor må man dra på seg så mange unødvendige kort egentlig? I kampens hete er det lett å protestere på dommeravgjørelser og sparke bort ballen, men det taper jo alle på i lengden. Slutt med det! 8)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 109 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]