KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 00:57

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: Treningskamper 2011
PostPosted: 05 Feb 2011, 18:15 
Spiller

Syns Arnar og Linnes er trygge bak...Magnusson bommet på ballen i trekket før det første målet til Mjøndalen - og var en smule på etterskudd gjennom hele kampen synes jeg. Ellers er Guven et stadig uromoment. Solum syntes jeg ikke gjorde noe spesielt vesen av seg, Tuelo er bare en skygge av seg selv. Ola Erling Korbøl gjorde to mål, så han vet tydelig hvor kassa står hen. Gerson / Berg jobbet til tider bra - men etter de 20 første minuttene ble det fryktelig mange feilpassninger og dårlige valg. Dixon har guts og sprut i beina - tror han kan gjøre det bra ut over. Keeperen synes jeg må ta en god slump av skylda for alle 3 målene - spesielt det første hvor det nesten så ut som han la seg ned? eller snublet? eller noe?

Ja-ja...de har heldigvis litt tid på seg til å få samkjørt ting...med trykk på "litt tid"...

Last edited by Innflytteren on 05 Feb 2011, 18:17, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2011, 18:36 
Klubbdirektør

Men vi skulle ha hatt en til å ta tak i spillet på midten. Berg og Marius Pireau blir for like. Jobber å sliter, men blir ikke noe mer av det. Skulle ha hatt en til å levere passninger til spissene. Men savnet Holmen i dag. Han og Guven er et radar par.

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2011, 18:37 
Trener

Innflytteren wrote:
Syns Arnar og Linnes er trygge bak...Magnusson bommet på ballen i trekket før det første målet til Mjøndalen - og var en smule på etterskudd gjennom hele kampen synes jeg. Ellers er Guven et stadig uromoment. Solum syntes jeg ikke gjorde noe spesielt vesen av seg, Tuelo er bare en skygge av seg selv. Ola Erling Korbøl gjorde to mål, så han vet tydelig hvor kassa står hen. Gerson / Berg jobbet til tider bra - men etter de 20 første minuttene ble det fryktelig mange feilpassninger og dårlige valg. Dixon har guts og sprut i beina - tror han kan gjøre det bra ut over. Keeperen synes jeg må ta en god slump av skylda for alle 3 målene - spesielt det første hvor det nesten så ut som han la seg ned? eller snublet? eller noe?

Ja-ja...de har heldigvis litt tid på seg til å få samkjørt ting...med trykk på "litt tid"...

Sier seg vel selv at en keeper fra 3. divisjon ikke holder dette nivået. Beslutningen om å gi vedkommende kontrakt er vel en av de dummeste hitill i historien.

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2011, 19:23 
Spiller

Janko wrote:
Men vi skulle ha hatt en til å ta tak i spillet på midten. Berg og Marius Pireau blir for like. Jobber å sliter, men blir ikke noe mer av det. Skulle ha hatt en til å levere passninger til spissene. Men savnet Holmen i dag. Han og Guven er et radar par.

sant...hvor var Holmen?

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2011, 21:43 
Klubbdirektør

Så ikke kampen i dag, men ut fra kampreferatet å dømme var det ingen stor kamp. Tap mot Mjøndalen er vel ikke krise selv om KIL burde matche de. Merkes nok at Guven måtte ut tidlig og at Kim Holmen og Shindika ikke spilte. Virker som Rønningen ikke er helt der han skal være enda, men heldigvis har vi Tobias som sannsynligvis er mer stabil foreløpig.

Korbøl virker å være en spiller som kan lykkes for KIL og er lokal. Ikke så dumt å signere han tror jeg. Og Når Mame Niang forsvinner så er det vel rom for å få inn en solid kar bak i forsvar eller kanskje på midten.

Håper at KIL kan framstå i større grad som mot Ørebro utover våren, selv om resultatet i den kampen kanskje var i overkant.

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2011, 22:12 
Spiller

Janko wrote:
Hvis Kil har tenkt å overleve serien i år må de få tak i en ny keeper. Rønningen er ikke bra nok. Slippe inn så enkle mål som i de siste 3 kampene er ikke bra nok.

Får da inderlig håpe Tobias holder seg skadefri. Selv om Rønningen er lokal må han jo bevise at han er god nok. Det er han ikke nå, og jeg har min sterke tvil på at han kommer opp på det nivået som trengs.

Profile  

PostPosted: 06 Feb 2011, 01:11 
Kaptein

SPURS wrote:
Janko wrote:
Hvis Kil har tenkt å overleve serien i år må de få tak i en ny keeper. Rønningen er ikke bra nok. Slippe inn så enkle mål som i de siste 3 kampene er ikke bra nok.

Får da inderlig håpe Tobias holder seg skadefri. Selv om Rønningen er lokal må han jo bevise at han er god nok. Det er han ikke nå, og jeg har min sterke tvil på at han kommer opp på det nivået som trengs.

enig, mener kil kunne prøvd han i kamper før dem signerte han. skulle ønske olav dalen fortsatt var i kil. han og tobias hadde vært et utrolig bra keeperpar, da hadde det blitt skikkelig fight om plassen. men det er kanskje best på tanke på økonomien å ikke ha med olav videre. vet ikke hvor mye han hadde i lønn jeg.

mener at tobias er flere hakk bedre enn rønningen desverre. kjett om tobias blir skada i sesongen.

men håper jeg tar feil :) det er fortsatt bare treningskamper.

Last edited by HeiHei on 06 Feb 2011, 01:12, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 06 Feb 2011, 02:33 
Reserve

Som tidligere nevnt har klubben desverre bommet på 2 signeringer allerede. Rønningen??? Hvem har egentlig gitt ham kontrakt?? Pireau...ikke i nærheten så langt.Forstår godt at ingen ville ha ham. Tobias spilte bra mot Rosenborg,men hadde skyld i baklengs både mot Start og Viking. Vi har helt klart et keeperproblem! At hverken Dalen eller Conny fikk tilbud fra sportslig utvalg er en gåte når man ser hva de har hentet. Frykter at dette bare er et lokalt alibi.

Profile  

PostPosted: 06 Feb 2011, 04:23 
Saftblander

Sånn som jeg ser det så har Marius Pireau veldig mye å gå på.. Han som skulle være så himla god.. ikke at jeg skal si for mye om kroppsfassong, men han virker halvfeit, tung og rett og slett litt dårlig trent. Han vet sikkert selv hva han har å jobbe med, og jeg tviler ikke på at han har et høyt topp niv¨, men nivået nå er ikke mye å skryte av. Ungutta viser at dem er å regne med.. Utrolig moro å følge de lokale og se at de faktisk har noe på førstelaget å gjøre, solum er til tider usynelig.. men jobber og sliter hele tiden, og viser at han vil. Skårdal er en arbeidshest utenlike, mister ball jobber den tilbake og gjør det vanskelig for motstanderen. Dixon er en uslepen diamant som kan nå hur langt som helst med rett veiledning. Har fulgt han et par sesonger nå og det er for meg utrolig at han ikke har fått kontrakt med A. laget enda..
Keeperen har endel å gå på, men nå må vi ikke glemme at han har blitt kasta inn i kampens hete fordi tobias ble skada, og at han er å regne som et talent enda. Det er mange talenter som ikke har slått til. Holemen holder lett adecco nivå. Linnes takler hvilket som helst nivå virker det som. Jeg ber av hele mitt hjerte at han blir i kil resten av livet.. Güven er jo fortsatt rå. Tuelo mangler mye. Arbeidsinnsats hadde hjelpa på en god del. Ørjan tar ansvar på midten, Gerson tar selvfølgelig adecco nivået. Arnar styrer forsvaret. Henry var god mot ørebro. Svensken var grei, vifter ikke med flagget om han kommer, men er helt greit. Venstre backen mener jeg har mye å gå på. Han lar motstanderene få gjøre som dem vil hver eneste gang. Presser som en back skal fram til det avgjørende innlegget da han slipper motstanderen til innlegg gang på gang.

Jeg håper inderlig at lønningen til niang kan brukes til no mer enn å bare putte ballen en kilometer over mål. Inn med MINST en forsvarsspiller til. Kanskje en Høyreback i tilegg..

Jeg gleder meg til å følge både førstelaget og andrelaget i år.. Håper noen nye kan stå fram som de andre gjorde i fjor.

Profile  

PostPosted: 07 Feb 2011, 09:08 
Materialforvalter

Nå må vi huske at Rønningen er helt fersk på dette nivået, og at det tar tid tid å tilvenne seg det. Og den tida må han få!

Skal også sies at det ikke har vært noen enkel jobb å stå bak det forsvaret som har vært til nå!

Men det er definitivt ting å jobbe med, både på keeperplassen og utpå bana - og det er positivt!!

Profile  

PostPosted: 07 Feb 2011, 09:12 
Materialforvalter

Innflytteren wrote:

Ser ikke helt hvordan du kan gi Rønningen delskyld i det første målet. Er vel strengt tatt Magnusson som bomma på ballen.. Før den havner på kant, hvor man ser en passiv Fazlagic.. Og et innlegg, hvor linnes er litt uheldig, med å få et innløp bak ryggen, på 6 meter... Rønningen havner nok litt bakpå, men om man skal dele skyld her, bør nok ikke han stå på den lista!!!

Profile  

PostPosted: 07 Feb 2011, 09:20 
Spiller

Knashaug wrote:
Innflytteren wrote:

Ser ikke helt hvordan du kan gi Rønningen delskyld i det første målet. Er vel strengt tatt Magnusson som bomma på ballen.. Før den havner på kant, hvor man ser en passiv Fazlagic.. Og et innlegg, hvor linnes er litt uheldig, med å få et innløp bak ryggen, på 6 meter... Rønningen havner nok litt bakpå, men om man skal dele skyld her, bør nok ikke han stå på den lista!!!

Jepp, Magnusson bommer på ballen i en situasjon hvor han tilsynelatende har full kontroll - og det i sin tur gjør nok at både Fazlagic og Linnes havner litt på etterskudd...men for meg ser det likevel ut til at Rønningen nærmest legger seg ned selv om hele storhallen ser ballen gå i bakken først og så i en høy bue - i sakte film...men ok, kan hende jeg tar feil.

Uansett...Rønningen er fersk - og trenger nok tid til å få "gå seg til"...at han er et talent med fremtiden foran seg er det ikke noe tvil om.

Profile  

PostPosted: 07 Feb 2011, 10:06 
Klubbdirektør

Talent? Hvor lenge kan man leve på det. Han har ikke rekkevidde i det hele tatt. Hadde han stått oppreist hadde han reddet det målet. Likeså ved sine utrykkninger han har hatt. Nei han er ikke god nok på dette nivået. Desverre.

Profile  

PostPosted: 07 Feb 2011, 11:16 
Materialforvalter

Janko wrote:
Talent? Hvor lenge kan man leve på det. Han har ikke rekkevidde i det hele tatt. Hadde han stått oppreist hadde han reddet det målet. Likeså ved sine utrykkninger han har hatt. Nei han er ikke god nok på dette nivået. Desverre.

Det er klart man kunne gjort ting annerledes, ingen tvil!

Når du nevner utrykkninger, så regner jeg med du har siste målet til mjøndalen i bakhodet!? Ja, det ser dumt ut som keeper... Men den kommer jo av utrolig passivt og dårlig forsvarsspill!!

Profile  

PostPosted: 07 Feb 2011, 12:41 
Kaptein

Ja takk! http://www.glomdalen.no/kil/article5481548.ece

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]