KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 04:20

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Svar på tråden
PostPosted: 22 Oct 2005, 00:40 
Materialforvalter

Korslundinho; du og jeg er vel egentlig enige om det denne tråden gjelder..? Men likevel må du slenge med leppa. Patetisk. Som vanlig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Oct 2005, 11:57 
Klubbdirektør

Vi er slettes ikke enig. Du hater Birken og Skogen kun fordi de bor på Hamar. Jeg nesten tilber Skogen, og det ville jo vært latterig å sende ham på hue og rævva ut av Kongsvinger. Birken har jeg sagt at om det skjer noe mer nå, så burde det kanskje være slutt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 07:58 
Reserve

Kjære vene....

Å begynne å laste skogen er da vel helt bak mål. Å rykke opp fra 2.div for så å spille kvalik sesongen etter kommer ikke av seg selv. Det er vel helt normalt at en dårlig sesong kommer i mellom. Det viktigste blir å lære takle motgangen slik at man ikke går i samme fella neste år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 08:18 
Kaptein

Superspiss wrote:
Kjære vene....

Å begynne å laste skogen er da vel helt bak mål. Å rykke opp fra 2.div for så å spille kvalik sesongen etter kommer ikke av seg selv. Det er vel helt normalt at en dårlig sesong kommer i mellom. Det viktigste blir å lære takle motgangen slik at man ikke går i samme fella neste år.

Hvor lenge skal vi leve på det?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 08:40 
Reserve

Helt til styret i KIL legger mer midler på bordet til å forsterke stallen. Vi kan ikke vente mer enn hva vi har fått de siste 3 sesongene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 09:54 
Kaptein

Superspiss wrote:
Helt til styret i KIL legger mer midler på bordet til å forsterke stallen. Vi kan ikke vente mer enn hva vi har fått de siste 3 sesongene.

Jo, vi kunne forventet mer denne sesongen! Det gjorde i hvert fall jeg...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 10:17 
Grævling

I fjor leverte vi enkelte utrolige prestasjoner og hadde "stang-inn" nesten hele året...... i år har det stort sett vært motsatt, mye "stang-ut" med stort sett de samme folkene som også var med på laget i fjor.....det er faktisk kun snakk om marginer, som Skogheim også nevner i Østlendingen.

Vi hadde nok neppe klart noen topp 3 plassering selv om vi hadde hatt "stang-inn" i år. Men vi kan heller ikke forvente at vi skal ha slik flyt som i fjor hvert eneste år.....vi tok faktisk 6 poeng i fjor ved å snu 2 kamper vi lå under med 3 mål etter ca 75 minutter.....dette er ganske utrolig. I fjor vil jeg faktisk påstå at vi bare ble frastjålet poeng mot Raufoss på hjemmebane....ellers var resultatende i de kampene vi tapte, eller spillte uavgjort, rimelig fortjent. I år derimot så har vi tapt poeng i flere kamper hvor vi hadde fortjent bedre...senest i går. Vi må regne med at det går litt opp og ned.

Før sesongen så regnet jeg med at det ville bli tøffere i år, selv om nok også jeg hadde regnet med at vi skulle ende noen plasser høyere på tabellen....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 11:08 
Reserve

Vi hadde bra flyt og mange gode resultater i fjor.
Men stang inn? KIL skapte enormt mange sjanser i 2. divisjon og i fjor uten å få uttelling på dem. I fjor var vel Kalsæg alene med keeper 10 ganger uten at det ble skåring. I år har han satt de fleste og skapt mange sjanser for andre.
Vi hadde også flere kamper med utrolig mange 100 prosent-sjanser uten uttelling. Tenker da spesielt på Raufoss-kampen og Hønefoss-kampen hjemme.
Synes tendensen har vært den samme i tre år: vi skaper ofte flere sjanser som motstanderen, men for få av dem ender i nettet.
I år har vi fått mange fortjente tap, men også noen kamper som mot Godset.

Uannsett: Vi kan ikke kreve topplasseringer i serien hvert år. Til det er økonomien i klubben alt for dårlig. Penger betyr mye for prestasjonene til en klubb, men heldigvis ikke alt. Det beviste vi i fjor.
I år får vi være fornøyde med at vi tross alt har gjort en grei sesong, selv om det har vært langt mellom høydepunktene.
Vi skal være sjeleglade hvis vi får beholde Einar, Jaakko og Espen. Da tror jeg det kan det bli mye moro neste sesong! :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 12:47 
Reserve

Helt enig med dere. I snitt tror jeg ikke vi kan forvente mer. Jeg tror tabellen allikevel kunne sett annerledes ut hvis vi ikke hadde blitt hektet av i kampen om kvalik så tidlig. Det ble liksom lite å spille for etter det. Det tror jeg faktisk gutta også merker og når man ikke tar ut det bittelille ekstra, så er 1.div så jevn at man kan tape mot hvem som helst.

Blir spennende å se hva som skjer med Skjærvold. Men de må da også ha andre spillere i søkelyset?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 13:38 
Kaptein

Mulig jeg er vel optimistisk, det er vel forresten noe av det som er kjennemerket til en supporter.
Jeg hadde heller ikke forventet, men håpet, at vi skulle kjempe helt i toppen i år også. Jeg hadde i hvertfall forventet og trodd at vi skulle være blant de seks beste. Det er vi ikke nærheten av. Vi kan i bestefall bli nummer ni. Det finner jeg skuffende etter jubelsesongen i fjor. En serierunde før slutt er vi 24 poeng bak kvalikplassen, og det kan ikke skyldes stang ut!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 14:50 
Klubbdirektør

Det KIL viste oss i fjor og i en periode midt i sesongen i år er bevis på at vi iallefall hører til på den øvre siden av tabellen. Det KIL mangler er å bli stabile. For som sagt så er denne ligaen en liga hvor alle kan slå alle.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 15:17 
Grævling

"Håpe" må det selvfølgelig være lov å gjøre.....uten "håp" så hadde jeg vel gitt opp KIL for mange herrens år siden.

Og som jeg har skrevet.....selv med "stang inn" så tror jeg IKKE vi hadde klart noen topp 3 plassering i år....men jeg kan jo ta en sjekk på årets resultater:

Kamp Dato Resultat
1 Sogndal - Kongsvinger 10. april 3-1...........Greit tap!
2 Kongsvinger - Hødd 17. april 2-0
3 Mandalskameratene - Kongsvinger 24. april 3-0 ........Greit tap!
4 Kongsvinger - Follo 1. mai 2-1
5 Kongsvinger - Skeid 5. mai 2-2 .............burde tatt 3 poeng!
6 Sandefjord - Kongsvinger 8. mai 1-0 ..........Greit tap!
7 Kongsvinger - Løv/Ham 16. mai 2-1
8 Pors - Kongsvinger 22. mai 2-0 ...........Greit tap!
9 Kongsvinger - Bryne 29. mai 0-2 ...........Greit tap!
10 Hønefoss - Kongsvinger 5. juni 2-1 .......Kunne minst klart 1 poeng!
11 Kongsvinger - Stabæk 12. juni 1-1 .......Burde tatt 3 poeng!
12 Alta - Kongsvinger 19. juni 0-3
13 Kongsvinger - Moss 26. juni 0-2 .........Var best og kunne tatt 3 poeng!
14 Strømsgodset - Kongsvinger 3. juli 1-1 .......Kunne tatt 3 poeng!
15 Kongsvinger - FK Tønsberg 10. juli 2-0
16 Kongsvinger - Sogndal 17. juli 3-0
17 Hødd - Kongsvinger 7. august 4-3 .........Kunne tatt 3 poeng!
18 Kongsvinger - Mandalskameratene 10. august 2-1
19 Follo - Kongsvinger 13. august 0-3
20 Skeid - Kongsvinger 21. august 2-3
21 Kongsvinger - Sandefjord 28. august 1-3 ......Greit tap!
22 Løv Ham - Kongsvinger 4. september 1-0 ......Greit tap!
23 Kongsvinger - Pors 11. september 1-1 ........Burde tatt 3 poeng!
24 Bryne - Kongsvinger 18. september 3-1 .......Greit tap!
25 Kongsvinger - Hønefoss 25. september 0-3 ......Greit tap!
26 Stabæk - Kongsvinger 2. oktober 4-1 ..........Greit tap!
27 Kongsvinger - Alta 9. oktober 2-1
28 Moss - Kongsvinger 16. oktober 2-1 ..........Kunne tatt 1 poeng!
29 Kongsvinger - Strømsgodset 23. oktober 0-1 .....Kunne tatt 3 poeng!

Når jeg skriver "greit tap" så mener jeg selvfølgelig ikke at det er "greit" at KIL taper.....men i disse kampene var vel tapene fortjent!!

Hadde vi hatt maks flyt dette året så mener jeg dermed at vi KUNNE tatt 19 poeng mer en det som er fasit... i dag.....i og med at jeg da også mener at vi hadde "stjålet" 4 av disse poengen fra Moss, så betyr det faktisk at vi før siste runde hadde vært likt på poeng med dem på tabellen..... og på vei til ny kvalifisering ;-)

Altså....MED MAX FLYT :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 15:36 
Forumlegende

synd vi brukte opp flyten vår i fjor, får håpe de kan fylle opp tanken før neste sessong

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Oct 2005, 08:12 
Klubbdirektør

Jaja, ingen vitss i å gråte over spilt melk :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Oct 2005, 20:15 
Reserve

mikeb wrote:
synd vi brukte opp flyten vår i fjor, får håpe de kan fylle opp tanken før neste sessong

Mikeb, den tanken bør fylles med unge og kruttsterke talenter fra KILs egne junior stall!
KIL har jo et junior lag som er nestbest i Norge, det er det jo en grunn til at de er. Hvis bare Skogen tør å satse litt på ung gutta tror jeg dette kan gå riktige veien.
Alle store fotballspillere har jo vært unge talenter en gang, og kanskje noen av Norges største fremtidige fotballprofiler er i KIL/ NTG? :roll: det er jo ikke umulig... :wink:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]