KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 09 May 2025, 13:37

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sesongen 2011
PostPosted: 15 Jan 2011, 11:21 
Kaptein

Stallen er nå 16 mann. Kai Olav medregnet.. Kun 8 holder adecco nivå! Jeg er bekymra :?

Profile  

PostPosted: 15 Jan 2011, 11:38 
Forumlegende

Vent litt nå. Disse to ungdommene fra Nybergsund...de har jo knapt nok spilt på Sundets A-lag! De har spilt på Sundet B i..3. divisjon. Hmm..hva er det de to guttene har da som ingen andre unge 3. divisjonspillere har?..Hmm..å faen, de skal gå på NTG ja. Ja da er man jo automatisk kvalifisert!

Men 3. divisjon ja..vi har en lokal 3. divisjon som har rent over av unge talenter som er ignorert av KIL. Vi har flere som spilte cupkamper og trente med KILs Tippeligalag i 2010. Sanders jr lag anno 2009 banka filler av KIL Toppfotballs jr lag. Og det var da vel ikke bare Linnes som spilte på det laget?

Så hva er da forskjellen på 3. divisjonstalenter fra Trysil kontra Glåmdal?

Nå skal jeg ikke kappe hodet av de to unge spillerne. Jeg tar det som en selvfølge at KIL her har funnet gull når de går rett in i a-stallen. Og at de hentes utenfra er jo da et kvalitetsstempel?

Jeg understreker at jeg ikke har sett disse to guttene. Jeg kan bare ikke fatte og begripe at lokale gutter ikke får en sjanse, ja selv ikke de som imponerer i cupkamper for KIL mens gutter utenfra i samme alder og som har spilt på samme nivå som KIL 2 hentes inn. Dog vil jeg gjerne motbevises i min skepsis. Som sagt, ettersom de har hentet disse to har man selvsagt funnet gull og jeg ønsker disse guttene all mulig lykke i KIL.

Last edited by Karlsen on 15 Jan 2011, 11:39, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 15 Jan 2011, 12:03 
Reserve

Enig med deg Karlsen, skjønner lite av dette. Er bekymret for denne sesongen hvis vi ikke får inn noen som kan gå rett inn på laget i løpet av 1 uke. Alt annet er AAAAAAAALT for seint.

Overlever ikke i AL uten rutinerte spillere.

Profile  

PostPosted: 15 Jan 2011, 12:29 
Materialforvalter

Det står da ingen steder at disse to er tatt opp i a-stallen. De skal nok heller være en del av ulønnet junior/andrelag.

Profile  

PostPosted: 15 Jan 2011, 12:40 
Forumlegende

Draugen wrote:
Det står da ingen steder at disse to er tatt opp i a-stallen. De skal nok heller være en del av ulønnet junior/andrelag.

DA forstår jeg at de er hentet inn. Men kil.nos artikkel sier intet om det og den kan gi inntrykk av at man har puttet de rett inn i a-stallen. Men da regner jeg med sannheten kommer for en dag og at man da fyller på med ungdom til KIL 2 som vel må gå for puljeseier nå og KIL toppfotball jr som MÅ tilbake til interkrets. Og da viser klubben sine gode ambisjoner på sikt der man faktisk vil bygge opp igjen et sterkt juniorlag. Og da ser jeg fram til hvilke andre lokale 94 gutter og 95 gutter som nå endelig blir tatt opp til KIL T jr. Det er litt å ta av, ikke bare i KIL systemet.

A-laget bør og må inneholde en del lokale unge spillere for man har jo ikke råd til 20 etablerte spillere. Men det er jo da disse som Killenberg, Dixon og Aram samt et kobbel til med lokale spillere som muligens burde får være "stallfyll" med ett og annet innhopp på a-laget.

Last edited by Karlsen on 15 Jan 2011, 12:42, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 15 Jan 2011, 14:31 
Materialforvalter

Vi har vell ikke så dårlig erfaring med Tryslinger i KIL, Karlsen ?

Profile  

PostPosted: 15 Jan 2011, 14:39 
Saftblander

1. Det nevnes ikke noe om proffkontrakter for guttene, og det er det ikke heller.
2. De skal spille for KIL 2 og juniorlaget, og har altså meldt overgang - ikke signert, noe som det står tydelig i teksten.

Begge er gode fotballspillere, og vil altså IKKE være en del av KILs A-stall, noe som teksten heller ikke sier.

Troppen teller altså fortsatt 14 mann.

Profile  

PostPosted: 15 Jan 2011, 14:57 
Forumlegende

Erik wrote:
Begge er gode fotballspillere, og vil altså IKKE være en del av KILs A-stall, noe som teksten heller ikke sier.

Det er nok korrekt som du sier, men ettersom de fleste vel tenker A-laget for kil.no, så kunne man kanskje ha uttrykt tingene uomtvistelig.
Det er jo ikke alle som har oversikt over hva som kan menes med KIL og fotball.
Og særlig ikke i en tid hvor det er en del mas og kjas rundt dette.
Sånn sett...

Profile  

PostPosted: 15 Jan 2011, 15:32 
Trener

Quote:
Hvis HA-sporten hadde vært Roman Abramovitsj og HamKam-eier, hadde vi i hvert fall hentet tidligere KIL-stopper Edier Freijd. Den robuste og hodesterke spilleren imponerte med gode basisferdigheter også. Kanskje melder Lillestrøm seg på etter det de så i går.

Trist lesing!

Profile  

PostPosted: 15 Jan 2011, 16:06 
Forumlegende

KIL har neppe anledning til å konkurrere med lønn til Freijd om han noe sted tilbys en lønn han selv sier ja og amen til.
Skal han lokkes til å spille i KIL framfor Tippeliga (om han får der), så må KIL betale mer enn de klubbene.

Vi kan snu på det.
KIL er ikke 1.prioritet for Freijd uansett, grunnet divisjonen laget spiller i.
KIL er nå noe han eventuelt faller tilbake på om han ikke lykkes versus Tippeligalag.

I værste fall hadde han måttet legge opp om han ikke får kontrakt i TL og adeccolagene hadde måttet låse døra.

Profile  

PostPosted: 15 Jan 2011, 18:19 
Forumlegende

Erik wrote:
1. Det nevnes ikke noe om proffkontrakter for guttene, og det er det ikke heller.
2. De skal spille for KIL 2 og juniorlaget, og har altså meldt overgang - ikke signert, noe som det står tydelig i teksten.

Troppen teller altså fortsatt 14 mann.

Da har sannheten kommet fram. Og da sier jeg ikke mer. Dog må kil.no bli noe mer tydelige. Jeg trekker muligens da tilbake sabelraslingen fra tidligere innlegg.

Dog må jeg fortsatt klø meg i hodet over hva man tenker for framtida med KIL i forhold til at man ikke har råd til dyre etablerte bosmanspillere, ikke en gang hedersmann Frejd har man råd til å behlode, kontra et utsagn som går på at man stort sett skal ha erfarne spillere i troppen.

Profile  

PostPosted: 15 Jan 2011, 19:04 
Saftblander

De har jo gitt Eddie et tilbud, og alt står på Eddie. Han har lyst til å spille Tippeligafotball, så vi må bare vente å se. KIL kan liksom ikke gi han mer lønn enn hva de har å gi.

Profile  

PostPosted: 16 Jan 2011, 14:41 
Reserve

Karlsen skriver at distriktet har flommet over av lokale talenter som Kil ikke har sett/signert. Hvem av disse spiller fast i 2 div eller høyere i dag? Kanskje det er Kil som er gode på referanser og ikke Karlsen!?

Profile  

PostPosted: 16 Jan 2011, 17:10 
Forumlegende

[quote="allan"]Karlsen skriver at distriktet har flommet over av lokale talenter som Kil ikke har sett/signert. Hvem av disse spiller fast i 2 div eller høyere i dag? Kanskje det er Kil som er gode på referanser og ikke Karlsen!?[/quote

De jeg har henvist til tidligere er i dag 18-21 år sånn ca så jeg tror vi skal gi dem et par tre år til nå så vil jeg tippe vi har minst 4-5 lokale spillere i 2. divisjon eller høyere som dessverre ikke spiller i KIL.

Profile  

PostPosted: 16 Jan 2011, 20:34 
Materialforvalter

christoffer haugen f.eks ?
Gitt han litt tid til å kjenne på nivået, så tror jeg han kunne ha blitt en hit.
Rundspiller jo spillere fra Tippeligaen på futsal banen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]