mikeb wrote:
Det jeg har sett av Aas er presise passninger og bra blikk for den offensive delen av spillet, husker ham ikke som så duellsterk som Calle, men har ikke sett ham mer enn 5-6 kamper.
Jeg baserte meg på kommentaren under prøvespillartikkelen om en lojal og hardtarbeidende midtbanespiller som holder på ballen. Men alt annet jeg har lest stemmer bedre med det du sier om en mer offensivt anlagt spiller. Da blir det enda mer spennende å se hvordan alle skal få plass på midten. Både Linnes, Krogh, Ørjan og Aas er bedre offensivt, og de tre sistnevnte er vel i tillegg best sentralt i banen.
Angående kommentarene om at vi har signert to 3. divisjonsspillere. Det at et lag rykker ned fra 2. til 3., betyr ikke automatisk at alle spillerne holder 3. divisjonsnivå. Bl.a. stod dette om Aas i løpet av sesongen (da han var i HamKams søkelys):
"Christian Aas har vært i de grønnhvites søkelys tidligere. Rapportene fra Turn går på at Aas er
for god for laget, og han sier til HA-sporten at det har vært kontakt med norske og svenske klubber på et høyere nivå, men at han trives i Eidsvold og ikke stresser med noen overgang, selv om ambisjonene er til stede."
Ørjan er jo også ganske god defensivt, tøff i duellene og jobber bra, han har hatt en litt annen rolle med Calle og Roger i troppen, men tidligere var han en av de beste på dette.