KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 09 May 2025, 01:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sesongen 2011
PostPosted: 05 Jan 2011, 13:47 
Klubbdirektør

A4Tech wrote:
Fine forsterkninger. Håper også at Dixon blir tilbudt noe etterhvert, samt Eddie og Håkonsen :)

Enig! :D

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2011, 13:51 
Forumlegende

Daggers wrote:
mikeb wrote:
Det jeg har sett av Aas er presise passninger og bra blikk for den offensive delen av spillet, husker ham ikke som så duellsterk som Calle, men har ikke sett ham mer enn 5-6 kamper.

Jeg baserte meg på kommentaren under prøvespillartikkelen om en lojal og hardtarbeidende midtbanespiller som holder på ballen. Men alt annet jeg har lest stemmer bedre med det du sier om en mer offensivt anlagt spiller. Da blir det enda mer spennende å se hvordan alle skal få plass på midten. Både Linnes, Krogh, Ørjan og Aas er bedre offensivt, og de tre sistnevnte er vel i tillegg best sentralt i banen.

Angående kommentarene om at vi har signert to 3. divisjonsspillere. Det at et lag rykker ned fra 2. til 3., betyr ikke automatisk at alle spillerne holder 3. divisjonsnivå. Bl.a. stod dette om Aas i løpet av sesongen (da han var i HamKams søkelys):
"Christian Aas har vært i de grønnhvites søkelys tidligere. Rapportene fra Turn går på at Aas er for god for laget, og han sier til HA-sporten at det har vært kontakt med norske og svenske klubber på et høyere nivå, men at han trives i Eidsvold og ikke stresser med noen overgang, selv om ambisjonene er til stede."

Ørjan er jo også ganske god defensivt, tøff i duellene og jobber bra, han har hatt en litt annen rolle med Calle og Roger i troppen, men tidligere var han en av de beste på dette.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2011, 14:39 
Reserve

mikeb wrote:
Ørjan er jo også ganske god defensivt, tøff i duellene og jobber bra, han har hatt en litt annen rolle med Calle og Roger i troppen, men tidligere var han en av de beste på dette.

For meg er han veldig nære den klassiske indreløperen, lik Leo og Strand. Som kommer seg framover i banen og til avslutning. Men helt enig i (har vært inne på tanken selv) at han kan passe som anker også. Dytter vi Linnes opp på kanten har vi en bra indreløperduo (hvis Aas er så god som ting tyder på) i Aas og Krogh. Ev. om man spiller 4-2-3-1, så kan Krogh spille bak spissen, mens Aas fordeler baller ved siden av Ørjan. Linnes på ene kanten og Güven på andre. Tuelo vandrer på topp, får kula og bankern i kassa (som under treningskampene i fjor).

Merker jeg gleder meg til seriestart!

Last edited by Daggers on 05 Jan 2011, 14:39, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2011, 22:33 
Saftblander

På VGD står det at Yngve Sandbuløkken er nære en overgang til KIL. Det hadde vært fantastisk. Han holder tippeligaklasse på streken. Når vi også har et duellsterkt midtforsvar er det ikke så utrolig nødvendig å gå ut for baller over hodehøyde, som visstnok er hans svakhet.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2011, 22:50 
Kaptein

kilerbest wrote:
På VGD står det at Yngve Sandbuløkken er nære en overgang til KIL. Det hadde vært fantastisk. Han holder tippeligaklasse på streken. Når vi også har et duellsterkt midtforsvar er det ikke så utrolig nødvendig å gå ut for baller over hodehøyde, som visstnok er hans svakhet.

synes ikke han har vært så god når jeg har sett han, men har ikke sett han så mange kamper som han har spilt :)
håper at jeg tar feil ;)

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2011, 23:09 
Kaptein

ser at det er mange som sier at han er god så da er han sikkert det :D

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2011, 08:55 
Materialforvalter

kilerbest wrote:

Blir ikke veldig imponert om det stemmer!!

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2011, 11:48 
Spiller

Knashaug wrote:
kilerbest wrote:

Enig. Betyr det at de ikke kommer til å satse på THJ som førstekeeper allikevel?
Er det en reservekeeper de er ute etter, synes jeg det er mye bedre med et ungt talent enn en 30+ keeper som holder ok Adeccostandard...

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2011, 12:04 
Reserve

VGD rykter skal man vel ikke feste altfor mye lit til... Det er vel THJ som såvidt jeg skjønner er den de vil satse på, og siden han best kan beskrives som et ungt talent selv er det kanskje ikke så dumt å gå for en erfaren 2. keeper.

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2011, 12:38 
Materialforvalter

Håper virkelig KIL satser på Petter som 2.keeper..

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2011, 12:53 
Klubbdirektør

Roger Freestone wrote:
Knashaug wrote:
kilerbest wrote:

Enig. Betyr det at de ikke kommer til å satse på THJ som førstekeeper allikevel?
Er det en reservekeeper de er ute etter, synes jeg det er mye bedre med et ungt talent enn en 30+ keeper som holder ok Adeccostandard...

Yngve Sandbuløkken var god for Sundet i år. Trener Brenden skrøt av ham, også fordi han har vært trofast mot klubben. Han har jo vært 2. keeper bak han macho serbern en årrekke. Jeg håper også at det satses på Tobias som førstekeeper. Sandbuløkken har kanskje mer rutine, men skal man tenke langsiktig er valget enkelt.

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2011, 13:04 
Grævling

Hmm.... skal de først hente noen "oppe i åra" samtidig som det skal spares penger, så er det vel bare for Hans Erik Branes å ta seg av jobben som reservekeeper også ;-)

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2011, 19:14 
Trener

når er det egentlig man kan se kil trene i storhallen :roll: ???

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2011, 19:53 
Klubbdirektør

maggot wrote:
når er det egentlig man kan se kil trene i storhallen :roll: ???

"Opplegget blir nå slik at laget trener mandag-fredag kl. 1430 i hallen. I tillegg kjøres det fysiske økter på morgenen et par ganger i uka."

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=3009

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2011, 23:11 
Materialforvalter

http://www.glomdalen.no/kil/article5437284.ece

Håkonsen har dem nesten gitt opp..
Da mener jeg Gerhardsen burde vært en av spillerne som kunne ha blitt invitert på prøvespill..

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]