KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 09 May 2025, 01:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sesongen 2011
PostPosted: 04 Jan 2011, 14:57 
Saftblander

Edier Frejds avtale er så og si i boks, selv om man aldri kan være 100 % sikker. Det er mer usikkert med Yngvar Håkonsen.
Er uansett godt fornøyd med de fire signeringene i Wigum, Solum, Aas og Pireau.

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2011, 15:03 
Spiller

Erik wrote:
Edier Frejds avtale er så og si i boks, selv om man aldri kan være 100 % sikker. Det er mer usikkert med Yngvar Håkonsen.
Er uansett godt fornøyd med de fire signeringene i Wigum, Solum, Aas og Pireau.

Good news ang Eddie. men hvor har du denne infoen fra??

Last edited by Roger Freestone on 04 Jan 2011, 15:08, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2011, 16:00 
Reserve

I etterpåklokskapens skinnende hvite lys er det jo "självklart" at Wigum får kontrakt, han ble jo henta "for framtida" i høst. Men bra, da har vi styrket det sentrale forsvaret.

Christian Aas var jo på prøvespill i Start uten å dumme seg ut. Såvidt jeg forstod var grunnen til at det ikke ble noe mer, at Start ønsket spillere med lokal profil. Kilde; http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 186431.ece

Synes dette virker spennende nok. Spent på hva som skjer rundt Eddie/Håkonsen, krysser fingra for godt nytt. Synes det ser ut som konturene av et bra lag, som skal klare å klore seg fast i øvre del av tabellen.

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2011, 16:19 
Forumlegende

Gleder meg til treningskampene setter i gang så jeg får sett de nye gutta i aksjon, vet i hvertfall at Aas er relativt bra. Håper Eddie og Håkonsen også setter blekk på papiret snart så begynner ting å se mye lysere ut enn i Desember.

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2011, 16:24 
Reserve

catoholtet wrote:
Christian Aas var jo på prøvespill i Start uten å dumme seg ut. Såvidt jeg forstod var grunnen til at det ikke ble noe mer, at Start ønsket spillere med lokal profil. Kilde; http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 186431.ece

Og ut i fra kommentarene under artikkelen kan det virke som vi har en fullgod erstatter for Calle:

"Det Start trenger er en lojal og hardtarbeidende midtbanemann som kan holde på ballen. Christian Aas er en spiller med et fantastisk blikk for spillet og en vannvittig nærteknikk- han er av en utdøende rase uegoistiske spillere som i tillegg til å være god selv har en spesiell evne til å gjøre sine medspillere gode. Her har du LAGSPILLER med KJEMPEPOTENSIAL!!"

Får håpe denne kommentaren har mer realisme i seg enn enkelte på glomdalen.nos sider.

Ut i fra en stall på 18 spillere mangler vi vel kun en keeper og noen forsvarsspillere. Antatt 4-3-3-formasjon så har vi 1 keeper, 3 forsvarere, 5 midtbanespillere og 5 angripere. 1 keeper og 3 forsvarere så er vi der. Om Eddie og Yngvar er to av de tre forsvarerne så begynner laget å se veldig sterkt ut. Jeg er usikker (endel pga at jeg ikke har sett de nye spille) på hvordan midtbane og angrep bør komponeres, men i utgangspunktet noe sånt, kanskje:

--------------------Holmen Johansen------------------
Eddie/ny-------Henry--------Ryen (Wiggum/Eddie til Ryen er skadefri)----Yngvar/ny
-----------------------Aas/Pierau--------------------
----------Ørjan---------------------Krogh------------
Linnes-------------------Tuelo-----------------Güven

Det som er bra er at vi på tross av liten stall bør takle skader brukbart. Har mange som kan kle flere posisjoner. Linnes kan spille både indreløper og kant, på begge sider (og back, men vil gjerne ha han framover i banen), Tuelo og Holmen kan spille på alle tre plassene framover i banen, Güven på begge kanter. I tillegg har vi Niang og Solum. Spørsmålet er om KIL har råd til å beholde alle de offensive spillerne, alle de vi har i dag kan ikke spille samtidig.

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2011, 17:02 
Kaptein

Føler at dette blir en bra sesong! :)

Profile  

Post subject: Re: Sessongen 2011
PostPosted: 04 Jan 2011, 17:29 
Saftblander

Janko wrote:
ManUtd wrote:
Bergkamp wrote:
Ole Andreas Nesset og Kent Håvard Eriksen fra Sander. Hvis jeg ikke tar helt feil scorte vel disse 2 flest mål av de lokale i 3. div..

Sistnevnte er dermed klar for FUVO..

Da er han vel ikke så ivrig å satse 100% på fotbal da. Da går man vel ikke til FUVO

Med en klausul i kontrakta har jeg skjønt. ( Hvis en klubb høyere i systemet er int.)

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2011, 19:00 
Reserve

Her får man inn noen 3 div spillere så tar det helt av. Hmm stallfyll?

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2011, 20:03 
Forumlegende

57 Tobias Holmen Johansen – 20 år - Keeper

2 Henry Joseph Shindika – 25 år – Forsvar
14 Kai Olav Ryen – 32 år – Forsvar

6 Ørjan Berg Hansen – 26 år – Midtbane
9 Martin Linnes – 19 år – Midtbane
22 Lars Christian Krogh Gerson – 20 år – Midtbane

7 Kim Holmen – 28 år – Angrep
8 Adem Güven – 25 år – Angrep
11 Olav Tuelo Johannesen – 26 år – Angrep
12 Mame Niang – 26 år – Angrep

+ de 4 nye.

De som er nevnt ovenfor har faktisk to i seg til å kunne kjempe helt i toppen, om det blir lite skader.
Det er veldig greit om man får en klar 1.ellver hvor man kan spe på med yngre nå og da.
Og, man skal vel titte på Valhallfesjået også.
Og med Frejd på plass (som noen sier nesten kan være klart) bør ikke laget være svekket fra 2010, mener jeg.

Og spillere som Gerson og Linnes kan komme til å herje i adecco.

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2011, 21:00 
Saftblander

Tror man merker at Sylling Olsen, Brenes, Risholt x2, Torp og flere til har blitt borte siden man var et topplag i Adecco.

Man får inn noen unge spennende spillere nå, men de er først og fremst spennende for en klubb i div 1 og i beste fall for en klubb som vil ligge i Adecco. Det skal nok flere spillere inn om man håper på noe annet enn midt på tabellen eller i værste fall nedrykksstrid hvis man har litt uflaks med skader.

Nå tror jeg også at vi får se flere spillere komme fremover, så dette trenger ikke være et dårlig utgangspunkt!

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2011, 22:00 
Reserve

Sylling er erstatta av Güven, Brenes gikk mens Holmen og Niang kom. Kai Risholt var vel knapt nok en reserve, Roger ikke så god som han engang var. Calle, derimot, vil bli skikkelig savnet.

Vi er vel kanskje litt tynne på midten, men om ex-Eidsvold-gutta ser det ikke så ille ut. Forsvaret må få prioritet nå, og det har det garantert også.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2011, 02:42 
Forumlegende

Daggers wrote:
catoholtet wrote:

Og ut i fra kommentarene under artikkelen kan det virke som vi har en fullgod erstatter for Calle:

"Det Start trenger er en lojal og hardtarbeidende midtbanemann som kan holde på ballen. Christian Aas er en spiller med et fantastisk blikk for spillet og en vannvittig nærteknikk- han er av en utdøende rase uegoistiske spillere som i tillegg til å være god selv har en spesiell evne til å gjøre sine medspillere gode. Her har du LAGSPILLER med KJEMPEPOTENSIAL!!"

Får håpe denne kommentaren har mer realisme i seg enn enkelte på glomdalen.nos sider.

Ut i fra en stall på 18 spillere mangler vi vel kun en keeper og noen forsvarsspillere. Antatt 4-3-3-formasjon så har vi 1 keeper, 3 forsvarere, 5 midtbanespillere og 5 angripere. 1 keeper og 3 forsvarere så er vi der. Om Eddie og Yngvar er to av de tre forsvarerne så begynner laget å se veldig sterkt ut. Jeg er usikker (endel pga at jeg ikke har sett de nye spille) på hvordan midtbane og angrep bør komponeres, men i utgangspunktet noe sånt, kanskje:

--------------------Holmen Johansen------------------
Eddie/ny-------Henry--------Ryen (Wiggum/Eddie til Ryen er skadefri)----Yngvar/ny
-----------------------Aas/Pierau--------------------
----------Ørjan---------------------Krogh------------
Linnes-------------------Tuelo-----------------Güven

Det som er bra er at vi på tross av liten stall bør takle skader brukbart. Har mange som kan kle flere posisjoner. Linnes kan spille både indreløper og kant, på begge sider (og back, men vil gjerne ha han framover i banen), Tuelo og Holmen kan spille på alle tre plassene framover i banen, Güven på begge kanter. I tillegg har vi Niang og Solum. Spørsmålet er om KIL har råd til å beholde alle de offensive spillerne, alle de vi har i dag kan ikke spille samtidig.

Det jeg har sett av Aas er presise passninger og bra blikk for den offensive delen av spillet, husker ham ikke som så duellsterk som Calle, men har ikke sett ham mer enn 5-6 kamper.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2011, 08:42 
Spiller

mikeb wrote:
Det jeg har sett av Aas er presise passninger og bra blikk for den offensive delen av spillet, husker ham ikke som så duellsterk som Calle, men har ikke sett ham mer enn 5-6 kamper.

Presise pasninger i den offensive delen av spillet, er vel ikke akkurat noe vi er vi er bortskjemte med :) Håper han er rask også.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2011, 10:45 
Reserve

5-6 kamper er nok til å danne seg et rimelig godt bilde, etter min mening :) Slik de to nysigneringene fra Eidsvoll framstilles, har vi nå fått en offensivt anlagt og en defensivt anlagt spiller. Så det er vel Pireau som skal ta de duellene kanskje.

Tempo og fysikk er vel to aspekter ved spillet som nok vil bli en overgang for disse gutta. Spent på hvordan de tackler det, og om de tar nivået.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2011, 11:02 
Reserve

mikeb wrote:

Jeg baserte meg på kommentaren under prøvespillartikkelen om en lojal og hardtarbeidende midtbanespiller som holder på ballen. Men alt annet jeg har lest stemmer bedre med det du sier om en mer offensivt anlagt spiller. Da blir det enda mer spennende å se hvordan alle skal få plass på midten. Både Linnes, Krogh, Ørjan og Aas er bedre offensivt, og de tre sistnevnte er vel i tillegg best sentralt i banen.

Angående kommentarene om at vi har signert to 3. divisjonsspillere. Det at et lag rykker ned fra 2. til 3., betyr ikke automatisk at alle spillerne holder 3. divisjonsnivå. Bl.a. stod dette om Aas i løpet av sesongen (da han var i HamKams søkelys):
"Christian Aas har vært i de grønnhvites søkelys tidligere. Rapportene fra Turn går på at Aas er for god for laget, og han sier til HA-sporten at det har vært kontakt med norske og svenske klubber på et høyere nivå, men at han trives i Eidsvold og ikke stresser med noen overgang, selv om ambisjonene er til stede."

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]