http://www.glomdalen.no/kil/article5399530.ece"
- I utgangspunktet kommer vi til å ha is i magen fram til januar, men dukker det opp en spiller som vi er 100 prosent sikre på at vi «må ha»», kommer vi selvsagt til å reagere raskt, sier Steen til glomdalen.no. "
Synes det høres risikabelt ut å vente til januar med å hente spillere. Ok, Håkonsen og Frejd vil bli forsøkt re-signert allerede nå, og det er bra. Men å starte opp 1.1. med kun 10-12 spillere synes jeg høres veldig lite ut.
Skal jeg gjette har det muligens sammenheng med at de fleste klubber "renser opp" i stallen nå før jul, og endel spillere kan bli tilgjengelige etter nyttår. Men lokale spillere, et uttalt satsningsområde - hva skjer, skal de prøvespille videre, skal markedet sonderes (på en tid da de fleste neppe trener), eller hva? Gutta må jo ha en viss oversikt over hva som finnes av aktuelle spillere, og siden vi rekrutterer i delvis sammenfallende områder som Sundet og Skamma håper jeg virkelig de er våkne når det gjelder spillere man "må ha"...
Slett ikke sikker på om dette er riktig taktikk, men regner jo med de kan dette gamet bedre enn meg...