KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 10:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Next
Author Message
PostPosted: 24 Nov 2010, 22:12 
Materialforvalter

Nå syns jeg enkelte av dere bør ta en liten time-out og prøve å få perspektivet litt på plass. Det er naturligvis helt i orden at du ikke er enig med Njøsen (som representerer styret) du kan til og med ha en sterk oppfatning av at styreformannen er udugelig eller usympatisk, at hans oppførsel er forkastelig og at du kunne gjort en bedre jobb selv (velbekomme!). Alle har rett til å ha en oppfatning om saker og mennesker, MEN! medmindre du er utdannet psykiater bør du avholde deg fra å slenge rundt med diagnoser og begreper av typen "psykopat". Det skal langt mer til enn å handle i strid med flertallets oppfatning for å oppfylle kriteriene, og jeg tviler sterkt på om de av dere som bruker karakteristikken egentlig vet hva den innebærer. Det er sikkert noen som har møtt en psykopat, eller hørt om noen som har det, eller til og med jobbet sammen med en, men det kvalifiserer ikke til å stille diagnoser i hytt og pine. Skjerpings!

Profile  

PostPosted: 24 Nov 2010, 22:24 
Klubbdirektør

Det er vel mer et skjellsord enn en diagnose for de aller fleste av oss. Men for meg, som har vært gift med en psykolog, som også er psykopat, så vil jeg påstå at jeg har velutviklede antenner for slike mennesker. Uten at det er 100% sikkert, selvsagt :wink: Men jeg kjenner det i hele systemet i form av forskjellige reaksjoner på det som blir sagt og gjort.

Profile  

PostPosted: 24 Nov 2010, 22:33 
Trener

Vel, nå skrev jeg: "..Njøsen slår meg som nettopp en slik psykopat". Jeg skrev ikke at han beviselig var det, men at min opplevelse er at han virker på meg som en psykopat, altså at han fremstår med psykopatiske trekk.

Definisjon fra wikipedia:

"Psykopati (fra gresk psyche "sjel", "liv" og pathos "lidende") er en personlighetsforstyrrelse som karakteriseres av en svikt eller total mangel på grunnleggende sosiale ferdigheter og følelser som medfølelse og empati. Personer som lider av psykopati er utpreget egoistiske."

Profile  

PostPosted: 24 Nov 2010, 23:00 
Materialforvalter

Det skal heldigvis mer til enn evnen til å slå opp i Wikipedia for å kunne stille diagnoser, og med all respekt, Libra, det skal også mer til enn en subjektiv oppfatning av antenner og avstandsbedømmelse av en persons lederstil. Men, for all del, bruk gjerne upresise karakteristikker og vage begreper som skjellsord om det er ønskelig. For min del undergraver det bare det som måtte finnes av saklighet i innleggene deres, og det trenger dere jo ikke :wink:

Profile  

PostPosted: 24 Nov 2010, 23:09 
Klubbdirektør

Pulverheksa wrote:
Det skal heldigvis mer til enn evnen til å slå opp i Wikipedia for å kunne stille diagnoser, og med all respekt, Libra, det skal også mer til enn en subjektiv oppfatning av antenner og avstandsbedømmelse av en persons lederstil. Men, for all del, bruk gjerne upresise karakteristikker og vage begreper som skjellsord om det er ønskelig. For min del undergraver det bare det som måtte finnes av saklighet i innleggene deres, og det trenger dere jo ikke :wink:

Sant det, Pulverheksa :wink: Men jeg tror nå hva jeg vil om den saken, allikevel :shock:

Profile  

PostPosted: 24 Nov 2010, 23:16 
Trener

Pulverheksa wrote:

Det har du jo selvsagt rett i. En diagnose får nok eventuelt andre ta seg av :), men jeg mener nå å ha sett psykopatiske trekk. Så får andre mene hva de vil.

Profile  

PostPosted: 24 Nov 2010, 23:55 
Alle og spesielt Libra:
Når Njøsen ble ansatt som styreleder i KIL Toppfotball, jublet du. Du sa det var fantastisk, og ikke minst en bra løsning for klubben. Det begrunnet du med å nevne Njøsens kompetanse, og henviste til tidligere verv i KIL Toppfotball, da han snudde et prognosert underskudd.

Men nå, som ha gjennomfører harde tiltak, og råder som en ene hersker, da får han bare kritikk igjen. Det blir for latterlig. Det er så typisk Kongsvinger og omegn folk. Først positive og støttende, og i neste øyeblikk den mest negative og kritiske.

Njøsen og KIL styret fortjener støtte, for det er ingen lett oppgave de har tatt på seg, verken mot supportere/publikum eller innad mot klubben og kostnadene.

Jeg personlig støtter Njøsen ved å ikke godkjenne Riseths modell. Det er ikke enkeltpersoner eller enkeltsponsorer som skal styre skuta. Selvfølgelig ville jeg ha med Vidar Riseth videre, men slik gikk det ikke, og jeg respekterer styrets avgjørelse.

I samme slengen vil jeg hilse til Petter Nord, og si at han er en av de verste. Han snur så brått fra negativ til positiv den mannen at jeg nesten begynner å undre på hvor du egentlig står. Du kunne juble da Njøsen ble ansatt, men nå ønsker du han vekk, på grunn av at han ikke gikk med på Riseths vilkår. Du viser også en dobbeltmoral av en annen verden.

Oppmuntring og optimisme er det som må til. Styre gjør det de mener er best for klubben i et langsiktig perspektiv, og kom ikke her å si at de ikke er kompetente. Og heller ikke utdaterte.

KIL formes på nytt tvers igjennom, og nødvendige kutt vil skje.

Jeg forestiller meg snart at Brogeland ikke er god nok for "dere" heller. Dere elsker at han kommer tilbake, gjør han ikke det dere ikke-fagfolk syns er rett eller riktig er han hatet. Gud for en holdning.

PostPosted: 25 Nov 2010, 00:00 
Spiller

Har vel i grunnen ingen formening om Njøsens mentale tilstand - eller hans egenskaper som leder. Likevel er det jo ting man stusser på:

Quote:
- Det er korrekt. Vi har tilbudt han en markedssjef-jobb.
....ulønnet?
Quote:
Det er jo en kjensgjerning at det er begrenset hvor mye KIL kan betale.
...Firmaet hans skulle jo ikke ha noen ting, hvis de ikke leverte...?
Quote:
Vi kjenner ikke så mye til Riseths firma, eller de planene han har i forhold til vår klubb eller andre.
...sagt nei til modellen hans uten å spørre hvilke planer han har?
Quote:
Det er ikke slik at vi er lovt et beløp til klubben av Riseths firma.
...men markedssjefen, som forhåpentlig skal ansettes etter nyttår, har lovet et slikt beløp?
Quote:
Hvis jeg ikke er feil underrettet, så er Riseth markedssjef i KIL ut året. Så jeg forstår heller ikke det spørsmålet.
...ut året er 37 dager...vanlig oppsigelsetid er 3 mnd...når skal de tenke på å ha en ny markedssjef "på hånda"???
Quote:
Jeg forstår ikke helt helt problemstillingen
...Vidar R skaffet flere mill. mer enn budsjettert samtidig med å være spiller...her tilbyr han et team på 3-4 pers som utelukkende skal jobbe med å skaffe sponsorer til KIL - på provisjonsbasis. Sist jeg sjekka, var det lite å hente provisjonsmessig på 0 sposorkroner. Ok, VR selv har vel til salt i grøten, men han skulle jo ansette Rune Lundgren...og han er vel interessert i å ha større inntekt enn NOK 0,-???

På bakgrunn av dette - må jeg si meg enige i flere andre her på forumet - som mener det MÅ ligge noe annet bak...noe som ikke nevnes...ellers skjønner jeg ingenting. Kan jo være jeg er litt treg da...men...???

Jeg krysser uansett fingrene for at KIL lander på føttene igjen, og at vi samler oss en stor gjeng rødkledde og skriker på Felt J fra seriestart...HEIA KIL!!!

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 00:04 
Kaptein

tenker likt som deg "Innflytteren".

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 00:10 
Klubbdirektør

goalgetter wrote:
Alle og spesielt Libra:
Når Njøsen ble ansatt som styreleder i KIL Toppfotball, jublet du. Du sa det var fantastisk, og ikke minst en bra løsning for klubben. Det begrunnet du med å nevne Njøsens kompetanse, og henviste til tidligere verv i KIL Toppfotball, da han snudde et prognosert underskudd.

Nei, der tar du feil :) Jeg har aldri verken jublet eller grått fordi Njøsen ble styreleder. Av den enkle grunn at jeg ikke fulgte så mye med sist gang han var det. Så mitt inntrykk av han er kun ut i fra denne sesongen. Dette er min eneste kommentar i den sammenhengen: "Sterke og gode navn her. Dette virker lovende Og de som sier seg villige til og sitte i KIL-styret nå har nok en anelse om hva det innebærer."

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 00:43 
Trener

Libra wrote:
goalgetter wrote:
Alle og spesielt Libra:

Nei, der tar du feil :) Jeg har aldri verken jublet eller grått fordi Njøsen ble styreleder. Av den enkle grunn at jeg ikke fulgte så mye med sist gang han var det. Så mitt inntrykk av han er kun ut i fra denne sesongen. Dette er min eneste kommentar i den sammenhengen: "Sterke og gode navn her. Dette virker lovende Og de som sier seg villige til og sitte i KIL-styret nå har nok en anelse om hva det innebærer."

Jeg jublet absolutt ikke. Jeg tenke skrekk og gru med en gang fordi jeg husker godt sirkuset rundt fordelingen av Pelu kronene. Han slo meg den gangen som ekstremt ufleksibel som gikk imot løsningen som sørget for at TT ble værende som sponsor og dermed bidro med langt mer enn at fikk tilbake fra Pelu dealen. Det ville ikke Njøsen gå med på, da gikk han heller av, heldigvis. Desverre virker det som om han skal bite seg fast nå.

Her er forøvrig fakta rundt saken:

http://www.glomdalen.no/debatt/leder/article3428773.ece

Last edited by David Justice on 25 Nov 2010, 00:49, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 01:01 
Klubbdirektør

Takk for den, David Justice :wink: Fint og lese hva som skjedde den gangen.

Jeg vil også gjerne presisere at jeg heller ikke har jublet eller grått over Per Brogelands gjeninntreden. Jeg har bare sagt at jeg husker han fra forrige gang, og at jeg ikke har noe i mot han. Og at jeg håper det går bra :) Men jeg gråter over at Vidar Riseth forlater oss.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 01:20 
Forumlegende

Drublic wrote:
Quote:
- Hvordan man regner dette i prosenter eller kroner spiller ingen rolle. Det er jo summen som betyr noe. Det er jo en kjensgjerning at det er begrenset hvor mye KIL kan betale.

Er denne mannen økonom?

Han er vel tidligere politimann og nå pensjonist?

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 01:59 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
mikeb wrote:
Drublic wrote:
Quote:
- Hvordan man regner dette i prosenter eller kroner spiller ingen rolle. Det er jo summen som betyr noe. Det er jo en kjensgjerning at det er begrenset hvor mye KIL kan betale.

Er denne mannen økonom?

AKKURAT!! PENSJONIST :wink:

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 02:05 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Drublic wrote:
Quote:

Er denne mannen økonom?

Det er vel sønnen som er politimann ? :wink:

Han har vel vært adm.dir for Dynoplast/TA Automotive eller hva det nå heter/hette i sin tid ?
Han er vel også politiker for partiet Høyre i Kongsvinger ?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]