KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 23:17

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sessongen 2011
PostPosted: 18 Nov 2010, 15:44 
Reserve

Drillo og Eggen er gode beviser på at trenere som var bra på 90-tallet fortsatt holder mål. Vi får nå se om det blir Per - og, er veldig spent på hva som skjer rundt assistenttrener rollen. Eide har jo fortsatt kontrakt ett år til, og Holt er som flere har påpekt også et bra valg dersom Eide ikke vil (eller får muligheten).

Dette er premiss nr 1 (og 2), deretter må det være svært høyt prioritert å få på plass de økonomiske rammene, slik at det puslespillet som er neste års stall kan begynne å legges. Veldig uheldig om vi sitter med en snau ellever som spillerstall når vi passerer nyttår.

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2010, 15:46 
Reserve

Og Kai Risholt i samtaler med tre andre klubber, bl.a. Bryne. Ikke største tapet om han går, og jeg gjetter på at han ikke har minste lønna i KIL heller. "Kanskje prate med KIL i morra" står det. Mulig det blir start på kontraktsprat med Bosmanspillere når ny trener er på plass?

http://www.agderposten.no/apps/pbcs.dll ... ABONNEMENT

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2010, 16:39 
Kaptein

Litt skeptisk til Brogeland;
-Nedrykk til 3. div med Turn. De hadde vel ikke SÅ dårlig mannskap..
-Har hans måte å spille fotball på gått ut på dato? Nå er jeg litt for ung til å huske akkurat hvilken type fotball KIL spilte under Brogeland, men håper vi slipper å se defensiv baktung fotball på Gjemselund neste år.. Håper han har en klar spillestil, helst offensiv.

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2010, 16:47 
Materialforvalter

Quote:
Om Kai Risholt: Han kommer til å score mange mål for Bryne i 1. divisjon. I år så spilte han på et forferdelig dårlig KIL-lag, og da er det vanskelig å være spiss. Han kommer til å levere varene hos oss, sier Bergersen.

Om KIL-laget var så forferdelig dårlig som det Bergersen hevder, så var vel Kai Risholt ditto enda verre? Han scorte kun 2 mål på 27 kamper. Spilte kun 16 kamper fra start, satt på benken i 11 kamper og byttet ut i 8 kamper.

På den annen side, så har jeg hatt sansen for Kai. Han har en herlig moral, og gir alt for klubben han spiller for. Lykke til videre!

Last edited by femoen on 18 Nov 2010, 16:49, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2010, 17:14 
Forumlegende

Bergkamp wrote:
Litt skeptisk til Brogeland;
-Nedrykk til 3. div med Turn. De hadde vel ikke SÅ dårlig mannskap..
-Har hans måte å spille fotball på gått ut på dato? Nå er jeg litt for ung til å huske akkurat hvilken type fotball KIL spilte under Brogeland, men håper vi slipper å se defensiv baktung fotball på Gjemselund neste år.. Håper han har en klar spillestil, helst offensiv.

Aldri spilt så offensivt som i 92 med Riisnæs og Karlsrud som ga Kaasa passningene på sølvfat ;)

Turn hadde veldig fersk stall, mange som ga seg i fjorårssessongen av stammen i laget.

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2010, 17:21 
Klubbdirektør

Tror ikke dette er det værste. Selv om jeg kunne tenkt med Skullerud, er Per en god kandidat. Han tok oss til sølv og KIL var en dommer-tabbe unna å slå Juventus ut av cupen. Han trente KIL under Frigård, Kaasa og Riseth. De tre gutta der har scoret flre mål enn våre spisser har gjort i dette århundre.

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2010, 17:49 
Trener

Ja, da er det bare å vente på ny sølvmedalje og Europaliga spill på Gjemselund :).

Håper de blir enige med Riseth nå og at spillersigneringer kommer raskt.

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2010, 18:59 
Reserve

Veldig skeptisk da han sist kjørte klubben ned i en div og har vært elendig i Eidsvoll T :?

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2010, 19:16 
Reserve

femoen wrote:
Quote:
På den annen side, så har jeg hatt sansen for Kai. Han har en herlig moral, og gir alt for klubben han spiller for. Lykke til videre!

Kai Risholt ofret nesten alltid masse de kampminuttene han spilte, og sånn sett kjøper jeg påstanden "herlig moral". Men han var langtfra like fokusert og dedikert på trening, og i likhet med en annen sørlending som ligner veldig men ikke spiller for oss lenger har han en tendens til å sutre om det meste. Har man passert 30 synes jeg man skal være en lederskikkelse på såvel som utenfor banen, og vise gode holdninger hele uka - ikke bare de minuttene man spiller for førstelaget.

Jeg er brennsikker på at Risholt kommer til å putte endel i Adecco neste år, og godt mulig han gjør det mot KIL. Men vi har begrensede ressurser, og da synes jeg det er plenty med gode grunner til at vi heller bruker en halv million (pluss kostnader) på 2 unge talenter enn på 1 typisk adecco-spiller som er over the top.

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2010, 19:16 
Klubbdirektør

Camilla wrote:
Veldig skeptisk da han sist kjørte klubben ned i en div og har vært elendig i Eidsvoll T :?

Han kjørte ikke klubben ned. Det var det styret og ledelsen som klarte. Kil hadde omtrent ikke spillere da heller, og da sa Brogeland sin mening om det. Ble ikke godt mottat på brakka.

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 11:00 
Forumlegende

Er ikke bekymret når det gjelder Brogeland han er en god trener med lang erfaring, og som de fleste med lang trenerbakgrunn har man hatt oppturer og nedturer. Blir litt som med Hodgson i Liverpool, men i motsettning til Hodgson kommer Per til oss med bakgrunn i en dårlig sessong ;)

Ett par andre momenter som er spennende foran neste sessong er hva som skjer med spillerkontraktene, det har jo blitt sagt at man ønsker å redusere lønninger og gå tilbake til deltidskontrakter. I såfall må vel de fleste kontrakter reforhandles og det jo ikke sikkert da at alle spillere under kontrakt er intr. i de nye tilbudene klubben hoster opp. Om ikke det allerede lå klausuler inne i kontraktene om reduksjon i lønn ved nedrykk.

Njøsen har jo også sagt at målsettningen neste år er midt på tabellen (8.plass), men jeg vil jo tro at hverken Brogeland eller de fleste spillerne entrer banen for å gjøre det sånn passe bra. De vil ha målsettning om å vinne så mange kamper som mulig (men ta en kamp om gangen ;) ). Hva skjer dersom vi havner i toppsijktet og kjemper om opprykk? Er det ett scenario klubben har tenkt over og er forbredt for hav dette vil ha å si for satsningen for 2012? Viktig at man jobber frem sponsoravtaler med det i bakhodet og at det legges inn kalusuler om økning i sponsormidler i de avtalene som er tegner for flere sessonger.

Ser frem i mot at gutta kommer i gang igjen med treningskampene og at vi begynner å få litt nytt om spillertroppen fremover, Per Brogeland kan jo også ta med seg Christian Aas fra Turn, han ønsker å spille på høyere nivå enn 3. div og er en spiller som nok vil lykkes i 1. div.

Last edited by mikeb on 19 Nov 2010, 11:01, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 12:18 
Reserve

Føler vi er 10 år tilbake i tid både med trener, ledere og trenings kultur. Da Tom Nordlie var her så ble det fokusert på måltider i fellesskap riktig spising blant annet og nå er vi tilbake til gutta må innom bensinstasjonen å hente seg en baguette igjen snakk om å ta mange skritt bakover. Brogeland blir ansatt grunnet Åge Steen er tilbake og mikeb du liker vel dette bare grunnet du selv er fra Eidsvoll. Huff nei dette ser rett og slett ikke bra ut og vi er som skrevet satt flere år tilbake grunnet flere ting og dette vil vi lide skikkelig for på den sportslige delen. Jeg tror faktisk at vi har god mulighet for å rykke ned i 2 div med alt som skjer rundt klubben nå :cry: :cry:

Last edited by Camilla on 19 Nov 2010, 12:20, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 12:32 
Klubbdirektør

Jeg er litt enig med deg, Camilla. Det ser ut som klubben prøver seg på en nostalgibølge, hvor de skrur alt 10-20 år tilbake i tida :shock:

Last edited by Libra on 19 Nov 2010, 12:33, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 12:48 
Materialforvalter

Mangler vel bare at Jørgen Neumann blir hjelpetrener nå ;)
Brogeland er en fin kar, så vi får gi han en sjanse til å vise hva han er god for.

Profile  

PostPosted: 19 Nov 2010, 12:54 
Klubbdirektør

He...he... :mrgreen: Ja, jeg husker jo Brogeland godt, og har ingenting i mot han :) Men det er liksom hele pakka de legger fram som er litt vel gammelmodig, og ja....nostalgisk :lol:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]