KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 21:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sessongen 2011
PostPosted: 12 Nov 2010, 22:25 
Trener

Draugen wrote:
David Justice wrote:
Draugen wrote:
"Vi må tenke identitet over tid. Da kan vi ikke risikere at alle sponsorene våre er fra Oslo, Stockholm eller andre steder, sa Njøsen." (Sitat fra http://www.glomdalen.no/kil/article5381006.ece)

Kan noen forklare hvorfor man skal tolke dette på samme måte som Tufte:
"– Hvis det er korrekt at styret i KIL ikke ønsker sponsorer utenfra, skal jeg ikke tvinge meg på, men det ville vært svært trist etter så mange år som bidragsyter, sier Tommy Tufte, som forteller at han er spent på om han får lov til å være sponsor neste sesong." (ibid)

Kan like godt tolkes som at Tufte ønsker å gi et spark tilbake som takk for sist, og at han derfor bevist feiltolker Njøsens utsagn. At han ikke vil risikere at alle sponsorene er fra andre steder betyr ikke at han ikke vil ha noen som ikke er fra regionen.

Eller kan det tolkes slik at Njøsen benytter anledningen til å gi et spark til Tufte?

Ikke det sitatet. Det står at det ble gitt til glåmdalen onsdag og gjalt markedsdelen generelt og var ikke retttet mot noen spesiell (hvis jeg har forstått det rett). Tuftes kommentar er tydeligvis et svar på dette.

Javel, i så fall et av årshundrets mest stupide utsagn. Hva er sjansene for at alle sponsorene kommer utenfra distriktet?

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2010, 22:45 
Materialforvalter

David Justice wrote:
Draugen wrote:
David Justice wrote:
Draugen wrote:
"Vi må tenke identitet over tid. Da kan vi ikke risikere at alle sponsorene våre er fra Oslo, Stockholm eller andre steder, sa Njøsen." (Sitat fra http://www.glomdalen.no/kil/article5381006.ece)

"– Hvis det er korrekt at styret i KIL ikke ønsker sponsorer utenfra, skal jeg ikke tvinge meg på, men det ville vært svært trist etter så mange år som bidragsyter, sier Tommy Tufte, som forteller at han er spent på om han får lov til å være sponsor neste sesong." (ibid)

Kan like godt tolkes som at Tufte ønsker å gi et spark tilbake som takk for sist, og at han derfor bevist feiltolker Njøsens utsagn. At han ikke vil risikere at alle sponsorene er fra andre steder betyr ikke at han ikke vil ha noen som ikke er fra regionen.

Eller kan det tolkes slik at Njøsen benytter anledningen til å gi et spark til Tufte?

Ikke det sitatet. Det står at det ble gitt til glåmdalen onsdag og gjalt markedsdelen generelt og var ikke retttet mot noen spesiell (hvis jeg har forstått det rett). Tuftes kommentar er tydeligvis et svar på dette.

Javel, i så fall et av årshundrets mest stupide utsagn. Hva er sjansene for at alle sponsorene kommer utenfra distriktet?

Tja, det er vel sagt i en sammenheng. En sammenheng som ikke kommer frem i den artikkelen. Eksakt hva som foregår mellom Njøsen og Riseth kan vi bare spekulere i. Og det er her problemet kommer. Debatten i Glåmdalen, og nå her, dreier mot en negativ mistenkeligjøring an planer og intensjoner basert på manglende informasjon. Så girer debatantene opp hverandre og ytterligere bensin blir kastet på bålet.
Her ser vi nok en gang problemet med at saker tas opp i media, og hvor mye av diskusjonen etterpå styres av personer som ikke sitter på informasjon om hva som egentlig foregår.
Den origo-tjenesten til Glåmdalen fører bare problemer med seg. Det har den gjort hele året.

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2010, 23:02 
Trener

Draugen wrote:
David Justice wrote:
Draugen wrote:
David Justice wrote:
Draugen wrote:

Tja, det er vel sagt i en sammenheng. En sammenheng som ikke kommer frem i den artikkelen. Eksakt hva som foregår mellom Njøsen og Riseth kan vi bare spekulere i. Og det er her problemet kommer. Debatten i Glåmdalen, og nå her, dreier mot en negativ mistenkeligjøring an planer og intensjoner basert på manglende informasjon. Så girer debatantene opp hverandre og ytterligere bensin blir kastet på bålet.
Her ser vi nok en gang problemet med at saker tas opp i media, og hvor mye av diskusjonen etterpå styres av personer som ikke sitter på informasjon om hva som egentlig foregår.
Den origo-tjenesten til Glåmdalen fører bare problemer med seg. Det har den gjort hele året.

Vel, Njøsen og Tufte har uttalt seg helt uavhengig av origo. Njøsen er styreformann for en fotball klubb som akkurat har rykket ned fra TL. Han burde vite at alt han sier kommer til å bli slått opp i media og han burde benytte enhver media anledning til å promotere klubben med tanke på å øke klubbens inntekter, ikke det motsatte!

Last edited by David Justice on 12 Nov 2010, 23:03, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Nov 2010, 23:21 
Klubbdirektør

Draugen wrote:

Dette er bare så utrolig riktig. Det er spredd så mange rare holdninger og meninger gjennom Origo denne sesongen. Og blant annet pga av denne figuren som nå kaller seg OlaOla (Jan Johansen). Og jeg er sikker på at han og hans stemme har ødelagt mye for KIL på mange måter denne sesongen, ikke minst overfor publikum. Jeg prøvde og ta det opp som en kommentar på Facebook i går, men får da bare, i mine øyne, flåsete svar som: "La oss ikke bruke krefter på det negative. La oss fokusere på det positive som skaper dynamikk og utvikling...bla, bla, bla"

Jeg skriver ikke et ord der inne lenger, etter at det gikk opp for meg hvordan det fungerer, og hvor farlig dette er for KIL. Jeg er oppriktig bekymret for denne utviklingen.

Last edited by Libra on 12 Nov 2010, 23:24, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 13 Nov 2010, 01:00 
Materialforvalter

David Justice wrote:
Draugen wrote:
David Justice wrote:
Draugen wrote:
David Justice wrote:
Draugen wrote:

Vel, Njøsen og Tufte har uttalt seg helt uavhengig av origo. Njøsen er styreformann for en fotball klubb som akkurat har rykket ned fra TL. Han burde vite at alt han sier kommer til å bli slått opp i media og han burde benytte enhver media anledning til å promotere klubben med tanke på å øke klubbens inntekter, ikke det motsatte!

Jeg er helt enig i at klubben og styret burde være mye flinkere til å kommentere i media når det oppstår usikkerhet rundt saker og uttalelser. Å la slike saker få utvikle seg over flere dager er enormt skadelig.

Profile  

PostPosted: 13 Nov 2010, 03:29 
Forumlegende

Tufte og Njøsen er neppe bestevenner, men tror dette er storm i ett vannglass fra Glomdalen sin side.

Profile  

PostPosted: 13 Nov 2010, 10:38 
Forumlegende

Dette vil alltid være slik her.
Man mottas som helt og blir skurk etter en kort stund når ambisjonene og drømmene overtar igjen.

Bare vent - utover vinteren blir det samme kravet igjen om forsterkninger her og der.
Dette er uunngåelig.

Derfor er det nok viktig at en slik som Njøsen styrer skuta.

Mal apropos: Det er vel nå moms på billettene slik at sesongkort (sittetribunen) er nesten samme prisen i 2011 som i 2010...

Profile  

PostPosted: 13 Nov 2010, 10:41 
Forumlegende

[quote="Draugen"]
Den origo-tjenesten til Glåmdalen fører bare problemer med seg. Det har den gjort hele året.[/quote]

Det er også meningen at slike fora skal skape høy tenning.
Jeg tror heller ikke at nedslagsfeltet er så veldig stort.
Folk flest bryr seg heller ikke så mye at dette kan skade noe.
Etter en liten stund er alt glemt når noe annet dukker opp.

Profile  

PostPosted: 13 Nov 2010, 12:26 
Klubbdirektør

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2941

Profile  

PostPosted: 13 Nov 2010, 22:39 
Saftblander

Bergkamp wrote:
Ettersom styret og klubben tydeligvis skal følge en lokal linje er det interessant å se hvilke spillere som er aktuelle.. Ettersom de fleste lokale klubbene er 3. og 4. div er det tvilsomt at noen kommer rett inn og hever laget, men spillere som er gode å ha i bakhånd og ikke minst talenter finnes det mange av.

-Kent Håvard Eriksen, Bournemouth Poppies - Hamret inn mål i hele år, i sin første fulle sesong på seniornivå. 8 mål for Sander før sommeren + drøssevis i treningskamper, før han dro til England og banket inn 14 sålangt på 12 kamper. Nivået er utenfor ligasystemet, men sammenlignes på tross av det med norsk 2. div. Uansett nivå, er naturlige målscorere noe man fort gjenkjenner. Massiv skuddfot, og har den lille egoismen en spiss skal ha inni boksen. 19 år og en mann å satse på

Har i hvertfall tipset Kil om Kent Håvard... Spillte cup-kamp i dag. Laget hans vant og han puttet 2 til. 16 mål på 13 kamper...

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2010, 14:08 
Klubbdirektør

Er nok Glåmdalen som blåser dette opp. Men alle husker bråket med njøsen, kil og tufte da Pelu ble solgt. Selvfølgelig er Tufte velkommen til å være med videre. Vi blir ikke løpt ned av sponsorer heller. Så de som vil være med må få lov til det.

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2010, 18:13 
Trener

Neil Lennon wrote:
Er nok Glåmdalen som blåser dette opp. Men alle husker bråket med njøsen, kil og tufte da Pelu ble solgt. Selvfølgelig er Tufte velkommen til å være med videre. Vi blir ikke løpt ned av sponsorer heller. Så de som vil være med må få lov til det.

Vel, jeg er lite imponert over at avtalen med Vidar Riseth tydeligvis fortsatt ikke er klar?

Ellers er vel Eide's dager talte også siden han ikke har blitt annonsert på nye hovedtrener allerede? Kontinuitet blir det vel ikke mye av nå heller, men usikkert om Eide er rett man uansett situasjon? Ikke vet jeg.

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2010, 22:24 
Kaptein

Har ikke pratet med noen rundt klubben og som jobber på Gjemselund som har sagt noe annet enn at Eide ville vært en elendig løsning..

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2010, 22:52 
Klubbdirektør

Bergkamp wrote:
Har ikke pratet med noen rundt klubben og som jobber på Gjemselund som har sagt noe annet enn at Eide ville vært en elendig løsning..

Og da gjenstår bare et svar på spørsmålet "hvorfor?"

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2010, 23:10 
Kaptein

Ganske enkelt det:

Total mangel på lederegenskaper = 0 respekt fra spillergruppen, som igjen fører til dårlige treninger.

Det er ikke respektløse spillere som er grunnen til dette, det er rett og slett manglende engasjement og disiplin. Står stort sett rolig å ser på når det er trening uten å gi lyd fra seg, og da blir nivået på treningene ofte deretter.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]