KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 15:03

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sessongen 2011
PostPosted: 08 Nov 2010, 19:56 
Forumlegende

dublett...fjernet

Last edited by ivo on 08 Nov 2010, 20:00, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 20:00 
Forumlegende

nrk.no/ho (østnytt) hadde i kveld 18:40 en repotasje om KIL og oppsigelsen av MK.
Den kommer nok tilgjengelig på nettet etterhvert.

Fra KIL snakkes det nå høyt om at 8.plass er målet neste år.
At klubben må utvikle lokale talenter til Adecco-nivå, på litt sikt.

Budsjettet synker fra 26 millioner til 14 millioner.
Med de signaler man nå synes å sende må man passe seg for å ikke overbudsjettere med tilskuere da.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 20:32 
Forumlegende

ivo wrote:
nrk.no/ho (østnytt) hadde i kveld 18:40 en repotasje om KIL og oppsigelsen av MK.

Med de signaler man nå synes å sende må man passe seg for å ikke overbudsjettere med tilskuere da.

Å sette 8.plass som målsettning etter nedrykk er veldig lite ambisiøst. Folk flest forventer nok bedre enn det, men ved å sette lave forventninger har man jo større sjans å overgå dem.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 20:38 
Klubbdirektør

Jeg synes dette er helt riktig. Vi trenger en del år på å bygge opp ting igjen. 14 millioner er også mer enn nok. Hadde det vært opp til meg hadde jeg nok også villet budsjetert med rundt 1300 tilskuere i snitt

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 20:45 
Forumlegende

Jepp, bygge nytt med lave økonomiske rammer. Se hvordan Linnes, Gerson og Henry Joseph har tatt steg i år! Mer slikt! Da får man etablere seg i serie A og "ta en Sogndal", nemlig bygge over tid med en god generasjon og ta steget opp når denne generasjonen er rede for det.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 20:50 
Forumlegende

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/681915/

drøye 10 og et halv minutt ut i sendingen

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 21:10 
Trener

mikeb wrote:
ivo wrote:

Å sette 8.plass som målsettning etter nedrykk er veldig lite ambisiøst. Folk flest forventer nok bedre enn det, men ved å sette lave forventninger har man jo større sjans å overgå dem.

8. plass som mål er elendig og kan raskt føre til 13. plass. Det er bare å vente på flere avganger nå. Det var vel det jeg var redd for når jeg så hvem som ble styreformann. Hvorfor så defensive? Se hva Sarp har fått til med sin semi proffe satsing.

Skal forøvrig bli interessant å se hva Sogndal og Sarp får til i TL neste sesong. De blir vel garantert tippet som nr. 15 og 16 av alle eksperter.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 21:17 
Reserve

Må innrømme at jeg er sykt spent på hva som skjer fremover! Har faktisk stor tro på de som skal være med å danne grunnlaget for tippeligaen en eller annen gang i fremtiden... Får satse på at mine fremtidige barn spiller med canal digital på høyre arm!

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 21:21 
Saftblander

Ikke overraskende at MK forsvinner. Nå strukturerer man om og trener blir også sportslig leder. Blir også kraftige kutt i resten av støtteapparatet. Tipper terje holt som assist og fysioterapaut.

Med den økonomien kil har bør man spille på ressurser som finnes rundt i landet. Mye folk med fotballkunnskap som har tipset kil uten at klubben har besvart mail. Flere av spillerne som er blitt tipset om er i dag etablerte tippeligaspillere.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 21:22 
Klubbdirektør

Jeg skal være forsiktig med å kritisere neste år budsjett mtp årets sesong, men synes at 8. plass og 14 mill i budsjett er veldig defensivt. Dette er vel under Nybergsunds nivå til og med?
Mister vi nå alt vi har av kvalitet i klubben ? Blir spennende å se hva som skjer framover....
Men som andre har poengtert; Spriket mellom 8.plass og nedrykksstrid er temmelig lite.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 21:48 
Klubbdirektør

Ønsker meg et helt nytt KIL på alle mulige måter neste år. Jeg ønsker meg et styre med et nøkternt budsjett (14 millioner er greit) og et ikke altfor høyt og urealistisk tabellmål (8.plass synes jeg også høres bra ut). Jeg ønsker meg en lokal, men stabil trener og trenerteam som kan få jobbe med klubben over lengre tid...flere år. Jeg ønsker meg nye unge spillere og gjerne mest lokale. Tilskuermessig bør vi sikte på å klare et snitt på 1500-1600, men det kan kanskje være greit å budsjettere med 1300.

Så kan vi jo ta for oss årets spillere: (alder i 2011 i parantes)

Først de som har kontrakt:
Tobias Johansen (21)
Et av norges største keepertalent og bør helt klart med videre. Har vel ikke all verdens til lønning.

Henry Joseph (26)
Har vokst enormt denne sesongen og er en spiller som MÅ med. Litt usikker dog om han er best på midtbanen eller i forsvar. Også litt usikker på hans lønning.

Ørjan Berg Hansen (27)
Har etter min mening tapt seg voldsomt i år, men er definitivt god nok for addecoligaen og bør vel derfor også være med videre. Etter hva jeg skjønner er han rimelig billig i drift også.

Kim Holmen (29)
Jeg synes Kim har vært okay i år og han har særlig kommet seg i slutten av sesongen. Er også etter min mening mer enn god nok for KIL og en vi burde ha med videre. Eneste som taler i mot er vel lønna hans. Tror den ligger på nærmere 400.000 uten at jeg skal si det for sikkert.

Adem Güven (26)
Adem er årets spiller og i en klasse for seg hvis du spør meg. Nå spørs det vel om vi får med oss han videre, men gjør vi det er det hvertfall vårt sikreste kort neste år. Forlater han oss bør vi hvertfall få et sted mellom 1,5 og 3 mill for han. Forøvrig heller ikke veldig dyr i drift.

Martin Linnes (20)
Jeg mener faktisk at Martin er en av de viktigste å få med videre. Han har imponert meg noe sinnsykt denne sesongen og særlig hans teknikk og offensive bidrag har vært fantastiske. Dog, litt usikker hvor på banen jeg ville brukt han.

Olav Tuelo (27)
Jeg tror Olav er en viktig spillertype for laget. Jeg har egentlig ikke noe godt argument for hvorfor, men bare en greie jeg føler. Jeg mener også han er vår klart beste spiss og en av de viktigste å ha med videre. Ikke tar han særlig mye penger for det heller ;)

Mame Niang (27)
Jeg er veldig usikker på Mame. Har vært veldig opp og ned, men det har kanskje hatt mye med hvordan han har blitt brukt å gjøre. Er også veldig usikker på hans lønning. Er han dyr i drift mener jeg vi bør kvitte oss med han.

Kai Olav Ryen (33)
Jeg synes det er ufattelig trist, men jeg er redd Ryens tid er forbi :(. Han har blitt for gammel og for mye preget av skader. MEN....skulle han bli frisk igjen og selv er villig til å satse alt (tross sin alder) så er han nok god nok og bør med.

Christian Krogh Gerson (21)
Nettopp en av disse unge lovende som er så viktig å beholde videre. Har klart seg overaskende bra i år og tatt nivå usedvanlig bra og på kort tid. Kan bli en klassespiller om en 5 års tid. MÅ med videre

De som ikke har kontrakt:
Thomas Myhre
Ingenting å satse på. Det virker på meg som han har gitt opp KIL for lengst, og det håper jeg KIL har gjort med han også.

Olav Dalen (26)
Synes Olav har vært strålende i år og han bør etter min mening være en soleklar førstekeeper neste år. Lav lønning også.

Carl Erik Torp
Torp er long gone. Ferdig med saken

Conny Månsson (31)
Har vært skadet såpass lenge at jeg kjenner meg usikker i forhold til hvor god han er ved et evt comeback etter skade. Tror det er bedre å satse på Dalen. Men kanskje en Månsson som en keepertrener? Er vel forholdsvis dyr i drift.

Magne Sturød (32)
Jeg hadde virkelig tro på Magne etter innhoppet hans i årets første kamp mot Godset. Han var en av de klart beste og jeg synes han holdt et imponerende nivå. Desverre har skader gjort sitt og han har tapt seg voldsomt. Etter min mening har han vært grunnen til tap av ganske mange poeng i år. Mye slurv og usikkerhet. Han er i tillegg skadeplaget og gammel. Sturøds tid på Vinger er nok forbi.

Yngvar Håkonsen (33)
Yngvar har vært okay i år og holder helt klart adecconivå. Spørsmålet er bare om han ikke er for gammel. I tillegg er han vel en av KILs best betalte og det er kanskje kommet dit hen at man bør kvitte seg med han?

Edier Frejd (32)
Sikkert en favoritt blant mange. Hvor mye mer holder han egentlig? Jeg er litt todelt i synet her, men heller også mot at hans dager er omme som KIL-spiller. Er vel også en av de som tjener best?

Kai Risholt (32)
Gammel, men bærer ikke særlig preg av det. Han har en erfaring som er viktig og i blandt en krigersk holdning som er minst like viktig og fort kan vippe kamper til vår fordel. Bør med videre etter min mening.

Når det gjelder unge spillere må jeg ærlig innrømme at jeg har liten peil, men registrerer jo at denne Dixon har bøttet inn mål.
En ideell lagoppstilling for 2011 basert på alt jeg har skrevet må da bli noe sånt:

------------------------------------ O.Dalen -----------------------------------------------

------------ Unggutt ------------ H.Joseph ----------- NY SPILLER ----------- M.Linnes-----------

------------ A.Güven ------------ L.C.K.Gerson -------- Ø.B.Hansen ----------- Unggutt -----------

------------------------------- O.T.Johannesen ------- K.Holmen ------------------------------

Benken:
Keeper: T.H.Johansen
2.Keeper: Unggutt
Forsvar: 3-4 unggutter
Midtbane: 3-4 unggutter
Angrep: K.Risholt, Dixon og 1 unggutt til

Jeg kjenner at jeg hadde gledet meg voldsomt til å sett et slikt lag. Mulig oser det av litt vel mye lokal forankring og mange unggutter, men dæven så spennende ;)

Faktisk tror jeg det hadde trukket litt mer publikummere også :)

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 21:53 
Forumlegende

Ganske enig med A4Tech, dog vil jeg aldri avskilte Ryen! Forhåpentligvis en klippe i midtforsvaret i 2011

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 21:53 
Kaptein

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2934

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 22:31 
Forumlegende

Verdt å se: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/681943/ (klokken 20:55 i kveld) (altså oppfølging av det 18:40)

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 22:40 
Forumlegende

Dette som har kommet fram gir selvsagt blandede følelser.
Det er vel greit nok at det styres og at legges opp slik det gjøres.

Men samtidig vil vi - tror jeg (for å si det sånn), måtte regne med en kanskje sterk dalende interesse for KIL i byen og distriktet.
Det ser ut til at det gås inn i en era hvor toppfotballen med stor T er en saga blott - uvisst for hvor lenge.
Slik det kommer fram vil faktisk ikke opprykk neste sesong heller være ønskelig...
Trist, men sant.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]