KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 15:41

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 119 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hovedtrener 2011
PostPosted: 05 Nov 2010, 15:29 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Håper KIL velger en trener etter den kommende spillerstallen å økonomi.. Skal vi bygge nytt må det gjøres på alle hold. Også på trenersiden.. Regner med/håper vi får en spillerstall med lokale friske å oppatgående unge talenter, blandet med noe rutine... Da vil også en trener med friske nye ambisjoner være på sin plass.. For meg spiller ikke et navn så mye bare vedkommende har guts å tæl til å ta tak i det spillermatriale han/hun får (ja hvorfor ikke være litt utradisjonelle KIL) KIL klarer det meste å hvorfor ikke gå nye veier :wink: Garantert sikker på at vi kommer tilbake sterkere en noen gang om vi tar en tradisjonell herretrener eller utfordrer oss selv ell klubben med en dametrener med tøffe holdninger.. Uansett har trua bare vi tar de riktige valgene fremover.. Men Økonomien først takk.. :wink:

Last edited by Roller on 05 Nov 2010, 15:30, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 06 Nov 2010, 10:41 
Forumlegende

I dagens avis (kommer nok på nett) sier TG at han hovedsaklig slutter fordi han og klubben har forskjellige ambisjoner.

Jeg har da alltid hatt inntrykk av at styreleder Njøsen har innsett viktigheten av å være høyest mulig oppe i systemet.
Men at man ikke spise kake som ikke finnes.
Altså at klubben har begrensninger grunnet økonomisk grunnlag.
Og supporterne og publikum ønsker jo også TL.
Det er jo interessant at han ikke klarer å skille mellom ambisjoner og grunnlag.

Jeg synes at TG's ettermæle blir en som leter etter mange unnskyldninger for seg selv.

Igjen i artikkelen nevnes at spillerne var så elendige trent da han kom at de ikke hadde noe i TL å gjøre.
Tynn spillerstall og lite penger og bla bla bla.
Det er jo sant i det, men også:
Vel - han har hatt mange måneder på seg og laget vinner jo ikke likevel.
Han har faktisk ikke noe å vise til.

KIL trenger en trener som kan få noe ut av spillerne - ikke en glatt pratmaker.
Han vil ikke savnes!

Profile  

PostPosted: 06 Nov 2010, 10:50 
Trener

ivo wrote:
I dagens avis (kommer nok på nett) sier TG at han hovedsaklig slutter fordi han og klubben har forskjellige ambisjoner.

Jeg har da alltid hatt inntrykk av at styreleder Njøsen har innsett viktigheten av å være høyest mulig oppe i systemet.
Det er jo interessant at han ikke klarer å skille mellom ambisjoner og grunnlag.

Jeg synes at TG's ettermæle blir en som leter etter mange unnskyldninger for seg selv.

Igjen i artikkelen nevnes at spillerne var så elendige trent da han kom at de ikke hadde noe i TL å gjøre.

Han vil ikke savnes!

Nå sier Torp at Tony er den beste treneren han har hatt på sine 4 år i KIL, og alternativene inkluderer jo bl.a. Tom Nordlie. Jeg tror KIL hadde berget plassen med Tony som trener fra januar 2010.

Jeg må si at jeg er redd rammene til Njøsen raskt bringer KIL ned til nedre halvdel av adeccoligaen slik som i 2008, men jeg håper virkelig at jeg tar feil.

Profile  

PostPosted: 06 Nov 2010, 11:20 
Forumlegende

David Justice wrote:
1. Nå sier Torp at Tony er den beste treneren han har hatt på sine 4 år i KIL, og alternativene inkluderer jo bl.a. Tom Nordlie. Jeg tror KIL hadde berget plassen med Tony som trener fra januar 2010.

2. Jeg må si at jeg er redd rammene til Njøsen raskt bringer KIL ned til nedre halvdel av adeccoligaen slik som i 2008, men jeg håper virkelig at jeg tar feil.

1. Det vil alltid være slik at hvem som helst av trenere vil for noen ha vært den beste.
Torp er etter sigende en av de som ikke ville ha Nordlie tilbake i sommer.
Og sistnevnte hadde kommet på TA's lønn om klubben hadde villet.

2. Men har man egentlig noe valg?
Man kan neppe særlig mer komme med at "nå er det full krise" og ha kommunemøter og krisemøter - og nok en gang berges?

Profile  

PostPosted: 06 Nov 2010, 11:27 
Klubbdirektør

Ønsker Tom Nordlie. Ville vel også jobbe gratis som trener for KIL i høstsesongen. Gi mannen en normal årslønn og signer han på 3 år. La han få tid til å bevise det han har pratet om, at han har forandret seg osv.

Kommer Nordlie tilbake, ja da først trur jeg at KIL kan komme seg blant de 20 beste lagene i Norge.

Profile  

PostPosted: 06 Nov 2010, 13:01 
Klubbdirektør

1892 wrote:
Ønsker Tom Nordlie. Ville vel også jobbe gratis som trener for KIL i høstsesongen. Gi mannen en normal årslønn og signer han på 3 år. La han få tid til å bevise det han har pratet om, at han har forandret seg osv.

Kommer Nordlie tilbake, ja da først trur jeg at KIL kan komme seg blant de 20 beste lagene i Norge.

Enig :!:

Profile  

PostPosted: 06 Nov 2010, 13:46 
Forumlegende

Nordlie er selvsagt et godt alternativ. Viktig nå at klubben får en rutinert trener med autoritet. Terje Holt er nevnt, selvsagt et godt alternativ. Men man må for all del ikke "sprenge banken" og samtidig må man få inn en som krever alt av alle hele tida 24/7.

Last edited by Karlsen on 06 Nov 2010, 13:47, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 06 Nov 2010, 17:30 
Materialforvalter

ivo wrote:

Han vil ikke savnes!

Av dine 3038 innlegg, må vel dette være det dummeste du har skrevet, Ivo. Jeg blir rasende når du karakteriserer Tony Gustavsson som en "glatt pratmaker" som leter etter unnskyldninger, og det får meg nok en gang til å undres på hvilken planet du egentlig befinner deg på.

Tony har vært oppriktig interessert i å få det beste ut av de få spillerne han har hatt til disposisjon. Han har gitt unggutta en sjans, og de har vist seg tilliten verdig. Er det noen som kunne fått noe ut av dette laget, gitt mer tid, er det jammen Tony. Uansett hva han har møtt av utfordringer i form av skadde spillere og økonomiske problemer har han forsøkt å gjøre det beste ut av situasjonen. Ingen klaging og syting og unnskyldninger etter knepne tap eller ufortjente uavgjort. Han har vist respekt for spillerne i alle uttalelser til media. Han er imøtekommende, hyggelig, lojal og sympatisk og han har representert klubben på en fremragende måte i den tiden han har vært hos oss. Det er mer enn man kan si om enkelte av hans forgjengere.

Tony fortjener en stor takk for innsatsen han har lagt ned i KIL og respekt for avgjørelsen han har tatt på et tidlig tidspunkt slik at klubben kan starte jakten på en ny trener. Om de finner en som er like god som Tony tviler jeg på. Uten han hadde kanskje tapene vært større, uavgjort'ene færre og hengehuene flere både blant spillere og supportere. Det vet vi ikke, men det er uansett latterlig å antyde at Gustavsson ikke har noe å vise til. Hadde vi ikke håp helt til forrige søndag kanskje?

Så ikke sleng ut av deg "han vil ikke savnes" som om det er en universell sannhet, opplest og vedtatt av Ivo. Jeg kommer i alle fall til å savne Tony og det skulle ikke forundre meg om vi er fler!

Profile  

PostPosted: 06 Nov 2010, 17:51 
Klubbdirektør

Kunne ikke sagt meg mer enig, Pulverheksa. Jeg synes Tony har gjort en utrolig innsats på alle måter. Som du sier, ikke en eneste gang har jeg sett/hørt han klage over situasjonen, og han har fullført profesjonelt på alle måter. Dette til tross for at ingenting ble som han ble lovet. Det er nok av dem som hadde tatt sin hatt og gått.

Jeg kommer virkelig til og savne Tony, og jeg tror det er lenge til vi får se en trener av hans kaliber på Gjemselund igjen. Og det er ufattelig trist at vi har mistet han :cry:

Profile  

PostPosted: 06 Nov 2010, 22:05 
Reserve

Slenger meg på de som er lei seg for at Tony drar og som kommer til å savne han.

Profile  

PostPosted: 07 Nov 2010, 01:49 
Forumlegende

1892 wrote:

Tror ikke økonomien tilater ny Nordlie periode, ikke p.g.a lønn, men fordi han forlanger satsing og profesjonalitet i alle ledd.

Jeg kommer også til å savne Tony, han har gitt ett meget godt inntrykk.

Profile  

PostPosted: 07 Nov 2010, 10:30 
Forumlegende

mikeb wrote:
Tror ikke økonomien tilater ny Nordlie periode, ikke p.g.a lønn, men fordi han forlanger satsing og profesjonalitet i alle ledd.

.

Profesjonalitet går like mye på attitude. Skal man vasa rundt og la dagene gå sin gang eller skal man stå på og gi jernet hver eneste dag? Absolutt alle ledd i en slik liten klubb som KIL må gi jernet hver eneste dag for at man skal kompensere for manglende penger. Å gi alt på jobb er gratis. Å trene hardt er gratis. Å tilegne seg gode holdninger er gratis.

Og så skal man selvsagt ta av seg hatten for alle de frivillige på Gjemselund, de gir alltid jernet. Samt ansatte og andre som står på.

Men en fyr som Nordlie krever sånne ting som optimale treningsforhold, de beste ballene etc. og kvalitet i alle ledd. Kvalitet er da maks innsats for klubbens beste. Uten at det koster en krone mer. Og hvilken annen trener har bidratt med så mye inn i klubbkassa som Nordlie?

Profile  

PostPosted: 07 Nov 2010, 11:55 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:
mikeb wrote:

Profesjonalitet går like mye på attitude. Skal man vasa rundt og la dagene gå sin gang eller skal man stå på og gi jernet hver eneste dag? Absolutt alle ledd i en slik liten klubb som KIL må gi jernet hver eneste dag for at man skal kompensere for manglende penger. Å gi alt på jobb er gratis. Å trene hardt er gratis. Å tilegne seg gode holdninger er gratis.

Og så skal man selvsagt ta av seg hatten for alle de frivillige på Gjemselund, de gir alltid jernet. Samt ansatte og andre som står på.

Men en fyr som Nordlie krever sånne ting som optimale treningsforhold, de beste ballene etc. og kvalitet i alle ledd. Kvalitet er da maks innsats for klubbens beste. Uten at det koster en krone mer. Og hvilken annen trener har bidratt med så mye inn i klubbkassa som Nordlie?

Enig i at det hadde vært spennende med Nordlie igjen (fortsatt i tospann med Eide). Men er det realistisk å tro at det vil skje med tanke på de økonomiske rammene som KIL får framover?

Uansett hvem som ender opp som hovedtrener er det viktig å dra med seg erfaringene fra både Nordlie, Gustavsson, Skogheim og andre som har vært trenere de siste åra. Mye riktig ble gjort siden vi tross alt rykket opp to divisjoner :)

Profile  

PostPosted: 07 Nov 2010, 12:28 
Forumlegende

Tom Nordlie har jo sagt at han forandret seg ganske så mye.
At han har forstått at han har gjort en del feil, og hvilke.
Enten kan man da erklær for evig skurk eller tro på det og gi ham sjansen.
For hvis det ikke er tilfelle og det ikke vises i praksis, så har han et stort problem...
La det gamle som var skeis forbli det og start opp på nytt - sånn sett.
Husk også på at de som virkelig tar tak i sine negative fasetter og snur om, genererer ekstra mye på de bedre delene da.

Når 1892 antyder at han endog var villig til å jobbe gratis i høst - så viser det en spesiell holdning overfor KIL.
Om det hadde holdt til kontrakt eller kval får vi aldri vite.
Det man ganske sikkert kan si er at da ville ikke ballen ha stoppet opp på midtbanen slik den har gjort for det meste i høst.

Når det gjelder TG er det jo ikke slik at alt er helsvart.
Men etter min mening ga det intet som hvem som helst ville ha kunnet tilføre av trenere.
Resultatet viser det.
Etter min mening er flere rare vurderinger og taktikk med på det.
Inklusive sammensetning av laget fra kamp til kamp.

Det er selvsagt helt ok [og fin holdning] at mange vil savne ham, kanskje flere enn motsatt, men jeg vil som sagt ikke gjøre det.
Og han har jo selv sagt at KIL er for lite for ham [Glåmdalen 6.11.2010] - litt rart egentlig.

Det er mye viktig i attityden eller holdningene.
Nå ble det sagt at det var mye tafatt trening da treneren ikke var det.
Slik er jo bare tull - men for all del - det viser også at spillerne er vanlige folk.
Slikt gjennomsyres jo arbeidslivet mange steder av ellers også.
Det handler om å vinne sjefens gunst først og fremst da det gir fordeler.
Egentlig galt, men slik er det.

Profile  

PostPosted: 07 Nov 2010, 13:51 
Saftblander

Når det gjelder TG så har han gjort en bra jobb med det han hadde av tilgjengelige spillere. Vi har hatt skader og en Tuelo med karantener hver tredje kamp. Vi har gjort en god sesong, spillerne tatt i betraktning. Vi har ikke hatt godt nok lag for Tippeligaen. Det HAR vært mye "stang ut", men det skyldes nok mer mangel på avslutningsferdigheter enn uflaks.

Når det gjelder Nordlie så støtter jeg meg til 1892. Tror jeg han kunne gjort en kjempejobb i KIL, men målet måtte være å utvikle de unge vi har og fortsette med de rutinerte vi har, samt hente inn nye unge spillere. Men KIL må da også bli flinke til å gi de unge lange kontrakter, så vi ikke bare utvikler de og gir de bort til andre klubber etter at kontrakta går ut.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 119 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]