KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 21:28

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 14 Nov 2008, 07:40 
Klubbdirektør

Rød Jævel wrote:
I tillegg så har jo u16, eller 17 (?) laget til England spilt match her. Husker blandt annet Kieron Dyer. Var Lennon med også?

Det var vel U18-EM som den gang ble arrangert i Norge, hvis ikke jeg husker feil. England møtte Belgia.
Var på den kampen og Englands lag inneholdt bl.a. Jermaine Jenas, Carlton Cole og Dean Ashton

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 09:30 
Forumlegende

Faktisk burde en klubb som KIL ha et slags "museum".
Jeg har hatt en ide en periode om at et eller annet sted burde det om ikke annet ligge bilder av drakter fra årenes løp, kampprogrammer, et fra hver sesong for eksempel. Avisartikler, og ja..det meste som kan dokumentere en unik historie om laget fra skogene.

Og gjerne en historieoppsummering av drakter inspirert av denne Engelske sida:
http://www.kitclassics.co.uk/

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 10:40 
Trener

Den 9. august nittenåttini møtte vi Phanatinaikos og vant 4 - 2. Målene til KIL ble besørget av:

Charles Berstad (11)
Ståle Bokalrud (34)
Cato Holtet (45)
Bjørn Liheim (77)

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 12:00 
Klubbdirektør

Har sendt mail ja.

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 12:01 
Reserve

Mener jeg så Kil - Hadjuk Split på Gjemselund også jeg..Hmm.. Intertoto-cup`n! Noen som husker? Kanskje jeg har drømt... :P

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 12:39 
Forumlegende

EB wrote:
Bare lurer... har dere sendt mail til påsan a?? Ikke bare legg det ut her, vær sikker på at det kommer med i boka! :wink:

Karlsen forslag om museum er glimrende og det skal selvfølgelig være på Gjemselund en plass, etter utbygging.

Noen kan jo sende ham link til denne tråden eller en god gammeldags klipp og lim når vi ikke kommer på fler høydepunkter ;)

Kan bli en lang tråd da ;)

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 12:53 
Forumlegende

Munka wrote:
Mener jeg så Kil - Hadjuk Split på Gjemselund også jeg..Hmm.. Intertoto-cup`n! Noen som husker? Kanskje jeg har drømt... :P

Jeg mener KIL har spilt mot en haug med 2. div lag på Gjemsleund også, men må ha drømt ;)

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 12:57 
Grævling

Karlsen wrote:
Faktisk burde en klubb som KIL ha et slags "museum".
Jeg har hatt en ide en periode om at et eller annet sted burde det om ikke annet ligge bilder av drakter fra årenes løp, kampprogrammer, et fra hver sesong for eksempel. Avisartikler, og ja..det meste som kan dokumentere en unik historie om laget fra skogene.

Og gjerne en historieoppsummering av drakter inspirert av denne Engelske sida:
http://www.kitclassics.co.uk/

Hadde vært kult å fått til noe slikt....og neste år kan vi faktisk også henge inn en sort bortedrakt i skapet, den bør vel bli et salgsobjekt :-)

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 13:44 
Forumlegende

Raggen wrote:

Hadde vært kult å fått til noe slikt....og neste år kan vi faktisk også henge inn en sort bortedrakt i skapet, den bør vel bli et salgsobjekt :-)

:shock: :shock: SVART??? I stedet for blå eller i tillegg til blå?
Jeg er prinsipiell motstander av å tukle med slikt, det har noe med klubbens identitet å gjøre. KILs bortedrakter har alltid vært blå så lenge jeg kan huske. Jeg vet også at det i enkelte matcher på 80-tallet ble brukt helhvitt. Breddefotballen har i alle år brukt og også i dag blå bortedrakter for lagene sine.

Jeg synes den helvsart moten er latterlig.

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 13:49 
Grævling

Må si jeg er TOTALT uening ;-)

Denne blå greia har jeg aldri fått helt taket på, kunne heller tenkt meg at bortedraktene ble helt hvite, som keeperdrakta enkelte har benyttet i år. I tillegg viser det seg at ingen har ønsket å kjøpe den blå bortedrakta, så da syns jeg det er greit at de prøver noe nytt. Er jo i tiden dette, ser jo bare i England hvor andre- og tredjedrakter bytter farge hvert år.

Greit nok så er ikke sort så veldig dristig, men heller det enn å leke Sogndal med sine søte rosa drakter ;-)

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 14:01 
Grævling

....i tillegg bytter de også selve designen på trøya til Umbro før neste sesong.

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 14:20 
Klubbdirektør

Er helt enig med Raggen. Den blå drakta har jeg aldri helt likt.. sjelden vi har spilt bra i den og så vidt jeg kan huske ;)

Men, det aller beste for meg personlig er om bortedrakta hadde vært helt hvit... men men.. svart er bedre en blått vil jeg nå si! :)

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2008, 15:04 
Forumlegende

Raggen wrote:
. Er jo i tiden dette, ser jo bare i England hvor andre- og tredjedrakter bytter farge hvert år.

Ja der borte er det jo galskap. Lurer på hvilken farger United IKKE har spilt i de siste årene..
Igjen, United skal ha 2. drakt hvit trøye med svart shorts og 3. drakt helblått. Klassisk. Alt annet har intet med United å gjøre.

Når det er sagt, om man titter opp fra nostalgien: Dersom de nye bortedraktene har et stilig design kan det godt være at det er et salgspotensiale her. Jeg dauer ikke om jeg ser kIL i svart. Men uvant blir det. Grønt hadde vært værre for å si det pent :P

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2010, 15:25 
Klubbdirektør

Hvordan ble det egentlig her?

Finnes det "ting" i de nye lokalene på Gjemselund som har litt "museumspreg" over seg? Tenker på gamle drakter, kampporgram, lagbilder osv

Profile  

PostPosted: 16 Jan 2011, 15:54 
Klubbdirektør

Parkeringsplassen utenfor Vinger kirke bør vel også legges til her. Det var her det gamle torget lå og før Kongsvinger fikk sin ordentlige første fotballplass på Rasta på begynnelsen av 1900-tallet spilte man på dette torget. Det står forøvrig i en bok at man flyttet til Rasta pga knuste ruter hos naboer ved torget. Litt artig det der ;)

Står litt her: http://no.wikipedia.org/wiki/Gjemselund_Stadion

Uansett....er det noen som egentlig vet hvor denne banen på Rasta egentlig lå? KIL spilte der frem til 1924 da de "flyttet" til Winsnesløkka. Jeg vet at den lå i nærheten av en hovedvei for i en artikkel fra 12.september 1918 i Indlandsposten står det:
”Kristiania-Kameratene B mot K.I.Fs fotballag (Kongsvinger Idrætsforening) paa banen paa Rasta søndag den 15.de kl. ½ 4. Entré 50 og 25 øre. Publikum anmodes om at holde sig til hovedveien. Det er forbudt at benytte benveiene over jordene.”

Jeg vil tippe at den gamle hovedveien er den som går forbi statens vegvesen og videre opp og forbi nettbuss....kanskje er det til og med den samme veien som enda lenger borte blir kongeveien?

Alt dette er selvfølgelig bare antagelser, men hadde vært artig hvis noen visste mer :)

Kan forøvrig legges til at rundt 7-800 mennesker var samlet for å se på kampen Kongsvinger-Arvika det samme året ;)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]