KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 20 Jul 2025, 03:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 08 Oct 2010, 09:44 
Saftblander

Libra wrote:
Økt tilskuerantall 400 000?? :shock:

De regner vel med stinn brakke mot Rosenborg

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 09:54 
Klubbdirektør

Hansen wrote:
Libra wrote:

OK...men jeg trodde den var kalkulert inn før, og ikke telte som en merinntekt i denne sammenhengen.

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 11:30 
Trener

Hansen wrote:
Libra wrote:

Jeg vet ikke hva slags snitt billettpris KIL har hatt per kamp, men ved en snittpris på kr. 180,- blir dette 1 111 fler tilskuere enn snitt hittil i sesongen, dvs. ca. 4000 i snitt på de 2 siste kampene. Er dette virkelig realistisk?

Jeg tipper ca. 2 000 mot Start og ca. 3 000 - 3 500 mot RBK litt avhengig av været og om nedrykk er mulig å unngå den 31.10.

Last edited by David Justice on 08 Oct 2010, 11:30, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 11:53 
Klubbdirektør

Jens Njøsen sier til Glåmdalen i dag at man skal være forsiktig med å tro at KIL er 100% reddet, i og med at de jobber opp mot kreditorene for og få ettergitt gjeld ol for ca. 400 000. Han mener det er uheldig og si at KIL er reddet akkurat i denne situasjonen. Han sier også at de først må finne ut hvordan de kommer i mål med et budsjett for neste år, og at det ikke er noen vits i og redde klubben fra konkurs i år, hvis man går konkurs neste år. Ressursgruppa har bestemt at de vil, gjennom offentligheten, holde alle som følger klubben løpende orientert om hvordan det ligger an i forhold til den inntekts- og spareplanen klubben jobber etter. Og det siste er jo positivt!

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 11:55 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
Hansen wrote:
Libra wrote:

Jeg vet ikke hva slags snitt billettpris KIL har hatt per kamp, men ved en snittpris på kr. 180,- blir dette 1 111 fler tilskuere enn snitt hittil i sesongen, dvs. ca. 4000 i snitt på de 2 siste kampene. Er dette virkelig realistisk?

Jeg tipper ca. 2 000 mot Start og ca. 3 000 - 3 500 mot RBK litt avhengig av været og om nedrykk er mulig å unngå den 31.10.

Snittet er vel ikke på mer enn rundt 2000? Tallet 2800 var jo feil, og inkluderte alle med sesongskort og gratisbilletter.

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 12:15 
Forumlegende

Sessongkortene er jo betalt for.

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 12:28 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Sessongkortene er jo betalt for.

Ja, så de kommer jo ikke som noen ekstra inntekt framover. Jeg mener og huske at ca. 1800 er snittet for betalende tilskuere utenom gartis og sesongkort. Tallet som blir opplyst om på Gjemselund inkluderte alle tidligere i sesongen, men de bruker nå en annen praksis. Mener det var i en diskusjon i Glåmdalen tidligere i høst at dette kom fram. Så hvis man legger til 1100 publikummere på 1800 så blir det jo 2900 pr. kamp som er nødvendig, og ikke 4000. Og med Rosenborg-kampen, så er kanskje ikke det helt usannsynlig?

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 13:38 
Klubbdirektør

Dristig å anslå 400.000 mer i billettinntekter . Hvor mange kommer det mot Start ? 14-1500 ? Det blir vel litt flere mot RBK, men at det skal generere 400.000 mer høres mye ut. Får håpe jeg tar skammelig feil

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 13:59 
Klubbdirektør

Freddien wrote:
Dristig å anslå 400.000 mer i billettinntekter . Hvor mange kommer det mot Start ? 14-1500 ? Det blir vel litt flere mot RBK, men at det skal generere 400.000 mer høres mye ut. Får håpe jeg tar skammelig feil

Vi må vel bare stole på at Njøsen og ressursgruppa vet hva de driver med, og at disse beregningene har rot i virkeligheten. Hadde det vært styrets arbeid så hadde jeg nok vært mer skeptisk :?

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 14:02 
Klubbdirektør

Nå må noen få stoppet kjeften på denne fungerende styrelderen, og det er vel egentlig det Njøsen sier i avisa i dag når han henviser til at de siste brikkene ikke er på plass enda.

Tenk at her går Arnseth ut med en spiller og sier at spillerne skal samle inn 600.000 kr til klubben. Det er virkelig hyggelig lesnin for de kreditorene man har gått inn avtale med om reduserte regninger. Hadde jeg vært kreditor og sagt ja til å gi etter for klubben hadde jeg følt meg snytt. Det eneste Arnseth oppnår er å ødelegge omdømmet til klubben overfor næringslivet enda mer.

Gi dama munnkurv før hun ødelegger mer.

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 14:08 
Klubbdirektør

Neil Lennon wrote:
Nå må noen få stoppet kjeften på denne fungerende styrelderen, og det er vel egentlig det Njøsen sier i avisa i dag når han henviser til at de siste brikkene ikke er på plass enda.

Tenk at her går Arnseth ut med en spiller og sier at spillerne skal samle inn 600.000 kr til klubben. Det er virkelig hyggelig lesnin for de kreditorene man har gått inn avtale med om reduserte regninger. Hadde jeg vært kreditor og sagt ja til å gi etter for klubben hadde jeg følt meg snytt. Det eneste Arnseth oppnår er å ødelegge omdømmet til klubben overfor næringslivet enda mer.

Gi dama munnkurv før hun ødelegger mer.

Ja, hun kunne jo gjort om de andre....gått i dekning og ikke uttalt seg om noe som helst. Tror vi skal være forsiktige med og kritisere den eneste som ser ut til og ha tatt sin del av støyten i denne sammenhengen..Jeg ville ikke ha vært i hennes sko :?

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 19:52 
Forumlegende

Man har jo sagt at alt over 2000 tilskuere per kamp nå er bonus.
Med 3000 si snitt på de 2 siste kampene henter man altså inn 400 000.

Òg - kampen mot Start er jo en skjebnekamp de luxe.
Husk at Hønefoss møter Rosenborg hjemme, og der skal Rosenborg gjøre jobben sin!
Da kan det være bare 3 poeng som skiller etter neste serierunde.

Òg - nå som spillerne har en gyllen mulighet til å slippe å miste faktisk kroner, så bør de være mer tente enn noen gang i år.
Dette halmstrået må gripes og omgjøres til 3 pinner.
Nå eller aldri!

Òg - klarer man å kjempe seg til kvalikk, og det er ikke umulig om de våkner av dvalen - så gir det 2 hjemmekamper.
Da kan det faktisk hende at det kan avveies mot de 675 tusen og man slipper å gjøre noe annet vedrørende pengene.

Se nu - mulighetene er der!

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 21:39 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Man har jo sagt at alt over 2000 tilskuere per kamp nå er bonus.
Med 3000 si snitt på de 2 siste kampene henter man altså inn 400 000.

Òg - kampen mot Start er jo en skjebnekamp de luxe.
Husk at Hønefoss møter Rosenborg hjemme, og der skal Rosenborg gjøre jobben sin!
Da kan det være bare 3 poeng som skiller etter neste serierunde.

Òg - nå som spillerne har en gyllen mulighet til å slippe å miste faktisk kroner, så bør de være mer tente enn noen gang i år.
Dette halmstrået må gripes og omgjøres til 3 pinner.
Nå eller aldri!

Òg - klarer man å kjempe seg til kvalikk, og det er ikke umulig om de våkner av dvalen - så gir det 2 hjemmekamper.
Da kan det faktisk hende at det kan avveies mot de 675 tusen og man slipper å gjøre noe annet vedrørende pengene.

Se nu - mulighetene er der!

Herlige optimistiske ord, Ivo :D

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2010, 10:41 
Klubbdirektør

Det begynner snart å nerme seg slutten for denne sesongen. Og da kommer vel praten om nye spillere opp igjen. De siste årene har Enkerud hvert diskutert mange ganger her inne. Men hvorfor kan ikke Kil ta opp de to topp spissene vi har på b og juniorlaget da. De har scoret mål i bøtter og spann. Dem gjør sikkert ikke det noe verre en de to penge slukerne Kil har nå, som omtrent ikke har scoret. La de få sjansen og spar penger på dette området. Tror de kommer til å gjøre det meget bra i adeccoen.

Profile  

PostPosted: 09 Oct 2010, 11:45 
Kaptein

Janko wrote:
Det begynner snart å nerme seg slutten for denne sesongen. Og da kommer vel praten om nye spillere opp igjen. De siste årene har Enkerud hvert diskutert mange ganger her inne. Men hvorfor kan ikke Kil ta opp de to topp spissene vi har på b og juniorlaget da. De har scoret mål i bøtter og spann. Dem gjør sikkert ikke det noe verre en de to penge slukerne Kil har nå, som omtrent ikke har scoret. La de få sjansen og spar penger på dette området. Tror de kommer til å gjøre det meget bra i adeccoen.

enig i den

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]