KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 15:46

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Thomas Myhre
PostPosted: 07 Oct 2010, 11:39 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Libra wrote:
Og hvem er det som skal oppildne gutta med Thomas ute av laget og Tony på tribuna...Eide? Not :?

Tja... den jobben er delvis vår, de av oss som faktisk møter opp på Gjemselund. Vi skal nå være mann nr 12 under kampene sies det, så det er bare å slå seg løs på tribuna ;-)

Sant det :wink: Men de trenger jo noen instrukser under kampen, og jeg har jo hørt Thomas M. og skjønner at han kan være viktig i den sammenhengen :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2010, 11:43 
Forumlegende

Libra wrote:
Det kan jo også være at han selv har sørget for sykemelding da han skjønte at det kunne bli problemer og få lønn.

???

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2010, 11:56 
Klubbdirektør

Hvis han har hatt en skade og blitt sykemeldt, så kan det jo hende at legen har skrevet sykemelding for en lengre periode enn det som ville ha vært tilfelle under normale omstendigheter. Da er han jo sikret sykepenger, hvis lønn skulle utebli. Ikke noe verken rart eller uvanlig i det, tror jeg. Jeg tenker til og med slik: Det kan hende at han har blitt så frustert og lei av hele opplegget, at han har valgt og ikke stille til kamper, selv om han uansett må ha en gyldig grunn til fraværet. Det har jo kommet fram i intervjuer at han både har følt seg sjokkert og sint over det i hans øyne - veldig uventede - som skjedde.

Dette blir jo bare spekulasjoner, selvsagt, men jeg synes det er merkelig at han forsvant ut av laget for en lengre periode i den samme tidsperioden som den økonomiske krisa var et faktum, uten at noen har skrevet noe om skaden. En tilfeldighet? Kanskje. Ikke vet jeg. Jeg bare spekulerer, og det kan være at mine spekulasjoner er helt feil. Nok en gang: Lite informasjon fører ofte til spekulasjoner.

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2010, 14:36 
Materialforvalter

Sportslige lederen bør vel komme med noen utallelser her kansje?
Hvis den personen eksisterer da.

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2010, 15:11 
Klubbdirektør

Det var i hvert fall slik: 26.8. kom pressemeldingen om ekstraordinær gen.fors., og det ble kjent at KIL hadde store økonomiske problemer. Den 29.8. gikk Odd-Kongsvinger, og fra da av overtok Dalen. På kil.no sto at det Thomas Myhre hadde vært småskadet en stund, og at han nå var så dårlig at han ikke kunne spille.

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2770

Siden har vi ikke hørt et ord om dette, og Thomas Myhre virker ganske usynlig i KIL-miljøet for tiden, bortsett fra når det har vært møter på Gjemselund om spillerlønningene.

Og det rare er at hvis man søker på "Thomas Myhre skadet" på google, så står det mye om det på nettet, men ikke et ord om de siste ukene i KIL. Han er vår hovedkeeper, og det burde være en ganske stor sak foran hver kamp om han var klar eller ikke. Og spesielt når Tony har lagt vekt på at han skal være en sterk medvirkende faktor til at de skal overleve i TL.

Jeg synes hele denne saken er merkelig.

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2010, 15:12 
Klubbdirektør

AndraSidan wrote:
Sportslige lederen bør vel komme med noen utallelser her kansje?
Hvis den personen eksisterer da.

Hadde ikke gjort noe med mer info om Myhres skade nei. Savner ham jo litt på banen, selv om Dalen hovedsaklig har vært veldig god i de kampene han har stått.

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2010, 15:17 
Materialforvalter

Vi kan ikke miste Dalen for neste sessong ihvertfall. viktig brikke å ha med videre.

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2010, 15:20 
Klubbdirektør

Jeg savner Thomas M. pga av den autoriteten han er under kamper, og måten han styrer spillerene på. Mye mer enn det rent keepermessige, for og si det sånn.

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2010, 18:24 
Forumlegende

Blir jo ikke bedre av at ymse spekulasjoner figurerer her inne. Enig i at det hadde vært på sin plass med en oppdatering på kil.no, men aktiviteten der er vel også litt redusert som følge av den økonomiske krisen.

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2010, 21:37 
Forumlegende

Libra wrote:
Han er vår hovedkeeper, og det burde være en ganske stor sak foran hver kamp om han var klar eller ikke. Og spesielt når Tony har lagt vekt på at han skal være en sterk medvirkende faktor til at de skal overleve i TL.

Jeg synes hele denne saken er merkelig.

Egentlig har du rett.
Veldig rett.

En jeg snakket med sa at "han nok hadde spilt sin siste kamp her", og det var en stund siden.
Jeg spurte dog ikke mer om det.

Så får vi vel bare vente og se.

Profile  

PostPosted: 07 Oct 2010, 22:07 
Klubbdirektør

ivo wrote:

En jeg snakket med sa at "han nok hadde spilt sin siste kamp her", og det var en stund siden.
Jeg spurte dog ikke mer om det.

Så får vi vel bare vente og se.

Og hvis det er tilfelle, så må jeg si at jeg er veldig skuffet over han. Det som har skjedd er vel ikke noe verre for han enn de andre spillerene.

Jeg sier igjen, hvis dette er tilfelle, så synes jeg han har sviktet laget/klubben og supporterne grovt. Men vi får vente og se, ja :?

Og Mikeb, det blir ikke noe bedre av spekulere, men det blir vel heller ikke verre. Det er jo ganske naturlig og ville ha svar på det man lurer på. Og spørsmål rundt vår hovedkeeper er jo ganske viktig da, og det er ikke for mye forlangt at vi bør få informasjon, synes jeg. Men når informasjonen ikke kommer, så blir det spekulering.

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 11:46 
Forumlegende

Libra wrote:
det blir ikke noe bedre av spekulere, men det blir vel heller ikke verre. Det er jo ganske naturlig og ville ha svar på det man lurer på. Og spørsmål rundt vår hovedkeeper er jo ganske viktig da, og det er ikke for mye forlangt at vi bør få informasjon, synes jeg. Men når informasjonen ikke kommer, så blir det spekulering.

I en situasjon / tid hvor klubben burde være "mer enn åpen" rundt det meste, er det blitt litt lukket og tilbakeholdenhet.
Det kan sikkert diskuteres hva man skal opplyse om, men når overlevelsgrunnlaget er distrikets folk (jamfør at det emste av de 2,2 millionene skal komme derfra), så bør man heller ikke glemme de viktige fotballsakene heller.
Tross alt er det en god del som tenker fotball også.

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 12:04 
Klubbdirektør

Det er i hvert fall stor forskjell på og forlange innsyn i spillerenes avtaler, og det og få vite om en spillers skadestatus. For det sistnevnte har da aldri vært kilde til hemmeligholdelse. Uansett, hvis en spiller har en så alvorlig skade at han er ute i mange uker, så pleier det og bli opplyst om i klare og tydelige ordelag. Og akkurat det har vært mangelvare når det gjelder Thomas Myhres skadesituasjon, og man får en følelse av at det er noe man prøver og dekke over, eller dysse ned.

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 13:35 
Klubbdirektør

Jeg mente ikke å skape et dårlig rykte om Myhre med min gjetning. Om det er sånn at han har bonus pr kamp i sin kontrakt, så er det noe KIL har gått med på og tilby ham. OM det da skulle være sånn at han pga økonomien til KIL velger å stå over kamper for å spare KIL for utgifter, så må da det bare være bra???

Viktig å ikke slakte Myhre da vi ikke vet noen ting om det. Men enig i at situasjonen er rar.

Profile  

PostPosted: 08 Oct 2010, 13:46 
Klubbdirektør

Det er da vel ingen som prøver og sette han i et dårlig lys, eller skape rykter. Men som jeg sier: Ingen infomasjon skaper spekulasjoner. Og hvorfor ikke si det som det er? Ingenting er enklere enn det. Alle forklaringer fra KIL om og spare penger vil bli møtt med forståelse i disse dager, hvis det er det som er årsaken. Så hvorfor denne manglende åpenheten? Vi har da god grunn til og lure på hvorfor en nøkkelspiller, som skulle være en viktig brikke i kampen om og beholde TL-plassen, ikke spiller?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]