mikeb wrote:
Blir vanskelig å spekulere i enkeltspillere uten å ha full oversikt over hvem som er Bosman spillere og lignende, men Linnes bør vi vel klare å beholde. Muligens Ørjan som er god, men ikke så god at han blir lagt merke til av store attraktive klubber. Han kan jo evt. være lei av rot, men virker jo ellers som han trives i klubben. Ellers er jeg ikke så opptatt av å beholde de nye i år, bortsett fra Güven og han har jo vist seg å være mest attraktiv på markedet. Bobbie har kommet seg, men er jo på lån og havner sikkert i en annen klubb. Niang og Holmen varierer for mye selv om de sikkert hadde klart deg ok i adecco.
Vi bør starte med å beholde Linnes og Krogh. Holmen Johansen har vel kontrakt neste år. Et av de større keepertalentene i Norge. Ergo soleklart førstevalg i Adecco. Om Dalen vil være med på deltidskontrakt for å prøve å utkonkurrere Holmen Johansen er det greit. Conny og Myhre forsvinner, og vi har ikke råd til å beholde dem heller.
Ryen må bli, og få tilbake kapteinsbindet.
Henry og Eddie bør prioriteres etter de ovennevnte. Henry er en fantastisk fotballspiller og kan fortsatt utvikle seg. Eddie er etablert i Vinger med kone/barn osv. Mer enn god nok for adecco, og gammel nok til ikke å være så attraktiv for andre lag.
Da er forsvaret spikret, og bør suppleres med talenter fra juniorlaget/NTG/øvrige lokale talenter.
Ørjan bør bli, om han ikke blir for dyr å beholde. Sammen med Krogh har vi da en meget god sentral midtbane (til å være adecco). Torp er for god, så jeg tror dessverre ikke han blir med en divisjon ned, selv om jeg håper det.
Om Güven og tuelo har kontrakt neste sesong kommer vi til å cruise offensivt, men må være forberedt på å miste begge ila sesongen. Mulig at begge er på free transfer, men da spørs det om vi har råd til å resignere dem. Det er ønskelig, men dessverre ikke så trolig.
Niang er for dyr, og må dessverre ut.
Resten av stallen vi har (muligens med unntak av Håkonsen) kan med fordel erstattes av billigere juniorspillere. Vil stort sett ikke innebære noe sportslig tap, men store besparelser på lønnsbudsjettet, og kanskje til og med trekke en tilskuer eller to ekstra siden en del vil være lokale.
Hmmm. Nesten så jeg burde stille til valg som styreleder.... Hadde vel klart å sette MK på plass om han vil hente en spiller til som Holmen....