KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Jul 2025, 16:07

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 05 Oct 2010, 22:02 
Forumlegende

Blir vanskelig å spekulere i enkeltspillere uten å ha full oversikt over hvem som er Bosman spillere og lignende, men Linnes bør vi vel klare å beholde. Muligens Ørjan som er god, men ikke så god at han blir lagt merke til av store attraktive klubber. Han kan jo evt. være lei av rot, men virker jo ellers som han trives i klubben. Ellers er jeg ikke så opptatt av å beholde de nye i år, bortsett fra Güven og han har jo vist seg å være mest attraktiv på markedet. Bobbie har kommet seg, men er jo på lån og havner sikkert i en annen klubb. Niang og Holmen varierer for mye selv om de sikkert hadde klart deg ok i adecco.

Profile  

PostPosted: 05 Oct 2010, 22:55 
Klubbdirektør

Hva med Tuelo, Dalen, Connie, Shindika, Frejd osv.? De som tilhørte stallen i fjor? Er det sikkert at Kai Risholt forsvinner? Kai Olav Ryen bør vel bli her?

Profile  

PostPosted: 05 Oct 2010, 23:02 
Grævling

Den dagen Ryen forsvinner frivillig fra KIL så renner Glåmma oppover! Han er nok med bare han får et tilbud. Og han er jo allerede noe så sjeldent som en spiller med jobb ved siden av. Så tenk ikke på det ;-)

Profile  

PostPosted: 05 Oct 2010, 23:26 
Klubbdirektør

Jeg regner Kai Olav som rimelig trofast, men sikker kan en jo neimen ikke være på noe lenger :wink: Men han er jo gull verdt for et lag - uansett hvordan det er satt sammen. Som den typen menneske han framstår som, mener jeg, i tillegg til at han er en god spiller :D

Profile  

PostPosted: 05 Oct 2010, 23:50 
Forumlegende

Ryen blir værende til helsa tar ham, og da kommer han nok til å fortsette i klubben med andre ting ;)
Jeg skal i hvertfall gå på Ryens testemonial kamp om en 10-20 år.

Profile  

PostPosted: 05 Oct 2010, 23:55 
Trener

mikeb wrote:
Blir vanskelig å spekulere i enkeltspillere uten å ha full oversikt over hvem som er Bosman spillere og lignende, men Linnes bør vi vel klare å beholde. Muligens Ørjan som er god, men ikke så god at han blir lagt merke til av store attraktive klubber. Han kan jo evt. være lei av rot, men virker jo ellers som han trives i klubben. Ellers er jeg ikke så opptatt av å beholde de nye i år, bortsett fra Güven og han har jo vist seg å være mest attraktiv på markedet. Bobbie har kommet seg, men er jo på lån og havner sikkert i en annen klubb. Niang og Holmen varierer for mye selv om de sikkert hadde klart deg ok i adecco.

Vi bør starte med å beholde Linnes og Krogh. Holmen Johansen har vel kontrakt neste år. Et av de større keepertalentene i Norge. Ergo soleklart førstevalg i Adecco. Om Dalen vil være med på deltidskontrakt for å prøve å utkonkurrere Holmen Johansen er det greit. Conny og Myhre forsvinner, og vi har ikke råd til å beholde dem heller.

Ryen må bli, og få tilbake kapteinsbindet.

Henry og Eddie bør prioriteres etter de ovennevnte. Henry er en fantastisk fotballspiller og kan fortsatt utvikle seg. Eddie er etablert i Vinger med kone/barn osv. Mer enn god nok for adecco, og gammel nok til ikke å være så attraktiv for andre lag.

Da er forsvaret spikret, og bør suppleres med talenter fra juniorlaget/NTG/øvrige lokale talenter.

Ørjan bør bli, om han ikke blir for dyr å beholde. Sammen med Krogh har vi da en meget god sentral midtbane (til å være adecco). Torp er for god, så jeg tror dessverre ikke han blir med en divisjon ned, selv om jeg håper det.

Om Güven og tuelo har kontrakt neste sesong kommer vi til å cruise offensivt, men må være forberedt på å miste begge ila sesongen. Mulig at begge er på free transfer, men da spørs det om vi har råd til å resignere dem. Det er ønskelig, men dessverre ikke så trolig.

Niang er for dyr, og må dessverre ut.

Resten av stallen vi har (muligens med unntak av Håkonsen) kan med fordel erstattes av billigere juniorspillere. Vil stort sett ikke innebære noe sportslig tap, men store besparelser på lønnsbudsjettet, og kanskje til og med trekke en tilskuer eller to ekstra siden en del vil være lokale.

Hmmm. Nesten så jeg burde stille til valg som styreleder.... Hadde vel klart å sette MK på plass om han vil hente en spiller til som Holmen....

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2010, 00:04 
Grævling

Tuelo og Güven har kontrakt neste år mener jeg, i hvert fall Güven. Han har vel gjort det klart for alle at han faktsik ønsker å være her, så får vi bare håpe de kan gi han et lønnstilbud som er bra nok.

Tuelo håper jeg også blir.

Kai er uten kontrakt, og han ryker nok, hvis han da ikke går ned kraftig i lønn, som vel betyr at han må ta seg jobb ved siden av.

Holmen og Niang har vel kontrakt også neste år. Men må ned i lønn, og det ganske betydelig vil jeg tro. Så da spørs det om de selv er klare for nok et år hos oss.

Blir virkelig spennende å se hva som skjer her utover vinteren.... men nå må de gjerne skrelle til i de 4 siste og beholde plassen. Men gud vet hvordan det blir tatt imot med nok en sesong i bunn av TL. Det blir i så fall magert så det holder i TL også neste år, og folk i byen liker jo ikke det. Så da er vel kanskje en sesong på øvre halvdel i Adecco bedre?

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2010, 00:12 
Klubbdirektør

Jeg er sikker på at det skjuler seg mange potensielt dyktige styremedlemmer/styreledere, med den rette kompetansen, her inne på dette forumet. Ut i fra innleggene og dømme, så er det mange vettuge folk som skriver her. Men det spørs jo om det er noen som har lyst da... :roll:

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2010, 00:48 
Trener

Libra wrote:
Jeg er sikker på at det skjuler seg mange potensielt dyktige styremedlemmer/styreledere, med den rette kompetansen, her inne på dette forumet. Ut i fra innleggene og dømme, så er det mange vettuge folk som skriver her. Men det spørs jo om det er noen som har lyst da... :roll:

Hehe, jeg har nok ikke kompetansen til å være styreleder. Det var en fleip. Kan ta en slik stilling i andre selskaper, men ikke en fotballklubb. Selv om jeg hadde gjort det bedre enn han som er sykmeldt nå. Er tross alt siviløkonom, så hadde vel blitt litt vel nazi på økonomisiden :mrgreen:

I motsetning til det som har skjedd i år, hvor man ikke har klart å sette opp et enkelt excel-ark med inntekter - utgifter.

Ble j***** forbannet når de gikk fra å "ha økonomi til" å hente 2-3 nye spillere i slutten av juli, til konk i starten av september.

Det nevnte excel-arket er ganske enkelt å sette opp. Mulig at de hadde amerikansk format, som gir negative tall kun angitt med parentes og trodde at det var overskudd.... Ellers har jeg vanskelig for å se at en så dårlig økonomistyring er mulig av et styre som antas å klare sin privatøkonomi (som er ganske sammenlignbar med et firma sitt. Det skal være likvid nok til å betale regninger løpende, samt ta høyde for øvrige utgifter som ikke er på månedsbasis. Styringen pr nå tilsier at Arnseth m.fl. ikke kan disponere egen lønn)

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2010, 13:27 
Klubbdirektør

DV wrote:

Hehe, jeg har nok ikke kompetansen til å være styreleder. Det var en fleip. Kan ta en slik stilling i andre selskaper, men ikke en fotballklubb. Selv om jeg hadde gjort det bedre enn han som er sykmeldt nå. Er tross alt siviløkonom, så hadde vel blitt litt vel nazi på økonomisiden :mrgreen:

Var det ikke det jeg trodde? Jeg bare gjentar at det helt sikkert er folk her inne på forumet som kunne gjøre nytte for seg i styret. Så jeg håper inderlig at de som føler seg kallet og har lyst til og gjøre en innsats melder seg for valgkomiteen etter hvert. Jeg mener...den forrige nestlederen er jo utdannet førskolelærer, så da bør vel en siviløkonom ha mer og stille opp med i denne sammenhengen :mrgreen:

Jeg håper også at f.eks, Raggen kan få en plass i styret, hvis han kan tenke seg det. Men det er kanskje ikke mulig når han er formann i supporterklubben?

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2010, 14:33 
Klubbdirektør

Libra wrote:
DV wrote:

Jeg mener...den forrige nestlederen er jo utdannet førskolelærer, så da bør vel en siviløkonom ha mer og stille opp med i denne sammenhengen :mrgreen:

Jeg håper også at f.eks, Raggen kan få en plass i styret, hvis han kan tenke seg det. Men det er kanskje ikke mulig når han er formann i supporterklubben?

Hvem var den forrige nestlederen igjen forresten (går helt i surr her) ?
Uten at jeg har spesielt greie på det, så toucher vel førskolelærerutdanningen innom økonomi , men selvfølgelig ikke med stor tyngde vil jeg tro.

Ellers støtter jeg forslaget om Raggen i styret. :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2010, 14:48 
Klubbdirektør

Jeg sikter til Kenta - Kent Inge Waaler :) Tror ikke at hovedvekten ligger på økonomi i den utdannelsen :mrgreen:

Styret trenger personer med stor personlig styrke/tydelighet/kompetanse, i kombinasjon med kjærlighet til klubben. Og da er Raggen en selvfølge :D Mener jeg da.

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2010, 16:22 
Grævling

Tror jeg holder meg til det jeg kan, tror jeg kan, eller trodde jeg kunne i det minste. Etter denne sesongen er jeg jaggu ikke sikker lenger!

Uansett kan ingen som sitter i styret til KIL SK også ha plass i styret til KIL TF. Står kanskje ikke noe om dette i vedtektene til KIL TF, men det
gjør så i våre vedtekter ;-)

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2010, 16:42 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Tror jeg holder meg til det jeg kan, tror jeg kan, eller trodde jeg kunne i det minste. Etter denne sesongen er jeg jaggu ikke sikker lenger!

Uansett kan ingen som sitter i styret til KIL SK også ha plass i styret til KIL TF. Står kanskje ikke noe om dette i vedtektene til KIL TF, men det
gjør så i våre vedtekter ;-)

OK..dumt :? Jeg er sikker på at du hadde gjort en glimrende jobb. Men det finnes sikkert andre her inne også. Eller jeg vet at det er andre :)

Profile  

PostPosted: 06 Oct 2010, 18:08 
Kaptein

Jaggu !

http://www.glomdalen.no/sport/article5337579.ece

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]