KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Jul 2025, 16:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 04 Oct 2010, 20:43 
Materialforvalter

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2858

Profile  

PostPosted: 04 Oct 2010, 21:05 
Trener

Rød brigade wrote:
Sponsormillionen er nok tilsammen for i år. Utover det (altså kommende sessonger)snakker vi om mer penger. At klubben skal kutte kostnader handler nok om lønnskutt. Håper virkelig at Roy Holt tar styringne over dette, slik at klubben kutter for jeg har ikke tillit til at styret gjør det. Er skjedd en del ting i prosessen her som er bevis på at de i styret enten ikke har forstått alvoret, eller regnet med at noen ville komme med penger.

Men nå blir det nye kluter, og vi må nok finne en ny valgkomite som kan finne de riktige personene. Selv om KIL ikke kan ha betalte styreverv så finnes det nok av folk som kunne tenkt seg å gjøre en jobb. Flinke folk som enten vil hjelpe KIL eller som vil ha KIL på CV.

Men det vi ikke skal glemme er at det er Roy Holt som har gjort avtalen mulig. Tror ikke folk forstår hvor mye han har gjort her.

Er det Roy Holth som spytter inn den millionen? I så fall skal han jo ha stor takk.

Profile  

PostPosted: 04 Oct 2010, 21:08 
Trener

Gledelig nyheter! Da blir det fotball på Gjemselund også neste år ser det ut til. Får håpe vi er en del heldigere eller egentlig dyktigere med alt fra valg av styremedlemmer til valg av trener til valg av spillerstall enn vi var forut for dette annus horribilis.

Last edited by David Justice on 04 Oct 2010, 21:09, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 04 Oct 2010, 21:09 
Materialforvalter

Rød brigade wrote:
Men nå blir det nye kluter, og vi må nok finne en ny valgkomite som kan finne de riktige personene. Selv om KIL ikke kan ha betalte styreverv så finnes det nok av folk som kunne tenkt seg å gjøre en jobb. Flinke folk som enten vil hjelpe KIL eller som vil ha KIL på CV.

Så bra! Utfra det du sier her, tar jeg det som en selvfølge at du melder deg for KIL imorgen (!) og overleverer lista over forhåpentligvis kompetente personer som du vet kunne tenke seg å gjøre en jobb i styret, og at du samtidig melder deg til innsats i valgkomiteen ... ? Jeg er sikker på at Lars vil være takknemlig for alle innspill han kan få. Problemet har nemlig ikke vært for mange kandidater til styreverv tidligere og det har ikke akkurat vært trangt om plassene i valgkomiteen heller.

Profile  

PostPosted: 04 Oct 2010, 21:13 
Klubbdirektør

Nå er KIL-haterne i full utfoldelse i Glåmdalen :roll: Herregud så trøtt jeg er av den uvitende, aggressive gjengen der inne, som ikke en gang vet hva de snakker om rent samfunnsøkonomisk, og som tror at kommuneøkonomi er det samme som privatøkonomi. Måtte bare får det ut... Men de skal ikke få ta fra meg gleden jeg føler i kveld :D

Profile  

PostPosted: 04 Oct 2010, 21:15 
Klubbdirektør

Pulverheksa wrote:
Rød brigade wrote:

Så bra! Utfra det du sier her, tar jeg det som en selvfølge at du melder deg for KIL imorgen (!) og overleverer lista over forhåpentligvis kompetente personer som du vet kunne tenke seg å gjøre en jobb i styret, og at du samtidig melder deg til innsats i valgkomiteen ... ? Jeg er sikker på at Lars vil være takknemlig for alle innspill han kan få. Problemet har nemlig ikke vært for mange kandidater til styreverv tidligere og det har ikke akkurat vært trangt om plassene i valgkomiteen heller.

Og akkurat det er veldig bekymringsfullt.. :? .

Profile  

PostPosted: 04 Oct 2010, 21:48 
Forumlegende

Det er bra om man unngår konkurs.
Men som det sies er man avhengig av "suksess" framover i form av inntekter fra testimonialen og de siste seriekampene + anderacet...
Og hva med lønnskuttene? Blir det noe bråk her?

Vi må nok bare innse at bevilgningen fra kommunen vil skape en del støy.
Faktisk var 2 millioner mer enn jeg trodde de skulle spytte inn, men det var vel nødvendig.

Profile  

PostPosted: 04 Oct 2010, 21:51 
Spiller

Takk og pris at det ble en fornuftig utgang av "rabalderet", så får de som er i mot være så mye i mot de bare orker på glomdalen...

Nytt styre, tæring etter næring, og bygge opp laget med lokale talenter. Vet av erfaring at når spillere som kanskje ikke er supergode i utgangspunktet blir vist tillit, så griper de ofte sjansen med alle armer og bein, så det er veien å gå mener nå jeg. I samme åndedrag kan man da hale alle de som klager over at KIL består bare av en masse innkjøpte spillere og ikke lokale, ned på Gjemselund, og dermed blir økonomien noen hakk bedre også.

Hvis bare gutta hadde klart å dra i land to seiere på de siste 4 nå, så kan det hende kvalikplassen reddes også. Dette er en god kveld merker jeg...

Profile  

PostPosted: 04 Oct 2010, 21:53 
Klubbdirektør

Det skaper støy, men mye av støyen skapes fordi folk er uvitende, og nekter og ta til seg fakta som dette f.eks.:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedm ... /1.7319730

Velger kommunen og støtte med 2 mill,. for og sikre seg mange flere millioner, så er jo det ganske klokt?

Profile  

PostPosted: 04 Oct 2010, 22:17 
Reserve

Diskusjonen på Glomdalen har faktisk begynt å bli overtatt av fornuftige mennesker.

Profile  

PostPosted: 04 Oct 2010, 22:23 
Klubbdirektør

borgen wrote:
Diskusjonen på Glomdalen har faktisk begynt å bli overtatt av fornuftige mennesker.

Det er jo noen, som deg bl.a. :-) Men jeg orker ikke og argumentere lenger med folk som har bestemt seg for hva de mener, uten og ha alle fakta på bordet. Jeg har gjentatt og gjentatt rene fakta, som f.eks. betydningen av nedleggelsen av NTG kontra støtte til KIL, men da blir man møtt med pesonangrep når de ikke lenger har andre argumenter. Begynner og få nok av hele Origo :?

Profile  

PostPosted: 05 Oct 2010, 07:44 
Kaptein

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... d=10041405

Profile  

PostPosted: 05 Oct 2010, 11:08 
Forumlegende

Libra wrote:
Det skaper støy, men mye av støyen skapes fordi folk er uvitende, og nekter og ta til seg fakta som dette f.eks.:

Velger kommunen og støtte med 2 mill,. for og sikre seg mange flere millioner, så er jo det ganske klokt?

Jo da.
Men man har vel kanskje ikke klart å informere godt nok om dette.

Profile  

PostPosted: 05 Oct 2010, 11:15 
Forumlegende

Som sagt - kostnader må kuttes og inntekter økes skal dette likevel gå bra, slik det ser ut.
Lønnskutt er noe man fortsetter diskusjonen om, ifølge dette.

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2860

Profile  

PostPosted: 05 Oct 2010, 11:29 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Libra wrote:

Jo da.
Men man har vel kanskje ikke klart å informere godt nok om dette.

Jeg vet ikke om det hjelper og informere. Det sto en artikkel i Glåmdalen om dette, og jeg har framhevet det i diskusjoner i Glåmdalen, og da får jeg bare usaklige tilbakemeldinger til svar. Men det er ikke sunn fornuft og samfunnsøkonomi som styrer meningene. Det er en slags primitiv misunnelse/egoisme, virker det som. "Hvorfor får fotballen penger, når ikke ridemiljøet og håndball får? Og hvorfor tetter dere ikke hullene i taket i Tråstadhallen, hvor mine barn ferdes...osv." Folk verken ser, eller ønsker og se, de store sammenhengene, og tenker mest på hva "jeg" trenger. Det er også klassisk og sette det opp mot eldreomsorg.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]