KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Jul 2025, 01:55

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 24 Sep 2010, 15:57 
Trener

mikeb wrote:
Begynner sakte å miste håpet, kronerulling og andre tiltak til tross det går for trått og de som er satt til å redde klubben er i ferd med å støte fra seg både spillere og andre folk rundt laget. Hovedutfordringen rundt de tiltakene som blir gjort er jo at det treffer de samme potensielle giverene, sant nok har kronerullinga til Lasse skapt noe giverglede fra andre klubber, men av 211 som har meldt seg som givere på Facebook hadde 28 stk. på Tirsdag kveld gitt penger. Tiltakene Vidar har satt i gang med testmonial og draktauksjon samt anderacet er jo også rettet mot den lille kjernen av mennesker som er glad i KIL, men ikke bare er tilliten hos mange til at pengene vil ha noen nytte brukt opp, men grensen er vel snart også nådd for hva man har råd til å gi. Nytter heller ikke å rope på rike onkeler, det finnes ingen slike på Vinger, investorgruppen man fikk stabla sammen før sessongen er ikke villig til å spytte inn noe og spørsmålet er hva de har å spytte inn. Dersom det er sant at 4 stk. investorer gikk inn med 150.000,- hver for rettigheter til spillere før sessongen uten noen som helst lønsforpliktelser skjønner jeg godt hvorfor klubben sliter som den gjør, man er villig til å gi fra seg det man har av verdier for knapper og glansbilder.

Vel, det finnes rike på Kongsvinger og det finnes onkler på Kongsvinger. Det er vel kombinasjonen rike snille KIL onkler det ikke finnes da til til tross for at Torstensen uttalte at dette skulle de ordne opp i. Mulig at han ble nedstemmt av gruskongen etterpå?

Selv er jeg blant de betalende på facebook aksjonen, men jeg betalte før jeg så Ålesund-KIL på TV2 Sport. Er ikke så sikker på om jeg hadde betalt mandagen etter den kampen...

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 16:24 
Klubbdirektør

Drublic wrote:
Jan avslørt? Jan borte? Utdyp?

Nå har jeg en ekkel følelse av at han har registert seg med et nytt nick for 2 timer siden...Jeg kjenner igjen stilen :? (beklager at dette snakkes om i denne tråden, hvis det er feil for noen)

Profile  

PostPosted: 25 Sep 2010, 11:36 
Klubbdirektør

Hørte Arnseth på radioen kl 11. Hørtes ut som de var kommet noe nærmere en løsning. I hvert fall at de har en plan.

Profile  

PostPosted: 25 Sep 2010, 12:05 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Hørte Arnseth på radioen kl 11. Hørtes ut som de var kommet noe nærmere en løsning. I hvert fall at de har en plan.

Her er linken http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/669473/
Positivt at det er gode nyheter på gang, selv om det er uklart hva som er på gang. Noen som vet noe ?

Profile  

PostPosted: 25 Sep 2010, 12:11 
Klubbdirektør

Det hørtes jo faktisk litt lovende ut :) Hadde vært fint om det kom en løsning før kampen i morgen, men det er vel sikkert for tidlig.

Profile  

PostPosted: 25 Sep 2010, 13:38 
Forumlegende

Det er jo ikke uventet at det nok ordner seg, som jeg sa tidligere en gang her.
Kronerullinger er jo ikke det man kan bygge det meste på, selv om slikt jo er flott i seg selv og er gode bidrag.

Det som folk eventuelt ler av ute i distriket her - er ikke situasjonen i seg selv - men at det er dommedagsvarsler og så ordner det seg likevel, på noen få hender antagelivis.
Altså - når KIL syter er det ikke lenger så mange som tar det seriøst.

Sikkert reelle nok varsler, men balansegangen ut mot publikum må man tenke på.

Profile  

PostPosted: 25 Sep 2010, 13:58 
Klubbdirektør

Det er vel ganske naturlig og krisemaksimere når krisen er et faktum. Men det er klart at mye av det som blir sagt i media er en del av spillet. Når det er sagt, så medfører slike situasjoner stor slitasje på både publikum og spillere/ ansatte/frivillige.

Men jeg føler meg ikke trygg enda, nei.... :?

Profile  

PostPosted: 25 Sep 2010, 14:47 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Det er jo ikke uventet at det nok ordner seg, som jeg sa tidligere en gang her.
Kronerullinger er jo ikke det man kan bygge det meste på, selv om slikt jo er flott i seg selv og er gode bidrag.

Det som folk eventuelt ler av ute i distriket her - er ikke situasjonen i seg selv - men at det er dommedagsvarsler og så ordner det seg likevel, på noen få hender antagelivis.
Altså - når KIL syter er det ikke lenger så mange som tar det seriøst.

Sikkert reelle nok varsler, men balansegangen ut mot publikum må man tenke på.

Slik jeg har forstått og tolket det så er situasjonen så alvorlig som den har blitt beskrevet de siste ukene. Hvis en løsning er innen rekkevidde er det fantastisk. Jeg klarer foreløpig ikke å slappe helt av merker jeg.

Hvis det i ettertid viser seg at man har krisemaksimert så er det uklokt. Ulv ulv osv. Man må i framtiden ha full fokus på økonomi og være 110% sikker på at man ikke havner i samme situasjon.

Profile  

PostPosted: 25 Sep 2010, 19:00 
Forumlegende

Roll wrote:
Slik jeg har forstått og tolket det så er situasjonen så alvorlig som den har blitt beskrevet de siste ukene. Hvis en løsning er innen rekkevidde er det fantastisk. Jeg klarer foreløpig ikke å slappe helt av merker jeg.

Hvis det i ettertid viser seg at man har krisemaksimert så er det uklokt. Ulv ulv osv. Man må i framtiden ha full fokus på økonomi og være 110% sikker på at man ikke havner i samme situasjon.

Du har helt sikkert rett!
Men problemet er jo at det skjer så ofte at mange nok går lei det hele, altså i byen og omegn.
Om man ikke er ihuga interessert i laget.

Men vi får jo tro at det er substans i det fungerende styreleder nå sier!
Jeg er sikker på at det lykkes.

Profile  

PostPosted: 25 Sep 2010, 19:10 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Roll wrote:

Du har helt sikkert rett!
Men problemet er jo at det skjer så ofte at mange nok går lei det hele, altså i byen og omegn.
Om man ikke er ihuga interessert i laget.

Men vi får jo tro at det er substans i det fungerende styreleder nå sier!
Jeg er sikker på at det lykkes.

Ja, du skal være rimelig patriot for å opprettholde gløden slik det stormer rundt KIL til tider :wink: Håper du har rett om at ting ordner seg.

Profile  

PostPosted: 25 Sep 2010, 20:00 
Kaptein

Får inderlig håpe at man legger om strategien:
- flere lokale
- mer spilletid på talentene.

Profile  

PostPosted: 26 Sep 2010, 11:14 
Reserve

Saturnus wrote:
- flere lokale

- nytt og kompetent styre

Mvh
Petter Nord

Profile  

PostPosted: 26 Sep 2010, 12:27 
Klubbdirektør

pnord wrote:
Saturnus wrote:
- flere lokale

- nytt og kompetent styre

Mvh
Petter Nord

Jeg synes faktisk at Eva Arnseth har framstått som en positiv representant for styret.

Profile  

PostPosted: 26 Sep 2010, 13:53 
Spiller

Jeg gidder ikke sitte å granske gamle innlegg, men er ganske sikker på at de samme som ville fjerne Njøsen for noen år siden nå jubler over at han er "tilbake". Og at det er de samme som har etterlyst satsning i årevis som nå klager fordi styret hodeløst har satset "alt" (side Tom N ble ansatt).

Artig....

Profile  

PostPosted: 27 Sep 2010, 08:24 
Saftblander

Er det non som vet hvor lang kontraktstid Torp har igjen?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]