mikeb wrote:
Begynner sakte å miste håpet, kronerulling og andre tiltak til tross det går for trått og de som er satt til å redde klubben er i ferd med å støte fra seg både spillere og andre folk rundt laget. Hovedutfordringen rundt de tiltakene som blir gjort er jo at det treffer de samme potensielle giverene, sant nok har kronerullinga til Lasse skapt noe giverglede fra andre klubber, men av 211 som har meldt seg som givere på Facebook hadde 28 stk. på Tirsdag kveld gitt penger. Tiltakene Vidar har satt i gang med testmonial og draktauksjon samt anderacet er jo også rettet mot den lille kjernen av mennesker som er glad i KIL, men ikke bare er tilliten hos mange til at pengene vil ha noen nytte brukt opp, men grensen er vel snart også nådd for hva man har råd til å gi. Nytter heller ikke å rope på rike onkeler, det finnes ingen slike på Vinger, investorgruppen man fikk stabla sammen før sessongen er ikke villig til å spytte inn noe og spørsmålet er hva de har å spytte inn. Dersom det er sant at 4 stk. investorer gikk inn med 150.000,- hver for rettigheter til spillere før sessongen uten noen som helst lønsforpliktelser skjønner jeg godt hvorfor klubben sliter som den gjør, man er villig til å gi fra seg det man har av verdier for knapper og glansbilder.
Vel, det finnes rike på Kongsvinger og det finnes onkler på Kongsvinger. Det er vel kombinasjonen rike snille KIL onkler det ikke finnes da til til tross for at Torstensen uttalte at dette skulle de ordne opp i. Mulig at han ble nedstemmt av gruskongen etterpå?
Selv er jeg blant de betalende på facebook aksjonen, men jeg betalte før jeg så Ålesund-KIL på TV2 Sport. Er ikke så sikker på om jeg hadde betalt mandagen etter den kampen...