KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Jul 2025, 01:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 24 Sep 2010, 10:50 
Grævling

mikeb wrote:
Begynner sakte å miste håpet, kronerulling og andre tiltak til tross det går for trått og de som er satt til å redde klubben er i ferd med å støte fra seg både spillere og andre folk rundt laget. Hovedutfordringen rundt de tiltakene som blir gjort er jo at det treffer de samme potensielle giverene, sant nok har kronerullinga til Lasse skapt noe giverglede fra andre klubber, men av 211 som har meldt seg som givere på Facebook hadde 28 stk. på Tirsdag kveld gitt penger. Tiltakene Vidar har satt i gang med testmonial og draktauksjon samt anderacet er jo også rettet mot den lille kjernen av mennesker som er glad i KIL, men ikke bare er tilliten hos mange til at pengene vil ha noen nytte brukt opp, men grensen er vel snart også nådd for hva man har råd til å gi. Nytter heller ikke å rope på rike onkeler, det finnes ingen slike på Vinger, investorgruppen man fikk stabla sammen før sessongen er ikke villig til å spytte inn noe og spørsmålet er hva de har å spytte inn. Dersom det er sant at 4 stk. investorer gikk inn med 150.000,- hver for rettigheter til spillere før sessongen uten noen som helst lønsforpliktelser skjønner jeg godt hvorfor klubben sliter som den gjør, man er villig til å gi fra seg det man har av verdier for knapper og glansbilder.
Det er småpenger sammenlignet med hva andre klubber sliter med man mangler i KIL, men så lenge det ikke finnes penger er problemene like fatale. Nok en gang blir spillerne gjort til syndebukkene. Alle med ett snev av økonomisk forståelse ser at dersom tallene som er lagt frem stemmer så må man gjøre noe med spillerlønninger for å komme i mål med kuttene, men når man forsøker å tre ett lønnslutt på 25% ned over hodet på spillere som har ant fred og ingen fare rundt det økonomiske samt true med sparken dersom de ikke går med på det har man skutt seg selv i foten for går vi ikke da konkurs så kommer vi til å rykke ned i 2. div om ett år uansett fordi vi ikke har spillere i stallen. Dersom man i stedet gikk spillerne i møtet og forsøkte å komme til en kompromiss rundt spillerlønningene, med noe lønnskutt og samtidig forsøkte finne deltidsjobber som kunne kompansere lønnskuttene kanskje man kunne lykkes. Det er nok ikke til å komme utenom at deltidsspillere er det som må til for å kunne drive fotball på høyere nivå med den økonomien KIL kan tilby.
At Njøsen er satt til å ordne opp er både bra, men samtidig litt skremmende, sant nok var han en mann som snudde på krona noen ganger før han brukte den, men han var aldri kjent for åpenhet og kompromissvilje.
Er også enig med de som sier at man bør permitere Sportslig leder, uten å kommentere arbeidsinnsats eller resultater, men han er en av de får i klubben som er mulig å permitere og andre kan ta seg av spillerkontrakter i en kriseperiode. En matrilaforvalter er grunnen til sprekk i budsjettet så spørsmålet er om ikke Biffen også må bære flasker uten betalt ut året selv om jeg syns Brenna og Biffen fortjener kroner for jobben de gjør.
Ingen kan slik situasjonen har blitt sitte å se på hvordan klubben sakte med sikkert begraves, vi supporter er de første til å skrike høyt når spillere ikke blir henta inn eller man ikke bruker penger på det vi mener er nødvendig, så vi er også skyld i situasjonen. Det forrige styret med Henrik Mohn i spissen hadde overdreven tro på at bare vi rykka opp skulle pengene renne inn, all ære til Henrik og co for opplevelsene vi fikk i fjor, men når vi nå sitter på nachspielet må vi stille oss spørsmålet om det var verdt det. Hadde man innsett at man trengte en administrasjon tidligere som fulgte med på økonomien kontinuerlig hadde man nok fortsatt hatt problemer, men bedre tid til å rydde opp i dem, synd at Jo Raabe tiltrer i en klubb uten styring, la oss bare håpe at den kan reddes for han fortjener å vise at han har noe å bidra med. Han tok tak med en gang han oppdaget problemene og var det klubben trengte, nå er det bare å skrape sammen det man har av lommerusk igjen å gi det til KIL for KIL skal ikke dø!

Nå savner jeg en slik knapp de har på debatten hos Glomdalen..... BRA :!:

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 10:56 
Reserve

Permiter Morten Kristiansen.. han kan ta meg seg de krøllene sine et annet sted..

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 11:18 
Klubbdirektør

Raggen wrote:

HI-HI, sånn tenker jeg noen ganger også :mrgreen: BRA til Mikeb :) (Godt at Jan J. ble avslørt i går :D Så nå er vi kvitt han :!:)

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 11:53 
Trener

Jan avslørt? Jan borte? Utdyp?

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 12:01 
Klubbdirektør

Drublic wrote:
Jan avslørt? Jan borte? Utdyp?

Det viser seg at han er en bråkmaker, som enten er engasjert av A-pressen eller på frivillig basis, sitter på nettet for og krangle og provosere. Han er aktiv i mange andre A-aviser enn Glåmdalen. Så han har ingen tilknytning til vårt distrikt og KIL i det hele tatt. Han er mest sannsynlig nordlending... Hvis du leser tråden "KIL for halv maskin" så finner du alle detaljene. Etter at dette ble oppdaget så stengte han profilen sin og skiftet signatur til "Jan", og han har ikke skrevet et ord i Glåmdalen etterpå. Og denne mannen har vi brukt tid og krefter på :shock:

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 12:07 
Klubbdirektør

Libra wrote:

Det viser seg at han er en bråkmaker, som enten er engasjert av A-pressen eller på frivillig basis, sitter på nettet for og krangle og provosere. Han er aktiv i mange andre A-aviser enn Glåmdalen. Så han har ingen tilknytning til vårt distrikt og KIL i det hele tatt. Han er mest sannsynlig nordlending... Hvis du leser tråden "KIL for halv maskin" så finner du alle detaljene. Etter at dette ble oppdaget så stengte han profilen sin og skiftet signatur til "Jan", og han har ikke skrevet et ord i Glåmdalen etterpå. Og denne mannen har vi brukt tid og krefter på :shock:

Ett typisk forumtroll, som man finner i mange fora rundt omkring på nettet. Kan ikke tenke meg at han er engasjert av noen, men han elsker nok all oppmerksomheten han har fått av oss. :evil:

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 12:15 
Klubbdirektør

Freddien wrote:
Libra wrote:

Ett typisk forumtroll, som man finner i mange fora rundt omkring på nettet. Kan ikke tenke meg at han er engasjert av noen, men han elsker nok all oppmerksomheten han har fått av oss. :evil:

Det var en bruker som kaller seg Sann Het som gjorde oppmerksom på hva han driver med, og som tydeligvis har satt seg som mål og finne ut av dette. På svar som du nevner her, om at du ikke tror han er engasjert av A-pressen, svarte h*n:

"Jøran Ledal: Ja, noen ganger er ting for sprøtt til at man tror det er sant. Debatten i denne saken skjer dog i samme linje som “Jan Johansens” debatt har gjort. Det stilles spørsmålstegn ved integritet, redelighet og om A-pressen selv har vært delaktig i “Jan Johansens” profil. Og hvis de selv ikke kan være ærlige på dette, kan journalister i riksmedia sikkert granske det."

Jeg vet ikke, men Glåmdalen nekter jo selvfølgelig for at det er tilfelle.

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 13:58 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Raggen wrote:

HI-HI, sånn tenker jeg noen ganger også :mrgreen: BRA til Mikeb :) (Godt at Jan J. ble avslørt i går :D Så nå er vi kvitt han :!:)

Så enig! :D

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 14:04 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Raggen: Ja, det er en ærlig sak og ikke like fotball. Men det er måten de framstiller dette på som irriterer meg. Uten glimt i øyet, og kan liksom ikke få poengtert nok at de hater fotball.

En typisk uttalelse fra folk i og rundt Kongsvinger: Ja, jeg skal ta meg en tur på kamp når Rosenborg kommer... OK, forståelig det, men det er

nettopp på alle de andre kampene du faktisk bør ta deg en tur i stedet. Mot RBK kommer det folk uansett.

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 14:15 
Forumlegende

Djevelens advokat er jo ok nok så lenge det blir en saklig intelligent drøftelse rundt det, også for å måtte prøve egne tanker...

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 14:22 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Libra wrote:
Raggen: Ja, det er en ærlig sak og ikke like fotball. Men det er måten de framstiller dette på som irriterer meg. Uten glimt i øyet, og kan liksom ikke få poengtert nok at de hater fotball.

En typisk uttalelse fra folk i og rundt Kongsvinger: Ja, jeg skal ta meg en tur på kamp når Rosenborg kommer... OK, forståelig det, men det er

nettopp på alle de andre kampene du faktisk bør ta deg en tur i stedet. Mot RBK kommer det folk uansett.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er mer stas og gå på kamper når Rosenborg kommer enn andre lag. Helt ærlig....Hva er grunnen til det? At det er større sjangse for at det blir 0-4 i løpet 10 min., og at det er artig og se på? :roll:

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 15:36 
Trener

Libra wrote:
David Justice wrote:
Libra wrote:
Sant det. Oppsigelsestid finnes vel ikke i den bransjen der. Så da kan de gå på dagen da? Og hvem skal spille kamper framover da?

Oppsigelsetid gjelder jo ikke ved konkurs. Nå er det noe som heter lønnsgarantifondet og NAV dekker da inntil 2 G av lønnskrav, så det dekker vel da ca. 2 månedslønninger for de fleste av disse gutta.

Jeg snakket ikke om ved konkurs, men hvis de skal sparke spillere nå.

OK Libra, da snakket vi forbi hverandre, men slik det fremstår er vel konkurs alternativet til lønnskutt for de kan ikke drive videre uten spillere?

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 15:40 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Roll wrote:
Libra wrote:

Jeg skjønner ikke hvorfor det er mer stas og gå på kamper når Rosenborg kommer enn andre lag. Helt ærlig....Hva er grunnen til det? At det er større sjangse for at det blir 0-4 i løpet 10 min., og at det er artig og se på? :roll:

Det er jo mer attraktivt å se på spillere du ser på landskamp og Champions League osv enn middelmådigheter. Jeg syns også det er stas med de store lagene. Og kanskje håper folk på en bombe.
Vinnersjansen er vel større når man møter de mindre lagene. Og alle lag har en eller flere spiller som det er verdt i se "live". Hvis du skal gjøre deg opp en mening om Tippeligaen er det artig å se mange lag, så folk burde få med seg mer en topplagene.

Last edited by Roll on 24 Sep 2010, 15:40, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 15:45 
Klubbdirektør

Jeg drar på kamp for og se KIL vinne, jeg :mrgreen: Og så gir jeg blaffen i hvem som er motstander :D

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 15:48 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
Libra wrote:
David Justice wrote:
Libra wrote:
Sant det. Oppsigelsestid finnes vel ikke i den bransjen der. Så da kan de gå på dagen da? Og hvem skal spille kamper framover da?

Oppsigelsetid gjelder jo ikke ved konkurs. Nå er det noe som heter lønnsgarantifondet og NAV dekker da inntil 2 G av lønnskrav, så det dekker vel da ca. 2 månedslønninger for de fleste av disse gutta.

Jeg snakket ikke om ved konkurs, men hvis de skal sparke spillere nå.

OK Libra, da snakket vi forbi hverandre, men slik det fremstår er vel konkurs alternativet til lønnskutt for de kan ikke drive videre uten spillere?

Det var jo snakk om at de skulle sparke spillere, hvis de ikke går med på lønnskutt? I nyhetene i går kveld. Og det var i den sammenhengen jeg lurte på om det var noen form for oppsigelsestid som KIL uansett må betale lønn for. Vanlige oppsigelser innebærer jo en oppsigelsestid - hvis det ikke er snakk om ren avskjed. Og det er vel ikke aktuelt i denne sammehengen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]