KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Jul 2025, 01:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 23 Sep 2010, 22:34 
Kaptein

David Justice wrote:
Libra wrote:
ivo wrote:
Fra NRK Østnytt 18:40 i kveld: http://www.nrk.no/nett-tv/oppgave/1031/

Fra NRK Østnytt (ikke lagt ut ennå) kl:20:55 sies det at klubben truer med oppsigelser hvis man ikke godtar lønnskutt.
Thomas Myhre intervjues og kroppsspråket på spørsmål om man har mistet kontrollen sier vel sitt, selv om han ikke sier direkte ja eller nei...

Det legges nok ut på http://www.nrk.no/ho (østnytt tv) noe senere.

Det synes å være komplett kaos der nede - om jeg skal tolke ståa.

Så du så dette på tv? Høres helt utrolig ut. Men hva skal de gjøre da...for og redde klubben.

Det hele koker jo ned til at KIL's rike onkler krever kostnadskutt for å hjelpe til, det har jo nå vært kjent ihvertfall en ukes tid. Da kan det ikke være overraskende for noen at det enten blir lønnskutt eller oppsigelser. Lønninger er det eneste stedet å kutte som monner, det må jo alle forstå. Spillerne har da valget mellom å få 75% lønn ut året eller å bli fristillt fra kontraktene. Noen av dem kan jo være heldige å bli plukket opp av andre klubber relativt raskt, men i dagens økonomiske klima er det vel lite sannsynlig at det vil være tilfelle for mange av dem. Hvis de ikke godtar lønnskutt er det vel da uansett kroken på døra for KIL TF, med mindre noen av onklene likevel skulle være villig til å åpne lommeboka litt mer opp.

KIL har vel ikke mulighet til å bare fristille dem heller.. Da må de betale lønna som er igjen i kontraktstiden, eller bli enige om en annen slags "fallskjerm".

Last edited by Bergkamp on 23 Sep 2010, 22:44, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 23 Sep 2010, 22:43 
Klubbdirektør

Det står litt om dette her:

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... tid=545147

Profile  

PostPosted: 23 Sep 2010, 23:45 
Reserve

Synes det er flott at alle gir penger ol til KIL. Er bare litt skeptisk til om vi gir pengene til ett konkursbo. Da er det så utrolig bortkastet. Synes supporterklubben
og andre bør samle pengene sine på sidelinjen og gi når det faktisk legges frem ett reelt opplegg og en løsning. Vil bare at folk ikke kaster pengene til kreditorer og bank uten at KIL skulle klare seg.

Dette er min mening, håper noen har egne vurderinger rundt dette.

Profile  

PostPosted: 23 Sep 2010, 23:46 
Klubbdirektør

Virker som tiltakene til Njøsen og co blir hardt å svelge for mange. Fullt forståelig selvsagt. Samtidig virker det som det eneste rette.

Får håpe at spillerne klarer å se litt fram i tid og at de velger det rette :) Går de med på lønnskutt på 50% må de regnes som helter i all

framtid uansett klubb. De fleste i A-stallen er så gode at de vil få tilbud fra andre klubber. Men situasjonen er uhyre dramatisk. Det er bare å

sette seg i deres situasjon og tenke seg halvparten av lønna. Ikke morsomt. Og selv om enkelte spillere tjener bra så er det jo alltid slik at

man har et forbruk ut i fra forventet inntekt (inkl lån osv). Men som supporter håper jeg selvsagt at klubben overlever og da er ingen spillere

uerstattelig. trist men sant.

Forza vinger :!:

Profile  

PostPosted: 23 Sep 2010, 23:51 
Klubbdirektør

borgen wrote:
Synes det er flott at alle gir penger ol til KIL. Er bare litt skeptisk til om vi gir pengene til ett konkursbo. Da er det så utrolig bortkastet. Synes supporterklubben
og andre bør samle pengene sine på sidelinjen og gi når det faktisk legges frem ett reelt opplegg og en løsning. Vil bare at folk ikke kaster pengene til kreditorer og bank uten at KIL skulle klare seg.

Pengene som Lasse samler inn står på hans konto, og den kan ikke kreditorer eller andre røre. Jeg vet ikke om det som har kommet inn på kronerullinga er overlevert KIL enda, men jeg regner med at Lasse har så tett kontakt med de som styrer at han vurderer når det er riktig å bidra :D
Jeg har også tenkt som deg at det kanskje ikke nytter uansett. Men tenker alle slik er vi fortapt. Så de pengene som jeg gir gir jeg som gave, og hvis det verste skulle skje så vet jeg uansett at jeg har bidratt med mitt :wink:

Profile  

PostPosted: 23 Sep 2010, 23:55 
Reserve

Roll wrote:
borgen wrote:

Pengene som Lasse samler inn står på hans konto, og den kan ikke kreditorer eller andre røre. Jeg vet ikke om det som har kommet inn på kronerullinga er overlevert KIL enda, men jeg regner med at Lasse har så tett kontakt med de som styrer at han vurderer når det er riktig å bidra :D
Jeg har også tenkt som deg at det kanskje ikke nytter uansett. Men tenker alle slik er vi fortapt. Så de pengene som jeg gir gir jeg som gave, og hvis det verste skulle skje så vet jeg uansett at jeg har bidratt med mitt :wink:

Ja enig jeg, synes det er flott med innsamling. Synes bare at istedenfor at disse pengene gis til ett konkusrsbo da heller kan brukes til gjennoppbygging i verste tilfelle.

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 00:39 
Klubbdirektør

Roll wrote:
borgen wrote:

Kunne ikke vært mer enig! Jeg gir, og er de tapt, så er de tapt. Det overlever jeg.

Men det var vel ikke snakk om mer enn 25% lønnsreduksjon ut sesongen? Det er først neste sesong lønningene halveres, etter som jeg har skjønt.

Last edited by Libra on 24 Sep 2010, 00:41, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 01:21 
Trener

Start med å permitere Morten Kristiansen.
Han har gjort en ræva jobb, og er ubrukelig resten av sesongen.

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 01:39 
Grævling

Bergkamp wrote:
ivo wrote:

Fra NRK Østnytt (ikke lagt ut ennå) kl:20:55 sies det at klubben truer med oppsigelser hvis man ikke godtar lønnskutt.
Thomas Myhre intervjues og kroppsspråket på spørsmål om man har mistet kontrollen sier vel sitt, selv om han ikke sier direkte ja eller nei...

Blir så utrolig lei meg over å se åssen folk det bor i byen... De som intervjues på den øverste linken. Er nok ikke håp når det gjelder å fylle stadion hvertfall.

Ja gud bedre, virkelig et bra utvalg de fant der, men dessverre er det vel representativt for byen totalt sett. Spesielt dama som i det minste hadde tenkt seg på Rosenborg-kampen er bra, skal ikke se noe mer, men syns at andre bør støtte opp om klubben...... er jo rene definisjonen på "Kongsvinger"!!! Baaaaahhhhh!!! Blir flau!!

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 09:24 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Bergkamp wrote:
ivo wrote:

Blir så utrolig lei meg over å se åssen folk det bor i byen... De som intervjues på den øverste linken. Er nok ikke håp når det gjelder å fylle stadion hvertfall.

Ja gud bedre, virkelig et bra utvalg de fant der, men dessverre er det vel representativt for byen totalt sett. Spesielt dama som i det minste hadde tenkt seg på Rosenborg-kampen er bra, skal ikke se noe mer, men syns at andre bør støtte opp om klubben...... er jo rene definisjonen på "Kongsvinger"!!! Baaaaahhhhh!!! Blir flau!!

Jeg syntes vel han med "7.div." var den verste - og prototypen på en KIL-hater. Grøss :evil:

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 10:27 
Grævling

Libra wrote:
Raggen wrote:
Bergkamp wrote:
ivo wrote:

Jeg syntes vel han med "7.div." var den verste - og prototypen på en KIL-hater. Grøss :evil:

Tja, det er nå en ærlig sak å ikke like fotball, merkelig at de samtidig må ønske alt de selv ikke liker døde og begravet, men slik er det nå en gang. Irriterer meg mer over folk som selv ikke har planer om å bidra stort, men samtidig mener at andre bør gjøre det, hva i all verden er det for et opplegg?

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 10:29 
Trener

Libra wrote:
Sant det. Oppsigelsestid finnes vel ikke i den bransjen der. Så da kan de gå på dagen da? Og hvem skal spille kamper framover da?

Oppsigelsetid gjelder jo ikke ved konkurs. Nå er det noe som heter lønnsgarantifondet og NAV dekker da inntil 2 G av lønnskrav, så det dekker vel da ca. 2 månedslønninger for de fleste av disse gutta.

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 10:36 
Forumlegende

Begynner sakte å miste håpet, kronerulling og andre tiltak til tross det går for trått og de som er satt til å redde klubben er i ferd med å støte fra seg både spillere og andre folk rundt laget. Hovedutfordringen rundt de tiltakene som blir gjort er jo at det treffer de samme potensielle giverene, sant nok har kronerullinga til Lasse skapt noe giverglede fra andre klubber, men av 211 som har meldt seg som givere på Facebook hadde 28 stk. på Tirsdag kveld gitt penger. Tiltakene Vidar har satt i gang med testmonial og draktauksjon samt anderacet er jo også rettet mot den lille kjernen av mennesker som er glad i KIL, men ikke bare er tilliten hos mange til at pengene vil ha noen nytte brukt opp, men grensen er vel snart også nådd for hva man har råd til å gi. Nytter heller ikke å rope på rike onkeler, det finnes ingen slike på Vinger, investorgruppen man fikk stabla sammen før sessongen er ikke villig til å spytte inn noe og spørsmålet er hva de har å spytte inn. Dersom det er sant at 4 stk. investorer gikk inn med 150.000,- hver for rettigheter til spillere før sessongen uten noen som helst lønsforpliktelser skjønner jeg godt hvorfor klubben sliter som den gjør, man er villig til å gi fra seg det man har av verdier for knapper og glansbilder.
Det er småpenger sammenlignet med hva andre klubber sliter med man mangler i KIL, men så lenge det ikke finnes penger er problemene like fatale. Nok en gang blir spillerne gjort til syndebukkene. Alle med ett snev av økonomisk forståelse ser at dersom tallene som er lagt frem stemmer så må man gjøre noe med spillerlønninger for å komme i mål med kuttene, men når man forsøker å tre ett lønnslutt på 25% ned over hodet på spillere som har ant fred og ingen fare rundt det økonomiske samt true med sparken dersom de ikke går med på det har man skutt seg selv i foten for går vi ikke da konkurs så kommer vi til å rykke ned i 2. div om ett år uansett fordi vi ikke har spillere i stallen. Dersom man i stedet gikk spillerne i møtet og forsøkte å komme til en kompromiss rundt spillerlønningene, med noe lønnskutt og samtidig forsøkte finne deltidsjobber som kunne kompansere lønnskuttene kanskje man kunne lykkes. Det er nok ikke til å komme utenom at deltidsspillere er det som må til for å kunne drive fotball på høyere nivå med den økonomien KIL kan tilby.
At Njøsen er satt til å ordne opp er både bra, men samtidig litt skremmende, sant nok var han en mann som snudde på krona noen ganger før han brukte den, men han var aldri kjent for åpenhet og kompromissvilje.
Er også enig med de som sier at man bør permitere Sportslig leder, uten å kommentere arbeidsinnsats eller resultater, men han er en av de får i klubben som er mulig å permitere og andre kan ta seg av spillerkontrakter i en kriseperiode. En matrilaforvalter er grunnen til sprekk i budsjettet så spørsmålet er om ikke Biffen også må bære flasker uten betalt ut året selv om jeg syns Brenna og Biffen fortjener kroner for jobben de gjør.
Ingen kan slik situasjonen har blitt sitte å se på hvordan klubben sakte med sikkert begraves, vi supporter er de første til å skrike høyt når spillere ikke blir henta inn eller man ikke bruker penger på det vi mener er nødvendig, så vi er også skyld i situasjonen. Det forrige styret med Henrik Mohn i spissen hadde overdreven tro på at bare vi rykka opp skulle pengene renne inn, all ære til Henrik og co for opplevelsene vi fikk i fjor, men når vi nå sitter på nachspielet må vi stille oss spørsmålet om det var verdt det. Hadde man innsett at man trengte en administrasjon tidligere som fulgte med på økonomien kontinuerlig hadde man nok fortsatt hatt problemer, men bedre tid til å rydde opp i dem, synd at Jo Raabe tiltrer i en klubb uten styring, la oss bare håpe at den kan reddes for han fortjener å vise at han har noe å bidra med. Han tok tak med en gang han oppdaget problemene og var det klubben trengte, nå er det bare å skrape sammen det man har av lommerusk igjen å gi det til KIL for KIL skal ikke dø!

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 10:46 
Klubbdirektør

Raggen: Ja, det er en ærlig sak og ikke like fotball. Men det er måten de framstiller dette på som irriterer meg. Uten glimt i øyet, og kan liksom ikke få poengtert nok at de hater fotball.

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 10:48 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
Libra wrote:
Sant det. Oppsigelsestid finnes vel ikke i den bransjen der. Så da kan de gå på dagen da? Og hvem skal spille kamper framover da?

Oppsigelsetid gjelder jo ikke ved konkurs. Nå er det noe som heter lønnsgarantifondet og NAV dekker da inntil 2 G av lønnskrav, så det dekker vel da ca. 2 månedslønninger for de fleste av disse gutta.

Jeg snakket ikke om ved konkurs, men hvis de skal sparke spillere nå.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]