KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 23:25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 20 Sep 2010, 09:09 
Forumlegende

Myhre har en klar tale om lønnskutt i dagens papirutgave, og det kommer sikkert på nettet etterhvert.
Det er unisont nei per nå.
Og hovedproblemet er nok ledelsens rot og uryddighet, fra flere nye spillere til teknisk konkurs over natta...
Det er faktisk klubbens dilemma at de har inngått kontrakter som de ikke makter å fullføre.
900 000 var det man ønsket å spare med 25% i kutt.

Klubbens ledelse bør utvise all verdens ydmykhet og ikke spille tøffinger nå.

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 09:38 
Trener

Det er en problemstilling som spillerne må tenke nøye over. Nekter de lønnskutt og klubben går konkurs, så får de faktisk 0 % av lønna si.. samt at det ikke er så lett å bare finne seg en ny klubb på denne tida av året..

De kommer nok til enighet, med mindre styret klarer å få tak i penger til lønn fra andre steder! Det er uansett ikke spillernes ansvar at klubben har havnet i dette uføret..

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 09:46 
Klubbdirektør

Hvis KIL går konkurs, så får spillerene sin lønn fra lønnsgarantifondet, vil jeg tro. Ellers skjønner jeg godt hva Thomas M. mener, etter og ha lest Glåmdalen i dag. 25% av lønna er veldig mye, og det kan ikke forventes at spillerene driver veldedighet. Mange av dem godtok 10% lønnskutt i fjor, fordi de ble lovet satsting dette året. Resultatet er at de føler seg lurt. Og på toppen av dette så har de TL's laveste lønninger fra før.

Og dette skulle være oppladningen til kampen i går? Ikke rart at de ikke spilte bra. Alt som heter tillit til klubben må jo være som blåst bort. Jeg er flau på KILs vegne.

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 10:49 
Reserve

Joda, 25% er veldig mye, og jeg har ikke problemer med å se at spillerne føler seg lurt. Men jeg synes samtidig spillergruppa opptrer temmelig arrogant. Klubben MÅ skaffe 2 millioner for å redde sesongen såvel som klubben, og når lønninger til det sportslige apparatet er den soleklart største utgiftsposten så bør det være temmelig åpenbart for de fleste at det er umulig å få til en løsning uten at spillerlønninger er en del av det. De siste årene er det mange ansatte som har tatt et lønnskutt for å redde sine og kollegaers arbeidsplasser. Her snakker vi ikke bare en arbeidsplass, men vi snakker om en klubb, en drakt, en historie og en stolthet. Om spillerne nekter å bidra i dugnaden for å redde klubben, så faller min aktelse betydelig for Myhre & co.

For jeg som supporter føler meg også lurt. Ikke bare fordi jeg også var forespeilet sportslige forsterkninger og en satsing. Men også fordi jeg hadde inntrykk av at spillerne skulle benytte pre-season til å forberede seg max for Tippeligaen. Fordi det sportslige apparatet skulle beholde Gjemselund som et fort, og gjøre det vondt å møte KIL. I ettertid vet vi at jobben ble ikke gjort godt nok på feltet i vinter. Spillergruppa var rett og slett ikke godt nok trent, og de har ikke levert sportlig. Den svake sesongstarten har selvsagt bidratt til færre tilskuerinntekter og gitt markedsapparatet et mindre attraktivt produkt å selge.

Jeg har bidratt på ymse måter, både økonomisk, "mentalt" og jeg har gitt av min tid. For å støtte klubben jeg er glad i. Nå er jeg bedt om å bidra igjen, i likhet med alle medsupportere. Men Thomas Myhre, og resten av spillerne: Hvorfor skal jeg det, når dere - enten dere har 7-800 store lapper i året eller langt mindre, sender regningen videre? Etter 18 poeng etter 24 spilte kamper, ville det neppe skadet om holdningen var en smule mer ydmyk, og at de viste på en litt mer tydelig måte at det ikke bare er lønnsslipper og Tippeliga-publisiteten de er er glade i, men også klubben og drakta. Da vil det sannsynligvis også å bli enklere å mobilisere andre krefter som trengs for å sikre at vi har et lag og en klubb i 2011 også.

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 11:18 
Klubbdirektør

Mange kloke ord her, TaigerVudds. Og jeg er helt enig i at vi supportere ikke har fått den varen vi har betalt for, og at vi også har grunn til og føle oss lurt. Det du skisserer er det ideelle, men er verden slik lenger at folk tenker på noe annet enn seg selv? Og kan man forvente at spillere med bakgrunn fra helt andre steder enn distriktet skal føle den samme kjærlighet og lojalitet til klubben som vi gjør? De er bare arbeidskraft som er leid inn for og gjøre en jobb, og de får lett jobb et annet sted.

Jeg skjønner godt at spillerene blir irriterte/lite samarbeidsvillige når klubben soser og roter og ikke er til og stole på, og at de ikke gir seg uten kamp. Det er en uting og røre ansattes lønninger, og bør være aller siste utvei. Her kan det se ut som om det har vært det første man har tydd til for og spare penger. Og ja...jeg er klar over at det er den største utgiftsposten, men allikevel....det har noe veldig uproft over seg.

Last edited by Libra on 20 Sep 2010, 11:18, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 11:56 
Reserve

Jeg forventer ikke at spillerne skal ha samme holdning til dette som oss. Men jeg forventer at spillerne, enten de kommer fra Oslo-området, Sverige eller vårt eget distrikt, skal skjønne at dette handler om så mye mer enn noen arbeidsplasser. Og at de innser at de blir de siste spillerne fra KIL Toppfotball noensinne, om de fortsetter sin steile holdning.

At styret og klubbledelse inntar en proff holdning anser jeg som så selvsagt at det er unødvendig å skrive. Om det likevel ikke skulle være tilfelle (noe man kan få et inntrykk av gjennom dagens Glåmdalen) oppfordrer jeg likevel spillerne om å se sin posisjon i denne dugnaden som pågår for å redde klubben.

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 12:44 
Klubbdirektør

De kan nok godt komme til og gå med på et lønnskutt, men neppe 25%. Men i og med at det begynner og bli en årlig tradisjon med lønnskutt, så vil jeg anta at de fleste spiller ut sesongen, og deretter finner seg en annen jobb så fort de kan....Og hvem får lyst til og spille på KIL etter dette? Det er også en skummel tanke :?

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 13:56 
Klubbdirektør

Var det ikke slik at fungerende styreleder uttalte før helgen at det ikke ville bli snakk om lønnskutt før etter kampen mot Ålesund? I avisa i dag står det at spillerne sa nei allerede fredag..

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 13:58 
Trener

Libra wrote:
De kan nok godt komme til og gå med på et lønnskutt, men neppe 25%. Men i og med at det begynner og bli en årlig tradisjon med lønnskutt, så vil jeg anta at de fleste spiller ut sesongen, og deretter finner seg en annen jobb så fort de kan....Og hvem får lyst til og spille på KIL etter dette? Det er også en skummel tanke :?

Nei, hvem har lyst til det etter denne katastrofe sesongen. Og hvem får lyst til å gå på Gjemselund å heie laget fram etter alt dette negative?

Likevel blir det vel ikke så lett for alle å finne seg en ny arbeidsgiver særlig hvis man gir opp nå og taper de siste 6 kampene med ræva spill. Spillerne selv bør vel forstå at man ikke akkurat gjør seg selv attraktive da.

Følgende forsvinner vel helt sikkert:

Thomas Myhre
Bobbie Friberg Da Cruz
Mame Niang
Tuelo
Sellin
Magne Sturød
Kai Risholt
Conny Månson

Høyst sannsynligvis også:

Adem Güven
Calle Torp

Så får man finne semi proffe spillere for å erstatte disse i Adeccoligaen.

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 14:13 
Grævling

Tuelo og Güven har i det minste en kontrakt og forholde seg til utover dette året (Niang også kanskje?), så sant den da ikke inneholder klausuler ved eventuelt nedrykk. Der har forhåpentlig vi også klausuler om at de må ned i lønn. Og i adeccoligaen kan det ikke være så mange klubber de kan gå til som tilbyr bedre lønn enn det de har nå. Ellers så er det også slik at noen må ønske dem.... og det er vel ikke så alt for mange spillere i dagens stall hvor andre klubber står i kø for å signere.

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 14:45 
Klubbdirektør

Jeg snakker ikke bare om lønn. Men om å være i en klubb man har tillit til, og som man føler driver på en seriøs måte. Og det må jo røyne på tilliten når ting kan forandre seg så fort og dramatisk som det har gjort i KIL de siste ukene...

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 20:16 
Trener

Libra wrote:
Jeg snakker ikke bare om lønn. Men om å være i en klubb man har tillit til, og som man føler driver på en seriøs måte. Og det må jo røyne på tilliten når ting kan forandre seg så fort og dramatisk som det har gjort i KIL de siste ukene...

Tja, for et år siden slo vi Haugesund 4-1 på hjemmebane. Akkurat nå ligger Haugesund på 4. plass i TL. Mulighetene har blitt løst bort, men hvem har hovedansvaret for det? Styret eller investorene?

Nå har vel Haugesund et budsjett på ca. 40 mill, nesten det dobbelte av KIL. Umulig å konkurrere i lengden da. Så enkelt er det vel.

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 21:22 
Klubbdirektør

Haugesund er vel på 6. plass nå da. Ja, det er vel kanskje så enkelt som at penga rår. Ikke mye vi får gjort med det :roll: Men det er jo helt forj*lig at det skal være sånn.

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 21:35 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Haugesund er vel på 6. plass nå da. Ja, det er vel kanskje så enkelt som at penga rår. Ikke mye vi får gjort med det :roll: Men det er jo helt forj*lig at det skal være sånn.

Penger har mye å si, men Haugesund har faktisk vært gode i år. Har fortsatt ikke tapt hjemme. Hadde KIL hatt samme flyten hjemme som i fjor

hadde vi ikke vært langt unna måkene. Men ALT som kan gå galt HAR gått galt for KIL i år. Utrolig frustrerende.

Profile  

PostPosted: 20 Sep 2010, 21:44 
Forumlegende

Det er klart at det blir fronter når det står så dårlig til.
Det er urealistisk at alt går glatt fra første stund.
Vi får bare se om klubb og spillere kommer fram til en slags enighet.
Det er en fordel med litt ro for partene for å prøve dette nå, så får vi bare vente og se.

Investorer og sponsorer bør nå kjenne sin besøkelsestid og redde klubben.
Også for å løfte laget slik at faktisk en kvalplass kan nås - og det er ikke for sent ennå!
Hvis ikke blir de spedalske til evig tid.
Det var noe annet med Lyn, lag nr 2 i landets hovedstad, mens KIL er det eneste herover, altså forskjellige roller og posisjoner.

Og så må klubben ledes i faste tøyler med folk til å passe på detaljene.
Noe annet nytter ikke - man må være nevrotisk med dette.
Og så får supporterne innse at man ikke kan hente forsterkninger i ny og ne, slik vi trodde nå i sommer.

Det blir i alle fall spennende dager de som nå kommer.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]